A hétvégi mini/villám találkozón meg lett csinálva az omnistorunk.Nagyon ügyes volt mindenki csak egy kicsit hosszúra sikeredett. A fiúk ezt a lányok meg ezt csinálták. A végeredmény klassz lett.Nagyon örülünk az "új" omnistornak (kb. 20-30 cm szakadás volt a két szélén) Szóval köszönjük a jelen levőknek.
Többet megtanulsz egy útról, ha végigjárod, mint a világ összes térképéből.
Volna egy kérdésem....tud e valaki olyat hogy felújitsa valaki az omnistort? Ki kéne a ponyváját cserélni a többi része az jó kár volna újat venni Köszi
agy
Szia. Mi már megoldottuk a ponyva cserét remekül sikerült. Teherautó ponyvát használtunk kéket.
írta 2014.03.06. 12:16 Nekem idáig ez nem volt kérdés mivel lakókocsizom, ezért ritka, hogy minden nap máshol. Többnapos vagy hosszabb letelepedésre minden képpen jobb az elősátor, mert zártabb, abszolútt huzatmentes, és belül nagyon otthonossá lehet tenni. Régebben csak nyáron gurultunk, ilyenkor minimum 5 nap egyhelyben, mindig nyitottunk sátrat. 5-6 éve fedeztük fel a tavaszi, őszi és téli termálozás gyönyöreit. Azóta havi egy útat csinálunk, értelemszerűen több a termálos kiruccanás, és rövidebb is mint a nyári nagyobb utak. Azóta a lakókocsi is "megnőtt" ezért több a pakolóhely, nincs szükség a sátorra, már csak azért sem, mert a termálos utak 2-3 éjszakásak. Ilyenkor nincs kedvem sátrat pakolni, de egy tető nem ártana, amit gyorsan ki lehet tekerni. Rövidebb utakhoz mindenképpen az omnisztor az előnyösebb, ezt pedig nem a tapasztalat, hanem pont annak hiánya mondatja velem. De okosnak és kibicnek lenni, a világon a legkönnyebb. :) Most cseréltem lakókocsit, amin a legdrágábbak közül való fixre szerelt Thule omnisztor van. Nagyon megörültem, hogy végre ezzel is bővül a kényelem, csakhogy mivel fixre szerelt, nem lehet behúzni az elősátrat. Sajnos az egyiktől meg kell válnom. Komoly fejtörést okozott, nehéz volt a mérlegelés melyik legyen amelyik családtag marad? Láttam már omnisztor is oldalakkal, előlappal szerelve, de egy olyat sem láttam, amit annyira zártra lehetne szerelni, mint az elősátrakat. Azt is láttam, hogy az omnisztorosok úgy félnek a széltől mint én az asszonytól és akkor is betekerik néha, ha csak kirándulni mennek, nem merik otthagyni fél napra, mert könnyen viszi a szél. Ezért okoskodásom lényege az lett, hogy mivel az omnisztor a rövidebb utakhoz jó, a sátor pedig a hosszabbakhoz, omnisztor nélkül problémamentesen végig lehet csinálni 2-3 napot, zárt elősátor nélkül viszont nem lehet letelepedni 10-15 napra, az omnisztornak kell menni, a sátor pedig marad!
A lakókocsira a behúzhatós, zsákos, előtető az ideális. Azt bár mikor le lehet szedni, és helyette jöhet az elősátor.
Volna egy kérdésem....tud e valaki olyat hogy felújitsa valaki az omnistort? Ki kéne a ponyváját cserélni a többi része az jó kár volna újat venni Köszi
Próbáld meg Érden, hátha van nekik bontott de még jó ponyvájuk.
Volna egy kérdésem....tud e valaki olyat hogy felújitsa valaki az omnistort? Ki kéne a ponyváját cserélni a többi része az jó kár volna újat venni Köszi
írta 2014.03.06. 12:16 Nekem idáig ez nem volt kérdés mivel lakókocsizom, ezért ritka, hogy minden nap máshol. Többnapos vagy hosszabb letelepedésre minden képpen jobb az elősátor, mert zártabb, abszolútt huzatmentes, és belül nagyon otthonossá lehet tenni. Régebben csak nyáron gurultunk, ilyenkor minimum 5 nap egyhelyben, mindig nyitottunk sátrat. 5-6 éve fedeztük fel a tavaszi, őszi és téli termálozás gyönyöreit. Azóta havi egy útat csinálunk, értelemszerűen több a termálos kiruccanás, és rövidebb is mint a nyári nagyobb utak. Azóta a lakókocsi is "megnőtt" ezért több a pakolóhely, nincs szükség a sátorra, már csak azért sem, mert a termálos utak 2-3 éjszakásak. Ilyenkor nincs kedvem sátrat pakolni, de egy tető nem ártana, amit gyorsan ki lehet tekerni. Rövidebb utakhoz mindenképpen az omnisztor az előnyösebb, ezt pedig nem a tapasztalat, hanem pont annak hiánya mondatja velem. De okosnak és kibicnek lenni, a világon a legkönnyebb. :) Most cseréltem lakókocsit, amin a legdrágábbak közül való fixre szerelt Thule omnisztor van. Nagyon megörültem, hogy végre ezzel is bővül a kényelem, csakhogy mivel fixre szerelt, nem lehet behúzni az elősátrat. Sajnos az egyiktől meg kell válnom. Komoly fejtörést okozott, nehéz volt a mérlegelés melyik legyen amelyik családtag marad? Láttam már omnisztor is oldalakkal, előlappal szerelve, de egy olyat sem láttam, amit annyira zártra lehetne szerelni, mint az elősátrakat. Azt is láttam, hogy az omnisztorosok úgy félnek a széltől mint én az asszonytól és akkor is betekerik néha, ha csak kirándulni mennek, nem merik otthagyni fél napra, mert könnyen viszi a szél. Ezért okoskodásom lényege az lett, hogy mivel az omnisztor a rövidebb utakhoz jó, a sátor pedig a hosszabbakhoz, omnisztor nélkül problémamentesen végig lehet csinálni 2-3 napot, zárt elősátor nélkül viszont nem lehet letelepedni 10-15 napra, az omnisztornak kell menni, a sátor pedig marad!
Mi lesz a lukakkal a leszerelés után? Én inkább tekergetném ki-be... És az oldalfalakkal szerintem ugyanolyan zárt tud lenni és akkor már a szél sem tud úgy alá kapni.
Nekem idáig ez nem volt kérdés mivel lakókocsizom, ezért ritka, hogy minden nap máshol. Többnapos vagy hosszabb letelepedésre minden képpen jobb az elősátor, mert zártabb, abszolútt huzatmentes, és belül nagyon otthonossá lehet tenni. Régebben csak nyáron gurultunk, ilyenkor minimum 5 nap egyhelyben, mindig nyitottunk sátrat. 5-6 éve fedeztük fel a tavaszi, őszi és téli termálozás gyönyöreit. Azóta havi egy útat csinálunk, értelemszerűen több a termálos kiruccanás, és rövidebb is mint a nyári nagyobb utak. Azóta a lakókocsi is "megnőtt" ezért több a pakolóhely, nincs szükség a sátorra, már csak azért sem, mert a termálos utak 2-3 éjszakásak. Ilyenkor nincs kedvem sátrat pakolni, de egy tető nem ártana, amit gyorsan ki lehet tekerni. Rövidebb utakhoz mindenképpen az omnisztor az előnyösebb, ezt pedig nem a tapasztalat, hanem pont annak hiánya mondatja velem. De okosnak és kibicnek lenni, a világon a legkönnyebb. :) Most cseréltem lakókocsit, amin a legdrágábbak közül való fixre szerelt Thule omnisztor van. Nagyon megörültem, hogy végre ezzel is bővül a kényelem, csakhogy mivel fixre szerelt, nem lehet behúzni az elősátrat. Sajnos az egyiktől meg kell válnom. Komoly fejtörést okozott, nehéz volt a mérlegelés melyik legyen amelyik családtag marad? Láttam már omnisztor is oldalakkal, előlappal szerelve, de egy olyat sem láttam, amit annyira zártra lehetne szerelni, mint az elősátrakat. Azt is láttam, hogy az omnisztorosok úgy félnek a széltől mint én az asszonytól és akkor is betekerik néha, ha csak kirándulni mennek, nem merik otthagyni fél napra, mert könnyen viszi a szél. Ezért okoskodásom lényege az lett, hogy mivel az omnisztor a rövidebb utakhoz jó, a sátor pedig a hosszabbakhoz, omnisztor nélkül problémamentesen végig lehet csinálni 2-3 napot, zárt elősátor nélkül viszont nem lehet letelepedni 10-15 napra, az omnisztornak kell menni, a sátor pedig marad!
Hát rendesen alá kell "bélelni" Az 5 méteres tető 45 kg, aminek nagyobbik része ugyan rögzített, de a kitekert zárórész a ponyva és a karok súlya rendesen tekeri a rögzítést. Talán nem túl bonyolult képlet a kétkarú emelőé erő x erőkar és mindenki sejti, mekkora erőket lehet kifejteni egy feszítővassal. Ez esetben a tövénél 10 cm-en tart ellen akkora erő ami a nyitott tető végén 2,5 m-nél terhel. Ez 250-szeres vagyis ha a végén csak 10 kg lenne akkor is a rögzítésnél ez 2500 kg-ot jelent. Persze ez eloszlik a rögzítési pontokon, de akkor is sok. Ezért fontos, hogy az omnistort ki és be tekeréskor valaki tartsa vagy amint lehet engedjük alá a lábakat (úgy is lehet tekerni). Nem azért mert különben azonnal kitörne, hisz elbírja, de ne kínozzuk, nehogy elfáradjon.
Na igen. Valami ilyesmi merült fel bennem is, de utána nem számoltam. Viszont, a számok megmutatják, hogy valóban erős terhelést ad a lakónak. Túl erőset, és ez még csak nyugalmi helyzetben lett modellezve. Mi van ha a szélben lengedezik a ponyva? Ott már dinamikus erőhatásokkal is fellépnek. Fényes példa erre, a csigák hátsó falára felszerelt kerékpár szállítók pusztítása. Sok esetben csak felfércelt, és utána, a használat során túlterhelt kerékpár szállítók is csúnya munkát végeznek a jobb sorsa érdemes lakókkal. Ugyan megadják a gyártók, hogy 50-60 kg-al terhelhetőek, de ezt sokszor túllépik, és elfelejtik belekalkulálni a fellépő dinamikus erőhatásokat is. De ez már más téma, viszont ugyan az a törvényszerűség. A szél megemeli, majd visszaejti. Ekkor akár a többszöröse is lehet az a kiszámolt erő. Ezek után, valakinek fáj még rá a foga? Nekem már nem is tetszik annyira.
Ez valóban klassz, de az ára kicsit ütős. Kényelmes, mert gombnyomásra kinyitja, és behúzza magát, továbbá figyeli a környezeti változásokat is. Viszont azért kíváncsi lennék rá, hogy miképpen van rögzítve a szendvicspanelon. Erős szélben, rendesen megráncigálja a lakó szerkezetét egy ekkora vitorla. Továbbá, kitámasztás nélkül, állandó terhelést ad az oldalfalnak a kinyitott tető. Halkan, és bátortalanul kérdezném, hogy pár év használat után, milyen állapotban lesz a rögzítési pontok környékén, a tartást adó oldalfal szerkezete? Nem szeretnék kekeckedni, csak felmerültek bennem ezek a kérdések.
Hát rendesen alá kell "bélelni" Az 5 méteres tető 45 kg, aminek nagyobbik része ugyan rögzített, de a kitekert zárórész a ponyva és a karok súlya rendesen tekeri a rögzítést. Talán nem túl bonyolult képlet a kétkarú emelőé erő x erőkar és mindenki sejti, mekkora erőket lehet kifejteni egy feszítővassal. Ez esetben a tövénél 10 cm-en tart ellen akkora erő ami a nyitott tető végén 2,5 m-nél terhel. Ez 250-szeres vagyis ha a végén csak 10 kg lenne akkor is a rögzítésnél ez 2500 kg-ot jelent. Persze ez eloszlik a rögzítési pontokon, de akkor is sok. Ezért fontos, hogy az omnistort ki és be tekeréskor valaki tartsa vagy amint lehet engedjük alá a lábakat (úgy is lehet tekerni). Nem azért mert különben azonnal kitörne, hisz elbírja, de ne kínozzuk, nehogy elfáradjon.
Azért nem lehet mondni, hogy a gyártók nem foglalkoznak a problémákkal, a Dometic már 3 éve piacra dobta a megoldást.
Az is igaz, hogy az 5 méteres az 2000 euro.
Ez valóban klassz, de az ára kicsit ütős. Kényelmes, mert gombnyomásra kinyitja, és behúzza magát, továbbá figyeli a környezeti változásokat is. Viszont azért kíváncsi lennék rá, hogy miképpen van rögzítve a szendvicspanelon. Erős szélben, rendesen megráncigálja a lakó szerkezetét egy ekkora vitorla. Továbbá, kitámasztás nélkül, állandó terhelést ad az oldalfalnak a kinyitott tető. Halkan, és bátortalanul kérdezném, hogy pár év használat után, milyen állapotban lesz a rögzítési pontok környékén, a tartást adó oldalfal szerkezete? Nem szeretnék kekeckedni, csak felmerültek bennem ezek a kérdések.
Szerintem nem nagyon akartak beleokoskodni az elő sátras tagok, mivel egy ekkora lakóba bele kell, hogy férjen minden. Arról pedig nem kaptunk infót, hogy hány személy és milyen periódusonként fogja használni a lakót, mert ez is egy meghatározó szempont egy döntéshozatalnál. Ha többen nyaralunk, én az elő sátorba be szoktam rendezni egy hálófülkét is. Tervezz be egy pár napos próbautat, és meg fogod tapasztalni, hogy mik az igényeid, mire van szükséged. Érdekes jelenség az is, amikor a túlsó ágyon egy testesebb személy éjszaka megfordul, a fejed meg felemelkedik párnától 3 centit.
Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
írta nemo25 2014.02.02. 22:23 ...A nyáron a tengerparton, egy mellettünk álló angol lakónak, felhajtotta az elősátrát a kocsi tetejére a szél. Kellemetlen recsegő hang kíséretében, randa, nagy lyukakat szaggatva az oldalában, pillanatok alatt történt meg az eset. Elég egy perc, és már el is szállt a cucc. A napfénytetőt is egyszer szétszedte a vihar nekünk, de újra összeraktuk, és semmi sérülés nem történt a lakón. Talán ez a kis videó segít dönteni.
Gáborapa tud neked segíteni a beszerzésben. Német gyártmány, egyszerű, könnyű, és jól is néz ki, ráadásul, nem kell szétfurkálni miatta a kocsi oldalát, és rém egyszerű felrakni, és leszedni is. Még oldalfalak is vannak hozzá.
írta tomi76 2014.02.03. 09:11 Ebből a zsákos (könnyű) verzióból én "csak" max 4.5 m-est találtam. Sem a Thulénél, sem a Fiammánál nincs ennél hosszabb. Melyik kínál 6m-est ebből a fajtából?
Gáborapa tud neked segíteni a beszerzésben. Német gyártmány, egyszerű, könnyű, és jól is néz ki, ráadásul, nem kell szétfurkálni miatta a kocsi oldalát, és rém egyszerű felrakni, és leszedni is. Még oldalfalak is vannak hozzá.
Ebből a zsákos (könnyű) verzióból én "csak" max 4.5 m-est találtam. Sem a Thulénél, sem a Fiammánál nincs ennél hosszabb. Melyik kínál 6m-est ebből a fajtából?
Nem a zsákos cuccra gondoltam. A kocsidon található befűzőbe egy egyszerű könnyített ponyvát behúzol, és a külső szélénél alá teszel 3 pillekönnyű alulábat, majd megfeszíted 3 cm széles hevederrel. Egyszerű, könnyű, olcsó, 5 perc alatt felállítható. Az igaz, hogy körbe lehet ponyvázni az Omnistor-t is de akkor már megint ott tartasz, hogy egy fél nap mire felállítod, cipekedsz, melózol, cövekelsz. Hát kell az neked??? :-) De az tény, hogy stabilabb lesz oldalfalakkal. Azt azért ne feledd, hogy egy 6 méteres Thule Omnistor súlya 56 kg, plusz az oldalfalak sem könnyűek, lassan csak az elősátornak lesz majd egy mázsa tömege. Ezt cipelni kell. Lehet hogy esetleg a zsákos kitekerős megoldás is jó lenne. Az 6 méteres változatban csak szűk 15 kg. Ahhoz is lehet kapni oldalfalakt, ha nagyon szeretnél sátrat építeni meg bontani. :-)
írta tomi76 2014.02.02. 23:18 Köszi a választ. Meggyőző a video.. AzZt nem nagyon vágom milyen az a behúzhatós napfénytető?? Arra gondolsz, ami majdnem ugyanaz,mint az omnistor csak nincs merev tokja, hanem ilyen zsák van ráhúzva a feltekert vászonra?? Ha mondjuk maradunk az omnistornál és pl. kempingben használod oldal és előfalakkal, akkor talán nem tud ennyire alákapni a szél nem gondolod? Asszem amúgy, hogy a szokásos előre hevederezésen kívül az elő és oldalfalak is a földhöz rögzíthetők, mint egy sátor.. Így talán stabilabb lehet, nem?
Nem a zsákos cuccra gondoltam. A kocsidon található befűzőbe egy egyszerű könnyített ponyvát behúzol, és a külső szélénél alá teszel 3 pillekönnyű alulábat, majd megfeszíted 3 cm széles hevederrel. Egyszerű, könnyű, olcsó, 5 perc alatt felállítható. Az igaz, hogy körbe lehet ponyvázni az Omnistor-t is de akkor már megint ott tartasz, hogy egy fél nap mire felállítod, cipekedsz, melózol, cövekelsz. Hát kell az neked??? :-) De az tény, hogy stabilabb lesz oldalfalakkal. Azt azért ne feledd, hogy egy 6 méteres Thule Omnistor súlya 56 kg, plusz az oldalfalak sem könnyűek, lassan csak az elősátornak lesz majd egy mázsa tömege. Ezt cipelni kell. Lehet hogy esetleg a zsákos kitekerős megoldás is jó lenne. Az 6 méteres változatban csak szűk 15 kg. Ahhoz is lehet kapni oldalfalakt, ha nagyon szeretnél sátrat építeni meg bontani. :-)
Köszi a választ. Meggyőző a video.. AzZt nem nagyon vágom milyen az a behúzhatós napfénytető?? Arra gondolsz, ami majdnem ugyanaz,mint az omnistor csak nincs merev tokja, hanem ilyen zsák van ráhúzva a feltekert vászonra?? Ha mondjuk maradunk az omnistornál és pl. kempingben használod oldal és előfalakkal, akkor talán nem tud ennyire alákapni a szél nem gondolod? Asszem amúgy, hogy a szokásos előre hevederezésen kívül az elő és oldalfalak is a földhöz rögzíthetők, mint egy sátor.. Így talán stabilabb lehet, nem?
írta nemo25 2014.02.02. 22:23 Elősátor, kontra előtető? Szerény véleményem szerint napfénytető a legjobb megoldás. Nekünk a lakókocsis korszakunkban volt elősátor, de 15 év alatt talán ha 5 alkalommal felállítottuk a sátrat. Mindig, az 5 perc alatt elkészülő, egyszerű és könnyű napfénytetőt húztuk be, kapott 3 lábat, egy kis feszítést, és már lehetett menni amerre láttunk. Az elősátor nehéz, macerás, és nyűgös. Most Fiamma f 45-ös van a kocsi oldalán, de ezt sem szeretem. Állandóan figyelni kell a szelet, még akkor is ha le van jól kötve hevederrel. Otthagyni nem lehet, mert egy igazán erős vihart nem bír ki sérülés nélkül, még ha le is van kötözve. Legszívesebben kicserélném egy behúzhatós napfénytetőre, a baj az, hogy már ott vannak a rögzítő fülek a kocsi oldalán. A nyáron a tengerparton, egy mellettünk álló angol lakónak, felhajtotta az elősátrát a kocsi tetejére a szél. Kellemetlen recsegő hang kíséretében, randa, nagy lyukakat szaggatva az oldalában, pillanatok alatt történt meg az eset. Elég egy perc, és már el is szállt a cucc. A napfénytetőt is egyszer szétszedte a vihar nekünk, de újra összeraktuk, és semmi sérülés nem történt a lakón. Talán ez a kis videó segít dönteni.
A másik gondom az Omnistrorrla, hogy ha le is van kötözve, akkor is rángatja a csigát, és kellemetlenül zörög. Ez éjszaka meglehetősen kellemetlen, és ilyenkor még csak be sem tudod csukni, mert nem kötheted ki a hevedereket nagy szélben. Az esőben az a gond, ha rosszul állítják fel, és nem folyik le a víz a ponyvából, akkor az összegyűlhet a közepében.
Szerintem egy ekkora szekérhez, elegendő egy napfénytető, ha vándorolni szeretnétek.
Elősátor, kontra előtető? Szerény véleményem szerint napfénytető a legjobb megoldás. Nekünk a lakókocsis korszakunkban volt elősátor, de 15 év alatt talán ha 5 alkalommal felállítottuk a sátrat. Mindig, az 5 perc alatt elkészülő, egyszerű és könnyű napfénytetőt húztuk be, kapott 3 lábat, egy kis feszítést, és már lehetett menni amerre láttunk. Az elősátor nehéz, macerás, és nyűgös. Most Fiamma f 45-ös van a kocsi oldalán, de ezt sem szeretem. Állandóan figyelni kell a szelet, még akkor is ha le van jól kötve hevederrel. Otthagyni nem lehet, mert egy igazán erős vihart nem bír ki sérülés nélkül, még ha le is van kötözve. Legszívesebben kicserélném egy behúzhatós napfénytetőre, a baj az, hogy már ott vannak a rögzítő fülek a kocsi oldalán. A nyáron a tengerparton, egy mellettünk álló angol lakónak, felhajtotta az elősátrát a kocsi tetejére a szél. Kellemetlen recsegő hang kíséretében, randa, nagy lyukakat szaggatva az oldalában, pillanatok alatt történt meg az eset. Elég egy perc, és már el is szállt a cucc. A napfénytetőt is egyszer szétszedte a vihar nekünk, de újra összeraktuk, és semmi sérülés nem történt a lakón. Talán ez a kis videó segít dönteni.
A másik gondom az Omnistrorrla, hogy ha le is van kötözve, akkor is rángatja a csigát, és kellemetlenül zörög. Ez éjszaka meglehetősen kellemetlen, és ilyenkor még csak be sem tudod csukni, mert nem kötheted ki a hevedereket nagy szélben. Az esőben az a gond, ha rosszul állítják fel, és nem folyik le a víz a ponyvából, akkor az összegyűlhet a közepében.
Szerintem egy ekkora szekérhez, elegendő egy napfénytető, ha vándorolni szeretnétek.
Na...akkor tehát uraim egy egyszerü Hobby.... lehet nyilatkozni !!
Magam részéről....a fiamnak ilyen volt , minden extrával . Bejárta a gyermekeivel majd egész Európát ezzel a kocsival . Land Cruiserrel húzta néha 130 - al , a Toyota mondjuk észre se nagyon vette, én rúgtam szét a seggét mire abbahagyta.
Egy extrát néha használt ...a moovert....elő sátor azért volt elő ...mert elő sem vette . Három év alatt egyszer sem !! Omnistort használt ...ameddig aztán egy éjszakai vihar Alomádiból el nem vitte Siófok felé....akkor aztán eladta .
( Már a kocsit ...nem az omnistort....az maradt valahol Siófok-Szántod irányába !!
Bocsi, túloztam csak 9.5m ;-) a vonórúd végéig. Omnistorból 6m-esre gondoltam, ebből- azt hiszem nincs is hosszabb.
A lakó egy Hobby Premium 700-as, angol modell. Az európai (kontinentális) verziókból ez a 720 UML-nek felel meg kb, csak más a felszereltsége. Az első meglepetés a súly tekintetében ért, mivel a saját tömege 1950kg, össztömeg 2300kg. Így a legtöbb személyautóval nem is lehet vontatni, de még pl. egy átlag ford transittal sem. Én egy pajeroval húzom, az bírja (forgalmi szerint is). Íme egy link, amin látszik hogy néz ki a premium: http://issuu.com/spring2/docs/a4_folder_gb_vip_ansicht?e=0
üdv
Nekem volt egy 460- tabbertom, a hozzá tartozó gyári vastagabb, tökéletesen vízálló elő sátorral. Az új sátor láttán nagyon megörültem, szép, nagy majdhogynem vadi új. Amikor harmadszor pakoltam el 40 C fokban, rájöttem, hogy miért van még mindig ilyen szép állapotban. A sátor súlya a fémszerkezettel együtt,egy felnőtt emberével vetekedett. Igaz a sátor nagyobb volt mint a lakó. Összepakolásnál sátrat csak úgy tudsz kis helyen tárolni, ha lapjára fekteted, kisimítod, és szépen, gyűrődés mentesen összehajtod. A Te méretednél egy szakadó eső után sátrat elpakolni kész munka. Ha pedig megpróbálod vizesen koszosan összegyűrni, hívhatsz neki egy ifát. Itt még nincs vége a történetnek, ha hazaértél, újból fel kell állítanod letakarítani, kiszárítani különben bepenészedik, és tönkremegy. Az omnistor nem fog neked beázni, sokkal nagyobb ellensége szél, mint az eső.
Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
Bocsi, túloztam csak 9.5m ;-) a vonórúd végéig. Omnistorból 6m-esre gondoltam, ebből- azt hiszem nincs is hosszabb.
A lakó egy Hobby Premium 700-as, angol modell. Az európai (kontinentális) verziókból ez a 720 UML-nek felel meg kb, csak más a felszereltsége. Az első meglepetés a súly tekintetében ért, mivel a saját tömege 1950kg, össztömeg 2300kg. Így a legtöbb személyautóval nem is lehet vontatni, de még pl. egy átlag ford transittal sem. Én egy pajeroval húzom, az bírja (forgalmi szerint is). Íme egy link, amin látszik hogy néz ki a premium: http://issuu.com/spring2/docs/a4_folder_gb_vip_ansicht?e=0
Ne haragudj a nagy csend miatt ami itt hirtelen most körbevesz , nem a neveletlenség hanem a csodálat csendje ez!
Szerintem mindenki elgondolkodott a méreten ...10 méter.....mert ekkora lakókocsi omnistort vagy elősátrat még nem sokan láttak közülünk.
Ha összeszedik a gondolataikat , biztos kapsz értékes válaszokat a kérdésedre.
De addig is nekem elmesélhetnéd milyen lakókocsit vettél , mi a márkája , mit tud , mivel húzod , mi van benne , stb . Én imádom az ilyen méretű , kényelmes és használható dolgokat. Kösz Jamesz
Bennem az merült fel, hogy ekkora kocsival tényleg vándorolni fogsz-e pár naponta.
Amúgy a címben levő kérdés olyan mint sok más dolog ebben a fenenagy kempingfelszereléses választékban.
Mindegyiknek vannak előnyei és hátrányai.
Lakókocsikon jellemzően elősátrat használnak míg lakóautókhoz meg jellemzően előtetőt, de mindkét esetben vannak ellenpéldák is.
A lakókocsival általában kevésbé vándorolnak, hosszabb időre állítják le és a személyautóval járják a környéket. Több napra érdemes kényelmesre alakítani a táborhelyet ezért jobban kicuccolnak és ahhoz célszerűbb az elősátor. Így lehet kint egy hűtőszekrény, mellette konyha edényekkel, és nagy asztal sok székkel. Gyakran olyat is látni, hogy az elősátor elé odatesznek még egy sörsátrat is. Minél komfortosabbra akarod alakítani a táborhelyed annál több motyót fogsz ki és vissza pakolni. A Tiédben azért van elég hely belül is.
A lakóautósok inkább csak széket asztalt tesznek ki. Esetleg annyi egyebet ami elfér az asztalon.
Szerintem, ha tényleg vándorolsz akkor előtető, ha napokig egy helyben maradsz akkor inkább elősátor.
Az eső és a nyári tűző nap a két legkellemetlenebb dolog a kempingezéskor. Ezek elől megvéd az előtető is. Sőt nagy hőségben jobban mozog alatta a levegő. Az oldalfalak kellhetnek ha hideg van, vagy ha sok a szúnyog. A magam tapasztalatairól csak annyit, hogy voltak oldalfalaim, de csak egyetlenegyszer voltak feltéve. Nekünk nem tetszett mert bezártság érzetet ad, nem is hiányzik.
Ha 1-2 naponta odébbállsz akkor már csak magad miatt sem akarsz túl sok mindent kirakni, mert akkor tényleg csak pakolásból áll a nyaralás.
Azt nem értem, miért mondták, hogy nem használható esőben. Ha így lenne az elég nagy baj lenne .
Az esőben elpakolás szerintem az omnistor felé billent, mert ha alóla elpakolok, majd betekerem a tetőt, akkor már indulhatok is, de egy vizes-sáros elősátrat betenni nem nagy boldogság.
Ha viszont szeretnél egy nagy, zárt 20 négyzetméteres konyhaétkezőt akkor elősátor.
A felállítási időre vonatkozólag majd nyilatkoznak gyakorlott elősátorállítók, de vedd hozzá, hogy igazából ne csak a sátorállítás/bontás idejét nézd, hanem az összes motyó ki és bepakolását.
Ne haragudj a nagy csend miatt ami itt hirtelen most körbevesz , nem a neveletlenség hanem a csodálat csendje ez!
Szerintem mindenki elgondolkodott a méreten ...10 méter.....mert ekkora lakókocsi omnistort vagy elősátrat még nem sokan láttak közülünk.
Ha összeszedik a gondolataikat , biztos kapsz értékes válaszokat a kérdésedre.
De addig is nekem elmesélhetnéd milyen lakókocsit vettél , mi a márkája , mit tud , mivel húzod , mi van benne , stb . Én imádom az ilyen méretű , kényelmes és használható dolgokat. Kösz Jamesz
Sziasztok! Kezdő vagyok a lakókocsis témában. Egy 10m-es kéttengelyes lakókocsit szereztem be nemrég. Gondolkozom Thule Omnistor (elő és oldallapokkal) vagy elősátor vásárláson. Tul képp ebben kérnék segítséget, hogy melyik verziónak milyen hátulütői vannak. Olvasgattam a témában: az Omnistorrol néhol azt írják, hogy esőben nem igazán haszálható, máshol azt olvasom, hogy azért igen (mert ilyen-olyan vízelvezetésről beszélnek). Ezek a vásznak nem vízállók? Az tuti, hogy sokkal kényelmesebb kitekerni egy omnistort és ráakasztani három oldalt, mint egy komplett elősátrat felszerelni, de ha esőben be kell tekerni és mindent összecuccolni alóla, akkor az mégsem az igazi.. Egy nagy - teljes hosszúságú- elősátor fel/le szerelése mennyi időt vesz igénybe? Nem mintha egy nyaralás alkalmával sietne az ember, de ha mondjuk 2 órába telik, és pár naponta vándorolsz, akkor az nem egy kényelmes dolog ilyen sokat tölteni szereléssel. Néztem filmet ilyesmiről a youtube-on, de a gyakorlat gondolom nem pont ugyanaz.. Ezenkívül ebben a méretben nem túl nagy a választék elősátorból, ami van azt horror áron adják.