Itt egyszerre egy kicsit több az információ mint amit értelmezni lehet ;)
- Az 1200 Wattos inverter kapásból nem elég a 2000 W-os főzőlapodhoz. - A ventilátorhoz viszont sok is. Az nem fogyaszt sokat. A tartós üzemeltetés viszont nem inverter, hanem akku kapacitás kérdése. - A pici fagyasztóról nem tudni milyen teljesítményű, de az talán belefér. Ha kompresszoros akkor tudni kéne az induló max áramfelvételt. - A napelem csak az akkut fogja utántölteni, tehát nem megoldás a melegre.
A + fedélzeti akksi jó megoldás, ha valaki sokat áll kempingen kívül.
Nekem 2* 100 Ah van, de ez elsősorban télen a folyamatos fűtés miatt kell. Nyáron, főleg ha napelem is van akkor szerintem egy is elég.
A hosszútávú vadkempingezéshez alapvetően nem a plussz akksi a megoldás hanem az utántöltés. A + akkut is fel kell tölteni valahogy, tehát ez igazából csak meghosszabbítja az időt. Persze amikor jár a motor akkor egyszerre több energiát lehet eltárolni. Nekem ilyenkor előfordul 18 A töltőáram is, ami egy akkunál csak a fele lenne.
Azt nem mondtad, hogy hol van a mostani fedélzeti akkutok, de nagyon fontos, hogy ha kettőt akartok akkor azok legyenek teljesen egyformák (teljesítmény, típus, életkor), és legyenek egymáshoz közel, vastag kábellel összekötve.
Sziasztok. Volt 1200 W-os inverterem. Ha Panelektron típus, akkor ez a tartós teljesítménye, tehát rövidebb időre többet is tud. Az üresjárati áramfelvétele 0,087 A (12 V-on), tehát nagyon takarékos. A 2000 W-os indukciós rezsót lehet 50%-on, vagy még kisebb teljesítményen működtetni, csak figyelni kell rá bekapcsoláskor (ne a maximumon indítsuk). Ha az invertert 1200 W-ra leterheljük, akkor a 12 V-on 100 A (+10% átalakítási veszteség) áramot vesz fel. Ehhez pedig elég erős akkutelep kell, szóval egy 75 Ah-ást rendesen leszívja (csak percekig bírja). Tapasztalatom szerint a 260 Ah-nyi akku kellett ahhoz, hogy 1000 - 1200 W teljesítményt fél - egy óráig tudja produkálni (mi főztünk árammal). Ennyi áramot nem igazán tudsz napelemről pótolni, szóval ez akkor működött jól, amikor minden nap mentünk az autóval, ami a generátorról elég gyorsan visszatöltött. Kempingben meg hálózatról ment az akkutöltő (az sem a leggyengébb).
írta Hajnalka 2017.03.14. 10:50 Az 1200 wattos inverter a lakóba szerintem ideális. Van egy kis fagyasztónk 30 literes Zanussi, van egy 2000 Wattos indukciós főzőnk és ott van még a tv, ventilátor, amit működtetni kell. Ezek ugyan nem egyszerre de fogyasztanak. A tetőn lévő napelem is jó megoldás nyáron a nagy melegben. A ventilátor nappal is megy és ha nem vagyunk kempingben, és nem kapunk áramot ....és tartósan egy helyen vagyunk áram nélkül...Ráadásul a párom szeretne még egy fedélzeti aksit az anyósülés alá, annak ott kiépített helye van. Ez jó, vagy nem .. mennyire praktikus erről szeretnék tapasztalatokat gyűjteni ...ki hogy csinálja?
Itt egyszerre egy kicsit több az információ mint amit értelmezni lehet ;)
- Az 1200 Wattos inverter kapásból nem elég a 2000 W-os főzőlapodhoz. - A ventilátorhoz viszont sok is. Az nem fogyaszt sokat. A tartós üzemeltetés viszont nem inverter, hanem akku kapacitás kérdése. - A pici fagyasztóról nem tudni milyen teljesítményű, de az talán belefér. Ha kompresszoros akkor tudni kéne az induló max áramfelvételt. - A napelem csak az akkut fogja utántölteni, tehát nem megoldás a melegre.
A + fedélzeti akksi jó megoldás, ha valaki sokat áll kempingen kívül.
Nekem 2* 100 Ah van, de ez elsősorban télen a folyamatos fűtés miatt kell. Nyáron, főleg ha napelem is van akkor szerintem egy is elég.
A hosszútávú vadkempingezéshez alapvetően nem a plussz akksi a megoldás hanem az utántöltés. A + akkut is fel kell tölteni valahogy, tehát ez igazából csak meghosszabbítja az időt. Persze amikor jár a motor akkor egyszerre több energiát lehet eltárolni. Nekem ilyenkor előfordul 18 A töltőáram is, ami egy akkunál csak a fele lenne.
Azt nem mondtad, hogy hol van a mostani fedélzeti akkutok, de nagyon fontos, hogy ha kettőt akartok akkor azok legyenek teljesen egyformák (teljesítmény, típus, életkor), és legyenek egymáshoz közel, vastag kábellel összekötve.
írta csiburento 2017.02.10. 06:30 Na, igen. Jó bolt, csak irreálisan drága. Pontosabban a mi életünk finanszírozási lehetőségeihez képest. Ha valami újra vágyom, vagy jó megoldást keresek, megnézem a katalógusukat, majd megrendelem máshonnan, sokszor fele annyiért (és ez nem feltétlenül jelent ebay-t).
Azert vannak akciók is...
Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
Az 1200 wattos inverter a lakóba szerintem ideális. Van egy kis fagyasztónk 30 literes Zanussi, van egy 2000 Wattos indukciós főzőnk és ott van még a tv, ventilátor, amit működtetni kell. Ezek ugyan nem egyszerre de fogyasztanak. A tetőn lévő napelem is jó megoldás nyáron a nagy melegben. A ventilátor nappal is megy és ha nem vagyunk kempingben, és nem kapunk áramot ....és tartósan egy helyen vagyunk áram nélkül...Ráadásul a párom szeretne még egy fedélzeti aksit az anyósülés alá, annak ott kiépített helye van. Ez jó, vagy nem .. mennyire praktikus erről szeretnék tapasztalatokat gyűjteni ...ki hogy csinálja?
Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
Ezek az eszközök csak pár percig vannak bekapcsolva.
Egy 1000 wattos készülék 1 óra alatt valóban lemerítene egy 80 Ah-ás akksit, de ha 3 percet hajszárítózol akkor az csak 4-5 Ah veszteség. Az meg simán elmegy.
Mármint egy feltöltött akkumulátorral, mert ezek a fogyasztók sok energiát használnak.
ha csak nem akarsz egész nap kenyeret pirítani.
Ezek az eszközök csak pár percig vannak bekapcsolva.
Egy 1000 wattos készülék 1 óra alatt valóban lemerítene egy 80 Ah-ás akksit, de ha 3 percet hajszárítózol akkor az csak 4-5 Ah veszteség. Az meg simán elmegy.
írta Hajnalka 2017.03.12. 18:20 Megoldódott az inverter problémánk is. Sikerült vennünk egy SW 1200 as Szinuszos invertert a Pánelektron. hu internetes webáruházban. Ingyenes a szállítás csak ajánlani tudom mindenkinek.
Azt megkérdezhetem, hogy miért kell ekkora teljesítmény? Miket üzemeltetsz róla?
Megoldódott az inverter problémánk is. Sikerült vennünk egy SW 1200 as Szinuszos invertert a Pánelektron. hu internetes webáruházban. Ingyenes a szállítás csak ajánlani tudom mindenkinek.
Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
Kinek milyen az invertere? Hol lehetne olcsóbban beszerezni? 1000 vagy 1200 Wattos kellene minél nagyobb annál jobb azt mondja a párom. Szinuszos vagy szinuszos jellegű között mi a különbség?
Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
Na, igen. Jó bolt, csak irreálisan drága. Pontosabban a mi életünk finanszírozási lehetőségeihez képest. Ha valami újra vágyom, vagy jó megoldást keresek, megnézem a katalógusukat, majd megrendelem máshonnan, sokszor fele annyiért (és ez nem feltétlenül jelent ebay-t).
Sajnos sokba került volna Waeco márkáju sinuszos 1000Wattos inverterem javitása. Egyszerre kapott 220at és 12 Voltot egy pillanatra. Nem volt rajta tulfeszültség elleni védelem. Közel 30 ezer lett volna az alkatrész a budaőrsi Hollakónál hogy megállapitsák a hibát. Ezt meg kellett volna rendelni és még plusz javitási költség is rájött volna. Ezert inkább szeretnék venni ujat. Az uj 34 ezer lenne. Ki tudja megmondani hogy megfelelő lesz e lakóautóba a sinuszos jellegű 1200 Wattos inverter? Plusz még egy munkaaksit is szeretnénk az anyós ülés alá.Ennek ki van épitve a helye már. Hozzászólásokat véleményeket tanácsot kérek Tőletek. Előre is köszönöm.
Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
Például az MDR9 azért is jó, mert egy nyitó és egy záró érintkezője van.
Mikroprocesszor ma már szinte mindenben van. Sajnos mostanában már elfelejtettek a gyártók analóg dolgokat gyártani, holott azok is teljes mértékben kiszolgálnak. Sőt, sokszor jobban, mert nem hibásodik meg.
1000 wattos inverterem waeco márkájú szinuszos javításra szorul. Vagy javittatni szeretnem mert úgy olcsóbb vagy venni de nem nagyon drágán ami megfelelő lenne lakoautoba
Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
Ez nem normális. Összeköttetés csak akkor lehet, ha gyújtáson van a motor. Jobb megoldásoknál csak járó motornál a generátor D+ jel alapján kapcsol össze. De álló autónál nem lehet összekapcsolva a két akku mert így leszívhatja a startakksidról is a szuflát és indításkor csak nézegetheted a sötét műszerfalat.
Több infó kellene ,hogy biztosra lehessen mondani gond-e. 230V ra rá volt kapcsolva? aksik pontos feszültsége? Nem ritka (főleg öregebb lakókban) ,hogy össze van kötve a két aksi de nem fogja lemeríteni az indító aksit mert 12,6V nál kapcsol egy relé ami az összekötést szétkapcsolja. Így a "fedélzeten" elhasználható energia több lehet mint a fedélzeti aksi kapacitása de mivel egy szintnél szétkapcsol így indításra marad energia. Nagyon köszönöm a válaszokat. A rendszer nem volt 220 V-ra kapcsolva, a motor nem járt, és gyújtáson sem volt. Mindkét akksi feszültsége meghaladta a 12 V-ot. A 12 V rendszer le-, illetve felkapcsolt helyzetében is megvolt a jelenség, sőt, felkapcsolt helyzetben az indító akksiról működtek pl. a lakótér lámpái. Az én hajóm egy 1993-as Dethleffs Globetrotter, szintén Calira elektromos rendszerrel, sem nyáron Horvátországban (8nap), sem október elején Csehországban (3 nap) nem volt gondom az áramellátással, igaz minden este 220 V-ra kötöttem a rendszert. Október 9. óta viszont egyáltalán nem kötöttem hálózatra, mégis mindkét akksi feszültsége jó. Caliráról légyszi húzd le a két csatlakozott és úgy mérj egyet.
A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
Több infó kellene ,hogy biztosra lehessen mondani gond-e. 230V ra rá volt kapcsolva? aksik pontos feszültsége? Nem ritka (főleg öregebb lakókban) ,hogy össze van kötve a két aksi de nem fogja lemeríteni az indító aksit mert 12,6V nál kapcsol egy relé ami az összekötést szétkapcsolja. Így a "fedélzeten" elhasználható energia több lehet mint a fedélzeti aksi kapacitása de mivel egy szintnél szétkapcsol így indításra marad energia.
Persze lehet a töltő miatt is, nemethsoma írása alapján feltételeztem, hogy ha ki tud mérni feszültségeket, és egyáltalán furcsállja ezt a jelenséget, akkor van annyi lövése a rendszerhez, hogy mindezt nem teszi úgy, hogy közben töltőn van.
A relés megoldásnál a 12,6 V-tal igazad lehet. Sőt lehet, hogy pont a relével van probléma.
Ez nem normális. Összeköttetés csak akkor lehet, ha gyújtáson van a motor. Jobb megoldásoknál csak járó motornál a generátor D+ jel alapján kapcsol össze. De álló autónál nem lehet összekapcsolva a két akku mert így leszívhatja a startakksidról is a szuflát és indításkor csak nézegetheted a sötét műszerfalat. Több infó kellene ,hogy biztosra lehessen mondani gond-e. 230V ra rá volt kapcsolva? aksik pontos feszültsége? Nem ritka (főleg öregebb lakókban) ,hogy össze van kötve a két aksi de nem fogja lemeríteni az indító aksit mert 12,6V nál kapcsol egy relé ami az összekötést szétkapcsolja. Így a "fedélzeten" elhasználható energia több lehet mint a fedélzeti aksi kapacitása de mivel egy szintnél szétkapcsol így indításra marad energia. Nagyon köszönöm a válaszokat. A rendszer nem volt 220 V-ra kapcsolva, a motor nem járt, és gyújtáson sem volt. Mindkét akksi feszültsége meghaladta a 12 V-ot. A 12 V rendszer le-, illetve felkapcsolt helyzetében is megvolt a jelenség, sőt, felkapcsolt helyzetben az indító akksiról működtek pl. a lakótér lámpái. Az én hajóm egy 1993-as Dethleffs Globetrotter, szintén Calira elektromos rendszerrel, sem nyáron Horvátországban (8nap), sem október elején Csehországban (3 nap) nem volt gondom az áramellátással, igaz minden este 220 V-ra kötöttem a rendszert. Október 9. óta viszont egyáltalán nem kötöttem hálózatra, mégis mindkét akksi feszültsége jó.
Ez nem normális. Összeköttetés csak akkor lehet, ha gyújtáson van a motor. Jobb megoldásoknál csak járó motornál a generátor D+ jel alapján kapcsol össze. De álló autónál nem lehet összekapcsolva a két akku mert így leszívhatja a startakksidról is a szuflát és indításkor csak nézegetheted a sötét műszerfalat.
Több infó kellene ,hogy biztosra lehessen mondani gond-e. 230V ra rá volt kapcsolva? aksik pontos feszültsége? Nem ritka (főleg öregebb lakókban) ,hogy össze van kötve a két aksi de nem fogja lemeríteni az indító aksit mert 12,6V nál kapcsol egy relé ami az összekötést szétkapcsolja. Így a "fedélzeten" elhasználható energia több lehet mint a fedélzeti aksi kapacitása de mivel egy szintnél szétkapcsol így indításra marad energia.
A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
írta cv2adi 2015.07.11. 22:43 Látom Te nagyon "érted " ezt a dolgot, mond meg kérlek hogyan tudom biztosan meg ezekből a "tünetekből " hogy a hűtőm patronja ( ????? ) a rossz. A hűtő gázról is és 220 rol is kiválóan működik, tehát egyedül ez a fránya 12 V nem megy neki.Ez azt jelenti hogy a "patronja rossz ? Az csak a 12 V üzemnél működik ? Mi az a patron ? Hol leledzik és mi a funkciója ??? Én ebben zöld fülű vagyok . Előre is köszönöm .
Tanult baratom jart ugy nemreg hogy a 12v os hutokapcsolo volt a rossz pedig a kisizzo vilagitott benne. Biztos irtak de ismetles a tudas atyja. A huto csak jaro motornal uzemel,ha jol van bekotve.
írta nemethsoma 2016.10.25. 20:44 Kedves Kollégák!
Megcsináltam a lakó téliesítését, a munkaakksi kiszerelésekor azonban érdekes jelenségre lettem figyelmes.
A 12 V rendszer lekapcsolása után és munkaakksi kiszerelését követően a pozitív kábelben12 V feszültséget mértem, miután egy jó nagyot szikrázott...
Elképzelhető, hogy a start akksi és a munka akksi rendszere direkt összeköttetésben van?
A feszültséget a lakó 12 V rendszerének ki és bekapcsolat állapotában is mértem.
Ez normális, vagy hibajelenség?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv:
Soma
Ez nem normális. Összeköttetés csak akkor lehet, ha gyújtáson van a motor. Jobb megoldásoknál csak járó motornál a generátor D+ jel alapján kapcsol össze. De álló autónál nem lehet összekapcsolva a két akku mert így leszívhatja a startakksidról is a szuflát és indításkor csak nézegetheted a sötét műszerfalat.
Ha szabad kérdeznem, akkor milyen antenna van az autód tetején? Automata, v. kézi beállítású, ki van e építve a koax kábel (antennakábel) az autóban, melyik műsorszolgáltató adását szeretnéd nézni stb.?
írta Hajnalka 2015.10.15. 15:54 Televiziót szeretnék üzemeltetni a lakóautóban. Van a tetőn egy parabolaantenna, kérdésem az lenne mit kell hozzá venni még hogy működjön?
Szia. Nagy vonalakban az lett volna a kérdésem,hogy be szeretnék rakni egy munka akkumulátort és egy jobb fajta automata töltőt.Ha fogy az aksiból a szufla rá kellene segítsen az aggregátor,néha-néha.Ha lehet tudná működtetni a lakó 220 v részét,+ töltené az aksit,és ha leállítom,(aggregátort)akkor csak az aksiról működne.Természetesen csak a rögzítéseket és a kábelezést csinálnám magam a rákötésekre szakit keresnék.
És ezt úgy szeretnéd, hogy automatikusan elinduljon az aggregátor? Megoldható, ha nagyon sokat szánsz rá. A Dometic önindítós aggregátorok tudnak ilyet. kb 1 millió. Ráadásul ez beépíthető, nem lopják el.
De ha jól értem akkor Neked van egy lakókocsid amiben most nincs akkumulátor sem. Tegyél bele aksit és egy jobbfajta töltőt. A töltőnek ugyebár van egy villásdugója, úgyhogy amikor merül az aksi akkor dugd azt be az aggregátorba és indítsd be.
Ha pedig nem akarsz rángatni és zajongani akkor tegyél inkább a tetőre napelemet.
Szia. Nagy vonalakban az lett volna a kérdésem,hogy be szeretnék rakni egy munka akkumulátort és egy jobb fajta automata töltőt.Ha fogy az aksiból a szufla rá kellene segítsen az aggregátor,néha-néha.Ha lehet tudná működtetni a lakó 220 v részét,+ töltené az aksit,és ha leállítom,(aggregátort)akkor csak az aksiról működne.Természetesen csak a rögzítéseket és a kábelezést csinálnám magam a rákötésekre szakit keresnék.
Nem hiszem, hogy jó lenne így, minthogy azt sem, hogy 10+ órán keresztül szeretnéd járatni a kerregtetőt. Idegbaj, ha ott ketyeg a közelben. Ha elviszed hosszabítóval, akkor jó eséllyel indulsz Kálci után az agregnélküliek útján... Nem ördögtől való a villamos szerelés, csak egy dologra figyelj; az áram alatt lévő vezeték pont úgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt... A véleményem, ha más köti be, nem olyan, mint ha az ember maga csinálja. Másnak "csak" egy meló...
az első kérdésed az volt, hogy töltőt és akkut házilag.
ha bent van az akku és a töltő akkor az aggregátort rádugod a töltőre és az meg tölti az akkut. A töltőnek nagyjából ez a dolga.
vagy, elvesztettem a madzagot
Szia. Nagy vonalakban az lett volna a kérdésem,hogy be szeretnék rakni egy munka akkumulátort és egy jobb fajta automata töltőt.Ha fogy az aksiból a szufla rá kellene segítsen az aggregátor,néha-néha.Ha lehet tudná működtetni a lakó 220 v részét,+ töltené az aksit,és ha leállítom,(aggregátort)akkor csak az aksiról működne.Természetesen csak a rögzítéseket és a kábelezést csinálnám magam a rákötésekre szakit keresnék.
írta P.Gabor 2015.10.14. 20:18 Bocsi én kérek elnézést hogy ilyen butaságokkal zavartam a társaságot.
nem zavartad a társaságot, de mi is a kérdés?
persze, hogy be lehet kötni, ha értesz az áramhoz, de ha ezt megkérdezted, akkor lehet, hogy nem.
Hegeszteni sem csak a lakatosok tudnak és gyümölcsfa metszéshez sem kell kertésznek lenni, de ha valaki egyáltalán nem ért hozzá akkor el lehet bszni. Minden házi barkácsolásnak van veszélye, és ismeretlenül tanácsot adni egy esetleg hozzánemértőnek az felelőtlenség is lehet.
És ha a végén leégne a lakókocsid kié a felelősség az instruálóé vagy a tiéd???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Azé a felelősség aki meg csinálta,szerintem ez nem kérdés.