Általános műszaki kérdések

Létrehozás dátuma: 2012.07.29.

Ebbe a topikba lehet írni bármilyen műszaki témával kapcsolatban. Ha a hozzászólásoknak köszönhetően a téma kikerekedik, akkor kap egy külön topikot.

1
2
3
4
5
6
7

Hozzászólások

Hajnalka

5 mániapont

Kedves Fórumozók! Lakik a közelben egy olyan tapasztalt lakóautós aki személyesen is tudna segíteni? Üzenetben megírom majd a címem én Bp. II. kerületi vagyok a párommal. Privátban küldjetek választ előre is köszönöm. Ha nincs az sem baj akkor majd megoldjuk levélben a problémát.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10850     2016.03.31. 11:10        

Hajnalka

5 mániapont

Felmerült egy probléma a következő: akitől vettük a lakóautót a munka akkumulátor helyén a vezetőülés alatt a következő aksi volt, és most is van bekötve: Exide premium három csillagos EA 1000 Superior power bal + os 100AH 900A (EN) 12v. Ezt feltöltöttük.
Én felhívtam egy akkus boltot ott azt mondták beolvasás után az aksi paramétereit, hogy ez nem munka aksi. Kinek van igaza.? Feltöltöttük, és működik. Az eladó azt mondta aki eladta a lakót hogy ő nem tudja hogy ez zselés vagy nem zselés 2015 ben vette. Volt benne állítólag egy számla szerint egy zselés aksi is régebben (az anyósülés alatt) de az már nem volt az autóban a szerződéskötéskor. Meg sem néztük az aksikat vételnél mivel nem értünk hozzá hogy milyen pl. egy munkaaksi. Állítólag semmit nem akar tudni az autóról pedig télen használták a hidegben.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10849     2016.03.31. 11:03        

Hajnalka

5 mániapont

70_lako.gif

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10847     2016.03.30. 11:55        

Hajnalka

5 mániapont

Megtörtént a terhelő villás bemérés az akkuban, de előtte fel kellett tölteni. Előtte töltés nélkül vittük beméretni úgy nem működött megfelelően. Úgy tudom lehet kapni ilyen bemérőt, pár ezerért. Köszönöm a sok segítséget lassan de biztosan haladunk a lakójárgányunk megismerésében.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10846     2016.03.30. 11:52        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Hajnalka 2016.03.27. 17:25


Szerencsére már jol működik a fedélzeti aksi amit bemértünk csak rá kellett tölteni. Még adtunk neki egy esélyt és sikerült

Az akku állapotát, csak a terhelő villás beméréssel lehet megállapítani. Azt bármelyik akkumulátort áruló szaküzletben be tudják mérni. Mielőtt útnak indultok, érdemes ezt a mérést elvégeztetni rajta, nehogy út közben érjen a meglepi, hogy mégsem annyira ütőképes az az akku.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10844     2016.03.27. 22:48     1 embernek tetszik    

Hajnalka

5 mániapont

Szerencsére már jol működik a fedélzeti aksi amit bemértünk csak rá kellett tölteni. Még adtunk neki egy esélyt és sikerült

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10843     2016.03.27. 17:25        

Hajnalka

5 mániapont

írta nemo25 2016.03.24. 21:50


Az RM 4230-as készülék 70 literes.
A kezelése rém egyszerű.
A bal oldalon lévő piros kapcsolóval lehet a 12 Voltos üzemet kapcsolni. mikor működik világít. A mellette lévő szélesebb zöld kapcsolóval a 230 Voltos üzemet kapcsolod be, és ez is világít, ha üzemben van. Egyszerre csak az egyik üzemmód lehet bekapcsolva!!!!!!!
A 230 Voltos üzemnél, a zöld kapcsoló mellett található állító gombbal lehet, a hűtés teljesítményét szabályozni.
A 12 Voltos üzemnél, nincsen lehetőség a teljesítmény állítására.

A gáz üzem, 3 teljesítményfokozatban állítható. Azt a jobb oldalon található, szintén forgatással állítható gombbal lehet szabályozni. Felső állásban a legnagyobb, míg bal irányban forgatva a gombot, a kisebb teljesítmény fokozatok állíthatók be. A forgatáshoz, enyhén be kell nyomni a gombot. A kívánt fokozatra állítás után, lehet begyújtani a gázt. A 4230-as típusnál, a bal szélen található piezo gyújtó többszöri benyomásával lehet szikrát adni a begyújtáshoz, miközben nyomva tartjuk a forgatható gombot. A lángot az ajtó kinyitása után, a szekrény belső, bal alsó részén található, kémlelőnyíláson keresztül lehet ellenőrizni. mikor látható a láng, pár másodperces nyomvatartás után el lehet engedni a nyomógombot.
A 4231-esnél, elektromos gyújtás van. A forgatható nyomógombot ennél is nyomva kell tartani, és közben, a bal oldalon található, sárga kapcsoló bekapcsolásával indítjuk a gyújtást. Ez addig tart, amíg a láng be nem gyullad, Mikor ég a láng a gyújtás abba marad, ekkor el lehet engedni a nyomva tartott gombot.
A teljesítmény szabályozót, lehet állítani üzem közben is, ami a gomb benyomásával bármelyik fokozatban szabadon állítható, az aktuális teljesítmény szint elérése végett.
A gáz üzemnél is érvényes, hogy egy időben csak egy üzemmódot szabad használni.

Az ajtón található kis retesszel lehet menet közben rögzíteni az ajtót, a szürke gomb lenyomásával. Azt, a kis zöld gomb oldalra történő megnyomásával lehet oldani.

Üzemeltetés közben a külső rácsokat, és a gáz égéstermék kivezető kéményét elzárni, eltömni, tilos.
Köszönöm a részletes tájékoztatást

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10842     2016.03.25. 20:48     1 embernek tetszik    

Hajnalka

5 mániapont

írta GaborApa 2016.03.24. 22:44


Már meg is van a használati útmutató!

01_mosoly.gif
Köszönöm a részletes tájékoztatást

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10841     2016.03.25. 20:46        

Hajnalka

5 mániapont

Köszönöm a részletes tájékoztatást

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10840     2016.03.25. 20:45        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2016.03.24. 21:50

Az RM 4230-as készülék ........

Már meg is van a használati útmutató!

01_mosoly.gif

Mindenhol ... otthon
#10835     2016.03.24. 22:44        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Hajnalka 2016.03.24. 15:19
Az RM 4230/31 hűtőszekrény /60 l/ használati leírását keresem magyar nyelven ugyanis csak német tájékoztató van róla. Ki tud segíteni? Előre is köszönöm.

Az RM 4230-as készülék 70 literes.
A kezelése rém egyszerű.
A bal oldalon lévő piros kapcsolóval lehet a 12 Voltos üzemet kapcsolni. mikor működik világít. A mellette lévő szélesebb zöld kapcsolóval a 230 Voltos üzemet kapcsolod be, és ez is világít, ha üzemben van. Egyszerre csak az egyik üzemmód lehet bekapcsolva!!!!!!!
A 230 Voltos üzemnél, a zöld kapcsoló mellett található állító gombbal lehet, a hűtés teljesítményét szabályozni.
A 12 Voltos üzemnél, nincsen lehetőség a teljesítmény állítására.

A gáz üzem, 3 teljesítményfokozatban állítható. Azt a jobb oldalon található, szintén forgatással állítható gombbal lehet szabályozni. Felső állásban a legnagyobb, míg bal irányban forgatva a gombot, a kisebb teljesítmény fokozatok állíthatók be. A forgatáshoz, enyhén be kell nyomni a gombot. A kívánt fokozatra állítás után, lehet begyújtani a gázt. A 4230-as típusnál, a bal szélen található piezo gyújtó többszöri benyomásával lehet szikrát adni a begyújtáshoz, miközben nyomva tartjuk a forgatható gombot. A lángot az ajtó kinyitása után, a szekrény belső, bal alsó részén található, kémlelőnyíláson keresztül lehet ellenőrizni. mikor látható a láng, pár másodperces nyomvatartás után el lehet engedni a nyomógombot.
A 4231-esnél, elektromos gyújtás van. A forgatható nyomógombot ennél is nyomva kell tartani, és közben, a bal oldalon található, sárga kapcsoló bekapcsolásával indítjuk a gyújtást. Ez addig tart, amíg a láng be nem gyullad, Mikor ég a láng a gyújtás abba marad, ekkor el lehet engedni a nyomva tartott gombot.
A teljesítmény szabályozót, lehet állítani üzem közben is, ami a gomb benyomásával bármelyik fokozatban szabadon állítható, az aktuális teljesítmény szint elérése végett.
A gáz üzemnél is érvényes, hogy egy időben csak egy üzemmódot szabad használni.

Az ajtón található kis retesszel lehet menet közben rögzíteni az ajtót, a szürke gomb lenyomásával. Azt, a kis zöld gomb oldalra történő megnyomásával lehet oldani.

Üzemeltetés közben a külső rácsokat, és a gáz égéstermék kivezető kéményét elzárni, eltömni, tilos.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10833     2016.03.24. 21:50     2 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Hajnalka 2016.03.24. 15:19
Az RM 4230/31 hűtőszekrény /60 l/ használati leírását keresem magyar nyelven ugyanis csak német tájékoztató van róla. Ki tud segíteni? Előre is köszönöm.

