Általános beszélgetések

Létrehozás dátuma: 2012.06.26.

1
2
3
4
5
6
17
18
19
20

Hozzászólások

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta csiburento 2015.09.30. 21:23

Igen, de az meg folyamatosan eszi a fékbetétet, még egy laza hintára, vagy kanyarra is...

Azért azt a dobféket, nem fogja olyan hamar felfalni. Egyébként, a sima AKS is sokat hoz a problémán, ráadásul, nem olyan vészesen drága megoldás, egyszerű felszerelni, és még jól is néz ki. 10_02_kacsint.gif
Igaz, abban is kell pár évente betétet cserélni.
Egyik barátomnak a lakóján, egy vizsgáztatás alkalmával, az egyszeri autószerelő, sikeresen teletömte LZS 2-essel az egész stabilizátor belső szerkezetét, mondván, nyikorgott a vonófej a kanyarokban. 30_90jajj.gif Két flakon féktisztító, valamint egy rakás papírtörlő elhasználása révén, sikerült kimosni a gépzsírt, és ismételten életre kelteni a technikát.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10118     2015.09.30. 22:12        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2015.09.30. 20:10


10_05_nevet.gif

Viszont, nem eltalálni ...
Na, az alaposan megfizethető 30_10_cry.gif

A fene tudja, ki hogy van ezzel, de én jobban szeretek ilyen szerkezettel forogni az árokban, mint a lakóval.

https://www.youtube.com/watch?v=qPKKtvkVAjY

Ez különösen jó kis pályán megy végi. Nekem ennél jóval egyszerűbb pályához volt szerencsém, de az is klassz volt.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10116     2015.09.30. 21:52        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta nemo25 2015.09.29. 20:51
Na igen, a súly arányok kérdése. Alaptétel, hogy a vontató, legalább 30 %-al súlyosabb legyen a vontatottnál. Csibu példája egyértelműen jó. Sajnos a mai súlykorlátozások nem ezt a képletet erősítik.
Ellenben van jó megoldás a lengések csillapítására.
Az AKS stabilizátor használatával, sokat lehet nyerni, de kiegészítve az ATC -vel, még hatékonyabban tudjuk tenni a védelmet.

https://www.youtube.com/watch?v=lTCP6OkrAD4
Igen, de az meg folyamatosan eszi a fékbetétet, még egy laza hintára, vagy kanyarra is...

Alá vagyon íródva.
#10115     2015.09.30. 21:23        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta csiburento 2015.09.29. 07:27
...
No, de a határt eltalálni, az a művészet... És persze megfizethetetlen...

10_05_nevet.gif

Viszont, nem eltalálni ...
Na, az alaposan megfizethető 30_10_cry.gif

Mindenhol ... otthon
#10109     2015.09.30. 20:10        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

Na igen, a súly arányok kérdése. Alaptétel, hogy a vontató, legalább 30 %-al súlyosabb legyen a vontatottnál. Csibu példája egyértelműen jó. Sajnos a mai súlykorlátozások nem ezt a képletet erősítik.
Ellenben van jó megoldás a lengések csillapítására.
Az AKS stabilizátor használatával, sokat lehet nyerni, de kiegészítve az ATC -vel, még hatékonyabban tudjuk tenni a védelmet.

https://www.youtube.com/watch?v=lTCP6OkrAD4

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10093     2015.09.29. 20:51        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Azért a tömeg arányok is befolyásolják a teendők lehetőségének tárházát.
Kisebb tömeg arányú vontató - > nyél gáz.
Nagyobb tömeg arányú vontató - > kicsi fék még bele fér, riszálás mértékétől függően.
No, de a határt eltalálni, az a művészet... És persze megfizethetetlen...

Mondjuk a SORENTO WEINSBERG kombó jó arány. A múltkor is csak a tükörből tudtam meg, hogy beindult a lakó risza, a kocsit nem tudta megrángatni. Azért próbálkozott.
A riszát nekem a nem elég merev (nem "C" és nem SECURIT gumi van rajta, hanem sima autó gumi) oldalfalú gumi okozza úgy vélem.

Alá vagyon íródva.
#10082     2015.09.29. 07:27        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta nemo25 2015.09.28. 21:06

Kedves Soci!

Szerinted a mókusok vették videóra a mutatványt??? Egy kamion fülkéjében elhelyezett, fedélzeti kamera rögzítette az eseményeket, mint ahogy azt már előttem, Csibu igyekezett tényálladékként rögzíteni.

Nem kötekedni szeretnék, de ilyen esetben, inkább hanyagold a fékpedált! Nem véletlenül írtam, hogy NEM SZABAD FÉKEZNI. Nézd végig kinagyítva, többször egymás után! Ha nem tartod nyomvonalon a gépest, nagy eséllyel elveszted a játszmát. Az meg hogy nincsen idő kivárni a lassulást, nem érv. Ki kell várni. Türelemmel, és hideg fejjel. Bőven elegendő a motor fékező ereje. Emberünk nagy mázlija az volt, hogy megtámasztotta a szerelvényt a nagy vas. Ha nincsen ott, nagyot esik.
Éppen azért vetettem fel a témát, mert bár sokan tudják a papírformát, de a valóságban, éppen az ellenkezőjét teszik a helyes ténykedésnek.
Előzésnél, a gyenge visszahúzás, az a kamion légellenállása miatt feltorlódó, majd leváló légáramlatok miatt kialakuló ellenállás miatt érződik. Viszont ezen áthaladva, egy szívóhatás is fellép, mely akár alkalmas lehet a lakókocsi behintáztatására is. Persze ezeket befolyásolják az oldalszelek, a körülötted közlekedők örvényei, továbbá a kamion kialakítása is. A modernebb kamionok, buszok, a szélcsatornás tervezés miatt, jobb levegő elvezetést kapnak, így ezek a hatások is kisebb mértékben érvényesülnek. Figyeld meg majd, hogy a régebbi traktorok, jobban meglökik a szerelvényedet, mint a modernebb, újabb gépek.
Egy tanker, vagy egy autószállító mögött vonatozva, sokkal nyugtalanabbul viselkedik a lakó, mint egy merev falú magas tréler mögött. Ott is a turbólenciák miatt fellépő erők mozgatják a szerelvényt. Ezért is érdemes kellő oldaltávolságot hagyni a nagy vasak mellett előzésnél, hogy legyen hely ahol ezek tombolhatnak, anélkül, hogy túlzottan megcibálnák a lakódat.
Sokszor éreztem ezt a becitálást akkor, amikor az utánfutót hátsó súlypontosra pakoltam. Hosszabb anyagnál vagy hasonló. mindenképp úgy érdemes pakolni, hogy a rakomány súlyközéppontja az utánfutó tengely ,vontató felőli oldalán legyen, ha van rá lehetőség. Ha már becitált és nincs előtted senki ,én gázt szoktam adni kicsit és a citálás pillanatában ellenkormányozni egy picit ám hirtelen.Ha fékezel felnagyítod a lengést. Ahogy Nemo is írta. Viszont ha nagy a baj ,mert vannak is előtted akkor a fék a megoldás ezerrel mert minél kisebb a sebesség annál kisebb a kár ,mint emberben és egyébben.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#10081     2015.09.28. 21:45        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

Kedves Soci!

Szerinted a mókusok vették videóra a mutatványt??? Egy kamion fülkéjében elhelyezett, fedélzeti kamera rögzítette az eseményeket, mint ahogy azt már előttem, Csibu igyekezett tényálladékként rögzíteni.

Nem kötekedni szeretnék, de ilyen esetben, inkább hanyagold a fékpedált! Nem véletlenül írtam, hogy NEM SZABAD FÉKEZNI. Nézd végig kinagyítva, többször egymás után! Ha nem tartod nyomvonalon a gépest, nagy eséllyel elveszted a játszmát. Az meg hogy nincsen idő kivárni a lassulást, nem érv. Ki kell várni. Türelemmel, és hideg fejjel. Bőven elegendő a motor fékező ereje. Emberünk nagy mázlija az volt, hogy megtámasztotta a szerelvényt a nagy vas. Ha nincsen ott, nagyot esik.
Éppen azért vetettem fel a témát, mert bár sokan tudják a papírformát, de a valóságban, éppen az ellenkezőjét teszik a helyes ténykedésnek.
Előzésnél, a gyenge visszahúzás, az a kamion légellenállása miatt feltorlódó, majd leváló légáramlatok miatt kialakuló ellenállás miatt érződik. Viszont ezen áthaladva, egy szívóhatás is fellép, mely akár alkalmas lehet a lakókocsi behintáztatására is. Persze ezeket befolyásolják az oldalszelek, a körülötted közlekedők örvényei, továbbá a kamion kialakítása is. A modernebb kamionok, buszok, a szélcsatornás tervezés miatt, jobb levegő elvezetést kapnak, így ezek a hatások is kisebb mértékben érvényesülnek. Figyeld meg majd, hogy a régebbi traktorok, jobban meglökik a szerelvényedet, mint a modernebb, újabb gépek.
Egy tanker, vagy egy autószállító mögött vonatozva, sokkal nyugtalanabbul viselkedik a lakó, mint egy merev falú magas tréler mögött. Ott is a turbólenciák miatt fellépő erők mozgatják a szerelvényt. Ezért is érdemes kellő oldaltávolságot hagyni a nagy vasak mellett előzésnél, hogy legyen hely ahol ezek tombolhatnak, anélkül, hogy túlzottan megcibálnák a lakódat.

írta 2015.09.28. 09:13

Én csak egy kamiont látok, az pedig előtte megy és még mielőtt elérné, már beszitál a lakókocsi. A kamion menetszele akkor szokott meglökni, ha ő előz engem, vagy ha szembe jön. Ha én előzőm és nincs nagy oldalszél, mikor kiugrom az árnyékából, inkább gyenge visszahúzást szoktam érezni nem oldallökést.
Én a videón inkább arra gyanakodnék, hogy az előzés miatti túl nagy sebesség okozta a a libegést.
Ennek elhárítását jól írtad, annyival kiegészíteném, hogy ha nagyon sétál a lakó, nincs idő megvárni, hogy magától lassúljon a szerelvény, érdemes sok, pici, finom fékezgetéssel, amolyan ABS-hatással lassítani és utána a kihúzás.
Velem 3-4 alkalommal fordult elő hasonló. Hiába vezetek régen és tudom a papírformát, ösztönösen képtelen voltam a gázra lépni, csak az apró fékezésre és finom kormányzásra futotta az ösztönök miatt. Szerencsére megúsztam idáig baleset nélkül.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10080     2015.09.28. 21:06        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta 2015.09.28. 09:13

Én csak egy kamiont látok, az pedig előtte megy és még mielőtt elérné, már beszitál a lakókocsi. A kamion menetszele akkor szokott meglökni, ha ő előz engem, vagy ha szembe jön. Ha én előzőm és nincs nagy oldalszél, mikor kiugrom az árnyékából, inkább gyenge visszahúzást szoktam érezni nem oldallökést.
Én a videón inkább arra gyanakodnék, hogy az előzés miatti túl nagy sebesség okozta a a libegést.
Ennek elhárítását jól írtad, annyival kiegészíteném, hogy ha nagyon sétál a lakó, nincs idő megvárni, hogy magától lassúljon a szerelvény, érdemes sok, pici, finom fékezgetéssel, amolyan ABS-hatással lassítani és utána a kihúzás.
Velem 3-4 alkalommal fordult elő hasonló. Hiába vezetek régen és tudom a papírformát, ösztönösen képtelen voltam a gázra lépni, csak az apró fékezésre és finom kormányzásra futotta az ösztönök miatt. Szerencsére megúsztam idáig baleset nélkül.
Na, igen. És amiről ment a filmezés?
Hang és magasság alapján az sem kispolák...

Alá vagyon íródva.
#10077     2015.09.28. 19:04        

Blue

291 mániapont

írta nemo25 2015.09.27. 22:12
Egy kis vezetés technika.

Amit itt láttunk, tipikus esete, hogy a farok vágta falhoz a kutyát.
.....és mennyivel többet láttunk volna ha nem támasztja meg a kamion a lakót.30_60_guluszem.gif

Bárhova, bármikor, bármivel.
#10076     2015.09.28. 17:15        



3 mániapont

Én csak egy kamiont látok, az pedig előtte megy és még mielőtt elérné, már beszitál a lakókocsi. A kamion menetszele akkor szokott meglökni, ha ő előz engem, vagy ha szembe jön. Ha én előzőm és nincs nagy oldalszél, mikor kiugrom az árnyékából, inkább gyenge visszahúzást szoktam érezni nem oldallökést.
Én a videón inkább arra gyanakodnék, hogy az előzés miatti túl nagy sebesség okozta a a libegést.
Ennek elhárítását jól írtad, annyival kiegészíteném, hogy ha nagyon sétál a lakó, nincs idő megvárni, hogy magától lassúljon a szerelvény, érdemes sok, pici, finom fékezgetéssel, amolyan ABS-hatással lassítani és utána a kihúzás.
Velem 3-4 alkalommal fordult elő hasonló. Hiába vezetek régen és tudom a papírformát, ösztönösen képtelen voltam a gázra lépni, csak az apró fékezésre és finom kormányzásra futotta az ösztönök miatt. Szerencsére megúsztam idáig baleset nélkül.

írta nemo25 2015.09.27. 22:12
Egy kis vezetés technika.

Lakókocsival közlekedőknek ajánlanám a figyelmében.

https://www.youtube.com/watch?v=1O9rAePP7RU

Szerintem, elkerülhető lett volna a baleset, ha nem követ el egy szarvashibát a vezető. Figyelmesen nézve a képsorokat, látható, hogy kétszer is rálép a fékre a sofőr. Mindegyik fékezés után, romlik a helyzet, mert a kóválygó vontatmány, még jobban igyekszik kitörni a nyomvonalból, ezzel nagyobb mértékben löki oldal irányba a vontató gép farát. Ezzel eléri, hogy intenzívebben, és egyre nagyobb mértékben bicskázik be a szerelvény.

A kamion melletti elhaladás után, valószínűsíthető, hogy a behemót menetszele, meglökte a lakót, ami kis mértékben elkezdett hintázni. Ekkor, egy finom gázelvétellel, és masszív kormánytartással, ami a menetirányt stabilizálja, hagyni kellett volna, lassulni a szerelvényt, majd 80 km/h sebesség környékén, visszaváltani, és határozott, de nem túl erős gázadással lehet kihúzni a lengésből a vontatmányt.
Amit itt láttunk, tipikus esete, hogy a farok vágta falhoz a kutyát.
#10072     2015.09.28. 09:13        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

Egy kis vezetés technika.

Lakókocsival közlekedőknek ajánlanám a figyelmében.

https://www.youtube.com/watch?v=1O9rAePP7RU

Szerintem, elkerülhető lett volna a baleset, ha nem követ el egy szarvashibát a vezető. Figyelmesen nézve a képsorokat, látható, hogy kétszer is rálép a fékre a sofőr. Mindegyik fékezés után, romlik a helyzet, mert a kóválygó vontatmány, még jobban igyekszik kitörni a nyomvonalból, ezzel nagyobb mértékben löki oldal irányba a vontató gép farát. Ezzel eléri, hogy intenzívebben, és egyre nagyobb mértékben bicskázik be a szerelvény.

A kamion melletti elhaladás után, valószínűsíthető, hogy a behemót menetszele, meglökte a lakót, ami kis mértékben elkezdett hintázni. Ekkor, egy finom gázelvétellel, és masszív kormánytartással, ami a menetirányt stabilizálja, hagyni kellett volna, lassulni a szerelvényt, majd 80 km/h sebesség környékén, visszaváltani, és határozott, de nem túl erős gázadással lehet kihúzni a lengésből a vontatmányt.
Amit itt láttunk, tipikus esete, hogy a farok vágta falhoz a kutyát.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10071     2015.09.27. 22:12        

Blue

291 mániapont

írta csiburento 2015.09.14. 20:43

......., kevés kilométerrel, csak letelepítve használták, második autóként.
Ilyet már sokszor hallottam de ez jóóó, ez ide illik.
10_03_lol.gif

Bárhova, bármikor, bármivel.
#10022     2015.09.15. 15:27        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2015.09.14. 22:19

Akkor jóóóó. 10_10_hurra.gif Indítsuk be, és menjünk egy kőrt!

és kapcsoljuk be a fűtést 01_mosoly.gif

Mindenhol ... otthon
#10016     2015.09.14. 22:25        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2015.09.14. 07:18


Egy próbát megér. Nekik. Azt írja, hogy a motor és a váltó rendben
bár azt is írja, hogy van klíma, fűtés, WC 10_05_nevet.gif

Ráadásul elég szigorú a hirdetés.
Alku nincs! hiba lehetséges!
Akkor jóóóó. 10_10_hurra.gif Indítsuk be, és menjünk egy kőrt!

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10015     2015.09.14. 22:19        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta GaborApa 2015.09.14. 18:56


Mééé?
Kicsit pofozni kell rajta, oszt vidékre még jó lesz. 10_05_nevet.gif
Persze, mert amúgy vidéki vak orvos házaspártól eladó, kevés kilométerrel, csak letelepítve használták, második autóként.

Alá vagyon íródva.
#10014     2015.09.14. 20:43        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Blue 2015.09.14. 17:17

Úgy halottam az ilyen autó meggyógyulását fokozott figyelemmel kíséri a rendőrség is és a biztosító is.
35_10keres.gif

Mééé?
Kicsit pofozni kell rajta, oszt vidékre még jó lesz. 10_05_nevet.gif

Mindenhol ... otthon
#10013     2015.09.14. 18:56        

Blue

291 mániapont

írta nemo25 2015.09.13. 23:43
Az év elején, volt egy kis tűz ez egyik németországi lakóautó kereskedésben. Most itt vannak a tűzkáros eladó autók. Csak tudnám, hogy egy ilyen rom kinek kell ennyiért. Vagy csak a papírjait próbálják meg értékesíteni?

http://www.truckscout24.de/search/ger/detail.asp?vehicletype_id=10&vehicle_id=15835276&make=0&mid=14&page=1&AllowNext=1&language=ger&price_type=2
Úgy halottam az ilyen autó meggyógyulását fokozott figyelemmel kíséri a rendőrség is és a biztosító is.
35_10keres.gif

Bárhova, bármikor, bármivel.
#10012     2015.09.14. 17:17        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2015.09.13. 23:43
Az év elején, volt egy kis tűz ez egyik németországi lakóautó kereskedésben. Most itt vannak a tűzkáros eladó autók. Csak tudnám, hogy egy ilyen rom kinek kell ennyiért. Vagy csak a papírjait próbálják meg értékesíteni?

http://www.truckscout24.de/search/ger/detail.asp?vehicletype_id=10&vehicle_id=15835276&make=0&mid=14&page=1&AllowNext=1&language=ger&price_type=2

Egy próbát megér. Nekik. Azt írja, hogy a motor és a váltó rendben
bár azt is írja, hogy van klíma, fűtés, WC 10_05_nevet.gif

Ráadásul elég szigorú a hirdetés.
Alku nincs! hiba lehetséges!

Mindenhol ... otthon
#10011     2015.09.14. 07:18        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

Az év elején, volt egy kis tűz ez egyik németországi lakóautó kereskedésben. Most itt vannak a tűzkáros eladó autók. Csak tudnám, hogy egy ilyen rom kinek kell ennyiért. Vagy csak a papírjait próbálják meg értékesíteni?

http://www.truckscout24.de/search/ger/detail.asp?vehicletype_id=10&vehicle_id=15835276&make=0&mid=14&page=1&AllowNext=1&language=ger&price_type=2

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10010     2015.09.13. 23:43        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

Gondolom, a következő években, messzire elkerülitek a 11 ezres műintézményt.
A túlzottan magas ár nekünk is elriasztó. Több esetben előfordult, hogy meglátva az árakat, illetve a szolgáltatás színvonalát, tovább álltunk. Van ahova el sem megyünk, mert már a tervezés időszakában, megnézzük az adott kemping árait, és ha túlzott önbizalomról tanúskodnak, el is vetjük, mint lehetséges állomás.
Csak jelezném, hogy Görögországban, az éttermekben, a 2.3 €-s gyros mellé, jár az ingyen WiFi. Nálunk a 11 ezres, lehúzós kempingdíj mellé, ez már nem fér bele.
A balatoni pihenésünk alkalmával, mi is több ellentmondásos problémával találkoztunk. Talán a legelképesztőbb, az, amit a zamárdi kempingben, az áramcsatlakozókkal kapcsolatban tapasztaltunk. Az özönvíz idejéből itt maradt alumínium (!) szekrényekben, iszonyatos káoszban a kötések, szétégett, összetört dugaljak, és szigetelés nélkül, szabadon hagyott fém sorkapcsok,ahol ott volt a fázis. A félig nyitott, deformálódott ajtókat, nem hogy bezárni, de becsukni sem lehetett, így akárki ( gyerekek!!!!!) benyúlhat, megérintve a feszültség alatt lévő fém elemeket.
Ez már nem csak hanyagság, hanem a felelőtlenség.

írta 2015.09.02. 07:58

Lehet, hogy tévedek, de én úgy látom itt inkább a sírás-ríváson van a hangsúly.
Teljes mértékben osztom az álláspontod a felújításuk szükségességével kapcsolatban.
Én a cikkel ellentétben, nem látom a tönkremenést. A termálkempek koratavasszal és későősszel valóban félgőzzel, esetenként 30%-os telítettséggel működnek, de a melegebb májustól, szeptemberig hónapokban inkább túlzsúfoltak. Nyáron a Balatonon is színte mindenhol teltház vagy 80-90% van.
Nem tudom, a cikkíró hol járt lakókocsival, ahol napi 5-ezerből kijött, sokkal inkább jellemző a 7-9-ezres árfekvés, annak ellenére, hogy a legtöbb kemping infrastruktúrája lepusztult vagy pusztuló félben van. A Balatonnál idén 11-ezer/3 fő volt a napi díjunk. Mindezért kaptunk koszos fürdőt, melegvíz szinte egyszer sem volt este a zuhanyban és ezek után még volt arcuk elkérni a wifire napi 800 ft-ot. Éjjel 1 órakkor engedtek be egy balhés társaságot, akik éjjel 3-kor öszeverekedtek a szopszédokkal, a biztonsági őr a kapuban meg sörösdobozok között halál nyugiban aludt.
Nekem az a tapasztalatom, hogy a kempingek többsége nem törődik semmivel. Amig van zseton addig fizess, csinálj amit akarsz, tökmind1 hogyan érzed magad, aztán húzd el a csíkor, mert állnak a kapuban a következők.......
Ilyen mentalítással egyenes út vezet a csődhöz, ennek ellenére nem látom a fizetőképes kereslet hiányát.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#9988     2015.09.02. 21:42     1 embernek tetszik    

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2015.09.02. 08:19

Egy cikk a Düsseldorfi kiállításról

http://www.tozsdeforum.hu/extra/auto/borsos-aron-gordulo-kastelyokban-legjobb-lakni-57345.html

illetve ezt azért cikknek nem nevezném, mint ahogy újságírónak sem azt aki írta.
Ilyen zagyva cikket már régen olvastam, a sok hatásvadászat között tulajdonképpen alig van benne tartalom kiragad 3 "lakókocsit" és ennyi.
Az, hogy tele van elütésekkel és helyesírási hibákkal az egy fórumon elmenne, de hogy egy "komoly" portálon így nézzen ki a vezércikk, hogy senki nem olvassa át, az számomra érthetetlen.
Legalább a helyesírás ellenőrzőre, azokra a piros aláhúzásokra odafigyelnének, hogy miért is van.30_90_uvolt.gif
Valóban. A cikk írója, helyenként, oly egyszerűen fogalmaz, mint a fa ék. Sajnos ez manapság, már nem ritka. Csak kapcsoljátok be az M1-esen a hírműsorokat. Egyetlen tudósító sem tud beszélni, fogalmazni. Számtalanszor, csak dadognak össze-vissza.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#9987     2015.09.02. 20:33        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta GaborApa 2015.09.02. 08:19

Egy cikk a Düsseldorfi kiállításról

http://www.tozsdeforum.hu/extra/auto/borsos-aron-gordulo-kastelyokban-legjobb-lakni-57345.html

illetve ezt azért cikknek nem nevezném, mint ahogy újságírónak sem azt aki írta.
Ilyen zagyva cikket már régen olvastam, a sok hatásvadászat között tulajdonképpen alig van benne tartalom kiragad 3 "lakókocsit" és ennyi.
Az, hogy tele van elütésekkel és helyesírási hibákkal az egy fórumon elmenne, de hogy egy "komoly" portálon így nézzen ki a vezércikk, hogy senki nem olvassa át, az számomra érthetetlen.
Legalább a helyesírás ellenőrzőre, azokra a piros aláhúzásokra odafigyelnének, hogy miért is van.30_90_uvolt.gif
Biztos tablettáról írta...

Alá vagyon íródva.
#9985     2015.09.02. 08:22        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Nem tudom, hogy mi igaz, de én azt hallottam, hogy nem ez lesz a kempingek veszte, hanem az EUs szabályok érvénybe lépése, ami előírja, hogy minden parcella mellé kell ivóvíz és szennyvíz leeresztő az áram mellé...

Alá vagyon íródva.
#9984     2015.09.02. 08:21        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Egy cikk a Düsseldorfi kiállításról

http://www.tozsdeforum.hu/extra/auto/borsos-aron-gordulo-kastelyokban-legjobb-lakni-57345.html

illetve ezt azért cikknek nem nevezném, mint ahogy újságírónak sem azt aki írta.
Ilyen zagyva cikket már régen olvastam, a sok hatásvadászat között tulajdonképpen alig van benne tartalom kiragad 3 "lakókocsit" és ennyi.
Az, hogy tele van elütésekkel és helyesírási hibákkal az egy fórumon elmenne, de hogy egy "komoly" portálon így nézzen ki a vezércikk, hogy senki nem olvassa át, az számomra érthetetlen.
Legalább a helyesírás ellenőrzőre, azokra a piros aláhúzásokra odafigyelnének, hogy miért is van.30_90_uvolt.gif

Mindenhol ... otthon
#9983     2015.09.02. 08:19        



3 mániapont

Lehet, hogy tévedek, de én úgy látom itt inkább a sírás-ríváson van a hangsúly.
Teljes mértékben osztom az álláspontod a felújításuk szükségességével kapcsolatban.
Én a cikkel ellentétben, nem látom a tönkremenést. A termálkempek koratavasszal és későősszel valóban félgőzzel, esetenként 30%-os telítettséggel működnek, de a melegebb májustól, szeptemberig hónapokban inkább túlzsúfoltak. Nyáron a Balatonon is színte mindenhol teltház vagy 80-90% van.
Nem tudom, a cikkíró hol járt lakókocsival, ahol napi 5-ezerből kijött, sokkal inkább jellemző a 7-9-ezres árfekvés, annak ellenére, hogy a legtöbb kemping infrastruktúrája lepusztult vagy pusztuló félben van. A Balatonnál idén 11-ezer/3 fő volt a napi díjunk. Mindezért kaptunk koszos fürdőt, melegvíz szinte egyszer sem volt este a zuhanyban és ezek után még volt arcuk elkérni a wifire napi 800 ft-ot. Éjjel 1 órakkor engedtek be egy balhés társaságot, akik éjjel 3-kor öszeverekedtek a szopszédokkal, a biztonsági őr a kapuban meg sörösdobozok között halál nyugiban aludt.
Nekem az a tapasztalatom, hogy a kempingek többsége nem törődik semmivel. Amig van zseton addig fizess, csinálj amit akarsz, tökmind1 hogyan érzed magad, aztán húzd el a csíkor, mert állnak a kapuban a következők.......
Ilyen mentalítással egyenes út vezet a csődhöz, ennek ellenére nem látom a fizetőképes kereslet hiányát.

írta nemo25 2015.09.01. 20:43


Szomorú szívvel kell hogy mondjam, ez törvényszerű. Sírni-ríni lehet, de érdemesebb lenne tenni azért valamit, hogy szívesen menjenek kempingbe az emberek. Számtalan esetben tapasztaljuk, hogy lepukkant, lelakott, elhanyagolt kempingeket üzemeltetnek, sokszor meglehetősen borsos áron. Ez nekünk nem nagy gond, mert minden komfort meg van a lakóban, de sokan, akik sátorral, komfort nélküli lakókocsival mennek kempingbe, kénytelenek azokat a büdös, gusztustalan, és undorító vizes blokkokat, és konyhákat használni, amik már évtizedekkel ezelőtt is elavultak voltak. Nem luxus körülményeket kell biztosítani, de lenne egy elvárható színvonal, amit meg kellene ütni. Szerencsére van néhány jó példa, szerintem azok nem fognak csődbe jutni. Esetleg a többinek azoknak a példáját kellene megfigyelni, és követni???
#9982     2015.09.02. 07:58        

nemo25
Ecser City
525 mániapont


Szomorú szívvel kell hogy mondjam, ez törvényszerű. Sírni-ríni lehet, de érdemesebb lenne tenni azért valamit, hogy szívesen menjenek kempingbe az emberek. Számtalan esetben tapasztaljuk, hogy lepukkant, lelakott, elhanyagolt kempingeket üzemeltetnek, sokszor meglehetősen borsos áron. Ez nekünk nem nagy gond, mert minden komfort meg van a lakóban, de sokan, akik sátorral, komfort nélküli lakókocsival mennek kempingbe, kénytelenek azokat a büdös, gusztustalan, és undorító vizes blokkokat, és konyhákat használni, amik már évtizedekkel ezelőtt is elavultak voltak. Nem luxus körülményeket kell biztosítani, de lenne egy elvárható színvonal, amit meg kellene ütni. Szerencsére van néhány jó példa, szerintem azok nem fognak csődbe jutni. Esetleg a többinek azoknak a példáját kellene megfigyelni, és követni???

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#9980     2015.09.01. 20:43     1 embernek tetszik    

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2015.09.01. 08:33
Kis olvasnivaló
összkerekes Ducato lakóautó

http://hvg.hu/cegauto/20150831_Itt_a_bizonyitek_hogy_egy_Fiat_Ducato_is

Párszor tudnám hasznát venni a 4x4 hajtásnak, bár a bütykös gumik az autópályákon, kiráznák belőlünk a lelket is.
Ugyan mutatós a világos színű kárpitozás, de kíváncsi lennék, rá, hogy egy komolyabb túra után, hogy nézne ki. Összességében tetszik is a kicsike, de mégse cserélném el a miénkkel. A mérnök urak, kicsit rugózhattak volna rajta, hogy szellősebb legyen a beltér.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#9979     2015.09.01. 20:21        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Kis olvasnivaló
összkerekes Ducato lakóautó

http://hvg.hu/cegauto/20150831_Itt_a_bizonyitek_hogy_egy_Fiat_Ducato_is

Mindenhol ... otthon
#9978     2015.09.01. 08:33        

feribmw
budapest
651 mániapont

kár hogy nem jöttök pedig nagyon jó szokott lenni................nem baj hat autoval is jó lessz.a hagyomány üzö számháboru kicsit kérdéses de majd csak lessz valahogy.fönci remélem most nagyobb halat fogok fogni mint te55_10_peca.gif15_10_kezfogas.gif40_ivok_sor.gif75_tuz1.gif

AZ UTAK KIRÁLYA
#9951     2015.08.27. 23:06        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont


Érdekes.

Amerre jártunk a nyáron, "főszezonba" alig tudtunk beállni. Kivétel Csisztapuszta. Azért ott is volt egy csomó német meg egyéb nációk is.

havaj dizsi káó okto lak
#9950     2015.08.26. 13:27        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Tönkremehetnek a kempingek >>>

Mindenhol ... otthon
#9949     2015.08.25. 22:33        

Virag

0 mániapont

Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni. Bővült a család, így nagyobb sátorra szeretnénk váltani, csak nem sikerült még eldönteni milyenre. Mindenképp 6 személyes alagútsátorban gondolkodunk aminek 2 hálófülkéje van amit össze is lehet nyitni cipzárral. Fontos, hogy legyen alja végig. Boston 600, Vango, Coleman főként ezeket nézegettem, de minden fórumon mást írnak róluk. Esetleg van valakinek tapasztalata, tanácsa, hogy milyet érdemes venni? (Max 160-180 ezer Ft-ig.)
Köszönöm előre is! :)
#9940     2015.08.22. 11:10        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Dunakiliti kempingre csapott le a vihar - 30 embert menekítettek ki - fotók a helyszínről

http://www.kisalfold.hu/mosonmagyarovari_hirek/dunakiliti_kempingre_csapott_le_a_vihar_-_30_embert_menekitettek_ki_-_fotok_a_helyszinrol/2441932/

Mindenhol ... otthon
#9933     2015.08.18. 08:29        

szakiss
Eger
65 mániapont

írta Zsolt 2015.07.29. 20:26
Sziasztok!
Demjén fürdőről van valakinek tapasztaílata, fürdő - kemping terén?
Előre is köszönöm a válaszokat.

Csak óvatosan Demjénnel... Sok ismerős ment oda úgy hogy hazafelé már vitt magával valamit. És most nem a viccre gondolok, hogy felfelé még apád vitt lefelé màr anyád hozott!

Sokan kaptak már ott el különböző nemi dolgokat... mi 1x voltunk kint (még a barlang fürdő előtt), max 1,5 órát 2x-i öltözéssel együtt... pedig nincs messze...
#9908     2015.08.04. 07:44        



3 mániapont

írta GaborApa 2015.07.31. 09:00


Saját tapasztalatom nekem sincs, de azt sokan mondták, hogy nagyon klassz lett a fürdő.
Úgy tudom, Demjénben nincs kemping, viszont a fürdő parkolójában lehet éjszakázni és kaphatsz áramot is.
van aram de csak 5csatlakozo ha jol emlekszem es ha ott allsz akkor tobbszori a belepes a furdobe ahogy bemesza parkolo jobb oldalan vannak a csatlakozok
#9900     2015.08.02. 14:22        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Zsolt 2015.07.29. 20:26
Sziasztok!
Demjén fürdőről van valakinek tapasztaílata, fürdő - kemping terén?
Előre is köszönöm a válaszokat.

Saját tapasztalatom nekem sincs, de azt sokan mondták, hogy nagyon klassz lett a fürdő.
Úgy tudom, Demjénben nincs kemping, viszont a fürdő parkolójában lehet éjszakázni és kaphatsz áramot is.

Mindenhol ... otthon
#9892     2015.07.31. 09:00        

Zsolt
Szob
282 mániapont

Sziasztok!
Demjén fürdőről van valakinek tapasztaílata, fürdő - kemping terén?
Előre is köszönöm a válaszokat.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#9891     2015.07.29. 20:26        

Utazocica
Ludwigshafen, Németország
312 mániapont

.

írta csiburento 2015.07.09. 06:58
Mondjuk a baromarcú hozzászólás bicska nyitogató...
.
.
Igazad van, az én bicskámat azonnal kinyitótta!

És a véleményemet meg is irtam neki!

Gondolom, ugyanarra gondolúnk!

.
.

Öt csillagos szálloda? Köszönjük, nem! Nekünk már van!
#9885     2015.07.18. 05:03        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta GaborApa 2015.07.17. 09:43


Hát, ár/mennyiség arányban elég olcsó.
Az ár/érték az meg tényleg a használat során derül ki.

Ami az itt is fent lévő ismert vegyszereket illeti, az a tapasztalat, hogy minél olcsóbb annál gyengébb is. 20_10_szomoru.gif
a sorrend: Campingaz Fiamma Thetford és ez az árakban is ugyanez.
Ami a lötyiknél jobb, az a zacskós. Mostanában egyre többen térnek át arra.
Már van a Fiammának is.

Viszont amit linkeltél az meg nagyon olcsó. Egy próbát megérhet.

Köszönöm Gábor. :-)

Valaki majd csak kipróbálja... Lehet hogy én leszek az "áldozat"? :-D
#9884     2015.07.17. 20:02        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Pegi 2015.07.16. 18:06
Sziasztok.

Ha nem jó helyre írok, elnézést kérek, de nem találtam megfelelő topikot.
Szóval: Erről a vegyszerről mi a véleményetek?

Hát, ár/mennyiség arányban elég olcsó.
Az ár/érték az meg tényleg a használat során derül ki.

Ami az itt is fent lévő ismert vegyszereket illeti, az a tapasztalat, hogy minél olcsóbb annál gyengébb is. 20_10_szomoru.gif
a sorrend: Campingaz Fiamma Thetford és ez az árakban is ugyanez.
Ami a lötyiknél jobb, az a zacskós. Mostanában egyre többen térnek át arra.
Már van a Fiammának is.

Viszont amit linkeltél az meg nagyon olcsó. Egy próbát megérhet.

Mindenhol ... otthon
#9882     2015.07.17. 09:43        

Pegi
Vép
108 mániapont

Sziasztok.

Ha nem jó helyre írok, elnézést kérek, de nem találtam megfelelő topikot.
Szóval: Erről a vegyszerről mi a véleményetek?
#9880     2015.07.16. 18:06        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Mondjuk a baromarcú hozzászólás bicska nyitogató...

Alá vagyon íródva.
#9855     2015.07.09. 06:58        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Nem vagyok félszBük tag, csak egy fehérvári ismerősöm mutatta:

Oups

Remélem jól van minden mániás társ!

Alá vagyon íródva.
#9854     2015.07.09. 06:57        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta kanapekamred 2015.06.19. 14:10


Szia Zsolti!

Pont most voltunk ott. 10 óráig rendezni kell a számlát, "mert a gépbe akkor van a forduló" utána maradhatsz ameddig akarsz. Karszalagra van kaució, amit 6-7 óráig adnak vissza, ha leadod.

Köszönöm a gyors választ, szerintem sok más érdeklődőnek is segítettünk

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#9801     2015.06.19. 20:25        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta Zsolt 2015.06.18. 20:39
Üdv. mindenkinek!
Úgy hallottam, hogy a Cserkeszőlői kempinget másnap 10 óráig el kell hagyni.
Van ennek a hírnek valóság alapja?
Ha tud valaki infót megköszönöm.

Szia Zsolti!

Pont most voltunk ott. 10 óráig rendezni kell a számlát, "mert a gépbe akkor van a forduló" utána maradhatsz ameddig akarsz. Karszalagra van kaució, amit 6-7 óráig adnak vissza, ha leadod.

havaj dizsi káó okto lak
#9798     2015.06.19. 14:10     1 embernek tetszik    

Zsolt
Szob
282 mániapont

Üdv. mindenkinek!
Úgy hallottam, hogy a Cserkeszőlői kempinget másnap 10 óráig el kell hagyni.
Van ennek a hírnek valóság alapja?
Ha tud valaki infót megköszönöm.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#9797     2015.06.18. 20:39        

szepesg

0 mániapont

Sziasztok!

Légyszíves mondjatok kemping külföldi klub-okat, mert csak néhányat találtam. Nem hiszem el, hogy csak 6 darab van Európában, nyugaton.
Kösz.

SzG.
#9796     2015.06.18. 20:14        

LMC
Szajki Tavak Kemping GPS: 47.05464 17.01148
53 mániapont


Akkor enyém lesz a 21.- ha valakit érdekel hívjon megbeszéljük.

András

Az egyetlen költséges dolog ami gazdaggá tesz :)
#9787     2015.06.11. 16:29        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Vegyünk saját kempinget!

http://index.hu/urbanista/2015/06/09/10_franko_elado_kemping_magyarorszagon_vehetunk_tavat_strandot_vagy_akar_fedett_elmenyfurdot_is_magunknak/

01_mosoly.gif

Mindenhol ... otthon
#9782     2015.06.09. 21:35     1 embernek tetszik    
1
2
3
4
5
6
17
18
19
20
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: