Általános műszaki kérdések

Létrehozás dátuma: 2012.07.29.

Ebbe a topikba lehet írni bármilyen műszaki témával kapcsolatban. Ha a hozzászólásoknak köszönhetően a téma kikerekedik, akkor kap egy külön topikot.

1
2
3
4
5
6
7

Hozzászólások

kole1
Velký Krtíš Szlovákia
15 mániapont

van valakinek tapasztalata szél generátorval?mert ha nem sut a nap kevés az áram
#10652     2016.02.07. 19:45     1 embernek tetszik    

nemo25
Ecser City
522 mániapont

írta Hajnalka 2016.02.03. 16:38

Köszönöm a választ hasznos volt10_04_razz.gif
01_mosoly.gif

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10640     2016.02.03. 22:38        

Hajnalka

5 mániapont

írta nemo25 2016.02.02. 22:04

Az akkumulátorok teljesítményének legjobb kihasználásához hozzájárul, ha megfelelő karakterisztika szerint töltik fel őket - különösen mélykisütött állapotukból. Ezt az optimális töltési folyamatot 3 lépcsős töltési karakterisztikának nevezzük, melyet csak speciális processzorvezérelt akkumulátortöltők képesek nyújtani.
Az első lépcső a teljes töltés (bulk charging), ahol az akkumulátor a kapacitásának kb. 80%-át visszanyeri a töltő maximális áramú és feszültségű töltése mellett. Amikor az akkumulátor feszültsége eléri az optimális feszültséget, elkezdődik a második lépcső, a kímélő töltés (absorption charge). Ilyenkor a töltőfeszültség állandó optimalizált értéken marad, és a töltőáram folyamatosan csökken egészen addig, amíg az akkumulátor töltöttsége el nem éri a 98% körüli értéket. Itt elkezdődik a harmadik lépcső, a csepptöltés (float charging), amely alacsonyabb töltőfeszültséggel és alacsony (többnyire 1 amper körüli) töltőárammal kímélve tölti az akkumulátort. Ezzel az utolsó lépcsővel az akkumulátor töltöttsége eléri vagy megközelíti a 100%-os értéket. A csepptöltés ideje alatt az akkumulátor nem melegszik és a töltöttségi szintje közel 100%-os marad hosszú idejű pihenés alatt is. Az akkumulátorok feszültségi, áramerősségi, felépítési jellemzői alapján eltérő töltési karakterisztikát igényelhetnek, ezeket általában a gyártók az adott típusra optimalizált processzorvezérlés, vagy saját típustöltő segítségével oldják meg.
Köszönöm a választ hasznos volt10_04_razz.gif

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10639     2016.02.03. 16:38        

nemo25
Ecser City
522 mániapont

írta Hajnalka 2016.02.02. 11:16

Köszönöm a választ. Megnézzük hogy áll az aksi töltöttsége és töltünk rá de még mindig nem értem mi az a csepptöltés amit korábban kaptam válaszként valakitől
Az akkumulátorok teljesítményének legjobb kihasználásához hozzájárul, ha megfelelő karakterisztika szerint töltik fel őket - különösen mélykisütött állapotukból. Ezt az optimális töltési folyamatot 3 lépcsős töltési karakterisztikának nevezzük, melyet csak speciális processzorvezérelt akkumulátortöltők képesek nyújtani.
Az első lépcső a teljes töltés (bulk charging), ahol az akkumulátor a kapacitásának kb. 80%-át visszanyeri a töltő maximális áramú és feszültségű töltése mellett. Amikor az akkumulátor feszültsége eléri az optimális feszültséget, elkezdődik a második lépcső, a kímélő töltés (absorption charge). Ilyenkor a töltőfeszültség állandó optimalizált értéken marad, és a töltőáram folyamatosan csökken egészen addig, amíg az akkumulátor töltöttsége el nem éri a 98% körüli értéket. Itt elkezdődik a harmadik lépcső, a csepptöltés (float charging), amely alacsonyabb töltőfeszültséggel és alacsony (többnyire 1 amper körüli) töltőárammal kímélve tölti az akkumulátort. Ezzel az utolsó lépcsővel az akkumulátor töltöttsége eléri vagy megközelíti a 100%-os értéket. A csepptöltés ideje alatt az akkumulátor nem melegszik és a töltöttségi szintje közel 100%-os marad hosszú idejű pihenés alatt is. Az akkumulátorok feszültségi, áramerősségi, felépítési jellemzői alapján eltérő töltési karakterisztikát igényelhetnek, ezeket általában a gyártók az adott típusra optimalizált processzorvezérlés, vagy saját típustöltő segítségével oldják meg.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10638     2016.02.02. 22:04     1 embernek tetszik    

Hajnalka

5 mániapont

írta nemo25 2016.02.01. 22:23

Az elég nagy hiba. Az hogy száraz helyen van az akku, nem sokat segít neki. Mivel az akkumulátoroknak van egy úgynevezett önkisülése, ezért, még használaton kívül is KELL tölteni. Ezzel a módszerrel, szépen lassan, de biztosan kinyírjátok szegény párát. Ez is ugyan úgy igényli 2-4 hetente a töltést, mint az indító akku. Vegyetek az Aldiban, vagy a Lidliben egy akkutöltőt, az 4-5 ezres értéket képvisel, és azzal lehet tölteni.
Köszönöm a választ. Megnézzük hogy áll az aksi töltöttsége és töltünk rá de még mindig nem értem mi az a csepptöltés amit korábban kaptam válaszként valakitől

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10637     2016.02.02. 11:16        

Hajnalka

5 mániapont

Köszönöm a választ

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10636     2016.02.02. 10:58        

GaborApa
Turkish Valentine
3227 mániapont

írta Hajnalka 2016.02.01. 11:20
Mi még mindig nem töltöttünk a fedélzeti aksiba 5 hónapja, mivel kivettük a helyéről remélem nem lesz probléma, száraz helyen tartjuk így nem merül le teljesen. Mikor töltsük és milyen töltővel? Az autó aksiját viszont töltjük és rendszeresen 2 hetente beindítjuk.

Sok lakóautó, ha megkapja a külső áramot akkor tölti mindkét akkumulátort. Ez a legegyszerűbb megoldás. Ha a startaksit nem tölti akkor kell azt külön töltögetni.

A hideg csak a lemerült aksikra veszélyes, amelyik fel van töltve annak semmi baja nem lesz a fagyoktól. Persze ettől még nem árt ha ki van véve.

Az a töltő amivel az autó aksiját töltitek, az gondolom képes csepptöltésre. Ha azt havonta egyszer egy napra ráteszitek a fedélzeti akksira, nem lesz gond.

Mindenhol ... otthon
#10635     2016.02.02. 09:02        

nemo25
Ecser City
522 mániapont

írta Hajnalka 2016.02.01. 11:20
Mi még mindig nem töltöttünk a fedélzeti aksiba 5 hónapja, mivel kivettük a helyéről remélem nem lesz probléma, száraz helyen tartjuk így nem merül le teljesen. Mikor töltsük és milyen töltővel? Az autó aksiját viszont töltjük és rendszeresen 2 hetente beindítjuk.
Az elég nagy hiba. Az hogy száraz helyen van az akku, nem sokat segít neki. Mivel az akkumulátoroknak van egy úgynevezett önkisülése, ezért, még használaton kívül is KELL tölteni. Ezzel a módszerrel, szépen lassan, de biztosan kinyírjátok szegény párát. Ez is ugyan úgy igényli 2-4 hetente a töltést, mint az indító akku. Vegyetek az Aldiban, vagy a Lidliben egy akkutöltőt, az 4-5 ezres értéket képvisel, és azzal lehet tölteni.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10634     2016.02.01. 22:23        

Hajnalka

5 mániapont

Mi még mindig nem töltöttünk a fedélzeti aksiba 5 hónapja, mivel kivettük a helyéről remélem nem lesz probléma, száraz helyen tartjuk így nem merül le teljesen. Mikor töltsük és milyen töltővel? Az autó aksiját viszont töltjük és rendszeresen 2 hetente beindítjuk.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10633     2016.02.01. 11:20        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta Szako 2016.01.25. 22:03

Önmagában,mint fűtés a kis alapterület miatt nem elég,de nagyban növeli a komfortérzetet a meleg szőnyeg. Nekünk van,mi nagyon szeretjük.

Köszönöm az infót, én is így tervezem a használatát.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#10631     2016.01.27. 20:12        

Szako

11 mániapont

írta Zsolt 2016.01.19. 20:39
Infra fűtésről van valakinek tapasztalata?
Önmagában,mint fűtés a kis alapterület miatt nem elég,de nagyban növeli a komfortérzetet a meleg szőnyeg. Nekünk van,mi nagyon szeretjük.

Jenő
#10629     2016.01.25. 22:03     2 embernek tetszik    

naroli74
Szekszárd
38 mániapont

Azt írtam , hogy egy mániás társunknak már van ! Tehát biztos , hogy személyes tapasztalata is van róla !
Én sajnos a nevét nem tudom , de a GáborApa vagy a Gagabi biztos segít benne , hogy kiről van szó és hogyan tudod felvenni vele a kapcsolatot !

írta Zsolt 2016.01.23. 19:29


Köszönöm a tájékoztatást, de személyes tapasztalat érdekelne, mert nem minden arany ami fényljk
#10625     2016.01.23. 19:50        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta naroli74 2016.01.21. 21:27
Tudomásom szerint egyik kempingmániás társunknak , már van ilyen infra fólia a lakóautójában ! Kérdezősködj utána ! Pécsen jártam egy helyen a Dimat irodájában , ott ezzel fűtenek ! Ők forgalmazzák is : http://dimat.hu/infra-futofilmek vagy dimat.hu !

Köszönöm a tájékoztatást, de személyes tapasztalat érdekelne, mert nem minden arany ami fényljk

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#10624     2016.01.23. 19:29        

naroli74
Szekszárd
38 mániapont

A Youtube-n találsz sok videót róla :https://www.youtube.com/watch?v=nqixlLPp9Tw ,
https://www.youtube.com/watch?v=rcNSYTk_pew
írta Zsolt 2016.01.20. 15:59


Nem erre gondoltam. Létezik már szőnyeg alá beépíthető méretre vágható változat is.
#10621     2016.01.21. 21:40        

naroli74
Szekszárd
38 mániapont

Tudomásom szerint egyik kempingmániás társunknak , már van ilyen infra fólia a lakóautójában ! Kérdezősködj utána ! Pécsen jártam egy helyen a Dimat irodájában , ott ezzel fűtenek ! Ők forgalmazzák is : http://dimat.hu/infra-futofilmek vagy dimat.hu !
#10620     2016.01.21. 21:27        

naroli74
Szekszárd
38 mániapont

Ilyen grillező volt nekem is ! Fűtésre nem volt alkalmas , hamar túl adtam rajta !

írta kanapekamred 2016.01.20. 16:21


Jól van alakul a szótár. Van olyan kemping cikk, hogy legrillező berendezés. [/quo
#10619     2016.01.21. 21:21        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta csiburento 2016.01.20. 06:22

Az az, amelyiknek amerre néz a feje, ott legrillez mindent (embert, bútort, stb.) a többi rész meg fagyhalál?
Mert, ha igen, akkor jó tapasztalat nincs... Csak hőérzetet ad, nem meleget.

Jól van alakul a szótár. Van olyan kemping cikk, hogy legrillező berendezés.

havaj dizsi káó okto lak
#10610     2016.01.20. 16:21     1 embernek tetszik    

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta csiburento 2016.01.20. 06:22

Az az, amelyiknek amerre néz a feje, ott legrillez mindent (embert, bútort, stb.) a többi rész meg fagyhalál?
Mert, ha igen, akkor jó tapasztalat nincs... Csak hőérzetet ad, nem meleget.

Nem erre gondoltam. Létezik már szőnyeg alá beépíthető méretre vágható változat is.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#10609     2016.01.20. 15:59        

csiburento
Budapest
309 mániapont

írta Zsolt 2016.01.19. 20:39
Infra fűtésről van valakinek tapasztalata?
Az az, amelyiknek amerre néz a feje, ott legrillez mindent (embert, bútort, stb.) a többi rész meg fagyhalál?
Mert, ha igen, akkor jó tapasztalat nincs... Csak hőérzetet ad, nem meleget.

Alá vagyon íródva.
#10603     2016.01.20. 06:22        

Zsolt
Szob
282 mániapont

Infra fűtésről van valakinek tapasztalata?

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#10600     2016.01.19. 20:39        

nemo25
Ecser City
522 mániapont

írta naroli74 2016.01.08. 12:47
Autót szeretnék cserélni ! Több típust néztem és szimpatikus a HONDA CRV ! Az autó első kerék meghajtású és computer vezérelte összkerék hajtás van benne ! Nem állandó , hanem amikor kell beavatkozik a computer és bekapcsolja a hátsó tengelyt is ! Nem ismerem a technológiát ! Lakókocsit vontatok vele . Kérdés : a vontatás árt-e vagy káros lehet-e ennek az összkerekes hajtásnak ? Mert , hogy nem állandó és esetleg a vontatás közben többször kapcsolgatja ki/be ?
Nyugodtan lehet használni vontatásra a CRV-t. Az, hogy bekapcsol a 4WD, nem azt jelenti, hogy állandóan ki-be fog kapcsolgatni neked. Azt azért ne feledd, hogy ezek nem igazi terepjárók, én inkább városállónak nevezném őket, de a lakó elé szerintem tökéletes. Nekem Captivám van, és az is ilyen elven működik, de semmi rendellenes dolgot nem produkál vontatásnál. Mivel még a választás előtt állsz, csak jelezném, hogy ennyire megbízható, és problémamentes autóm, még nem volt, minta ez a vas. 10_02_cool.gif

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#10584     2016.01.18. 22:36        

csiburento
Budapest
309 mániapont

írta Hajnalka 2016.01.11. 11:05
Én viszont dísztárcsát vennék...
Én meg turmix gépet. Ha lehet NDK-t.

Alá vagyon íródva.
#10566     2016.01.17. 09:57     1 embernek tetszik    

csiburento
Budapest
309 mániapont

írta naroli74 2016.01.08. 12:47
Autót szeretnék cserélni ! Több típust néztem és szimpatikus a HONDA CRV ! Az autó első kerék meghajtású és computer vezérelte összkerék hajtás van benne ! Nem állandó , hanem amikor kell beavatkozik a computer és bekapcsolja a hátsó tengelyt is ! Nem ismerem a technológiát ! Lakókocsit vontatok vele . Kérdés : a vontatás árt-e vagy káros lehet-e ennek az összkerekes hajtásnak ? Mert , hogy nem állandó és esetleg a vontatás közben többször kapcsolgatja ki/be ?
Hali!
Vontatáshoz nem ideális ez a felállás, inkább a hátsó hajtás és a rá-rá kapcsolódó első. No, de ez igen ritka.
Igazából a rá kapcsolás csak akkor valósul meg, ha elpörög az első, így nincs igazán kapcsolgatás. Tehát nem a vontatás nyirja ki, hanem a durvulás. De az sem vészes.
Azért még mindig jobb, mint a viszkókuplungos...

Alá vagyon íródva.
#10565     2016.01.17. 09:55        

Hajnalka

5 mániapont

Én viszont dísztárcsát vennék...

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#10538     2016.01.11. 11:05        

naroli74
Szekszárd
38 mániapont

Autót szeretnék cserélni ! Több típust néztem és szimpatikus a HONDA CRV ! Az autó első kerék meghajtású és computer vezérelte összkerék hajtás van benne ! Nem állandó , hanem amikor kell beavatkozik a computer és bekapcsolja a hátsó tengelyt is ! Nem ismerem a technológiát ! Lakókocsit vontatok vele . Kérdés : a vontatás árt-e vagy káros lehet-e ennek az összkerekes hajtásnak ? Mert , hogy nem állandó és esetleg a vontatás közben többször kapcsolgatja ki/be ?
#10518     2016.01.08. 12:47        

csiburento
Budapest
309 mániapont

írta Blue 2015.11.19. 21:21

A számok mellé a logot is?????
Akkor kell még segítség ehhez 3 an is kevesen vagyunk. Ez már igazi csapat munka.
15_70_szeretet.gif
Há mindjárt gondoltam...

Alá vagyon íródva.
#10314     2015.11.25. 22:29     1 embernek tetszik    

Blue

291 mániapont

írta GaborApa 2015.11.19. 20:52


Csibu!

Ez nagy lehetőség ám 01_mosoly.gif

Én is beszállok.

A gumidat faragjuk vagy a töködet?

A számok mellé a logot is?????
Akkor kell még segítség ehhez 3 an is kevesen vagyunk. Ez már igazi csapat munka.
15_70_szeretet.gif

Bárhova, bármikor, bármivel.
#10289     2015.11.19. 21:21        

GaborApa
Turkish Valentine
3227 mániapont

írta Blue 2015.11.19. 19:26
... a legközelebbi találkozón egy éles késsel közösen belefaragjuk...

Csibu!

Ez nagy lehetőség ám 01_mosoly.gif

Én is beszállok.

A gumidat faragjuk vagy a töködet?


Mindenhol ... otthon
#10288     2015.11.19. 20:52        

Blue

291 mániapont

írta csiburento 2015.11.19. 16:57


Sajnos az enyémen nincs, sem az A oldalt, sem a B oldalon. Néha ilyen is előfordul. Gyári szerelt gumi...
KORMORAN 185/65R14 86T..
Te csibu, milyen gyár szerelte? Mert a gumi gyár csak gumit gyárt.
De ne izgulj segítünk és közösen megoldjuk.
Pótoljuk azt a fránya gumigyár trehányságát.
Utánanézek a pontos számoknak és a legközelebbi találkozón egy éles késsel közösen belefaragjuk az A és B oldalba is. De biztos lesz még a talin más is aki tud segíteni nekünk. Addig dolgozunk amig ki nem derül ki faragja a legszebbek a számokat a klubban.
Tudod inkább többször legyen meg mint egyszer se.
10_03_lol.gif

Bárhova, bármikor, bármivel.
#10285     2015.11.19. 19:26        

laci400
Tápiógyörgye
14 mániapont

írta Blue 2015.11.18. 21:28

Minden gumi oldalán oda van írva a levegő nyomás értéke.
Az lehet hogy valami nem nálunk használatos mérték egységben, pl psi vagy valami más a gyártó országban használatos. Azt a gugliban átváltod és megvan hogy mit enged meg a gyár.
Persze az öregséget nagyon figyelembe illik venni mint ahogy írták az elöttem szólók.
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek!!!
#10284     2015.11.19. 19:02        

csiburento
Budapest
309 mániapont

írta Blue 2015.11.18. 21:28

Minden gumi oldalán oda van írva a levegő nyomás értéke.
Az lehet hogy valami nem nálunk használatos mérték egységben, pl psi vagy valami más a gyártó országban használatos. Azt a gugliban átváltod és megvan hogy mit enged meg a gyár.
Persze az öregséget nagyon figyelembe illik venni mint ahogy írták az elöttem szólók.

Sajnos az enyémen nincs, sem az A oldalt, sem a B oldalon. Néha ilyen is előfordul. Gyári szerelt gumi...
KORMORAN 185/65R14 86T..

Alá vagyon íródva.
#10283     2015.11.19. 16:57        

Blue

291 mániapont

írta laci400 2015.11.18. 20:03
Kedves kempingező társak.A lakókocsinkon /400-as Pannonia/165/70r13-as kerekek vannak.Az lenne a kérdésem,hogy fújhatok e bele több levegőt a gyári megengedettnél 2,6bár-nál kicsit többet max-3bár.Vagy vegyek rá C-s gumit?Azért kérdezem mert egy kicsit billeg állóhelyzetben ha megmozgatom oldalra és látom a gumi oldalán mintha puha lenne.Előre is köszönöm.
Minden gumi oldalán oda van írva a levegő nyomás értéke.
Az lehet hogy valami nem nálunk használatos mérték egységben, pl psi vagy valami más a gyártó országban használatos. Azt a gugliban átváltod és megvan hogy mit enged meg a gyár.
Persze az öregséget nagyon figyelembe illik venni mint ahogy írták az elöttem szólók.

Bárhova, bármikor, bármivel.
#10274     2015.11.18. 21:28        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta laci400 2015.11.18. 20:03
Kedves kempingező társak.A lakókocsinkon /400-as Pannonia/165/70r13-as kerekek vannak.Az lenne a kérdésem,hogy fújhatok e bele több levegőt a gyári megengedettnél 2,6bár-nál kicsit többet max-3bár.Vagy vegyek rá C-s gumit?Azért kérdezem mert egy kicsit billeg állóhelyzetben ha megmozgatom oldalra és látom a gumi oldalán mintha puha lenne.Előre is köszönöm.

Ne fújj bele többet, pláne ha öreg a gumi. A C-s gumi jó ötlet, lehetőleg újat vegyél. Stabilabb is lesz, és könnyebben fog gurulni. Viszont minél keményebb a gumi, annál jobban pattog.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#10273     2015.11.18. 21:07        

GaborApa
Turkish Valentine
3227 mániapont

írta laci400 2015.11.18. 20:03
Kedves kempingező társak.A lakókocsinkon /400-as Pannonia/165/70r13-as kerekek vannak.Az lenne a kérdésem,hogy fújhatok e bele több levegőt a gyári megengedettnél 2,6bár-nál kicsit többet max-3bár.Vagy vegyek rá C-s gumit?Azért kérdezem mert egy kicsit billeg állóhelyzetben ha megmozgatom oldalra és látom a gumi oldalán mintha puha lenne.Előre is köszönöm.
Ne fújj többet mint ami rá van írva! Főleg ha nem új gumiról van szó.

A C-s gumi mindenképpen javasolt 30_70yes.gif

Mindenhol ... otthon
#10272     2015.11.18. 21:06        

laci400
Tápiógyörgye
14 mániapont

Kedves kempingező társak.A lakókocsinkon /400-as Pannonia/165/70r13-as kerekek vannak.Az lenne a kérdésem,hogy fújhatok e bele több levegőt a gyári megengedettnél 2,6bár-nál kicsit többet max-3bár.Vagy vegyek rá C-s gumit?Azért kérdezem mert egy kicsit billeg állóhelyzetben ha megmozgatom oldalra és látom a gumi oldalán mintha puha lenne.Előre is köszönöm.
#10271     2015.11.18. 20:03        

Pegi
Vép
104 mániapont

Este ha időben hazaérek, készítek képet és felrakom.
Addig is köszönöm.
#9156     2015.03.23. 04:26        

nemo25
Ecser City
522 mániapont

írta Pegi 2015.03.22. 17:06


Szia Nemo! :-)

Elnézést kérek, hogy csak most válaszolok.
Köszönöm az infókat.
Az a nem is olyan régen már több mint 2 éve volt. :-)
Tavalyelőtt november-december tájékán cseréltük le a jelenlegire.

A hétvégén felkészítettük a lakót a szezonra.
Megvolt a nagytakarítás, függönymosás, kerekeket felfújtam a gyári 4,5 Bar-os értékre, lemostuk, stb.
Mikor végeztünk, le akartam csukni a tetőablakot. Hát nem eltört az egyik oldalon? A méreg majdnem megölt.
Ha veszek egy újat, akkor vajon lehet cserélni csak magát az ablakot?
Értem ez alatt, hogy ne kelljen kibontani a keretet a kasztniból, hanem csak magát a nyíló részt szeretném cserélni.

Ahogy azt már Gábor előttem kérdezte, melyik fajta-féle? Akad amit lehet cserélni, és akad amit nem.
A dologhoz hozzá tartozik, hogy az UV sugárzás a műanyagokat idővel megeszi. Valószínűleg ez okozta a törést is. Mivel a tetőablak többi része is károsodik az UV sugarak lebontó munkája során, no meg még ott van az a nyavalyás szinerézis is, ezért én inkább a teljes cserét javasolnám. Emellett szól az is, hogy illik, bizonyos idő eltelte után, a szigetelő anyagokat is cserélni, mert azok is öregednek, még ha ezt sokan nem is veszik tudomásul. Nem olyan ördögnek való feladat az, egy kis ügyességgel meg lehet ejteni, csak a megfelelő anyagokat kell használni a munkához. NEEEM SZILIKONT!!!!!!!! 30_80_nem.gif Butil tömítő kell alá, viszont abból sem mindegy hogy melyik. De erről, majd ha belevágsz a dologba.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#9154     2015.03.22. 21:29        

GaborApa
Turkish Valentine
3227 mániapont

írta Pegi 2015.03.22. 17:06


Szia Nemo! :-)
... Ha veszek egy újat, akkor vajon lehet cserélni csak magát az ablakot?
Értem ez alatt, hogy ne kelljen kibontani a keretet a kasztniból, hanem csak magát a nyíló részt szeretném cserélni.

Pontosan milyen ablak?
Tetőablakból is van pár fajta 30_10_cry.gif

Mindenhol ... otthon
#9153     2015.03.22. 19:55        

Pegi
Vép
104 mániapont

írta nemo25 2015.03.16. 21:10

Ilyen helyen parasztvakítás a gázos teló. Elegánsan néz ki, de több kárt okoz, mint hasznot. Ezek az ajtók, csak hab belsővel rendelkeznek, az összes merevítést, az alu keret jelenti. Ráadásul, csak egy zárat volt pofájuk rátenni, ami megint csak nem javít a helyzeten. Ha finoman bánsz vele, akkor azért használható sokáig, de feleslegesen terhelni nem szabad. Ezeket a megoldásokat a súllyal való takarékoskodás jegyében alkalmazzák, no meg a költséghatékonyság is közre játszik a dologban.

Neked nem is olyan régen nem egy Digue-ed volt?

Szia Nemo! :-)

Elnézést kérek, hogy csak most válaszolok.
Köszönöm az infókat.
Az a nem is olyan régen már több mint 2 éve volt. :-)
Tavalyelőtt november-december tájékán cseréltük le a jelenlegire.

A hétvégén felkészítettük a lakót a szezonra.
Megvolt a nagytakarítás, függönymosás, kerekeket felfújtam a gyári 4,5 Bar-os értékre, lemostuk, stb.
Mikor végeztünk, le akartam csukni a tetőablakot. Hát nem eltört az egyik oldalon? A méreg majdnem megölt.
Ha veszek egy újat, akkor vajon lehet cserélni csak magát az ablakot?
Értem ez alatt, hogy ne kelljen kibontani a keretet a kasztniból, hanem csak magát a nyíló részt szeretném cserélni.
#9146     2015.03.22. 17:06        

nemo25
Ecser City
522 mániapont

írta csiburento 2015.03.16. 21:06

Ennyi minden nem volt rá írva, csak annyi, hogy emfi.
10_03_lol.gif Oké! Rendben van, értem. Mondjuk, nekem sem mutatkozott be mindegyik. Alig több, mint tucatnyival volt ezidáig dolgom.Azért azt megjegyezném, hogy összebeszéltek ezek, mert mindegyikre várni kellett általában. 10_02_kacsint.gif

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#9123     2015.03.16. 21:16        

csiburento
Budapest
309 mániapont

írta nemo25 2015.03.16. 20:56


Bocsi, nem 56, hanem sokkal több, ami Emfi néven fut, plusz a más neveken forgalmazott anyagok.
Ezek azok. Válogass! 10_02_kacsint.gif

http://www.emfi.com/fr/produits/produits.html?cat=1

http://www.emfi.com/fr/produits/produits.html?cat=5
Ja és ecsetszerű volt a kupakjában.

Alá vagyon íródva.
#9122     2015.03.16. 21:12        

nemo25
Ecser City
522 mániapont

írta Pegi 2015.03.16. 17:57


Köszi hogy szóltál.
Igazából a hollakónál láttam tavaly, hogy egy hasonló lakókocsin is gázos teleszkóp van. Mindkét oldalán az ajtónak)
[img="http://kepfeltoltes.hu/150316/IMG_20140314_113226_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" alt=""]

Ettől függetlenül elgondolkoztató amit mondtál, mert a hollakós Józsi is mondta, hogy ezeknek a lakóknak sajnos gyári hibájuk, hogy nem valami masszív az első ajtó. (Volt egy beázásom és szerencsére idejében észrevettem. Utána mondta.) Meg is lett erősítve, azóta hál' isten nincs vele gond.
Ilyen helyen parasztvakítás a gázos teló. Elegánsan néz ki, de több kárt okoz, mint hasznot. Ezek az ajtók, csak hab belsővel rendelkeznek, az összes merevítést, az alu keret jelenti. Ráadásul, csak egy zárat volt pofájuk rátenni, ami megint csak nem javít a helyzeten. Ha finoman bánsz vele, akkor azért használható sokáig, de feleslegesen terhelni nem szabad. Ezeket a megoldásokat a súllyal való takarékoskodás jegyében alkalmazzák, no meg a költséghatékonyság is közre játszik a dologban.

Neked nem is olyan régen nem egy Digue-ed volt?

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#9121     2015.03.16. 21:10        

csiburento
Budapest
309 mániapont

írta nemo25 2015.03.16. 20:56


Bocsi, nem 56, hanem sokkal több, ami Emfi néven fut, plusz a más neveken forgalmazott anyagok.
Ezek azok. Válogass! 10_02_kacsint.gif

http://www.emfi.com/fr/produits/produits.html?cat=1

http://www.emfi.com/fr/produits/produits.html?cat=5
Ennyi minden nem volt rá írva, csak annyi, hogy emfi.

Alá vagyon íródva.
#9120     2015.03.16. 21:06        

nemo25
Ecser City
522 mániapont

írta csiburento 2015.03.16. 19:32


Vizet bíró fém fa műanyag, én csak egyet használtam. A várakozóst. Az még a rendszámtáblát is oda fogja a fényezett fém felületre. Az melyik?
Miből lehet még választani?

Bocsi, nem 56, hanem sokkal több, ami Emfi néven fut, plusz a más neveken forgalmazott anyagok.
Ezek azok. Válogass! 10_02_kacsint.gif

http://www.emfi.com/fr/produits/produits.html?cat=1

http://www.emfi.com/fr/produits/produits.html?cat=5

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#9119     2015.03.16. 20:56        

csiburento
Budapest
309 mániapont

írta Blue 2015.03.16. 20:30

Rendszám tartó keret kb 200 Ft
10_03_lol.gif
De abban rezgett a mélynyomótól és kiesett belőle...
És az nem olyan pimpes...
És még a rendőr sem tudja levenni...
Hozzá teszem, nem magamnak csináltam...

Alá vagyon íródva.
#9118     2015.03.16. 20:36        

Blue

291 mániapont

írta csiburento 2015.03.16. 19:32


....... a rendszámtáblát is oda fogja a fényezett fém felületre. Az melyik?
Miből lehet még választani?
Rendszám tartó keret kb 200 Ft
10_03_lol.gif

Bárhova, bármikor, bármivel.
#9117     2015.03.16. 20:30     1 embernek tetszik    

csiburento
Budapest
309 mániapont

írta nemo25 2015.03.15. 22:16


A panelt semmiképpen sem szedd szét, nem tudnád megcsinálni károsodás nélkül. Gázos teleszkópot ne használj, mert azok állandó nyomást gyakorolnak becsukott állapotban is az ajtóra, ezért a komoly merevítés nélküli panelt eldeformálná.
Az ablak kitámasztó, jó megoldás lehet. Abból van automata, és csavaros rögzítésű is. Egy egyszerű, pálcás kitámasztó is alkalmas lehet ide.

Egy rozsdamentes acéllapból,, vagy egy vastagabb alumínium lemezből, meg lehet oldani a rögzítési pontot, és járműipari ragasztóval, fel lehet ragasztani az alu lemezre.Tudok neked olyan ragasztót adni, ami tökéletes rögzítést biztosít.
írta nemo25 2015.03.15. 21:41

Ácsi!!!!

Az EMFI-nek van 56 féle ragasztója, 154 különböző feladatra. Most akkor melyiket is ajánlottad?
Vizet bíró fém fa műanyag, én csak egyet használtam. A várakozóst. Az még a rendszámtáblát is oda fogja a fényezett fém felületre. Az melyik?
Miből lehet még választani?

Alá vagyon íródva.
#9116     2015.03.16. 19:32        

Pegi
Vép
104 mániapont

írta Pegi 2015.03.16. 17:59

A képet sajnos csak így tudom beszúrni: http://kepfeltoltes.hu/150316/IMG_20140314_113226_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/150316/IMG_20140314_113122_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
#9115     2015.03.16. 18:01        

Pegi
Vép
104 mániapont

írta Pegi 2015.03.16. 17:57


Köszi hogy szóltál.
Igazából a hollakónál láttam tavaly, hogy egy hasonló lakókocsin is gázos teleszkóp van. Mindkét oldalán az ajtónak)
[img="http://kepfeltoltes.hu/150316/IMG_20140314_113226_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" alt=""]

Ettől függetlenül elgondolkoztató amit mondtál, mert a hollakós Józsi is mondta, hogy ezeknek a lakóknak sajnos gyári hibájuk, hogy nem valami masszív az első ajtó. (Volt egy beázásom és szerencsére idejében észrevettem. Utána mondta.) Meg is lett erősítve, azóta hál' isten nincs vele gond.
A képet sajnos csak így tudom beszúrni: http://kepfeltoltes.hu/150316/IMG_20140314_113226_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
#9114     2015.03.16. 17:59        

Pegi
Vép
104 mániapont

írta nemo25 2015.03.15. 22:16


A panelt semmiképpen sem szedd szét, nem tudnád megcsinálni károsodás nélkül. Gázos teleszkópot ne használj, mert azok állandó nyomást gyakorolnak becsukott állapotban is az ajtóra, ezért a komoly merevítés nélküli panelt eldeformálná.
Az ablak kitámasztó, jó megoldás lehet. Abból van automata, és csavaros rögzítésű is. Egy egyszerű, pálcás kitámasztó is alkalmas lehet ide.

Egy rozsdamentes acéllapból,, vagy egy vastagabb alumínium lemezből, meg lehet oldani a rögzítési pontot, és járműipari ragasztóval, fel lehet ragasztani az alu lemezre.Tudok neked olyan ragasztót adni, ami tökéletes rögzítést biztosít.

Köszi hogy szóltál.
Igazából a hollakónál láttam tavaly, hogy egy hasonló lakókocsin is gázos teleszkóp van. Mindkét oldalán az ajtónak)
[img="http://kepfeltoltes.hu/150316/IMG_20140314_113226_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" alt=""]

Ettől függetlenül elgondolkoztató amit mondtál, mert a hollakós Józsi is mondta, hogy ezeknek a lakóknak sajnos gyári hibájuk, hogy nem valami masszív az első ajtó. (Volt egy beázásom és szerencsére idejében észrevettem. Utána mondta.) Meg is lett erősítve, azóta hál' isten nincs vele gond.
#9113     2015.03.16. 17:57        
1
2
3
4
5
6
7
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: