Több »Élménybeszámolók

Lengyel körút

Beküldte: GaborApa

Eredetileg motorozni akartunk, de ebből is lakóautózás lett.

Tovább»

Kempingezzünk kicsikkel.

Kempingezni nem csak kamaszkorban lehet, hanem gyerekkel is, csak sokkal sportosabb történet.

Tovább»

Gumiabroncsok

Létrehozás dátuma: 2013.01.23.

1

Hozzászólások

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Jamesz 2013.12.10. 00:39
Némó

Lehet hogy félreértettük egymást 01_mosoly.gif

Én az írásommal nem azt akartam mondani , hogy felesleges téli gumikat felszerelni !!
Egyrészt ez kötelező , másrészt valamit tényleg számít .
30_10gondol2.gif
Én csak arra próbáltam rávilágítani , hogy ezek a gumik hamis biztonságérzettel töltik el a vezetőket és nem oldják meg egy tükörjégre futó gépkocsi gondjait. Aki még nem esett át ilyenen , nem is hiszi milyen érzés amikor balra csavarod és jobbra megy , aztán jobbra és megdöbbenésre megint jobbra megy , aztán hátramenetbe rántod erre természetesen tovább megy előre ...közöd nincs tehát hozzá legfeljebb korrigálni tudod valamennyire.
55_30_vezet1.gif
A jogosítványom 45 éves , terepjárókkal járok hosszú évek óta , de csak egy olyan tanácsot tudok adni ilyen időjárás esetére ....a téli gumik tapadása ide oda ....ne indulj el ha nem feltétlen szükséges , főleg böszme lakókocsival !! A gyereket is így védheted meg legjobban !!
15_40_puszi.gif
Igyál inkább addig otthon ...legfeljebb skype-on majd dumálunk közbe....

Nem értettem félre a mondókádat. Igazad, van a jégen történő autókázással kapcsolatban. Oda még a téli is kevés. Azon már csak az segít ha megvasalod a gumit. (lánc vagy szög) ....Ja meg az ima. 30_90ima.gif
Sajnos a hamis biztonságérzet, nem csak a gumik esetében tapasztalható. Nézd csak meg az esti híradót. Azt hiszik, ha teletömik a vasat sok három betűssel, és biztonság felszereléssel, akkor már sebezhetetlen a verda. Majd jön a pofára esés, mikor hempereg a paripa az árokban, hogy nem egészen úgy van az miképpen elképzelték.
A gond az, hogy nem élnek a kor biztonsági vívmányaival, hanem visszaélnek velük számtalan esetben.
A fő bűnös a fizika. Hihetetlen, hogy nem érti meg, ezek a négykerekű csodák, már felette állnak. 25_duhong.gif

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#5526     2013.12.10. 21:09        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta Miska 2013.12.10. 00:29

De akkor miért árulod még mindig?10_05_nevet.gif

Ha valaki nem bírja Dodge nélkül elviselni az életét....nem akarom elzárni tőle ezt a lehetőséget !!
10_06_happy.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#5519     2013.12.10. 00:44        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

Némó

Lehet hogy félreértettük egymást 01_mosoly.gif

Én az írásommal nem azt akartam mondani , hogy felesleges téli gumikat felszerelni !!
Egyrészt ez kötelező , másrészt valamit tényleg számít .
30_10gondol2.gif
Én csak arra próbáltam rávilágítani , hogy ezek a gumik hamis biztonságérzettel töltik el a vezetőket és nem oldják meg egy tükörjégre futó gépkocsi gondjait. Aki még nem esett át ilyenen , nem is hiszi milyen érzés amikor balra csavarod és jobbra megy , aztán jobbra és megdöbbenésre megint jobbra megy , aztán hátramenetbe rántod erre természetesen tovább megy előre ...közöd nincs tehát hozzá legfeljebb korrigálni tudod valamennyire.
55_30_vezet1.gif
A jogosítványom 45 éves , terepjárókkal járok hosszú évek óta , de csak egy olyan tanácsot tudok adni ilyen időjárás esetére ....a téli gumik tapadása ide oda ....ne indulj el ha nem feltétlen szükséges , főleg böszme lakókocsival !! A gyereket is így védheted meg legjobban !!
15_40_puszi.gif
Igyál inkább addig otthon ...legfeljebb skype-on majd dumálunk közbe....

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#5518     2013.12.10. 00:39        

Miska
Szob
516 mániapont

írta Jamesz 2013.12.09. 20:38

Úgyhogy szoktassátok magatokat a gondolathoz ...a kombájn marad !!
10_10_orom2.gif
De akkor miért árulod még mindig?10_05_nevet.gif

Miska
#5517     2013.12.10. 00:29        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

Csak halkan jegyezném, meg, hogy a gumigyártók, a téli gumiknál, már régóta a 3.2 - 3.6 mm-es minimális értéket emlegetik. Emiatt a hatóság kerekített 4-re. Gondolom én.
Sokan puffognak az előírások, miatt, hogy sokba kerül. Valóban igaz, nagyon drágák a téli gumik. De had kérdezem, meg. Kinek mennyit ér egy emberélet???? Mondjuk a gyermeked, vagy a szüleid élete? Hány ember adna dalolva 2-300 ezret azért, hogy visszakaphassa egy autóbalesetben elvesztett szerettét????
Lehet, nem is olyan drága az a téli gumi? Nem csodaszer, nem mindenható és nem tökéletes megoldás, de 10-20 %-al jobban tapad, 2-3-5 méterrel hamarabb megállsz vele, és ez éppen elég lehet hogy túléld. Semmi másért, csak hogy tovább élvezd az életet. :-)

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#5516     2013.12.09. 21:57        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

Csak halkan merem mondani...tűkőrjégen csak az imádság ami ér valamit
30_90ima.gif
Ezek az olcsó téli gumik amiket itt árulnak és megvesznek , legfeljebb egy hamis biztonságérzetet ad...aztán tele van velük a kórház.
30_10_cry.gif
De ilyen tömeg balesetet nyáron is fotózhatnánk eleget ....de ki hinné el , ha azt írnánk alá....ez azért történhetett mert sokan nem cserélték ki a téli gumijukat nyárira ......
30_10gondol.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#5515     2013.12.09. 21:15        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Már ilyen is van:
Nyári gumisok találkozója



Mindenhol ... otthon
#5514     2013.12.09. 20:40     1 embernek tetszik    

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta Blue 2013.12.09. 18:16


30_40elas.gif

Megyek, megoldom, hozom-viszem.

Megint meg ígérem. 10_02_kacsint.gif

Itt mindenki elölt, a hó elmúltával a tavasz első nap sugaraira mikor kinyitod a dzsorgyy boj ajtaját hogy berakd a triket már olyan halk lesz mint a fuvallat.
10_03_lol.gif

A dzsordzsiboy őrület elmúlt , marad a Nagy Rom !!!
30_70yes.gif
Először is a Dodge kapott egy gáz átalakítást , így már nem fogyaszt 30 litert mint rég .
30_80nem2.gif
Már könnyedén elmegy akár 40 literrel is !!
10_06_happy.gif
Másodszor ...a rászánt összeget saját szórakoztatásomra elköltöttem...ilyenekre mint Volvo teherautó, Shredderező és válogató gépsor , elektromos dugóhúzó...szóval amik még feltétlen hiányoztak itthonról.
30_10nemtom.gif
Úgyhogy szoktassátok magatokat a gondolathoz ...a kombájn marad !!
10_10_orom2.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#5513     2013.12.09. 20:38     1 embernek tetszik    

Blue

291 mániapont

írta Jamesz 2013.12.09. 09:49


Mihály...aztán futófelület vizsgálat ??? ...én ezek után másra számítottam ...de szerintem a Detti is !!
30_90jajj.gif
Nem lehet világosan beszélni hogy mindenki értse. 30_10gondol.gif

Bárhova, bármikor, bármivel.
#5512     2013.12.09. 18:20        

Blue

291 mániapont

írta Jamesz 2013.12.09. 00:19


megoldja a motorom kipufogó gondjait , amit még akkor ígért meg , amikor nagy nehezen feltalálták az Otto motort !!
30_20_leborul.gif10_06_happy.gif

30_40elas.gif

Megyek, megoldom, hozom-viszem.

Megint meg ígérem. 10_02_kacsint.gif

Itt mindenki elölt, a hó elmúltával a tavasz első nap sugaraira mikor kinyitod a dzsorgyy boj ajtaját hogy berakd a triket már olyan halk lesz mint a fuvallat.
10_03_lol.gif

Bárhova, bármikor, bármivel.
#5511     2013.12.09. 18:16        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Jamesz 2013.12.09. 09:49


Mihály...aztán futófelület vizsgálat ??? ...én ezek után másra számítottam ...de szerintem a Detti is !!
30_90jajj.gif
Pedig erre is megírta a választ: asszem le is fogom ragasztani, hogy ne is lássam
10_05_nevet.gif

Mindenhol ... otthon
#5510     2013.12.09. 11:38        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta Miska 2013.12.09. 00:39


.............., csak volt némi szabadidőm, meg gumim,............ 10_05_nevet.gif

Mihály...aztán futófelület vizsgálat ??? ...én ezek után másra számítottam ...de szerintem a Detti is !!
30_90jajj.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#5509     2013.12.09. 09:49        

Miska
Szob
516 mániapont

írta Jamesz 2013.12.09. 00:19


Kedves Mihály kérlek

Miska
Úgy vélem, hogy Blue autószerelő mester arra gondolt , miszerint léteznek olyan országok ahol a téli gumira nem fordítanak akkora figyelmet ..ilyenek például Kenya , Szomália , Tanzánia vagy más egyenlítő környéki ország közlekedési hatóságai.
30_10gondol.gif
Ez biztos akkor tűnt fel neki amikor a szokásos évi Szentmihályi út - Bamakó túráját járta , így tehát kár is vele vitatkozni ilyesmikről !!
30_80nem2.gif
Én pl. nagy tisztelője vagyok miután valamelyik afrikai túrája után igen valószínű , hogy megoldja a motorom kipufogó gondjait , amit még akkor ígért meg , amikor nagy nehezen feltalálták az Otto motort !!
30_20_leborul.gif10_06_happy.gif
Egyébként én nem vitatkoztam, sőt nem is fogok, csak volt némi szabadidőm, meg gumim, sublerem, és méricskéltem a kopásmintát, de asszem le is fogom ragasztani, hogy ne is lássam. 10_05_nevet.gif

Miska
#5508     2013.12.09. 00:39        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta Miska 2013.12.08. 14:49

Értem én, csak fel nem foghatom.20_10_szomoru.gif

Kedves Mihály kérlek

Miska
Úgy vélem, hogy Blue autószerelő mester arra gondolt , miszerint léteznek olyan országok ahol a téli gumira nem fordítanak akkora figyelmet ..ilyenek például Kenya , Szomália , Tanzánia vagy más egyenlítő környéki ország közlekedési hatóságai.
30_10gondol.gif
Ez biztos akkor tűnt fel neki amikor a szokásos évi Szentmihályi út - Bamakó túráját járta , így tehát kár is vele vitatkozni ilyesmikről !!
30_80nem2.gif
Én pl. nagy tisztelője vagyok miután valamelyik afrikai túrája után igen valószínű , hogy megoldja a motorom kipufogó gondjait , amit még akkor ígért meg , amikor nagy nehezen feltalálták az Otto motort !!
30_20_leborul.gif10_06_happy.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#5507     2013.12.09. 00:19        

Miska
Szob
516 mániapont

írta Blue 2013.12.08. 13:56


A felhasználónak nem a gyártói állásfoglalást hanem ahol használni kívánja, az adott hely (ország, kontinens, stb) saját jogszabályait kell alkalmazni.

U.I.
Létezik a világon olyan ahol helyi szabályzás hiányában az említett TWI jelzést sem kell betartani és nyugodtan alá koptathatsz.
Értem én, csak fel nem foghatom.20_10_szomoru.gif

Miska
#5504     2013.12.08. 14:49        

Blue

291 mániapont

írta Miska 2013.12.07. 19:31
............Ez gyártói állásfoglalás, hiszen ezért van rajta.......

A felhasználónak nem a gyártói állásfoglalást hanem ahol használni kívánja, az adott hely (ország, kontinens, stb) saját jogszabályait kell alkalmazni.

U.I.
Létezik a világon olyan ahol helyi szabályzás hiányában az említett TWI jelzést sem kell betartani és nyugodtan alá koptathatsz.

Bárhova, bármikor, bármivel.
#5503     2013.12.08. 13:56        

Miska
Szob
516 mániapont

írta GaborApa 2013.12.07. 19:58


Szerintem ez pont nem lehet érv.
Lehet menni annyit, hogy az új gumi is elkopjon meg mi van akkor, ha én évente csak 1000 km-t autózom.
Ennyi erővel pl. új izzókat kéne betenni, hogy nagyobb valószínűséggel kibírják a két évet.
De egyik sem biztos hogy 2 évig jó is lesz.

A lényeg, hogy a hatóság jobban ért minden gumihoz mint maga a gyártó amelyik kutat, fejleszt, tesztel és ezek alapján jelöli a minimális mélységet, és ha valami rosszul sülne el akkor akár még perelhető is.
Amúgy pont a gyártónak lenne érdeke, hogy hamarabb vegyél új gumit. De az is lehet, hogy most a kereskedők lobbiztak.

Az jutott eszembe, anno a különböző számítási képletekben gyakran számoltunk biztonsági tényezővel.
Na most mivel szegény NKH-nak úgy általánosságban kellett most megadni egy számot, Mert hát típusonként túl bonyolult lenne. Lehet, hogy megnézett egy gumit, azon 2 mm volt a kopásjelző. Ezt megszorozta kettővel mert az úgy biztos jó lesz minden gumira és kijelentette, hogy 4.

Értsük meg szegényeket!
Valamit muszáj néha csinálniuk, mert különben kiderül, hogy fölöslegesen kapják az állami fizetésüket.
20_20_sir.gif
30_70yes.gif ami nem is kevés.

Miska
#5497     2013.12.07. 20:06        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Miska 2013.12.07. 19:31
..... Tudom a válasz az, hogy a vizsga 2évre szól....

Szerintem ez pont nem lehet érv.
Lehet menni annyit, hogy az új gumi is elkopjon meg mi van akkor, ha én évente csak 1000 km-t autózom.
Ennyi erővel pl. új izzókat kéne betenni, hogy nagyobb valószínűséggel kibírják a két évet.
De egyik sem biztos hogy 2 évig jó is lesz.

A lényeg, hogy a hatóság jobban ért minden gumihoz mint maga a gyártó amelyik kutat, fejleszt, tesztel és ezek alapján jelöli a minimális mélységet, és ha valami rosszul sülne el akkor akár még perelhető is.
Amúgy pont a gyártónak lenne érdeke, hogy hamarabb vegyél új gumit. De az is lehet, hogy most a kereskedők lobbiztak.

Az jutott eszembe, anno a különböző számítási képletekben gyakran számoltunk biztonsági tényezővel.
Na most mivel szegény NKH-nak úgy általánosságban kellett most megadni egy számot, Mert hát típusonként túl bonyolult lenne. Lehet, hogy megnézett egy gumit, azon 2 mm volt a kopásjelző. Ezt megszorozta kettővel mert az úgy biztos jó lesz minden gumira és kijelentette, hogy 4.

Értsük meg szegényeket!
Valamit muszáj néha csinálniuk, mert különben kiderül, hogy fölöslegesen kapják az állami fizetésüket.
20_20_sir.gif

Mindenhol ... otthon
#5496     2013.12.07. 19:58        

Miska
Szob
516 mániapont

Ma vettem a fáradságot, mert birizgált a dolog, és megmértem a téli gumik kopásmita magasságát. Van itthon néhány téligumim, persze "rako" is, de ami az autóimon van az nem az. A gumikon van egy úgynevezett TWI jelzés, amelynek az a neve, hogy gumikopásjelző:
Ennek a lényege, hogy ameddig ez a minta nem kerül a futófelülettel egy síkba, addig lehet biztonságosan közlekedni a gumikkal. Ez gyártói állásfoglalás, hiszen ezért van rajta. A szgk. n mért magasság 3,89mm. volt. Ez még szerintem súrolja a 4mm-es vizsgahatárt, bár alatta van. A lakón mért érték már érdekesebb, mert 2mm-ert mutatott a tolómérce( nem tescos gagyi). Ráadásul a mért téligumik szinte mind 2013-as gyártásúak. Tehát úgy néz ki a dolog, hogy ha a gyár által mért érték közelében vinném vizsgára az autómat, valószínűleg megbukna. Tudom a válasz az, hogy a vizsga 2évre szól, és ezért nagy a szigor. Ezért jobb állapotú gumival kell, hogy rendelkezzen a gk. a műszaki vizsgán, mint a kopásjelző közeli érték. Ezt én meg is értem. De mi van akkor, ha útközben megállít az NKH, és csinál egy komplett műszaki vizsgát, és 4mm alatt van a téli gumi mintamélysége, bár a kopásminta még mindig messze van? Valószínűleg bevonja a gk. műszaki érvényességét. Mi most MO-on megint a ló tuloldalán vagyunk, mert a gyári állásfoglalást kérdőjelezzük meg, tőlünk nyugatra ez megint sokkal jobban, egyszerűbben, és érthetőbben működik. Nem vagyok nyugatimádó, de ez már vicc.
Ja igen ha süt a nap pont akkor amikor vizsgázik a kocsi, akkor elég az 1,8mmes nyárigumi.30_10_cry.gif

Miska
#5494     2013.12.07. 19:31     1 embernek tetszik    

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta GaborApa 2013.12.07. 13:48


Ugyebár a korral megfontoltabbá válik az ember.
Nem strapálja már fölöslegesen a motort, meg már a bizonyítási kényszer is elmúlik.
Ha az ember nem nyomja folyton tövig, akkor a gumi sem használódik.

Ugye ez még nem OFF? 10_05_nevet.gif

Dehogy is off...csak lelkiismeretesen körbejárjuk ezt a gumitémát !!
35_10keres.gif
Nálunk nem maradhat fehér folt vagy elvarratlan szál ...láthatttya mindenki akinek szeme van !!!
15_20_pacsi.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#5492     2013.12.07. 15:31        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Jamesz 2013.12.06. 21:56


Hidd el ....néha még sok is !!!
30_10_cry.gif

Ugyebár a korral megfontoltabbá válik az ember.
Nem strapálja már fölöslegesen a motort, meg már a bizonyítási kényszer is elmúlik.
Ha az ember nem nyomja folyton tövig, akkor a gumi sem használódik.

Ugye ez még nem OFF? 10_05_nevet.gif

Mindenhol ... otthon
#5491     2013.12.07. 13:48        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta Blue 2013.12.06. 20:24


Te egész évben egy gumit használsz???? ........ Pffúúúúúújj.

30_60_guluszem.gif

Hidd el ....néha még sok is !!!
30_10_cry.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#5487     2013.12.06. 21:56     1 embernek tetszik    

Blue

291 mániapont

írta GaborApa 2013.12.06. 20:39


Akkor most olyan tanácstalan vagyok
Vagy mégse?
30_10nemtom.gif

Továbbgondolkodva,.....................

Nem éri meg.

Láttam én már Január 1.-ével hatályos rendeletet, Február 21.-ig 52 nap alatt 4 szer meg változni.

Bárhova, bármikor, bármivel.
#5484     2013.12.06. 21:10        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Blue 2013.12.06. 20:19


Üdv a klubban. 30_90falba.gif

Akkor most olyan tanácstalan vagyok
Vagy mégse?
30_10nemtom.gif

Továbbgondolkodva, de komolyan: a rendőr is eszerint fog eljárni?
Egy másfél milliméteres nyári gumi elmegy, de egy több mint kétszer olyan mély mintázatú téliért megbüntethet valakit?

Még tovább gondolkodva.
Tél végére egy téli gumi lemegy 4 mm-re. Egy nyárinak ugyan elég lenne az 1,6 de azt nem lehet hogy ezt a télit használjuk még egy darabig, mert ha jól értem időjárástól függetlenül, tehát akár májusban is büntethető az akinek csak 3,9 a bordázat.
Annak ellenére, hogy a közleményben ez áll: a téli gumi kedvező tulajdonságainak érvényesülése érdekében vagyis ez nyilvánvalóan a havas útra vonatkozik.

Tehát akkor májusban megbüntethetik azt akinek 3,9-es a téli gumi van a kocsin?

Mindenhol ... otthon
#5483     2013.12.06. 20:39        

Blue

291 mániapont

írta Jamesz 2013.12.06. 19:03


Blue ...már megint félreértettél azzal a buja fantáziáddal !!!
20_30_szegyell.gif

Semmi epres meg málnás..... én mindössze a négy évszakosra gumira gondoltam!!!
10_06_happy.gif

Te egész évben egy gumit használsz???? ........ Pffúúúúúújj.
30_60_guluszem.gif

Bárhova, bármikor, bármivel.
#5482     2013.12.06. 20:24        

Blue

291 mániapont

írta GaborApa 2013.12.06. 19:23


Akkor nem kérdezek, csak gondolkodom 30_10gondol.gif.............................................Persze én nem értek ehhez20_30_szegyell.gif

Üdv a klubban. 30_90falba.gif

Bárhova, bármikor, bármivel.
#5481     2013.12.06. 20:19        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Jamesz 2013.12.06. 19:03


Blue ...már megint félreértettél azzal a buja fantáziáddal !!!
20_30_szegyell.gif

Semmi epres meg málnás..... én mindössze a négy évszakosra gumira gondoltam!!!
10_06_happy.gif

30_90jajj.gif
Persze, mesélte is a gumis, hogy a múltkor egy Görög félisten végigszaglászta nála az egész raktárat.
10_05_nevet.gif

Mindenhol ... otthon
#5476     2013.12.06. 19:25        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Blue 2013.12.06. 18:08

.... 1,6 mm, de meg ne kérdezd hogy miért.

Akkor nem kérdezek, csak gondolkodom 30_10gondol.gif

Tehát ha télen, havas utakon 1,6 mm-es nyári gumikkal valahogy elcsúszkálok levizsgáztatni a kocsimat akkor elfogad a hatóság, de ha egy 3.9 mm-es téli gumi van a kocsin akkor elkaszálnak.

Persze én nem értek ehhez20_30_szegyell.gif

Mindenhol ... otthon
#5474     2013.12.06. 19:23        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta Blue 2013.12.06. 18:08


Hallottam már különböző gyümölcsös ízűekről, epres málnás stb.
Esetleg a formában is hallottam hogy lehet válogatni.
Attól függ milyenre gondolsz?30_10gondol.gif
10_03_lol.gif

Egyébként 1,6 mm, de meg ne kérdezd hogy miért.

Blue ...már megint félreértettél azzal a buja fantáziáddal !!!
20_30_szegyell.gif

Semmi epres meg málnás..... én mindössze a négy évszakosra gumira gondoltam!!!
10_06_happy.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#5473     2013.12.06. 19:03        

Blue

291 mániapont

írta Jamesz 2013.12.04. 23:22


A nyári gumi mennyi is?30_10gondol.gif

Ki tudja30_10nemtom.gifmi már nem használunk ilyeneket !!
30_10_cry.gif

Hallottam már különböző gyümölcsös ízűekről, epres málnás stb.
Esetleg a formában is hallottam hogy lehet válogatni.
Attól függ milyenre gondolsz?30_10gondol.gif
10_03_lol.gif

Egyébként 1,6 mm, de meg ne kérdezd hogy miért.

Bárhova, bármikor, bármivel.
#5471     2013.12.06. 18:08     1 embernek tetszik    

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta GaborApa 2013.12.04. 17:35


A nyári gumi mennyi is?30_10gondol.gif

Ki tudja30_10nemtom.gifmi már nem használunk ilyeneket !!
30_10_cry.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#5460     2013.12.04. 23:22     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Blue 2013.12.04. 17:24


... és nekünk az 5 ős rendeletben már szabályozták is hogy amennyiben a vizsga alkalmával téli gumival van szerelve a gépjármű csak 4 mm ig fogadható el.
Alatta bukta.

A nyári gumi mennyi is?30_10gondol.gif

Mindenhol ... otthon
#5459     2013.12.04. 17:35        

Blue

291 mániapont

írta GaborApa 2013.12.04. 10:41
Friss hír van a főoldalon.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium január 1.-től meghatározza, hogy mi számít a téli guminak.
Meg hogy nem kötelező, de kell. 30_10gondol.gif

... és nekünk az 5 ős rendeletben már szabályozták is hogy amennyiben a vizsga alkalmával téli gumival van szerelve a gépjármű csak 4 mm ig fogadható el.
Alatta bukta.

Bárhova, bármikor, bármivel.
#5458     2013.12.04. 17:24        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2013.01.27. 21:44
.....Ha valamit kihagytam, nyugodtan tegyetek hozzá!!!!

ÖÖööö
Azt hiszem ez felér egy műszaki infós cikkel is.
01_mosoly.gif

Mindenhol ... otthon
#2374     2013.01.28. 21:27        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Dzsos 2013.01.26. 23:21

A gumikkal kapcsolatban egy relativ fontos kérdés:Akinek állásában tönkre ment "C" gumi volt vagy hagyományos személykocsi gumi? A "C" gumiknak az oldalfala erősebb és ha a nyomás is megfelelö akkor nem illene neki tönkre menni.
Sajnos ez nem illem kérdése. :-((( A C-s gumik nem csodagumik. Egyszerűen csak nagyobb terhelést bírnak ki, az erősített teherviselő szerkezetnek köszönhetően, de ezek sem viselnek el mindent. A C jelzésen felül vannak a Camper jelölésű gumik is. Ezek a hosszabb egy helyben állásra lettek megalkotva, de az az igazság, hogy ugyan kicsit talán jobban bírják ezt az igénybevételt, de a több hónapos helybentopit már ezek sem szeretik. Ugyan úgy kockás lesz a hosszú hónapok alatt, mint a másik.
Van aki használt gumit vásárol ha elszakad egy kettő a készletből, így próbálva költséghatékony megoldást találni. Ez is lehet egy megoldás, és van hogy működik is a dolog. Viszont szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy ez nagyon kétesélyes üzlet. Nagy esély van rá, hogy inkább bukunk a bolton, mintsem nyernénk. Érteni kell ahoz, hogy mit kell nézni a gumikon.
Első körben a gyártás dátumát kell ellenőrizni. Ezt a DOT szám mutatja meg a gumi oldalán. Az első két szám a gyártás hetét mutatja meg, a másik két szám meg az gyártás évét. Egy 3409-es szám azt mondja, hogy 2009 34. hetében gyártott abroncsról van szó.
A gyártók sokszor azt ajánlják, hogy a 3-4 évnél öregebb gumit ne használjunk. Ezt finoman szólva brutális pazarlásnak mondanám, és az ésszerűséget is finoman mondva nélkülözi. Az tény és való, hogy a gumi az élete során folyamatos öregedést szenved el, de az azért abszurd, hogy 1100 nap alatt elérné az életciklusának a végét.
Olvastam egy Michelin tanulmányt,. amiben a korrekt életciklust meghatározták, és ott használattól és használati körülményektől függően 8-10 évben állapították meg a biztonságos életciklusát az abroncsoknak. Ezt az adatot a marketingesek, és a fogyasztásra ösztönzők lefaragták a 3-4 évre. Az tény, hogy egy új gumi tudja a tulajdonságait 100 %-osan produkálni. Ez az idő múlásával, és a futófelület kopásával szépen lassan romlik. Ezt mindenképpen figyelembe kell venni a használat során.
Tehát, ha túl vagyunk a kor meghatározásán, meg kell vizsgálni, hogy volt e korábbi sérülések után javítva a gumi.
Szögek csavarok okozta defekt miatt szabad javítani a gumit, de ha már nagyobb sérülések keletkeztek a futófelületen, akkor azt már nem szabad újra használatba venni. Ha az oldalfalon történt sérülés, akkor szintén ajánlatos inkább cserélni a köpenyt. Vagyis ne legyen az oldalfalon javítás, és a futófelületen is csak lyuk javítása lehet.
Ezután kívül belül végig kell simítani az oldalát a gumiknak. Ha valahol púposodást érzünk, vagy esetleg megszúrja a kezünket egy acéldrót, akkor az a gumi szálszakadt, és emiat kukaérett. Ha ezen is átment, akkor jön a futófelület. Azt is végigsimítjuk a kezünkkel, és ha simán és akadás nélkül tudjuk végig húzni, akkor jó. Ha a blokkok felülete egyenetlen, esetleg kagylós, vagy esetleg az egyik oldalon mélyebb a profil, mint a másikon, akkor az hibás, rosszul beállított futóműre, rossz lengéscsillapításra utal az előző kocsinál. Ezek is kukába valók. Ha simák, akkor még jön az, hogy megnézzük nincsen e kocka a gumiban, egy elfékezés vagy hosszú egyhelyben állás miatt. Ha az is oké, akkor még közelről megnézzük, hogy mennyire repedezett a gumi, főleg a futófelület blokkjai között, láthatóak ezek. Ha ez is megfelelő. akkor fel lehet szerelni, a felnire, és felfújás után még egyszer végignézzük, hogy esetleg kijött e valahol egy pukli (pörgetve jól kiadja ha üt a gumi), és még egyszer megnézhetjük a repedezettséget is. Némi kis repedések már egészen fiatal gumiknál is jelentkezhetnek.
Árulkodó jel lehet az is ha a gumi oldalfala, és a futófelület külső, belső élei erősen kopottak. Előfordulhat, hogy a futófelület közelében még az írás is elkopik, Ez a nagy sebességű kanyarvételek miatt keletkezhet, emiatt túlzott terhelést kaptak előéletükben, ezért nem ajánlott megvenni ezeket sem.
Ha balesetes járműről kerülnek eladásra a gumik, akkor számolni kell azzal is, hogy esetleg a baleset során kapott erőteljes igénybevételnek a következményei később jelentkeznek, vagyis a vásárlásnál nem észlelhetőek. Ezért nem ár ismerni a gumik előéletét sem. Az előny ilyenkor, ha egy gyártási dátummal kínálják a 4 gumit. Akkor kicsi az esélye, hogy balesetes autóról származnak. Ha valaki nem ért ezekhez, mindenképpen rángasson el magával egy hozzáértő embert használt gumi vásárlása esetén!!!!
Ha valamit kihagytam, nyugodtan tegyetek hozzá!!!!

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#2366     2013.01.27. 21:44     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Dzsos 2013.01.26. 23:21
.... nem illene neki tönkre menni.
30_10gondol.gif

ezek a mai gumik nem ismerik az illemet.01_mosoly.gif

Természetesen C gumijaim voltak, de a lakó hátsó túlnyúlása miatt elég nagy a hátsó kerekeken a terhelés.
Első kerékkel még nem volt gondom.

Mindenhol ... otthon
#2361     2013.01.27. 08:44        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

írta Dzsos 2013.01.26. 22:58

Erre csak akkor tudok mondani valamit ha ki fogom bontani,bár elötte lemostam és kimondotan lakóautó ponyva van rajta,nem volt olcsó csak többet ér egy hagyományos ponyvánál.de idén készül neki saját garázs,megérdemli.
A gumikkal kapcsolatban egy relativ fontos kérdés:Akinek állásában tönkre ment "C" gumi volt vagy hagyományos személykocsi gumi? A "C" gumiknak az oldalfala erősebb és ha a nyomás is megfelelö akkor nem illene neki tönkre menni.

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#2358     2013.01.26. 23:21        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

írta nemo25 2013.01.26. 21:50


Nekem is ez a gondom. Nálunk sem fér be egyik garázsba sem a lakó, emiatt összedobtam egy ponyvagarázst neki. Csak mellékesen jegyezném meg, hogy a sima leponyvázással vigyázz. Ha hozzáér a ponyva a lakó lemezeihez, és az ablakokhoz, akkor az csúnya nyomokat tud hagyni a tél elmúltával a kaszni felületén. A ponyva alá szorult por és homokszemek, közreműködve a szél által mozgatott ponyvával, lecsiszolják a fényezett felületeket, és a műanyag ablakokat is összekarcolják rendesen. Volt már pár ismerősöm aki így járt a ponyvázással.
A mozgatásnál érdemes megjelölni a gumi alsó részét indulás előtt egy darab szigetelő szalaggal, hogy lássuk valóban sikerült e elforgatni az eredeti helyzethez képest kerekeket. Volt már olyan, hogy a visszaállás után két kerék is szinte ugyan abban a pozícióban sikeredett megállni, mint mozgatás előtt. Az az átok Murphy törvény állandóan működik. :)
Erre csak akkor tudok mondani valamit ha ki fogom bontani,bár elötte lemostam és kimondotan lakóautó ponyva van rajta,nem volt olcsó csak többet ér egy hagyományos ponyvánál.de idén készül neki saját garázs,megérdemli.

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#2357     2013.01.26. 22:58        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Dzsos 2013.01.26. 20:09


Őszintén van három garázsom ,de magasság miatt a lakó nem férbe emiatt a ponyvázás tovább tart mint a bakolás.A bakolás nem több 20 percnél ha akarom használni ez nem igazán tart vissza.Feltöltés és utána a fagymentesítés inkább visszatartó erő.


Nekem is ez a gondom. Nálunk sem fér be egyik garázsba sem a lakó, emiatt összedobtam egy ponyvagarázst neki. Csak mellékesen jegyezném meg, hogy a sima leponyvázással vigyázz. Ha hozzáér a ponyva a lakó lemezeihez, és az ablakokhoz, akkor az csúnya nyomokat tud hagyni a tél elmúltával a kaszni felületén. A ponyva alá szorult por és homokszemek, közreműködve a szél által mozgatott ponyvával, lecsiszolják a fényezett felületeket, és a műanyag ablakokat is összekarcolják rendesen. Volt már pár ismerősöm aki így járt a ponyvázással.
A mozgatásnál érdemes megjelölni a gumi alsó részét indulás előtt egy darab szigetelő szalaggal, hogy lássuk valóban sikerült e elforgatni az eredeti helyzethez képest kerekeket. Volt már olyan, hogy a visszaállás után két kerék is szinte ugyan abban a pozícióban sikeredett megállni, mint mozgatás előtt. Az az átok Murphy törvény állandóan működik. :)

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#2356     2013.01.26. 21:50        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

írta GaborApa 2013.01.26. 18:23

Tök igazad van, ha nem használod a téli időszakban akkor ez a legegyszerűbb megoldás.

Őszintén van három garázsom ,de magasság miatt a lakó nem férbe emiatt a ponyvázás tovább tart mint a bakolás.A bakolás nem több 20 percnél ha akarom használni ez nem igazán tart vissza.Feltöltés és utána a fagymentesítés inkább visszatartó erő.

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#2354     2013.01.26. 20:09        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Dzsos 2013.01.26. 14:49
Sajnos a mai "vackoknak"semmi köze nincs már a gumihoz,hanem egy műanyag keverék.Valódi guminál ez nem lenne gond.Én télire felbakoltam,bár nem csak a gumi hanem a rúgók miatt.
Tök igazad van, ha nem használod a téli időszakban akkor ez a legegyszerűbb megoldás.

Mindenhol ... otthon
#2352     2013.01.26. 18:23        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

Sajnos a mai "vackoknak"semmi köze nincs már a gumihoz,hanem egy műanyag keverék.Valódi guminál ez nem lenne gond.Én télire felbakoltam,bár nem csak a gumi hanem a rúgók miatt.

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#2349     2013.01.26. 14:49        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Vagy alá kell bakolni a lakót, vagy mozgatni.
Az a gond, hogy a megmozgatás nincs konkrét időhöz kötve, ezért az ember úgy van vele, hogy "majd holnap is jó lesz". Aztán egyszer csak tavasz van.
Mivel eddig 3X kellett kidobnom, olyan gumikat melyek alig futottak még, ezért már jobban odafigyelek én is.
Pont tegnapelőtt mentem egy karikát a lakóval. Csupán azért, hogy a gumi ne ugyanazon a ponton álljon egy hónapon keresztül.
Bevallom ilyen régebben nagyon ritkán fordult elő, Ebből alakult, hogy tavasszal jött is a szálszakadás, és lehetett venni az új gumikat, és persze ritka, hogy pont ugyanazt a típust még árulják, tehát ilyenkor lehet venni kapásból minimum kettőt.

Úgyhogy én tanultam már a saját káromon, javaslom, hogy tanuljatok az enyémen. 10_03_lol.gif

Mindenhol ... otthon
#2348     2013.01.26. 08:25        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

A tél derekán érdemes lehet pár szót ejtenünk a járművek egyik legfontosabb alkatrészéről, a gumikról. Sokaknak nem jelent többet egy lényegtelen és néha, ha elkopott, egy cserélendő fekete vacaknál. Pedig sokkal több múlik rajta mint azt gondolnák. De azért hogy teljesíteni tudja rendeltetésszerűen a feladatát, a gumikat az állás alatt, és használatban is megfelelően kell kezelni. Mivel a lakójárműveket télen nagy számban nem használják hosszú ideig, ezért ha nem mentesítjük a terhelés alól, akkor maradandó, és nem visszafordítható károsodást szenvedhetnek a gumik. Ezt egy felbakolással meg lehet oldani. Ha hónapokig egy helyben áll a kocsi, akkor egy bizonyos ponton kapja a deformációt az abroncs szerkezete. Ekkor "leül" a gumi. Egy ismerősöm mesélte, hogy 4 hónapos egy helyben állás után elindult a csigával. Azt érezte, hogy rángat a kormány, és furcsán egyenetlenül fut a kocsi. Kiérve az autópályára ez fokozódott. Na igen. A deformálódása a guminak okozta ezt a problémát. Hosszabb táv megtétele után a jelenség csökkent, majd az idő múlásával megszűnt. Hál istennek rendbe jött a gumi. Legalább is gondolta az ismerősöm. De szó sincsen arról, hogy valóban tökéletesen helyreállt volna a gumi eredeti állapota. Belül ilyenkor elmozdulnak a teherviselő kordszálak egymáshoz képest, az erős és hosszú távon rögződött deformítás pedig megnyújtja azokat. A gumiban kialakult kötések is gyengülnek. Egyértelműen károsodik a köpeny. Lehet hogy az első alkalommal nem történik nagyobb baj, de ezt rendszeresen ismételve, már előfordulhat hogy egyszer csak nem bírja tovább, és szétszakad. Pedig egy kis odafigyeléssel megelőzhető lenne. Ne feledjük, a lakójárműveken használt gumik, még ha nincsenek is nagy futásteljesítménynek kitéve, akkor is sokszor a teljesítő határaikon használjuk. A nagy túlnyúlások miatt a hátsó gumikon jelentős terheléstöbblet jelentkezik. Ez a lakókocsiknál is fent áll.
Nem egyszer találkoztam már olyan lakókocsival is útjaink során, mikor elindultak nyaralni a téli álomból felvert kocsival, és az út során szétrepült darabjaira a futófelülete a guminak. Az olasz tengerparti kempingbe javítgatták a kerékjárati dob körül szétvert elemeket, hogy haza tudják húzni. Ezek a nemtörődömségnek, és sokszor a hibás gyakorlatnak köszönhetőek. Persze még befolyásoló tényező a gumi életkora, és a rosszul megválasztott nyomásérték, és egy esetleg korábbi sérülés elhanyagolása is.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#2347     2013.01.26. 01:40        
1
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: