A szemrevételezéssel vizsgálandó "dolgoknál" azért az meg van határozva mit kell szemrevételezni, de az hogy egy Gipsz Jakab szerint ami a képen van az szerinte lakóautó, Na, az édeskevés. Lehet szemrevételezés de akkor azt kéne leírni, hogy milyen ismérvek vonatkoznak egy lakóautóra.
Mi, mindannyian tudjuk, hogy ez így nem stimmel, azt már kevesen, hogy mi volt a jogalkotói szándék.
Ami köztudomású tény, hogy a csekket a NÚSZ-tól kapjuk. És ami nem köztudomású de tény, hogy a NÚSZ ügyfélszolgálat vezetője kiadott egy tájékoztatást, kifejezetten a lakóautókra vonatkozó kérdésre válaszul, miszerint: A díjkategóriát a forgalmi engedélyben szereplő hatósági bejegyzés - J (járműkategória), S.1. (szállítható személyek száma) és F.1. (össztömeg) mezők - alapján kell megállapítani.
Innentől kezdve a NÚSZ nem bírságolhat olyan dologért amit az Ő útmutatása alapján tettél meg.
írta csiburento 2016.12.13. 21:21 Szerintem egy évvel ezelőtt, pont ebben a topikban ezt a témát egészen kiveséztük. Ezen lap alján és a 2 oldalon vannak.
A rendelet azóta nem változott, abban az van leírva, amit beírtam. Ez ilyen. Erről meg van a véleményem, de azt nem adom írásba. A jogalkotóval mindenki viszonyban van, van, aki jobbal, van aki kevésbé. Ez pont olyan, mint a lakokocsi esetében a póttükör téma. Nincs minden leírva, mint ahogyan anno Iván írta, ez köztudomású tény (azóta használom ezt a szó fordulatot).
Az élet nehéz... De azért nehogy már egy akárki tán még nem is kormánytisztviselő által aláírt papír üssön egy rendeletet! Ez nem komoly ugye? Mondjuk a szemrevételezés már többször bejött, többeknek is, így mérvadó, hiszen például a műszaki vizsga bizonyos része is szemrevételézés.
Hogy miért érdekli a "J"? Mert Őkelme sem olvasta a (2) bekezdést.
A szemrevételezéssel vizsgálandó "dolgoknál" azért az meg van határozva mit kell szemrevételezni, de az hogy egy Gipsz Jakab szerint ami a képen van az szerinte lakóautó, Na, az édeskevés. Lehet szemrevételezés de akkor azt kéne leírni, hogy milyen ismérvek vonatkoznak egy lakóautóra.
Mi, mindannyian tudjuk, hogy ez így nem stimmel, azt már kevesen, hogy mi volt a jogalkotói szándék.
Ami köztudomású tény, hogy a csekket a NÚSZ-tól kapjuk. És ami nem köztudomású de tény, hogy a NÚSZ ügyfélszolgálat vezetője kiadott egy tájékoztatást, kifejezetten a lakóautókra vonatkozó kérdésre válaszul, miszerint: A díjkategóriát a forgalmi engedélyben szereplő hatósági bejegyzés - J (járműkategória), S.1. (szállítható személyek száma) és F.1. (össztömeg) mezők - alapján kell megállapítani.
Innentől kezdve a NÚSZ nem bírságolhat olyan dologért amit az Ő útmutatása alapján tettél meg.
Szerintem egy évvel ezelőtt, pont ebben a topikban ezt a témát egészen kiveséztük. Ezen lap alján és a 2 oldalon vannak.
A rendelet azóta nem változott, abban az van leírva, amit beírtam. Ez ilyen. Erről meg van a véleményem, de azt nem adom írásba. A jogalkotóval mindenki viszonyban van, van, aki jobbal, van aki kevésbé. Ez pont olyan, mint a lakokocsi esetében a póttükör téma. Nincs minden leírva, mint ahogyan anno Iván írta, ez köztudomású tény (azóta használom ezt a szó fordulatot).
Az élet nehéz... De azért nehogy már egy akárki tán még nem is kormánytisztviselő által aláírt papír üssön egy rendeletet! Ez nem komoly ugye? Mondjuk a szemrevételezés már többször bejött, többeknek is, így mérvadó, hiszen például a műszaki vizsga bizonyos része is szemrevételézés.
Hogy miért érdekli a "J"? Mert Őkelme sem olvasta a (2) bekezdést.
Amúgy meg Te is idézted: A díj mértéke a jármű fajtája és a forgalmi engedélyébe bejegyzett műszaki adatai alapján
És ha már jogalkotóról beszélsz, akkor linkeld be légy szíves a lakóautó jogalkotói megfogalmazását, merthogy ilyet nem láttam még leírva. Mitől lakóautó a lakóautó? Attól hogy nagy, fehér? Vagy attól, hogy van benne ágy, vagy WC? Hol van meghatározva?
Úgyhogy a jogalkotó így önmagában mindegy hogy beleírja, hogy lakóautó attól még a jogalkalmazó ezt nem tudja alkalmazni mert nincs mi alapján. Igyekszik alkalmazni a rendelkezésére álló lehetőségekkel.
Szerinted a NÚSZ állásfoglalása alsóbbrendű. Lehet, de pont nem számít. Mivel mi a jogalkotóval nem vagyunk kapcsolatban csak a jogalkalmazóval, ezért ha valamelyikünknek gondja van a jogalkalmazóval akkor a jogalkalmazó ügyfélszolgálat állásfoglalását nyugodtan odaadhatja a másik jogalkalmazó ügyfélszolgálatosnak. Nem hiszem, hogy megbüntetnék.
Amúgy meg! Múltkor, szóban elmondták nekem az igazi okot, és szóban én is elmondom Neked, ha érdekel
Kamionbab is van agy es megsem lakokamion. Mar lementettem a leveled es ha kell lobogtatom is. Koszi.
írta csiburento 2016.12.13. 20:30 Minekután a tömeget és a szállítható személyek számát kell CSAK a forgalmiból venni, a fajtát nem, így marad a szemrevételezés, vagy a kézrátét...
Vélelmezem, előbb, vagy utóbb lesz olyan, hogy lakóautó M1P, ugyan úgy, mint ahogyan most már van az M1G, mint terepjáró.
Szerintem meg az M1 kategoria a jarmu fajtaja is egyben. Ez alapjan indul es a masik ket kriterium a fo es a suly donti el hogy D1 vagy D2 . Jovore vagy valamikor tuti lesz modositas,mert szerintem ez joghezag. Mas orszagokban ismert jarmufajta a lakoauto. Mindezek ellenere okmany a forgalmi es ezert az a hivatalo kiindulasi alap. Kb olyan ez a szitu mint az hogy hulye valaki de hivatalosan csak akkor ha papirja is van rola. Na meglatjuk.
írta csiburento 2016.12.13. 20:30 így marad a szemrevételezés, vagy a kézrátét...
Jól értlek? az Ügyfélszolgálat tájékoztatására azt mondod "a jogalkalmazó által kiadott - hiába pecsétes - papír sokkal alsóbb rendű, mint egy rendelet, ergo szuarét sem ér.
És ezzel szemben a szemrevételezés lesz a döntő bizonyíték?
Amint olvasom mar tudja a tagsag hogy en is kaptam egy birsagcsekket eltero matrica hasznalat miatt. Ugyfelszolgalat telefonos megkeresesekor a forgalmiban a 3 dolgot kerdeztek. M1 5fo 3100kg. Ezek alapjan ertetlenul allt az ugyintezo hogy mire a birsag. Kertek egy forgalmi masolatot. Kertem a birsag torleset ugyhogy meglatjuk mi lesz.
Szerintem ez most sem Miskát sem Kuglit nem érdekli annyira mint a 30.000 Ft-os kérdés, úgyhogy talán többet érnek egy NÚSZ állásfoglalással a NÚSZ ügyfélszolgálatnál.
Erre várok én is. Az hogy mi lesz? " M" valami,? az még odébb van.
Vélelmezem, előbb, vagy utóbb lesz olyan, hogy lakóautó M1P, ugyan úgy, mint ahogyan most már van az M1G, mint terepjáró.
Szerintem ez most sem Miskát sem Kuglit nem érdekli annyira mint a 30.000 Ft-os kérdés, úgyhogy talán többet érnek egy NÚSZ állásfoglalással a NÚSZ ügyfélszolgálatnál.
írta csiburento 2016.12.13. 20:30 Minekután a tömeget és a szállítható személyek számát kell CSAK a forgalmiból venni, a fajtát nem, így marad a szemrevételezés, vagy a kézrátét...
Vélelmezem, előbb, vagy utóbb lesz olyan, hogy lakóautó M1P, ugyan úgy, mint ahogyan most már van az M1G, mint terepjáró.
írta csiburento 2016.12.13. 19:45 Az a baj, illetve néha szerencsére, hogy a jogalkalmazó még mindig nem ismeri a rá vonatkozó jogszabályt.
Tehát a jogalkalmazó által kiadott - hiába pecsétes - papír sokkal alsóbb rendű, mint egy rendelet, ergo szuarét sem ér.
Dehogynem ismeri!
Amúgy meg Te is idézted: A díj mértéke a jármű fajtája és a forgalmi engedélyébe bejegyzett műszaki adatai alapján
És ha már jogalkotóról beszélsz, akkor linkeld be légy szíves a lakóautó jogalkotói megfogalmazását, merthogy ilyet nem láttam még leírva. Mitől lakóautó a lakóautó? Attól hogy nagy, fehér? Vagy attól, hogy van benne ágy, vagy WC? Hol van meghatározva?
Úgyhogy a jogalkotó így önmagában mindegy hogy beleírja, hogy lakóautó attól még a jogalkalmazó ezt nem tudja alkalmazni mert nincs mi alapján. Igyekszik alkalmazni a rendelkezésére álló lehetőségekkel.
Szerinted a NÚSZ állásfoglalása alsóbbrendű. Lehet, de pont nem számít. Mivel mi a jogalkotóval nem vagyunk kapcsolatban csak a jogalkalmazóval, ezért ha valamelyikünknek gondja van a jogalkalmazóval akkor a jogalkalmazó ügyfélszolgálat állásfoglalását nyugodtan odaadhatja a másik jogalkalmazó ügyfélszolgálatosnak. Nem hiszem, hogy megbüntetnék.
Amúgy meg! Múltkor, szóban elmondták nekem az igazi okot, és szóban én is elmondom Neked, ha érdekel
írta csiburento 2016.12.13. 19:45 Az a baj, illetve néha szerencsére, hogy a jogalkalmazó még mindig nem ismeri a rá vonatkozó jogszabályt.
A díj mértéke 6. §26 (1) A díj mértéke a jármű fajtája és a forgalmi engedélyébe bejegyzett műszaki adatai alapján a következőképpen meghatározott díjkategóriájától függ: a) D1 díjkategória: a motorkerékpár, valamint a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, - a vezetővel együtt - legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és annak pótkocsija, b) D2 díjkategória: a D1 kategóriába nem tartozó valamennyi személygépkocsi, továbbá a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi, és a lakófelépítményű gépkocsi (lakóautó), c) B2 díjkategória: az autóbusz, d) U díjkategória: a D2 és a B2 díjkategóriába tartozó járművek által vontatott pótkocsi (utánfutó). (2) A gépjármű megengedett legnagyobb össztömegét és a szállítható személyek számát a forgalmi engedélyben szereplő hatósági bejegyzés alapján kell meghatározni.
Ezzel persze nem rosszat akarok, csak nem szeretném, ha félre tájékoztatás szerepelne mindenütt ebben a témában.
A vonatkozó rendeletben, mint ahogyan azt korábban már kifejtettem, (2) bekezdésében foglaltak szerint egy szó nincs arról, hogy a forgalmiból kell venni, hogy lakóautó, sőt ellenkezőleg...
Tehát a jogalkalmazó által kiadott - hiába pecsétes - papír sokkal alsóbb rendű, mint egy rendelet, ergo szuarét sem ér.
Ha nem a forgalmiból állapítom meg, hogy lakóautó-e a jármű, akkor miből?
Az a baj, illetve néha szerencsére, hogy a jogalkalmazó még mindig nem ismeri a rá vonatkozó jogszabályt.
A díj mértéke 6. §26 (1) A díj mértéke a jármű fajtája és a forgalmi engedélyébe bejegyzett műszaki adatai alapján a következőképpen meghatározott díjkategóriájától függ: a) D1 díjkategória: a motorkerékpár, valamint a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű, - a vezetővel együtt - legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és annak pótkocsija, b) D2 díjkategória: a D1 kategóriába nem tartozó valamennyi személygépkocsi, továbbá a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi, és a lakófelépítményű gépkocsi (lakóautó), c) B2 díjkategória: az autóbusz, d) U díjkategória: a D2 és a B2 díjkategóriába tartozó járművek által vontatott pótkocsi (utánfutó). (2) A gépjármű megengedett legnagyobb össztömegét és a szállítható személyek számát a forgalmi engedélyben szereplő hatósági bejegyzés alapján kell meghatározni.
Ezzel persze nem rosszat akarok, csak nem szeretném, ha félre tájékoztatás szerepelne mindenütt ebben a témában.
A vonatkozó rendeletben, mint ahogyan azt korábban már kifejtettem, (2) bekezdésében foglaltak szerint egy szó nincs arról, hogy a forgalmiból kell venni, hogy lakóautó, sőt ellenkezőleg...
Tehát a jogalkalmazó által kiadott - hiába pecsétes - papír sokkal alsóbb rendű, mint egy rendelet, ergo szuarét sem ér.
Mivel újra meg újra felmerül ez a kérdés és most Te is és Kugkli is kapott egy ilyen "levélkét" ezért ismét kértem az illetékesektől egy hivatalos állásfoglalást.
2015 januárban is kértem ilyet, de akkor csak felhívtak és szóban tájékoztattak, tehát nem volt róla papírunk. Most viszont iktatószámos dokumentumot sikerült szereznem tőlük.
Feltettem letölthető formában, hogy ha bármelyikünknek ilyen gondja van letölthesse és hivatkozhasson rá, iktatószámmal, előadóval, osztályvezetővel együtt.
Saját véleményem: A vastagbetűs kiemelésekből ítélve, szerintem azt hiszik, hogy a lakóautó az teherautó, vagyis mert pl. Fiat Ducato az csak N1 lehet.
írta Miska 2016.12.12. 23:26 ......Várom a választ, és mindenről tájékoztatlak benneteket. Kíváncsi leszek, hogy fogok e lógni?
Mivel újra meg újra felmerül ez a kérdés és most Te is és Kugkli is kapott egy ilyen "levélkét" ezért ismét kértem az illetékesektől egy hivatalos állásfoglalást.
2015 januárban is kértem ilyet, de akkor csak felhívtak és szóban tájékoztattak, tehát nem volt róla papírunk. Most viszont iktatószámos dokumentumot sikerült szereznem tőlük.
Feltettem letölthető formában, hogy ha bármelyikünknek ilyen gondja van letölthesse és hivatkozhasson rá, iktatószámmal, előadóval, osztályvezetővel együtt.
Saját véleményem: A vastagbetűs kiemelésekből ítélve, szerintem azt hiszik, hogy a lakóautó az teherautó, vagyis mert pl. Fiat Ducato az csak N1 lehet.
lehet olyan helyen haladtal at ahol mar merik a sulyt is ezert ha 3500kg nal tobb vagy akkor bunttenek valoszinu ez lehet az oka bocs hogy irtam de ez lehet egyik oka
Ezzel az autóval még 3000kg sem vagyok. Kíváncsi vagyok a válaszukra.
írta Miska 2016.12.12. 23:26 Gondolom ismeritek azt a mondást, hogy akasztják a "hóhért"! Na most ez történt velem ma. Röviden:ma kaptam egy levelet a NUSZ-tol, hogy nem a megfelelő úthasználati díjjal rendelkeztem ekkor,meg ekkor, (mikulás tali oda-vissza) és ezért pótdíjat szabtak ki az autó tulajdonosára (Detti)) 2szer 14.875ft-ot. Mivel az előző autónk 8személyes volt, ezért évek óta d2 éves matricát vásároltam, és nem is foglalkoztam az üggyel. Jó pár klubtagnak ajánlottam a d1-et, mivel a forg. engedélyük alapján ez volt a megfelelő. Össztömeg:3500kg száll.szem:7fő, "J" mező M1, akkor ez" D1." Autót vásároltam, németországban, forgalomba helyeztem, a forgalmi engedély adatai alapján vásároltam D1-et 1hónapra. A levél alapján nem rendelkeztem megfelelő úthasználati díjjal, ezért a bünti. Nagy nehezen sikerült elérni telefonon egy ügyfészolgálatost, aki elmondta, hogy ez egy lakóautó, és bizony erre D2 matrica kell. Megkérdeztem tőle,hogy mi alapján kell a útdíjhasználati díjat vásárolni, mire ő a forg.eng. ben szereplő három adatra hivatkozott (súly,szem."J"mező) nem pedig szemrevételés alapján. Lediktáltam mit látok a forgalmiban, erre ő kért még három adatot: 1, D.2 mező- mondom 290 2,D.3 mező - mondom ducato 3, forg.eng. hátulja megjegyzés rovat- mondom motorazonosító,vonóhorog kapcs.magasság semmi más. Egyébként megkérdeztem tőle, hogy a 3 adat után miért kért még 3-at. Gondolom kereste a fogást,hogy behúzzon a csőbe. Nem sikerült neki. Megkérdeztem tőle, hogy hol lehet továbbképzésre jelentkezni, mert szívesen elmennék, hogy máskor ne fussak bele ilyen bonyolult ügybe.(matrica vásárlás) Mert már lassan ez is bonyolult. Válasz:- nem érti,- mondom:-én sem. Most ott tartunk, hogy a forg. engedélyt bemásoltam, egy emailba, és elküldtem hozzájuk. Várom a választ, és mindenről tájékoztatlak benneteket. Kíváncsi leszek, hogy fogok e lógni?
lehet olyan helyen haladtal at ahol mar merik a sulyt is ezert ha 3500kg nal tobb vagy akkor bunttenek valoszinu ez lehet az oka bocs hogy irtam de ez lehet egyik oka
Gondolom ismeritek azt a mondást, hogy akasztják a "hóhért"! Na most ez történt velem ma. Röviden:ma kaptam egy levelet a NUSZ-tol, hogy nem a megfelelő úthasználati díjjal rendelkeztem ekkor,meg ekkor, (mikulás tali oda-vissza) és ezért pótdíjat szabtak ki az autó tulajdonosára (Detti)) 2szer 14.875ft-ot. Mivel az előző autónk 8személyes volt, ezért évek óta d2 éves matricát vásároltam, és nem is foglalkoztam az üggyel. Jó pár klubtagnak ajánlottam a d1-et, mivel a forg. engedélyük alapján ez volt a megfelelő. Össztömeg:3500kg száll.szem:7fő, "J" mező M1, akkor ez" D1." Autót vásároltam, németországban, forgalomba helyeztem, a forgalmi engedély adatai alapján vásároltam D1-et 1hónapra. A levél alapján nem rendelkeztem megfelelő úthasználati díjjal, ezért a bünti. Nagy nehezen sikerült elérni telefonon egy ügyfészolgálatost, aki elmondta, hogy ez egy lakóautó, és bizony erre D2 matrica kell. Megkérdeztem tőle,hogy mi alapján kell a útdíjhasználati díjat vásárolni, mire ő a forg.eng. ben szereplő három adatra hivatkozott (súly,szem."J"mező) nem pedig szemrevételés alapján. Lediktáltam mit látok a forgalmiban, erre ő kért még három adatot: 1, D.2 mező- mondom 290 2,D.3 mező - mondom ducato 3, forg.eng. hátulja megjegyzés rovat- mondom motorazonosító,vonóhorog kapcs.magasság semmi más. Egyébként megkérdeztem tőle, hogy a 3 adat után miért kért még 3-at. Gondolom kereste a fogást,hogy behúzzon a csőbe. Nem sikerült neki. Megkérdeztem tőle, hogy hol lehet továbbképzésre jelentkezni, mert szívesen elmennék, hogy máskor ne fussak bele ilyen bonyolult ügybe.(matrica vásárlás) Mert már lassan ez is bonyolult. Válasz:- nem érti,- mondom:-én sem. Most ott tartunk, hogy a forg. engedélyt bemásoltam, egy emailba, és elküldtem hozzájuk. Várom a választ, és mindenről tájékoztatlak benneteket. Kíváncsi leszek, hogy fogok e lógni?
írta sityu 2016.03.06. 19:15 sziasztok, nem találtam erről infót igaz mindent nem is olvastam végig,!az lenne a kérdésem, hogy a lakókocso vontatáskor minden esetben kell tűkor hosszabítót használni, a régi autómnál kellett mert az jó néhány centivel keskenyebb volt ezzel az új autóval /viszonylag/ jó lehet látni hátra de azért nem tuti. üdv hpsityu
Saját magad meg is adtad a választ a kérdésedre. "ezzel az új autóval /viszonylag/ jó lehet látni hátra de azért nem tuti" A nem tuti, azt jelenti, hogy nem látod megfelelően a mögötted történteket, vagyis, hiányos információk alapján döntesz bizonyos manőverekről. Autópályán, Te haladsz 80-90-el, és sávot kell váltanod egy előzéshez. Nem láthatod, hogy jelentős sebességkülönbséggel, éppen utol ér egy másik autó, kimész elé, ő meg telibe veri a lakódat hátulról. Szerinted szükséged lehet a póttükörre? Jogszabályoktól függetlenül, egyértelmű, igen. Szerintem 4000 forint, nem nagy ár a nagyobb biztonságért.
írta sityu 2016.03.06. 19:15 sziasztok, nem találtam erről infót igaz mindent nem is olvastam végig,!az lenne a kérdésem, hogy a lakókocso vontatáskor minden esetben kell tűkor hosszabítót használni, a régi autómnál kellett mert az jó néhány centivel keskenyebb volt ezzel az új autóval /viszonylag/ jó lehet látni hátra de azért nem tuti. üdv hpsityu
Valószínűleg azért nem találtál, mert ez is olyan csúsztatott szövegrész a tv.-ben, mint a ködfényszóró és a ködzárófény használatának feltételrendszere.
Na, én is, csak úgy tudom. Csak azt nem, hogy konkrétan mely tv., vagy rend. írja elő, hogy mikortól kell. Nekem ugyanis határeset lehet, mert még épp látok benne hátra... De hol a határ???
írta sityu 2016.03.06. 19:15 sziasztok, nem találtam erről infót igaz mindent nem is olvastam végig,!az lenne a kérdésem, hogy a lakókocso vontatáskor minden esetben kell tűkor hosszabítót használni, a régi autómnál kellett mert az jó néhány centivel keskenyebb volt ezzel az új autóval /viszonylag/ jó lehet látni hátra de azért nem tuti. üdv hpsityu
sziasztok, nem találtam erről infót igaz mindent nem is olvastam végig,!az lenne a kérdésem, hogy a lakókocso vontatáskor minden esetben kell tűkor hosszabítót használni, a régi autómnál kellett mert az jó néhány centivel keskenyebb volt ezzel az új autóval /viszonylag/ jó lehet látni hátra de azért nem tuti. üdv hpsityu
írta Hajnalka 2016.01.11. 11:01 Élményeket gyűjtünk nem tárgyakat. Abból már van bőven elég. Már minden megvan az utazáshoz a kempingezéshez, egy-két apróságtól eltekintve, csak még a jó időre várunk. Télen nem igazi élmény a lakóautózás hisz mindenütt hideg van. Lehet erről más a véleményetek? Ki hova utazik a tavasszal hová érdemes elsőre elindulni egy olyan lakóautósnak aki először megy ilyen útra? (azaz próbaútra)
Első útra országon belül kiránduljatok egyet. Nézzetek ki vidéken egy kempinget. Nagy baj nem történhet.
Ha valami nem jó, egyszerűen hazamentek, ha meg minden klappol akkor gazdagabbak lesztek egy élménnyel.
Élményeket gyűjtünk nem tárgyakat. Abból már van bőven elég. Már minden megvan az utazáshoz a kempingezéshez, egy-két apróságtól eltekintve, csak még a jó időre várunk. Télen nem igazi élmény a lakóautózás hisz mindenütt hideg van. Lehet erről más a véleményetek? Ki hova utazik a tavasszal hová érdemes elsőre elindulni egy olyan lakóautósnak aki először megy ilyen útra? (azaz próbaútra)
Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
A kijelentésedet nem tudom párosítani az érveléseddel.
1. a megyei matrica az egész évre szól, vagyis éves. 2. melyik megyére / megyékre akarjátok? A többibe ugyanis nem lehet menni egyik hónapban sem.
Végül győzött a havi matrica mert azt csak induláskor kell megvenni és bármelyik irányba lehet menni vele. A megyei matrica felejtős lett. Köszönöm a jó tanácsokat!!
Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
Igaz ami igaz,bár nem egy ismerősöm volt már aki nem vette észre hogy lejárt a műszakija. Namost ebben a hirben az lehet az érdekes,hogy annyiszor büntetnek ahányszor pl rögzit a kamera rendszer az érvénytelen múszaki miatt. Vajon a hivatal megáll az első birságnál egy adott napra vonatkozóan vagy ahányszor rögzit annyiszor fizetős a szolgáltatás.
A gépkocsik és a pótkocsik a következő járműkategóriák egyikébe sorolhatók: Forgalmi engedélyben szereplő kódolás a „J” mezőben *
Meghatározás Díjkategória M1 személygépkocsi D1 (legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas jármű esetén) M1 személygépkocsi D2 (7 személy szállításánál többre alkalmas jármű esetén) N1 tehergépkocsi D2 (legfeljebb 3,5 t össztömegig) M2 autóbusz B2 (legfeljebb 5 t megengedett legnagyobb össztömegű autóbusz) M3 autóbusz B2 (több mint 5 t megengedett legnagyobb össztömegű autóbusz) O1 utánfutó U (pótkocsi legfeljebb 750 kg megengedett legnagyobb össztömegig) O2 utánfutó U (pótkocsi 750 kg felett, legfeljebb 3,5 tonnáig)
* A közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet alapján - A járműben szállítható személyek számát a forgalmi engedélyben szereplő hatósági bejegyzés (S.1. – ülések száma vezetővel) és nem a járműben aktuálisan látható ülések száma alapján kell megállapítani. - A D2 és B2 kategóriába tartozó járművek esetében, amennyiben vontatást végeznek az utánfutóra (pótkocsira) U kategóriás e-matrica megváltása szükséges, a pótkocsi forgalmi rendszámára. - A legfeljebb 3,5 tonna legnagyobb megengedett össztömegű gépjárművek D1 díjkategóriáját méret szerint kétfelé osztják. A maximum 5+2 üléses személygépkocsik változatlan áron válthatnak e-matricát. Az ennél több utas szállítására is alkalmas kisbuszokat, lakóautókat és a haszongépjárműveket a D2 díjkategóriába sorolják át. - Ha nem D1 személygépkocsi után kötik, a jövőben az utánfutók úthasználatáért is fizetni kell a díjköteles szakaszokon a kategória U megnevezést kapott.
Azaz a Lakóverda 8szem. = D2, ha 4szem. = D1. Erről szólt a tavalyi állásfoglalás is. Ettől persze az éves nem lett olcsóbb :), és nem lehet már utólag megvenni, hogy "bocs ráfutottam..."
GG / Pont most, pont ott, pont azért, pont a pontban, én a pont. Pont azért...
A kérdés úgy szólt, hogy évest érdemes-e venni. a megyei is éves, de csak annak jó aki mindig ugyanoda megy. És ha az év során kitalálsz egy új úti célt akkor máris bogarászhatod, hogy milyen megyéket fog érinteni az út.
Az országos éves 43000 Ft, de ha valaki nem használja egész évben a lakóautóját, akkor vehet alkalmanként 10 napost 3000-ért vagy mondjuk a meleg hónapokra havit 4780 Ft-ért, és akkor lehet, hogy fele annyit költ. pl május1-től szept végéig kevesebb mint 24.000.
Én az évest veszem, egyrészt mert télen is járkálunk, másrészt a kényelem miatt, de sokaknak ez ez nem éri meg. Ezért mondtam, hogy attól függ mennyit használják. Azt kell ilyenkor előre kitalálni
Végül győzött a megyei matrica. Elég megvenni induláskor. Április 20- tól október 20 -ig használjuk a lakót, télen viszont nem megyünk vele egyrészt takarékossági okokból is, inkább a nyári hónapokat szeretnénk kihasználni .
Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
Mindenképpen. A megyei 5000 penz az eves 41000 talán.
Na, megvan még Róma?
A kérdés úgy szólt, hogy évest érdemes-e venni. a megyei is éves, de csak annak jó aki mindig ugyanoda megy. És ha az év során kitalálsz egy új úti célt akkor máris bogarászhatod, hogy milyen megyéket fog érinteni az út.
Az országos éves 43000 Ft, de ha valaki nem használja egész évben a lakóautóját, akkor vehet alkalmanként 10 napost 3000-ért vagy mondjuk a meleg hónapokra havit 4780 Ft-ért, és akkor lehet, hogy fele annyit költ. pl május1-től szept végéig kevesebb mint 24.000.
Én az évest veszem, egyrészt mert télen is járkálunk, másrészt a kényelem miatt, de sokaknak ez ez nem éri meg. Ezért mondtam, hogy attól függ mennyit használják. Azt kell ilyenkor előre kitalálni
Pontosabban az éves d1,d2 esetén 42900ft. A besorolást pedig ez alapján eldöntheted Te is: Autópálya matrica Toggle navigation Jármű kategóriák
Címkék: gépjármű kategória változások, gépjármű kategóriák, autópálya matrica vásárlás
A gépjármű és a vontatmány legnagyobb megengedett össztömeg-értékét a forgalmi engedélyben lévő hatósági bejegyzés alapján kell meghatározni, az autópálya matrica vásárlás esetében.
D1 motoros kategória
Motorkerékpár, 4 napos úthasználati jogosultság, minden esetben a D1 kategória árának feléért érhető el. Hosszabb időtartamra a motorkerékpárosoknak is a D1 kategóriás matricát kell megvenni.
D1 kategória
Forgalmi engedély szerint a „J” mezőben lévő kód: M1. Személyautó, maximum 5+2 üléses és legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb összes tömegű gépjármű, valamint mindezek bármilyen vontatmánnyal is.
D2 kategória
Forgalmi engedély szerint a „J” mezőben lévő kód: M1 személygépkocsi - 7 személy szállításánál többre alkalmas jármű esetén. Vagy N1. tehergépkocsi legfeljebb 3,5 t össztömegig
B2 kategória
Forgalmi engedély szerint a „J” mezőben lévő kód: M2 autóbusz legfeljebb 5 t megengedett legnagyobb össztömegű. Vagy M3. autóbusz - több mint 5 t megengedett legnagyobb össztömegű autóbusz
U kategória
Forgalmi engedély szerint a „J” mezőben lévő kód: O1 utánfutó - pótkocsi legfeljebb 750 kg megengedett legnagyobb össztömegig. Vagy O2 utánfutó - pótkocsi 750 kg felett, legfeljebb 3,5 tonnáig.
A járműben szállítható személyek számát a forgalmi engedélyben szereplő hatósági bejegyzés (S.1. – ülések száma vezetővel) és nem a járműben aktuálisan látható ülések száma alapján kell megállapítani. A D2 és B2 kategóriába tartozó járművek esetében, amennyiben vontatást végeznek az utánfutóra (pótkocsira) U kategóriás e-matrica megváltása szükséges, a pótkocsi forgalmi rendszámára.
írta Hajnalka 2016.01.01. 18:33 Mit gondoltok érdemes megvenni az éves autópálya matricát a lakóra ? Kinek mi a tapasztalata? Személyautónak minősül a miénk.
Aki szeretne Prágába sörözni, az ne a Hegyeshalom - Prága pályán menjen, mert nagyon beton kockás. Meg vannak emelkedve, csúszva, töredezve egymáshoz képest a dilatációk. Szét rázza a lakót.
Szem kocsival lehet nem lenne ilyen drámai, de lakjóval katasztrófa volt arra menni.
Mindenkinek nem lehet jó... Valami tömeg alapú, esetleg tengelyek számát is figyelembe vevő sávos díjfizetés talán jobb lenne, hiszen nem a kategória miatt kopik jobban az út... De hát ez van...