Mi olyan bonyolult benne, hogy használati leírás kell?

Hátha tudunk segíteni. 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#10832     2016.03.24. 21:13        

Hajnalka

5 mániapont

Az RM 4230/31 hűtőszekrény /60 l/ használati leírását keresem magyar nyelven ugyanis csak német tájékoztató van róla. Ki tud segíteni? Előre is köszönöm.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10828     2016.03.24. 15:19        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta kanapekamred 2016.03.14. 08:17


Miért kell annyira megegyeznie? Meg indokolnád!

Csúcsra töltés után, van egy kisebb az nyom x amperórát, van egy nagyobb teljesítményű aksi az teljesít y amperórát. Nem dolgoznak egymás ellen, mivel mindkettő áramot ad. Csak valamelyik kicsit többet. Összekötve párhuzamosan a kettő akku azonos feszültségen lesz.

Arra gondolsz, a gyengébb aksi halmozottan gyengíti az erősebbet? Így az erősebb aksi teljesítménye is összességében gyengébb lesz?

Nagyjából igen, erről van szó, hogy a gyengébbik hátráltatja az erősebbiket.
Össze lehet kötni őket, de sosem lesz olyan jó mint ha két egyformát tennél össze.
Az eltérő aksik máshogy viselkednek a különböző terhelések hatására.

Nem én találtam ki, nekem szakember mondta anno, de el is hiszem, mert látok benne logikát.

Két eltérő aksit ha egyformára feltöltünk pár nap múlva már nem egyforma a mérhető feszültségük sem, még terheletlenül is. Ha azonos terhelést adsz nekik még nagyobb különbségek fognak előjönni.

Ebből az is adódik, hogy ha összekötöd őket akkor a gyengébbik úgy fogja utolérni a másikat, hogy arról "tölti" magát.

Tehát eltérő aksik esetében az összekötésnél még az is jobb, ha külön-külön vannak használva. De az meg elég macerás.

Amúgy, elég sok elemmel működő kütyü használati útmutatójában is megírják, hogy ne használj különböző elemeket.

Mindenhol ... otthon
#10801     2016.03.15. 11:37        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

"meg kell egyeznie ilyen szempontból,?"
Annyira meg kell egyeznie, hogy csak két teljesen egyforma ( töltet, kapacitás, gyártmány, életkor) akkumulátort szabad tartósan összekötni. Tehát jellemzően egyszerre kettőt kell venni.

Miért kell annyira megegyeznie? Meg indokolnád!

Csúcsra töltés után, van egy kisebb az nyom x amperórát, van egy nagyobb teljesítményű aksi az teljesít y amperórát. Nem dolgoznak egymás ellen, mivel mindkettő áramot ad. Csak valamelyik kicsit többet. Összekötve párhuzamosan a kettő akku azonos feszültségen lesz.

Arra gondolsz, a gyengébb aksi halmozottan gyengíti az erősebbet? Így az erősebb aksi teljesítménye is összességében gyengébb lesz?

havaj dizsi káó okto lak
#10800     2016.03.14. 08:17        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Hajnalka 2016.03.13. 14:54

Tehát ez zárt rendszerű, szivárgásmentes?
Igen.
Azért fejre nem szabad állítani!!!!! Van az oldalán egy apró kis szuszogó nyílás. Mikor megrendeled, kérjél hozzá egy szuszogót, amit be lehet illeszteni az oldalán lévő helyre, arra ráhúzol egy megfelelő méretű átlátszó műanyag csövet, amivel ki lehet vezetni a kocsi alján a keletkező gázokat, gőzöket. Ezzel a módszerrel, abszolút biztonságos az üzemeltetése ennek az akkunak. Felesleges ennél többet költeni fed. aksira.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10796     2016.03.13. 21:28        

Hajnalka

5 mániapont

írta nemo25 2016.03.12. 00:33


Zselés akkut, nem kapsz 30 ezresért, de tökéletesen megfelelnek az ólom savas munka akkumulátorok is a lakóautóba.
Én ezt ajánlom:

http://kempingmania.hu/termek/jenox-hobby-munka-akkumulator-100-ah

Már többet beépítettem ezekből, és szerintem jó cucc.
Tehát ez zárt rendszerű, szivárgásmentes?

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10795     2016.03.13. 14:54        

Hajnalka

5 mániapont

Kedves Mániások! Ki tudna segíteni ? 1000 W -os az inverterünk. A Tetőn van 2 db napelem ,mennyit kellene töltenie ahhoz hogy tökéletesen működjön az elektromos rendszer? Árnyékban 12,4 volt jön le, mértünk nagyobbat is, de az a kérdés mennyinek kellene lenni árnyékban vagy napsütésben? Még lesznek kérdések mivel újak vagyunk, első lakóautósok és most még csak ismerkedünk a lakójárművel, ugyanis jön a tavasz és utazni szeretnénk. Sajnos nincs használati útmutató sem videó amit meg lehetne nézni, mások hogyan kezdték, hogyan indultak kitől kérdeztek dolgokat.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10794     2016.03.13. 14:52        

Hajnalka

5 mániapont

írta nemo25 2016.03.12. 00:33


Zselés akkut, nem kapsz 30 ezresért, de tökéletesen megfelelnek az ólom savas munka akkumulátorok is a lakóautóba.
Én ezt ajánlom:

http://kempingmania.hu/termek/jenox-hobby-munka-akkumulator-100-ah

Már többet beépítettem ezekből, és szerintem jó cucc.
Én megvenném de a párom még körülnéz ez ügyben köszönöm a tanácsot

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10793     2016.03.12. 14:01        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2016.03.12. 00:33

Én ezt ajánlom:

http://kempingmania.hu/termek/jenox-hobby-munka-akkumulator-100-ah

Már többet beépítettem ezekből, és szerintem jó cucc.

Nekem meg ez van betéve. 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#10789     2016.03.12. 07:53        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Hajnalka 2016.03.11. 16:44

Kiderült hogy mégsem tölt az aksi bevizsgálták sajnos kuka. Most vennünk kellene új aksit ami zselés 100 Ah Bal+ os munkaaksi. Hol lehet olcsón kapni ? már nézegettem 30 körül vannak az árak.

Zselés akkut, nem kapsz 30 ezresért, de tökéletesen megfelelnek az ólom savas munka akkumulátorok is a lakóautóba.
Én ezt ajánlom:

http://kempingmania.hu/termek/jenox-hobby-munka-akkumulator-100-ah

Már többet beépítettem ezekből, és szerintem jó cucc.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10787     2016.03.12. 00:33        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta GaborApa 2016.03.11. 18:31


30 körül, 100 Ah-ás, zselés, munka aksi?

kérnék úgy 100 darabot 10_02_kacsint.gif

Nekem mindössze kettő kéne ...mert nem vagyok nagyigényű...
30_10gondol2.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#10784     2016.03.11. 20:05        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Hajnalka 2016.03.11. 16:44
... Most vennünk kellene új aksit ami zselés 100 Ah Bal+ os munkaaksi. Hol lehet olcsón kapni ? már nézegettem 30 körül vannak az árak.

30 körül, 100 Ah-ás, zselés, munka aksi?

kérnék úgy 100 darabot 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#10783     2016.03.11. 18:31        

Hajnalka

5 mániapont

írta Hajnalka 2016.03.11. 16:48

Köszön a jó tanácsot01_mosoly.gif
Van napelem is az aksi 100Ah (volt)

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10782     2016.03.11. 16:50        

Hajnalka

5 mániapont

írta Hajnalka 2016.03.11. 16:48

Köszön a jó tanácsot01_mosoly.gif
Elég lesz egy fedélzeti aksi mert úgy néz ki hogy vennünk kell egyet

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10781     2016.03.11. 16:49        

Hajnalka

5 mániapont

írta nemo25 2016.03.10. 22:49

Csak és kizárólag "C" jelzésű gumit szabad ezekre feltenni, éppen olyat, ami most is rajta van. AZ a gyári mérete, nem érdemes más méretűvel kísérletezni.
Ha van napelem a kocsin, és működik, akkor feleslegesnek tartom a két fedélzeti akkut. Lehet kettőt beépíteni, de csak plusz kiadás, és plusz súly. Milyen kapacitású a jelenlegi fed. akku? (Ah)
Köszön a jó tanácsot01_mosoly.gif

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10780     2016.03.11. 16:48     1 embernek tetszik    

Hajnalka

5 mániapont

írta GaborApa 2016.03.11. 06:53


Normál használat esetén szerintem is fölösleges, de a kérdésre a válasz, persze lehet. Nekem is 2* 100 Ah van.

Téli használat vagy/és dízelfűtés vagy/és kompresszoros hűtő esetén van értelme.


"Ott vannak ugyanúgy kábelek csak rá kell csatlakozni."

ezt azért még a tűzijáték előtt érdemes átnézetni hozzáértővel. Gyárilag nem szoktak két fedélzeti akku számára helyet alakítani.

"meg kell egyeznie ilyen szempontból,?"
Annyira meg kell egyeznie, hogy csak két teljesen egyforma ( töltet, kapacitás, gyártmány, életkor) akkumulátort szabad tartósan összekötni. Tehát jellemzően egyszerre kettőt kell venni.

Savas aksink van, azt nem kellene megvenni.
De igen! Lásd az előzőt.

egyáltalán hogy 3250 kg nál milyet lehet rárakni.
A jármű össztömegének a fedélzeti akksihoz pont annyi köze van mint a leponyvázásnak vagy a közelben álló fáknak. 10_02_kacsint.gif
Köszönöm az eddigi jó tanácsokat....01_mosoly.gif

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10779     2016.03.11. 16:47        

Hajnalka

5 mániapont

írta GaborApa 2016.03.09. 10:07


Ööö 30_10gondol.gif
Segíts nekem, mert nagyon próbáltam kitalálni, de nem bírok rájönni, hogy a ponyvás takarás és a márciusi csupasz fák vajon milyen összefüggésben állhatnak egy lemerült akkumulátorral?

Amúgy a "12 Volt alá megy" kijelentés még egy kicsit pontosításra szorul.
A 11,9 V = semmi gond, de fel kéne tölteni.
A 2 Volt = nagy a gond, valószínűleg kuka, de próbálkozni mindig lehet.
Kiderült hogy mégsem tölt az aksi bevizsgálták sajnos kuka. Most vennünk kellene új aksit ami zselés 100 Ah Bal+ os munkaaksi. Hol lehet olcsón kapni ? már nézegettem 30 körül vannak az árak.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10778     2016.03.11. 16:44        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Hajnalka 2016.03.10. 14:38
.....A másik kérdésem az hogy lehet e 2 munkaaksit használni? az ülések alatt,( most csak egy van a vezetőülés alatt) de szeretnénk venni még egyet a másik ülés alá. Ott vannak ugyanúgy kábelek csak rá kell csatlakozni. Ami most van az zselés a vezetőülés alatt ,tehát meg kell egyeznie ilyen szempontból,? vagy pedig lehet savasat is használni? Savas aksink van, azt nem kellene megvenni. Van e valami szabály a lakóautóval kapcsolatban egyáltalán hogy 3250 kg nál milyet lehet rárakni.

Normál használat esetén szerintem is fölösleges, de a kérdésre a válasz, persze lehet. Nekem is 2* 100 Ah van.

Téli használat vagy/és dízelfűtés vagy/és kompresszoros hűtő esetén van értelme.


"Ott vannak ugyanúgy kábelek csak rá kell csatlakozni."

ezt azért még a tűzijáték előtt érdemes átnézetni hozzáértővel. Gyárilag nem szoktak két fedélzeti akku számára helyet alakítani.

"meg kell egyeznie ilyen szempontból,?"
Annyira meg kell egyeznie, hogy csak két teljesen egyforma ( töltet, kapacitás, gyártmány, életkor) akkumulátort szabad tartósan összekötni. Tehát jellemzően egyszerre kettőt kell venni.

Savas aksink van, azt nem kellene megvenni.
De igen! Lásd az előzőt.

egyáltalán hogy 3250 kg nál milyet lehet rárakni.
A jármű össztömegének a fedélzeti akksihoz pont annyi köze van mint a leponyvázásnak vagy a közelben álló fáknak. 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#10777     2016.03.11. 06:53        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Hajnalka 2016.03.10. 14:38
Szerencsére működik az aksi kapja a töltést a napelemről. Most az lenne a kérdésem hogy milyen autógumit szabad használni a lakóhoz (Fiat 230) 1998as évjáratú és 2750 saját súlyú, összsúly 3250. Ami most rajta van az 215/70R 15C. A másik kérdésem az hogy lehet e 2 munkaaksit használni? az ülések alatt,( most csak egy van a vezetőülés alatt) de szeretnénk venni még egyet a másik ülés alá. Ott vannak ugyanúgy kábelek csak rá kell csatlakozni. Ami most van az zselés a vezetőülés alatt ,tehát meg kell egyeznie ilyen szempontból,? vagy pedig lehet savasat is használni? Savas aksink van, azt nem kellene megvenni. Van e valami szabály a lakóautóval kapcsolatban egyáltalán hogy 3250 kg nál milyet lehet rárakni.
Csak és kizárólag "C" jelzésű gumit szabad ezekre feltenni, éppen olyat, ami most is rajta van. AZ a gyári mérete, nem érdemes más méretűvel kísérletezni.
Ha van napelem a kocsin, és működik, akkor feleslegesnek tartom a két fedélzeti akkut. Lehet kettőt beépíteni, de csak plusz kiadás, és plusz súly. Milyen kapacitású a jelenlegi fed. akku? (Ah)

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10776     2016.03.10. 22:49        

Hajnalka

5 mániapont

Szerencsére működik az aksi kapja a töltést a napelemről. Most az lenne a kérdésem hogy milyen autógumit szabad használni a lakóhoz (Fiat 230) 1998as évjáratú és 2750 saját súlyú, összsúly 3250. Ami most rajta van az 215/70R 15C. A másik kérdésem az hogy lehet e 2 munkaaksit használni? az ülések alatt,( most csak egy van a vezetőülés alatt) de szeretnénk venni még egyet a másik ülés alá. Ott vannak ugyanúgy kábelek csak rá kell csatlakozni. Ami most van az zselés a vezetőülés alatt ,tehát meg kell egyeznie ilyen szempontból,? vagy pedig lehet savasat is használni? Savas aksink van, azt nem kellene megvenni. Van e valami szabály a lakóautóval kapcsolatban egyáltalán hogy 3250 kg nál milyet lehet rárakni.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10767     2016.03.10. 14:38     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Hajnalka 2016.03.09. 09:09
Mi történik ha a fedélzeti aksi (zselés) 12 volt alá megy? Ponyvával van letakarva az autó fákkal körülvett helyen áll. Számít ez valamit?

Ööö 30_10gondol.gif
Segíts nekem, mert nagyon próbáltam kitalálni, de nem bírok rájönni, hogy a ponyvás takarás és a márciusi csupasz fák vajon milyen összefüggésben állhatnak egy lemerült akkumulátorral?

Amúgy a "12 Volt alá megy" kijelentés még egy kicsit pontosításra szorul.
A 11,9 V = semmi gond, de fel kéne tölteni.
A 2 Volt = nagy a gond, valószínűleg kuka, de próbálkozni mindig lehet.

Mindenhol ... otthon
#10760     2016.03.09. 10:07        

Hajnalka

5 mániapont

Mi történik ha a fedélzeti aksi (zselés) 12 volt alá megy? Ponyvával van letakarva az autó fákkal körülvett helyen áll. Számít ez valamit?

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10755     2016.03.09. 09:09        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2016.03.05. 23:35


Ez a szivattyú kímélésére van "rendszeresítve" mert ritkábban kell ki-be kapcsolnia. De a saját véleményem az hogy fölösleges. Sőt! Én jobban szeretem hallani, hogy szinte azonnal leáll amikor elzárom a csapot. A nyomáskapcsolót pedig nem zavarja, hogy kapcsolgatnia kell. Teszi a dolgát.

Jelen esetben pedig ha jól értem nincs is probléma hanem inkább csak aggódás. Viszont a bojler vízmelegítés miatti nyomásnövekedés nem fogja bántani a vízrendszert.
Nem tudok olyan gyári lakóautóról ahol szériában szerelnék be ezt a kis puffertartályt. Márpedig bojler mindegyikben van.
Tökéletesen igazad van, de Kugli jelen problémájára, szerintem megfelelő megoldás lenne.
Egyébként a combi c4-eseknél, ha feltöltöd a rendszert, marad egy kis levegőbuborék a bojler felső szegmensében, ami hasonló puffert alkot, mint ez a kis tartály. Ha sokat mész hegyen völgyön, akkor ez a kis levegőbuborék, szépen lassan kikopik, és légmentessé válik a készülék tartálya, ami azt eredményezi, hogy sűrűbben fog ki be kapcsolgatni a szivattyú. Ezért van az, hogy időnként változik a szivattyú működési szokása. :-)

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10744     2016.03.06. 21:50        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2016.03.05. 22:18
Egy ilyen kis nyomáskiegyenlítő tartályt kell beépíteni a csőrendszerbe, és meg van oldva a probléma.

Összesen 25 €

http://www.campingshop-24.de/wasserversorgung/zubehoer/18019/druckausgleichsbehaelter-akkumulatortank

Ez a szivattyú kímélésére van "rendszeresítve" mert ritkábban kell ki-be kapcsolnia. De a saját véleményem az hogy fölösleges. Sőt! Én jobban szeretem hallani, hogy szinte azonnal leáll amikor elzárom a csapot. A nyomáskapcsolót pedig nem zavarja, hogy kapcsolgatnia kell. Teszi a dolgát.

Jelen esetben pedig ha jól értem nincs is probléma hanem inkább csak aggódás. Viszont a bojler vízmelegítés miatti nyomásnövekedés nem fogja bántani a vízrendszert.
Nem tudok olyan gyári lakóautóról ahol szériában szerelnék be ezt a kis puffertartályt. Márpedig bojler mindegyikben van.

Mindenhol ... otthon
#10736     2016.03.05. 23:35        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

Egy ilyen kis nyomáskiegyenlítő tartályt kell beépíteni a csőrendszerbe, és meg van oldva a probléma.

Összesen 25 €

http://www.campingshop-24.de/wasserversorgung/zubehoer/18019/druckausgleichsbehaelter-akkumulatortank

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10734     2016.03.05. 22:18        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta csiburento 2016.03.05. 07:07

Nem, a bojler melegedése közben létrejövő tágult víz okozta elhanyagolható stressz levezetése a kérdés. Ami 10 liter esetében durván gorombán 0,1-0,2 liter, ami plusz nyomást okoz.
De szerintem ez a lakó rendszerben vagy elmegy, hogy ilyen, vagy van benne valami megoldás, esetleg vissza ereszt a szivattyú egy bizonyos nyomás felett.

Milyen bojler?

A bojlernek kell hogy legyen biztonsági szelepe, ami egy kis csövecskével ki van vezetve padló alá. A képen a felfelé induló átlátszó cső az. Amúgy ezt lehet kilőni ha valaki nagy nyomással víztelenít és ugyanezen keresztül kap levegőt amikor leeresztjük. Ecccerű kis golyós szelep.



A szivattyú nem ereszt vissza, de a bojler csak sima átfolyó és így az egész víz rendszer (szivattyútól a csapokig) simán felveszi/elviseli ezt a pici túlnyomást.

Mindenhol ... otthon
#10729     2016.03.05. 07:32        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta GaborApa 2016.03.04. 19:58


Mi a gond?
Kapcsolgat a szivattyú? 30_10_cry.gif
Nem, a bojler melegedése közben létrejövő tágult víz okozta elhanyagolható stressz levezetése a kérdés. Ami 10 liter esetében durván gorombán 0,1-0,2 liter, ami plusz nyomást okoz.
De szerintem ez a lakó rendszerben vagy elmegy, hogy ilyen, vagy van benne valami megoldás, esetleg vissza ereszt a szivattyú egy bizonyos nyomás felett.

Alá vagyon íródva.
#10727     2016.03.05. 07:07        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta csiburento 2016.03.03. 08:42
Ja, és az autós kiegyenlítő tartályt vesd el, mert azok általában 0,8-1,2 bar közöttiek, így előbb-utóbb kifutna rajta a víz. Meg több rajta a szabad csővég, amit tutira zárni kellene.

Ha már kendács, akkor egy magasban elhelyezett puhább PET palack is megteszi. Nem feltöltve, levegő zsákként.

Mi a gond?
Kapcsolgat a szivattyú? 30_10_cry.gif

Mindenhol ... otthon
#10725     2016.03.04. 19:58        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Ja, és az autós kiegyenlítő tartályt vesd el, mert azok általában 0,8-1,2 bar közöttiek, így előbb-utóbb kifutna rajta a víz. Meg több rajta a szabad csővég, amit tutira zárni kellene.

Ha már kendács, akkor egy magasban elhelyezett puhább PET palack is megteszi. Nem feltöltve, levegő zsákként.

Alá vagyon íródva.
#10721     2016.03.03. 08:42        

csiburento
Budapest
312 mániapont

KUGLI!

Ezt tedd fel, két "T" idom, egy automata legtelenítővel és egy ürítő golyós csappal:
Így jó lesz neked!

Alá vagyon íródva.
#10719     2016.03.03. 08:36        

Hajnalka

5 mániapont

Valóban a lakó oldalán egy CEE dugó van.(apás) Még jó hogy körbejártam ezt a kérdést hiszen ha egy kempingben kiderül hogy nem tudunk rácsatlakozni a hálózatra és nincs ott senki aki segítsen.....

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10680     2016.02.17. 10:00        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2016.02.16. 22:07


Hűű de szépen leírtad. 10_02_kacsint.gif

Már többször előfordult, hogy kérdőn néztek rám, hogy mi a fenét csinálok én az áramcsatlakozó szekrénynél egy csavarhúzóval. Nagy többségében nem tudják az emberek, hogy mi az a fázishelyes csatlakozás, és az mi a fenének is kell.
hát ezért van kitalálva a CEE
viszont az ember furfangos 10_03_lol.gif

Mindenhol ... otthon
#10679     2016.02.17. 07:05        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2016.02.16. 18:46


mindenhol ahol ilyen van a kempingben. 10_02_kacsint.gif

Komolyan:
Itthon többnyire normál aljzattal találkoztok majd. Nyugat felé pedig többnyire CEE
A lakód oldalán nyilván egy CEE dugó van (apás).

A hazai gyakorlat az, hogy
normál hosszabbító (kábeldobodon) és közé tesznek egy fordítót (normál dugó-CEE aljzat). Így lehet csatlakozni ha a kempingben normál dugaljak vannak.
Ha pedig CEE dugaljak vannak a kempingben akkor kell még egy fordító ami CEE apás-normál anyás és ebbe tudod dugni a normál hosszabbítódat.

És ezzel a fordítgatással 50%-os eséllyel ki is végeztük a CEE lényegét, vagyis, hogy garantáltan fázishelyes legyen a bekötés.

Tehát hivatalosan kéne
1 CEE-CEE hosszabbító Amit a lakódba és a CEE kempigcsatlakozóba dugsz
Ha pedig normálcsatlakozós a kemping akkor kell
1 fordító: normál apa - CEE anya
1 fázisceruza a helyes csatlakoztatáshoz

És (a fázisceruzát leszámítva) nyugati kollégáinknál inkább ezt láthatod.

Hűű de szépen leírtad. 10_02_kacsint.gif

Már többször előfordult, hogy kérdőn néztek rám, hogy mi a fenét csinálok én az áramcsatlakozó szekrénynél egy csavarhúzóval. Nagy többségében nem tudják az emberek, hogy mi az a fázishelyes csatlakozás, és az mi a fenének is kell.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10678     2016.02.16. 22:07     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Hajnalka 2016.02.16. 18:07
CEE csatlakozót hol szükséges használni itt M.országon vagy csak külföldön ?

mindenhol ahol ilyen van a kempingben. 10_02_kacsint.gif

Komolyan:
Itthon többnyire normál aljzattal találkoztok majd. Nyugat felé pedig többnyire CEE
A lakód oldalán nyilván egy CEE dugó van (apás).

A hazai gyakorlat az, hogy
normál hosszabbító (kábeldobodon) és közé tesznek egy fordítót (normál dugó-CEE aljzat). Így lehet csatlakozni ha a kempingben normál dugaljak vannak.
Ha pedig CEE dugaljak vannak a kempingben akkor kell még egy fordító ami CEE apás-normál anyás és ebbe tudod dugni a normál hosszabbítódat.

És ezzel a fordítgatással 50%-os eséllyel ki is végeztük a CEE lényegét, vagyis, hogy garantáltan fázishelyes legyen a bekötés.

Tehát hivatalosan kéne
1 CEE-CEE hosszabbító Amit a lakódba és a CEE kempigcsatlakozóba dugsz
Ha pedig normálcsatlakozós a kemping akkor kell
1 fordító: normál apa - CEE anya
1 fázisceruza a helyes csatlakoztatáshoz

És (a fázisceruzát leszámítva) nyugati kollégáinknál inkább ezt láthatod.

Mindenhol ... otthon
#10676     2016.02.16. 18:46        

Hajnalka

5 mániapont

CEE csatlakozót hol szükséges használni itt M.országon vagy csak külföldön ?

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10675     2016.02.16. 18:07        

naroli74
Szekszárd
41 mániapont

Köszönöm az infót !
írta csiburento 2016.02.09. 19:58

A megadott honlapon minden megtalálható, íme:
Hollakó Karaván Kft. 2040 Budaörs, Kinizsi út 10.
hollako@hollako.hu
Nagy József.
+36húsz9hetvenkilenc36ötvenöt
#10666     2016.02.09. 20:13        

naroli74
Szekszárd
41 mániapont

barna , fekete és a szövettel bevont . ez nálam csak három , vagyis hiányzik egy de de hova tűnt!? Kiszerelem és megnézem még egyszer ! Ha nincs akkor marad a szakember !

írta csiburento 2016.02.09. 20:01

Így leírás alapján nekem hiányzik egy vezeték.
Kapcsoló két vezeték, ok.
De! Kell egy a szikráztatóhoz és kell egy a házhoz. Ezek vastagabb vezetékek.
#10665     2016.02.09. 20:11        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta naroli74 2016.02.09. 19:56

Mindent szabályosan visszakötöttem ! egy barna és egy fekete vezeték összesodorva az elemtartótól a kapcsolóig ,rendben
egy szövettel burkolt vezeték a kályhából az elemtartóig , rendben
elem be és kattog szépen , de áthúz és ráz és szikrázik
két vezeték szétválaszt és a feketét szigetelő szalaggal beteker. szépen kattog , nem ráz de nem is gyújt be ! A kémlelő üvegen keresztül szikrát nem látok. vagyis szakember kell Hol lakó Józsi?!
Így leírás alapján nekem hiányzik egy vezeték.
Kapcsoló két vezeték, ok.
De! Kell egy a szikráztatóhoz és kell egy a házhoz. Ezek vastagabb vezetékek.

Alá vagyon íródva.
#10664     2016.02.09. 20:01        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta naroli74 2016.02.09. 19:48
Valami közelebbit , hogy találom meg ? telefon , cím , a Hollakónál a " HOL itt, hoL ott LAKÓ Józsit" keressem ??
A megadott honlapon minden megtalálható, íme:
Hollakó Karaván Kft. 2040 Budaörs, Kinizsi út 10.
hollako@hollako.hu
Nagy József.
+36húsz9hetvenkilenc36ötvenöt

Alá vagyon íródva.
#10663     2016.02.09. 19:58        
1
2
3
4
5
6
7
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: