Több »Élménybeszámolók

Nyírség-Bereg 2012 szeptember

Beküldte: Nemo25

Első állomásunk a Nyíregyháza Sóstó volt, az állatpark közvetlen szomszédságában

Tovább»

Francia körút

Pont du GardeBeküldte: Karollda

Lakóautóval Svájcon át Franciaországba

Tovább»

Lakókocsisok beszélgetései

Létrehozás dátuma: 2012.06.28.

1

Hozzászólások

Tuneziaiteve
Budapest
0 mániapont

Sziasztok!

Angol ( ELDDIS 95 GTX ) lakókocsihoz keresek mosdó kagylót,esetleg tudna vki segíteni hogy hol találok ilyet?

Köszi
#13658     2019.06.30. 20:45        

fmiklos

30 mániapont

írta Tuneziaiteve 2019.06.25. 17:52
Sziasztok!

Lakókocsiba milyen anyagot érdemes a padlóra rakni ami tartós,idáig pszőnyeg volt de gondolom az idő megehette és a szivacsos hátulja szétmált :(

Köszi

Szia,

Nagyon attól függ mik az igények. Háziállat, gyereksereg esetén inkább a linoleumot javasolnám.
Előnyök: könnyen lerakható, bevágható. Nem tapad meg benne sár, kosz, állatszőr.
Hátránya: nedvesség taszító tipus kell, ne rohassza be alatta az aljzatot. Hideg ,rideg (bár ez pár szőnyeggel orvosolható).
Vagy vissza rakhatsz padlószőnyeget, ami puhább finomabb melegebb, de a takarítása macerás tud lenni és ha van háziállat,vagy ki-be rohangáló gyerkőc, akkor messziről kerülendő.

Üdv
Miklós
#13657     2019.06.28. 09:08     3 embernek tetszik    

Tuneziaiteve
Budapest
0 mániapont

Sziasztok!

Lakókocsiba milyen anyagot érdemes a padlóra rakni ami tartós,idáig pszőnyeg volt de gondolom az idő megehette és a szivacsos hátulja szétmált :(

Köszi
#13655     2019.06.25. 17:52        

fmiklos

30 mániapont

írta GaborApa 2019.06.06. 21:41

Szia,
Nem bámulnak és nem a lakóautósok küldenek el. Ez nem valamiféle kiközösítési játék, csupán csak nem arra van. Mint ahogy személyautók sem állhatnak a stellplaccra.
Nyugateuban igen soxor talalkozni egy eccakas helyekkel a kempingek bejaratahoz kozel. Ezek pont erre vannak es olcsobbak is mint a standard pitch. Odamesz letalpalsz, reggel fizetsz es mesz. Altalaban zuhany, wc, friss viz vetelezes, szurkeviz es kemiklo urites benne foglaltatik, villanyt nem mindig adnak.
Udv
Miklos
#13650     2019.06.11. 07:19        

GaborApa
Turkish Valentine
3202 mániapont

írta Ametiszt 2019.06.06. 06:28
Köszi, de mit jelent az, hogy nem igazán szeretik? Elküldenek? Kik? A lakóutósok, vagy a hatóság? :) Vagy szimplán csak bámulnak?
Nem bámulnak és nem a lakóautósok küldenek el. Ez nem valamiféle kiközösítési játék, csupán csak nem arra van. Mint ahogy személyautók sem állhatnak a stellplaccra.

Mindenhol ... otthon
#13648     2019.06.06. 21:41     2 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3202 mániapont

írta Ametiszt 2019.06.05. 09:19
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy Olaszországban/Ausztriában éjszakára be lehet állni lakóautós parkolóba lakókocsival? köszi!
Én még sosem láttam lakókocsit stellplaccon.
Amúgy, el sem férne a szerelvény. Sokszor még én is éppencsak a 7,5 méteresemmel.

Mindenhol ... otthon
#13647     2019.06.06. 21:39     2 embernek tetszik    

nemo25
Ecser City
510 mániapont

írta Ametiszt 2019.06.06. 06:28
Köszi, de mit jelent az, hogy nem igazán szeretik? Elküldenek? Kik? A lakóutósok, vagy a hatóság? :) Vagy szimplán csak bámulnak?

Vannak írott, és íratlan szabályok. A stellplatz, nem kemping. Ellenben egy lakókocsival csak úgy lehetséges megállni, hogy az már kempingezés. Viszont a lakóautó, ha nem pakolsz szét akkor az csak parkol. Ebből adódik a lakóautó parkoló meghatározás. Mivel ezek kimondottan ilyen engedélyekkel rendelkeznek, ezért simán belefér, hogy a hatóság, vagy az üzemeltető küld el. Előfordulhat, hogy egyes esetekben elnézik, hogy beállsz lakókocsival, de ez nagyon esetleges történet. Ezért írtam, hogy nem igazán szeretik.
A kellemetlenségek elkerülése végett, ezért érdemesebb eleve kempingekkel tervezni az útvonalat.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#13646     2019.06.06. 20:12     1 embernek tetszik    

Ametiszt

0 mániapont

Köszi, de mit jelent az, hogy nem igazán szeretik? Elküldenek? Kik? A lakóutósok, vagy a hatóság? :) Vagy szimplán csak bámulnak?
írta nemo25 2019.06.05. 22:08


A stellplatzok, lakóautók számára lettek kitalálva. Nem igazán szeretik, ha lakókocsival beállnak oda.
Benzinkutaknál meg szoktak állni, de ezt nem ajánlanám senkinek sem, mert igen komoly kockázati tényezőt hordoz magában. Érdemesebb biztonságos kempingbe éjszakázni lakókocsival.
#13645     2019.06.06. 06:28        

nemo25
Ecser City
510 mániapont

írta Ametiszt 2019.06.05. 09:19
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy Olaszországban/Ausztriában éjszakára be lehet állni lakóautós parkolóba lakókocsival? köszi!

A stellplatzok, lakóautók számára lettek kitalálva. Nem igazán szeretik, ha lakókocsival beállnak oda.
Benzinkutaknál meg szoktak állni, de ezt nem ajánlanám senkinek sem, mert igen komoly kockázati tényezőt hordoz magában. Érdemesebb biztonságos kempingbe éjszakázni lakókocsival.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#13644     2019.06.05. 22:08     1 embernek tetszik    

Ametiszt

0 mániapont

Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy Olaszországban/Ausztriában éjszakára be lehet állni lakóautós parkolóba lakókocsival? köszi!
#13641     2019.06.05. 09:19        

dunc

3 mániapont

Sziasztok
Még egy alap kérdés, hogy lehet biztosan eldönteni hogy hova lehet furni plusz polcot vagy ágyat. Mármint hol van olyan pont ahova lehet terhelést tenni. Gondolom adott a kopogtatasos módszer... egyéb?
#13601     2019.04.18. 10:56        

GaborApa
Turkish Valentine
3202 mániapont

írta dunc 2019.04.16. 00:14


Az én elképzelésem az hogy valami cuccal "lekezelném" a fát, majd lezáránám valami tömitő anyaggal. Pl "rücsi"-vel, amivel az autokat szokták alulrol fedni.

Ismerek olyat aki csak fáradt olajjal kente át alulról, de a rücsi az teljesen jó megoldás. 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#13600     2019.04.17. 07:37        

dunc

3 mániapont

Sziasztok!

Egy hete vettük meg első lakokocsinkat, pontosabban a mai naptol van a nevemen :)
A hétvégén jol szétszedtük és próbáltuk egy alapos állapotfelmérést eszközölni. Szerencsére nagyon egyben van, legalábbis ugy néz ki.
Egyetlen egy dolgot vettem észre, amit szeretnék kezelni.
Alulról látni egy helyen, hogy a védőfolia, ami alulról védene, elvált 3-6 cm hosszan és egy kis vizet kaphatott gondolom menet közben. A fa külső részét megkapirgálva egy kis réteg lejött de alatta keménynek tűnik.
A pontos helye az első sátortároló belső fal magaságában az egyik oldalt. Se a tároló felől se a beltérből nem látszik ázás nyoma. Ez ugye a közös fal, ami a belteret és a tárolót elválasztja.
Kép alulról:

https://1drv.ms/u/s!AktULtgT5Db-h6ZAk3gFatyo7GkgAA

Az én elképzelésem az hogy valami cuccal "lekezelném" a fát, majd lezáránám valami tömitő anyaggal. Pl "rücsi"-vel, amivel az autokat szokták alulrol fedni.
Mindenzt állapotmegőrzás, konzerválás céljábol. Jelenleg nem tűnik indokoltnak teljes bontás.
Mit javasoltok? Milyen anyaggal érdemes kezelni a fát?
Előre is köszi minden tanácsot!
Viktor
dunchann@gmail.com
#13599     2019.04.16. 00:14     2 embernek tetszik    

szunyder

7 mániapont

Köszönöm szépen a választ! :)

írta nemo25 2019.01.24. 21:18


Erre a kérdésedre nincsen egyértelmű válasz, hiszen nem lehet tudni, az adott széllökés, milyen irányból, mekkora felületen, és milyen dinamikával fogja támadni az adott felületet. Egy forgószél sokkal nagyobb veszélyt jelent, az erős szívóhatása miatt. Nagyban függ a környezettől, hogy mi ad takarást. Egy fa például, nyáron sokkal jobban véd a lombozat végett, mint télen kopaszon. Cirka 3 éve, a Velencei-tónál, több lakót is felborogatott a szél, mert a tó felől jöttek a széllökések, ahol jelentősen fel tudott erősödni, és nem állta semmi sem az útját. Volt amit vitt, és volt amelyik túlélte a vihart. Ez sokszor szerencse dolga, mintsem előre tervezett védelem. Persze az elősátor megfelelő rögzítésével sokat tehetsz a dolog érdekében, de ha a természet úgy akarja, akkor darabokra tépi.
Esetleg telepítésnél érdemes lehet a földbe lebetonozott kampókhoz lerögzíteni az alvázat, akkor nem tudja egyben felkapni a bódét.
#13564     2019.02.03. 10:41     2 embernek tetszik    

szunyder

7 mániapont

Egy KIP greyline 50TDB típusú, 1150kg.
A szélirány változó. A Meteorán szoktam nézni a szélerősséget, széllökést. Eddig a legerősebb széllökés kb 60km/h volt, az már érezhető. Elősátor nélkül nem tudom éreztük volna-e, szerintem nem. A lakó egy enyhén lejtő domboldalban van felállítva, hátulról északi szelek szemből déliek érkeznek.

írta GaborApa 2019.01.25. 11:17


Milyen kocsi, mekkora felület, milyen irányból fúj a szél, mekkora a kocsi tömege?
Amúgy meg, azt tudod előre, hogy mekkora széllökés lesz ott?

Az elősátor az érzékenyebb rész, de ott is a milyensége és a szélirány a lényeg.

Az nagyon-nagyon ritka esemény, hogy egy lakókocsit felborít a szél. Az már akkora vihar ami a fákat is tarolja.

Nekem volt egy lakókocsim közvetlenül a tengerparton, nyílt terepen, kb. 10 éven keresztül és bírta a Borát is. De elősátrat nem hagytam volna előtte.

A lényeg, ettől szerintem nem kell félned. 10_02_kacsint.gif
#13563     2019.02.03. 10:40     2 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3202 mániapont

írta szunyder 2019.01.24. 20:29
Sziasztok! Meg tudja valaki mondani, hogy telepített lakókocsi mekkora széllökést bír ki? Plusz, ha rá van biggyesztve egy elősátor? Köszönöm előre is.

Milyen kocsi, mekkora felület, milyen irányból fúj a szél, mekkora a kocsi tömege?
Amúgy meg, azt tudod előre, hogy mekkora széllökés lesz ott?

Az elősátor az érzékenyebb rész, de ott is a milyensége és a szélirány a lényeg.

Az nagyon-nagyon ritka esemény, hogy egy lakókocsit felborít a szél. Az már akkora vihar ami a fákat is tarolja.

Nekem volt egy lakókocsim közvetlenül a tengerparton, nyílt terepen, kb. 10 éven keresztül és bírta a Borát is. De elősátrat nem hagytam volna előtte.

A lényeg, ettől szerintem nem kell félned. 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#13561     2019.01.25. 11:17     2 embernek tetszik    

nemo25
Ecser City
510 mániapont

írta szunyder 2019.01.24. 20:29
Sziasztok! Meg tudja valaki mondani, hogy telepített lakókocsi mekkora széllökést bír ki? Plusz, ha rá van biggyesztve egy elősátor? Köszönöm előre is.

Erre a kérdésedre nincsen egyértelmű válasz, hiszen nem lehet tudni, az adott széllökés, milyen irányból, mekkora felületen, és milyen dinamikával fogja támadni az adott felületet. Egy forgószél sokkal nagyobb veszélyt jelent, az erős szívóhatása miatt. Nagyban függ a környezettől, hogy mi ad takarást. Egy fa például, nyáron sokkal jobban véd a lombozat végett, mint télen kopaszon. Cirka 3 éve, a Velencei-tónál, több lakót is felborogatott a szél, mert a tó felől jöttek a széllökések, ahol jelentősen fel tudott erősödni, és nem állta semmi sem az útját. Volt amit vitt, és volt amelyik túlélte a vihart. Ez sokszor szerencse dolga, mintsem előre tervezett védelem. Persze az elősátor megfelelő rögzítésével sokat tehetsz a dolog érdekében, de ha a természet úgy akarja, akkor darabokra tépi.
Esetleg telepítésnél érdemes lehet a földbe lebetonozott kampókhoz lerögzíteni az alvázat, akkor nem tudja egyben felkapni a bódét.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#13560     2019.01.24. 21:18     3 embernek tetszik    

szunyder

7 mániapont

Sziasztok! Meg tudja valaki mondani, hogy telepített lakókocsi mekkora széllökést bír ki? Plusz, ha rá van biggyesztve egy elősátor? Köszönöm előre is.
#13559     2019.01.24. 20:29        

GaborApa
Turkish Valentine
3202 mániapont

írta dunc 2018.09.24. 10:34

Főleg a nedvességmérő ötlet tetszik!
Csak kiváncsiságból, van olyan beázás ami belülről nem látszik?

Ez a két mondatod egybevág ;)

A nedvességmérő pont a nem látszó nedvesedéseket remekül kimutatja. Tapasztalatból mondom.

A belső felület nagy rész takarva van (szekrény, kárpit) de a takarások széleinél a műszer megérzi, ha alatta bibi van.

Mindenhol ... otthon
#13522     2018.09.25. 06:43        

nemo25
Ecser City
510 mániapont

írta dunc 2018.09.24. 10:34


Csak kiváncsiságból, van olyan beázás ami belülről nem látszik?

Köszi
Vik

Van biza. Számtalan esetben megtörténik, hogy már porrá van rohadva a szerkezet, és belülről nem mutat semmit, főleg annak, akinek nincsen rutinja abban, hogy mit is kéne nézni.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#13521     2018.09.24. 20:46        

laci400
Tápiógyörgye
14 mániapont

írta dunc 2018.09.24. 10:34


Köszönöm válaszod!
Főleg a nedvességmérő ötlet tetszik!
Csak kiváncsiságból, van olyan beázás ami belülről nem látszik?

Alvázon rozsdát ill annak hiányát kell keresni alulról?
Padlólemezen úgyszintén?

Köszi
Vik
Szia.Igen van olyan beázás ami nem látszik.Én pont most szívok vele.Az oldala belűről nem volt kipúposodva nekem, de a tapéta alatt megtaláltam a bibit.Alaposan nézz át mindent.A padlólemez akkor gáz ha huppog mikor rálépsz.Ez akkor jelentkezik ha több rétegű.PL:régi Hobby Lakó.Ugyanis a szigetelt padlónál szétnyílnak a rétegek.Sok szerencsét Üdv:laci400.
#13520     2018.09.24. 11:29        

dunc

3 mániapont

írta GaborApa 2018.09.21. 06:50


Nem tudom számodra mik az "egyértelmű" dolgok, inkább leírom:

1. A beázás tüzetes ellenőrzése a legfontosabb. fent körben a sarkoknál, illesztéseknél, tetőablakoknál. Ha van fatelepen dolgozó ismerősöd, akkor nedvességmérőt próbálj meg szerezni.
Dohos penészes szag is egyértelmű árulkodó jel.
2. a beépített készülékek kipróbálása (hűtő, klíma, bármi)
3 alváz, padlólemez.

ha ezek rendben vannak akkor nagy bajod már nem lehet ;)

Köszönöm válaszod!
Főleg a nedvességmérő ötlet tetszik!
Csak kiváncsiságból, van olyan beázás ami belülről nem látszik?

Alvázon rozsdát ill annak hiányát kell keresni alulról?
Padlólemezen úgyszintén?

Köszi
Vik
#13518     2018.09.24. 10:34        

GaborApa
Turkish Valentine
3202 mániapont

írta dunc 2018.09.19. 11:01
Sziasztok!

Teljesen új vagyok a lakókocsizásban, és segítségeteket szeretném kérni.
Van egy kiszemelt lakókocsi megvételre, megfelelő áron, számomra teljesen megfelelő elrendezéssel, illetve felszereléssel.
Mi az amit mindenképpen ellenőrizzek, mik a lehetséges buktatók, amire nem gondolnék? Az "egyértelmű" dolgokon felül.

Esetleg ha valaki zúgló vagy rákospalota környékén lakik és személyesen tudná szemrevételezné és megosztaná véleményét azt nagyon megköszöném.

Köszi
Viktor
dunchann@gmail.com

Nem tudom számodra mik az "egyértelmű" dolgok, inkább leírom:

1. A beázás tüzetes ellenőrzése a legfontosabb. fent körben a sarkoknál, illesztéseknél, tetőablakoknál. Ha van fatelepen dolgozó ismerősöd, akkor nedvességmérőt próbálj meg szerezni.
Dohos penészes szag is egyértelmű árulkodó jel.
2. a beépített készülékek kipróbálása (hűtő, klíma, bármi)
3 alváz, padlólemez.

ha ezek rendben vannak akkor nagy bajod már nem lehet ;)

Mindenhol ... otthon
#13517     2018.09.21. 06:50        

dunc

3 mániapont

Sziasztok!

Teljesen új vagyok a lakókocsizásban, és segítségeteket szeretném kérni.
Van egy kiszemelt lakókocsi megvételre, megfelelő áron, számomra teljesen megfelelő elrendezéssel, illetve felszereléssel.
Mi az amit mindenképpen ellenőrizzek, mik a lehetséges buktatók, amire nem gondolnék? Az "egyértelmű" dolgokon felül.

Esetleg ha valaki zúgló vagy rákospalota környékén lakik és személyesen tudná szemrevételezné és megosztaná véleményét azt nagyon megköszöném.

Köszi
Viktor
dunchann@gmail.com
#13516     2018.09.19. 11:01     1 embernek tetszik    

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta csiburento 2018.08.02. 08:51
No, hát hogyis mondjam...
Kerül bele masszív anyag...

Pont ez az, hogy haza felé van gond, mondjuk nem a sör miatt, hanem az elejében lévő cca. 40 liter víz hiánya az, ami nem segít az egyensúly megtartásában.

Csib!

Nagyon túúúl variálod a kérdést.

havaj dizsi káó okto lak
#13479     2018.08.07. 11:34        

csiburento
Budapest
217 mániapont

No, hát hogyis mondjam...
Kerül bele masszív anyag...

írta GaborApa 2018.08.01. 08:59

Ez naggyon durva
10_06_happy.gif

Pont ez az, hogy haza felé van gond, mondjuk nem a sör miatt, hanem az elejében lévő cca. 40 liter víz hiánya az, ami nem segít az egyensúly megtartásában.

írta nemo25 2018.08.01. 22:15

Akkor előre kell tenni ballasztsúlynak a sört. Igaz, ezzel lehet probléma az idő múlásával, mert bizonyos okból kifolyólag, át fog csurogni a hátsó wc tartályba. 10_02_kacsint.gif

Alá vagyon íródva.
#13478     2018.08.02. 08:51     2 embernek tetszik    

nemo25
Ecser City
510 mániapont

írta GaborApa 2018.08.01. 08:59
ha ... tele a budi, akkor hanyatt borul.

Ez naggyon durva
10_06_happy.gif
Akkor előre kell tenni ballasztsúlynak a sört. Igaz, ezzel lehet probléma az idő múlásával, mert bizonyos okból kifolyólag, át fog csurogni a hátsó wc tartályba. 10_02_kacsint.gif

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#13477     2018.08.01. 22:15     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3202 mániapont

írta csiburento 2018.07.30. 19:11
ha ... tele a budi, akkor hanyatt borul.
Ez naggyon durva
10_06_happy.gif

Mindenhol ... otthon
#13476     2018.08.01. 08:59     1 embernek tetszik    

csiburento
Budapest
217 mániapont

De, hogy a kérdésekre is tételes válasz menjen:

1. Jólfelfogott önös érdekből gázos berendezés használata (még biztonsági berendezés mellett is) a tűz-, és robbanás veszélye miatt nem ajánlott.
2. Működik, többen próbálták már. Hajam égnek áll! Ahogy NEMO25 írta vannak biztonsági berendezések, de azok mellett is csak zárt égésterű berendezés működtetése (kazán, fűtőtest) javasolt.
3. Sok összetevős, általában nem fújja el, de nyilván esélyes. Az biztos, hogy a láng nem a megfelelő munkapontban fejti ki hatását, össze-vissza mocorog a hegye. Ez is tűzveszélyes, ha kibukik a láng.
4. FIAMMA CARRY-BIKE a hivatalos neve a bringa tartónak, ami nekem van. A felszerelést célszerű szakemberre bízni, aki tudja, hogy hol erős, hogy hol van tartó szerkezeti elem a hátfalon. Általában ez az ablak felett, az illesztésnél van. Ismereteim szerint nincs külön lakinként más-más típus, max a rögzítés távolsága miatt a méret lehet más. Egyébként nyilván a vonófejre szerelt tartó jobb, stabilabb, mert fémre kerül és nem lebegő fára, ami az alvázhoz van rögzítve. Viszont így mégjobban kell figyelni a vonófej terhelésre. Nekem az előző lakim annyira orrnehéz volt, hogy 100kg alatt sosem jött ki, ha rajta volt két canga. Tehát ez is mérlegelendő, hogy egyátalán a hátra mehet-e, mert pl.: a mostani lakim meg farnehéz, ha rajta a bringa, és tele a budi, akkor hanyatt borul. Tehát nagy körültekintéssel!
5. = 4., a hátsó ablak kinyitása viszont hátfali bringatartóval felejtős.
6. Ahogy NEMO25 írta. Kempingboltban kombi roló néven is szerepelhet.

írta Suti 2018.07.29. 10:21
Üdv mindenkinek!
Nemrég vásároltunk egy lakókocsit (Adria405), s felmerült bennem pár kérdés.
Vontatás közben szabad a hűtőt gázról üzemeltetni?
Egyáltalán működne így?
Vagy a menetszél elfújja a lángot?
Másik kérdésem, hogy a hátuljára hogyan tudnék kerékpártartót szerelni?
Melyik tipus való rá? A hátsó ablaka is nyitható..
Ablakokra hogy szoktak szunyoghálót szerelni?
Válaszokat előre is köszönöm! :)

Alá vagyon íródva.
#13475     2018.07.30. 19:11        

nemo25
Ecser City
510 mániapont

írta csiburento 2018.07.29. 19:40
Egy kezdőnek már csak annyit pontosítanék a vonófej terheléssel kapcsolatban, hogy akasztás előtt ellenőrizni kell a vontató gépjármű vonóhorgának függőleges terhelhetőségét (pl.: bizonyos esetekben, bizonyos autókon AUGUSZT horgok csak 50kg-al terhelhetőek), valamint a laki fején (a háromszögön van beütve, vagy egy plaketten szerepel) a max függőleges terhelhetőség értéket, és a kettő közül a kisebb értéket lehet maximum beállítani pakolással.
Nekem az a tapasztalatom (nyílván ez is vontató függő), hogy 40kg alatt nem túl jó, hajlamosabb a riszára.

Jogos észrevétel!!!!! Igazad van és csak megerősíteni tudom, hogy az ideális az a 40-50 kg közötti terhelés. Annál nagyobbnál már lökdösi, alacsonyabbnál meg emelgeti a géperejű farát. Köszi! :-)

Még a gázra vonatkozó hozzászólásomat is kiegészíteném. Az általam leírtakban említett biztonsági berendezéseket nélkülöző lakókban, minden elindulás előtt, el kell zárni a palack szelepét. Nem csak lakókocsiknál, hanem a lakóautóknál is!!!!! Ez azért fontos, mert csak az elzárt palackkal történő közlekedés biztonságos. Egy esetleges balesetben elszabadult, nyitott gázpalack, brutális rombolásra képes. Ezen okból, mindenkinek a saját érdeke, hogy megtegye azt a pár mozdulatot.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#13474     2018.07.30. 17:39        

csiburento
Budapest
217 mániapont

Egy kezdőnek már csak annyit pontosítanék a vonófej terheléssel kapcsolatban, hogy akasztás előtt ellenőrizni kell a vontató gépjármű vonóhorgának függőleges terhelhetőségét (pl.: bizonyos esetekben, bizonyos autókon AUGUSZT horgok csak 50kg-al terhelhetőek), valamint a laki fején (a háromszögön van beütve, vagy egy plaketten szerepel) a max függőleges terhelhetőség értéket, és a kettő közül a kisebb értéket lehet maximum beállítani pakolással.
Nekem az a tapasztalatom (nyílván ez is vontató függő), hogy 40kg alatt nem túl jó, hajlamosabb a riszára.

írta nemo25 2018.07.29. 14:44


Lakójárművekben csak azon esetben lehet gázkészüléket menet közben üzemeltetni, amennyiben be vannak szerelve a megfelelő biztonsági berendezések, ami gázvezeték sérülés, szakadás, gázömlés esetén elzárják a gázt. Ezek a Truma MonoControl, DuoControl, és a Secu Motion nyomáscsökkentők, valamint a szakadásérzékelőkkel ellátott nagynyomású flexi csövek. Ezek hiányában, TILOS menet közben gázkészüléket üzemeltetni!!!!!!!!

A lakó hátuljára nem javasolnám a kerékpártartót. Idővel, a súlyterhelés miatt, szátcincálja a szerkezetet a rázkódás miatt a bringatartó. Ideálisabb a vonófejnél elhelyezett bringatartó. Ilyen megoldásnál, viszont figyelni kell a súlyelosztásra. A vonófej terhelés, nem lehet 70-80 kg-nál nagyobb, ezért a pakolással kell kiegyensúlyozni a szekeret.
Az ablakokra belülről szoktak rolós szúnyoghálót rakni, amit kempingshopokban tudsz beszerezni, példának okáért a Kempingmotyónál, a webshopban, amit itt találsz meg a fejlécen.

Alá vagyon íródva.
#13472     2018.07.29. 19:40        

nemo25
Ecser City
510 mániapont

írta Suti 2018.07.29. 10:21
Üdv mindenkinek!
Nemrég vásároltunk egy lakókocsit (Adria405), s felmerült bennem pár kérdés. Vontatás közben szabad a hűtőt gázról üzemeltetni? Egyáltalán működne így? Vagy a menetszél elfújja a lángot? Másik kérdésem, hogy a hátuljára hogyan tudnék kerékpártartót szerelni? Melyik tipus való rá? A hátsó ablaka is nyitható.. Ablakokra hogy szoktak szunyoghálót szerelni? Válaszokat előre is köszönöm! :)

Lakójárművekben csak azon esetben lehet gázkészüléket menet közben üzemeltetni, amennyiben be vannak szerelve a megfelelő biztonsági berendezések, ami gázvezeték sérülés, szakadás, gázömlés esetén elzárják a gázt. Ezek a Truma MonoControl, DuoControl, és a Secu Motion nyomáscsökkentők, valamint a szakadásérzékelőkkel ellátott nagynyomású flexi csövek. Ezek hiányában, TILOS menet közben gázkészüléket üzemeltetni!!!!!!!!

A lakó hátuljára nem javasolnám a kerékpártartót. Idővel, a súlyterhelés miatt, szátcincálja a szerkezetet a rázkódás miatt a bringatartó. Ideálisabb a vonófejnél elhelyezett bringatartó. Ilyen megoldásnál, viszont figyelni kell a súlyelosztásra. A vonófej terhelés, nem lehet 70-80 kg-nál nagyobb, ezért a pakolással kell kiegyensúlyozni a szekeret.
Az ablakokra belülről szoktak rolós szúnyoghálót rakni, amit kempingshopokban tudsz beszerezni, példának okáért a Kempingmotyónál, a webshopban, amit itt találsz meg a fejlécen.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#13471     2018.07.29. 14:44     1 embernek tetszik    

Suti

0 mániapont

Üdv mindenkinek!
Nemrég vásároltunk egy lakókocsit (Adria405), s felmerült bennem pár kérdés. Vontatás közben szabad a hűtőt gázról üzemeltetni? Egyáltalán működne így? Vagy a menetszél elfújja a lángot? Másik kérdésem, hogy a hátuljára hogyan tudnék kerékpártartót szerelni? Melyik tipus való rá? A hátsó ablaka is nyitható.. Ablakokra hogy szoktak szunyoghálót szerelni? Válaszokat előre is köszönöm! :)
#13470     2018.07.29. 10:21        

GaborApa
Turkish Valentine
3202 mániapont

írta nemo25 2018.07.12. 20:34

Ezek szerint kisnyomású a rendszered. Gondolom, 230 voltos, 5 literes, műanyag Truma bojler van beépítve, ami ereszti a vizet. Azt a búvárszivattyú, nem tudja szétnyomni, ha előtte nem érte fagykár a készüléket.
Ki kell szerelni, és meg kell nézni, hogy hol van a hiba.

Szerintem, ezek a centrifugál szivattyúk semmilyen bojlert sem tudnak szétnyomni 30_10gondol.gif

Mindenhol ... otthon
#13461     2018.07.13. 15:36        

nemo25
Ecser City
510 mániapont

írta M.Bence 2018.07.10. 22:21

A tartályon belül van a szivattyú . Bekapcsoltam a vizszivatyut majd a bojlert és 5 min mulva kilyukadt .
Ezek szerint kisnyomású a rendszered. Gondolom, 230 voltos, 5 literes, műanyag Truma bojler van beépítve, ami ereszti a vizet. Azt a búvárszivattyú, nem tudja szétnyomni, ha előtte nem érte fagykár a készüléket.
Ki kell szerelni, és meg kell nézni, hogy hol van a hiba.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#13460     2018.07.12. 20:34        

GaborApa
Turkish Valentine
3202 mániapont

írta M.Bence 2018.07.10. 21:08
Sziasztok van egy angol eddis crusader storm lakokocsink amiben nem tudom milyen vizpumpa van mett beszereltem egy alacsony nyomásu bojlert és felrobbant tud valaki segíteni előre is köszönöm .

Miben tudunk segíteni?

A lakójárművekben 1,5 Bar nyomás van. Ha nyomáskapcsolós a szivattyú akkor ennyinél kikapcsol, ha pedig "merülős" centrifugál szivattyú akkor az meg úgyis csak nyitott csappal működik, tehát még ennyi nyomás sem lesz a rendszerben.

De mi az, hogy "alacsony nyomású bojler"?
Lakókocsi bojler? Annak sem tudod a típusát?

Mindenhol ... otthon
#13459     2018.07.11. 07:53        

M.Bence

0 mániapont

írta nemo25 2018.07.10. 21:48

Többnyire, lakókocsikba kis nyomású rendszert szoktak alkalmazni.
Így kicsit ködös a kérdésed. Nézd meg a szivattyú típusát, és ha megosztod velünk, akkor tudunk segíteni a kérdésed tisztázásában. Már az is sokat segíthet a történetben, ha azt megnézed, hogy a víztartályon belül, vagy kívül van a szivattyú.
A tartályon belül van a szivattyú . Bekapcsoltam a vizszivatyut majd a bojlert és 5 min mulva kilyukadt .
#13458     2018.07.10. 22:21        

nemo25
Ecser City
510 mániapont

írta M.Bence 2018.07.10. 21:08
Sziasztok van egy angol eddis crusader storm lakokocsink amiben nem tudom milyen vizpumpa van mett beszereltem egy alacsony nyomásu bojlert és felrobbant tud valaki segíteni előre is köszönöm .
Többnyire, lakókocsikba kis nyomású rendszert szoktak alkalmazni.
Így kicsit ködös a kérdésed. Nézd meg a szivattyú típusát, és ha megosztod velünk, akkor tudunk segíteni a kérdésed tisztázásában. Már az is sokat segíthet a történetben, ha azt megnézed, hogy a víztartályon belül, vagy kívül van a szivattyú.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#13457     2018.07.10. 21:48     1 embernek tetszik    

M.Bence

0 mániapont

Sziasztok van egy angol eddis crusader storm lakokocsink amiben nem tudom milyen vizpumpa van mett beszereltem egy alacsony nyomásu bojlert és felrobbant tud valaki segíteni előre is köszönöm .
#13456     2018.07.10. 21:08        

szunyder

7 mániapont

írta szunyder 2018.06.18. 11:29


Teljes mértékben elhiszem, hogy a fémszerkezetű, vagy fémvázú lakó Faraday kalitkaként-működik, csak nem tudtam, hogy ez a típus milyen burkolattal rendelkezik és meg akartam győződni róla,hogy nem szimplán műanyagból van (úgy tudom, nem minden lakókocsi fémborítású) :) és arról, hogy mivel gázpalackot használunk benne, nem fogunk felgyulladni/robbanni :D
Szóval még egyszer köszönöm!
#13455     2018.06.18. 13:45        

szunyder

7 mániapont

írta szunyder 2018.06.18. 11:29


Teljes mértékben elhiszem, hogy a fémszerkezetű, vagy fémvázú lakó Faraday kalitkaként-működik, csak nem tudtam, hogy ez a típus milyen burkolattal rendelkezik és meg akartam győződni róla,hogy nem szimplán műanyagból van (úgy tudom, nem minden lakókocsi fémborítású) :) és arról, hogy mivel gázpalackot használunk benne, nem fogunk felgyulladni/robbanni :D
Szóval még egyszer köszönöm!

Ó, és köszönöm a linket is :)
#13454     2018.06.18. 11:31        

szunyder

7 mániapont

írta nemo25 2018.06.17. 22:26


Nyugi, nem fog agyoncsapni benne a villám. Szigetelt a beltér, hiszen fa, és hőszigetelő hab vesz körül ha bent vagy. Hasonlóan biztonságban vagy, mint egy autó belterében. Mivel mindkettő Faraday-kalitkaként viselkedik a külső fém burkolat miatt, ezért biztonságos villámvédelmet nyújt.
Ha nekem nem hiszel, olvasd el ezt:
http://www.villanydoki.hu/villam.html

Teljes mértékben elhiszem, hogy a fémszerkezetű, vagy fémvázú lakó Faraday kalitkaként-működik, csak nem tudtam, hogy ez a típus milyen burkolattal rendelkezik és meg akartam győződni róla,hogy nem szimplán műanyagból van (úgy tudom, nem minden lakókocsi fémborítású) :) és arról, hogy mivel gázpalackot használunk benne, nem fogunk felgyulladni/robbanni :D
Szóval még egyszer köszönöm!
#13453     2018.06.18. 11:29        

nemo25
Ecser City
510 mániapont

írta szunyder 2018.06.17. 20:59


Köszönöm szépen! A villámvédelem miatt érdekel, és nem találok sehol róla leírást, még a holland gyártó oldalán sem.

Nyugi, nem fog agyoncsapni benne a villám. Szigetelt a beltér, hiszen fa, és hőszigetelő hab vesz körül ha bent vagy. Hasonlóan biztonságban vagy, mint egy autó belterében. Mivel mindkettő Faraday-kalitkaként viselkedik a külső fém burkolat miatt, ezért biztonságos villámvédelmet nyújt.
Ha nekem nem hiszel, olvasd el ezt:
http://www.villanydoki.hu/villam.html

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#13452     2018.06.17. 22:26     1 embernek tetszik    

szunyder

7 mániapont

írta nemo25 2018.06.17. 11:36


Szia!

Az oldalfala festett alu rücsi lemez borításúak, az eleje, és a fara, vákuumformázott műanyag lemezzel készültek. A tető, ha jól emlékszem, festett sima alu lemez.

Köszönöm szépen! A villámvédelem miatt érdekel, és nem találok sehol róla leírást, még a holland gyártó oldalán sem.
#13451     2018.06.17. 20:59        

nemo25
Ecser City
510 mániapont

írta szunyder 2018.06.17. 09:25
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy az 1997-es KIP greyline 50 tdb típusú lakókocsi milyen anyagból/anyagokból készült? Elsősorban a külső héjára lennék kíváncsi. Köszönöm!

Szia!

Az oldalfala festett alu rücsi lemez borításúak, az eleje, és a fara, vákuumformázott műanyag lemezzel készültek. A tető, ha jól emlékszem, festett sima alu lemez.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#13450     2018.06.17. 11:36     1 embernek tetszik    

szunyder

7 mániapont

Sziasztok!
Tudja valaki, hogy az 1997-es KIP greyline 50 tdb típusú lakókocsi milyen anyagból/anyagokból készült? Elsősorban a külső héjára lennék kíváncsi. Köszönöm!
#13449     2018.06.17. 09:25        

kardostamas

28 mániapont

Sziasztok,

Mi egy hatszemélyes angol Swift lakókocsit vettünk használtan. 4 gyerek miatt az apartmanos nyaralások már kifizethetetlennek tűntek. Első hosszabb kempingezésünkön túl vagyunk, most próbáljuk belakni a lakókocsit.

Szóval üdvözlet nektek :)
#12962     2017.07.23. 12:08     2 embernek tetszik    

Macska
Budapest
6 mániapont

Üdvözletem Mindenkinek!
János vagyok, de a Macska becenévre "hallgatok". Mi is most vettünk egy nagyon aranyos Zakladi Metalow N-126/B pici lakókocsit. Én "csak" köszönteni szeretném az itt lévőket. Sok jót olvastam eddig és ezért is regisztráltam.
Kellemes időtöltést kívánok Mindenkinek!

Eddig evezve vittük a sátrunkat, most már húzzuk a csigaházunkat! :-)
#11605     2016.11.28. 20:22     4 embernek tetszik    

boregeres

3 mániapont

Üdv Mindenkinek!
Attila vagyok Budaörsről.A napokban tettünk szert egy régi(talán Siesta nevű,Német?) lakókocsira,mely meglehetősen viharvert állapotban van,viszont nagy előnyei,hogy olcsó volt és rendelkezik szürke forgalmival.kívül teljes festést szeretnénk rá és a belsejét is rendbe hozzuk.
Érdeklődnék,hogy a korábbi beázásokat,milyen "tömítő"anyaggal lehetne meg szüntetni,még csiszolás után,festés előtt.
A segítséget előre is köszönöm!
#11598     2016.11.28. 14:12     3 embernek tetszik    
1
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: