Több »Élménybeszámolók

Északi kis körút 2013. augusztus

Beküldte: Imiii

Nagyon megérte, és felejthetetlen, nagyszerű élményeket okozott...

Tovább»

Luxemburg

Beküldte: Wobi

Jó 30 évet kellet várnunk, hogy újból eljussunk ide.

Tovább»

Elektromosság

Létrehozás dátuma: 2013.02.21.

1
2
3
4
5
6

Hozzászólások

Pegi
Vép
108 mániapont

írta Miska 2014.05.18. 19:28

Ird meg e-mailban a jász-plasztiknak a számokat, és ők valószínűleg tudják rá a választ.

Köszönöm. :-)
#6898     2014.05.18. 19:31        

Miska
Szob
516 mániapont

írta Pegi 2014.05.18. 18:29
Sziasztok.

Mivel más topikot nem találtam, itt tenném fel a kérdésemet:
Ez szerintetek munka akku?: Jászakku, a következő számokkal: JAE 600 115 076 760 A (EN)
Én már áttúrtam a netet,de igazából nem jutottam előbbre. :-(
Ird meg e-mailban a jász-plasztiknak a számokat, és ők valószínűleg tudják rá a választ.

Miska
#6897     2014.05.18. 19:28        

Pegi
Vép
108 mániapont

Sziasztok.

Mivel más topikot nem találtam, itt tenném fel a kérdésemet:
Ez szerintetek munka akku?: Jászakku, a következő számokkal: JAE 600 115 076 760 A (EN)
Én már áttúrtam a netet,de igazából nem jutottam előbbre. :-(
#6896     2014.05.18. 18:29        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta rlacika 2013.12.06. 11:24
....Sajnos pár évvel ezelött egy hazai országúton felgyult autót probáltunk segiteni eloltani....9 kicsi 1-3kg és két nagy, kamionról lekerült müködöképes tüzoltó készülék semmit se ért!
Bár tudtam, hogy nagyjából ennyit érnek, azért ezt így olvasni mégis elég szomorú.

Nekem két kispalack van betéve, az egyik az ajtóban a másik a garázsajtóban, hogy bárhonnan, könnyen kéznél legyenek, és tudom, hogy ez csak amolyan önámítás, de 2-3 nagyméretű tűzoltópalackot mégsem hurcolhat ez ember.
És ahogy mondod, még az sem lenne elég a biztonsághoz 30_10_cry.gif

Mindenhol ... otthon
#5490     2013.12.07. 13:37        

rlacika
Kolozsvár
2 mániapont

A lakóban esetleg található tüzoltókészülék legfejebb egy kis konyhatüz/cigarettatüz eloltására alkalmas, semmmit se ér áram által okozott tűz eloltására. 99% az ilyen begyuladások nem a motortérben, hozzáférhetően, olthatóan robbanak ki, hanem a kabin részben, legtöbb esteben a műszerfel alatt keletkeznek és ott még a hivatásos tűzoltók se sokat tudnak tenni. Ha a motortérben az autókonstruktörök hőálló anyagokat használnak, nem ugyanazt lehet mondani a vezetőfülkében használt rengeteg műanyagról, melyeknek nagyrészét talán még cigivel is meg lehet gyujtani!
Sajnos pár évvel ezelött egy hazai országúton felgyult autót probáltunk segiteni eloltani....9 kicsi 1-3kg és két nagy, kamionról lekerült müködöképes tüzoltó készülék semmit se ért!
#5464     2013.12.06. 11:24        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Zsolt 2013.12.03. 21:25
Én úgy látom, hogy kifejezetten a bikázástól történt a katasztrófa. Ez egy mérnöki "zsenialitás" hogy a + pontot kivezetjük, a - meg nem. Valószínű, hogy a bajbajutott embernek mínusz húsz fokban nem az volt az első gondolata, hogy lefeküdjön a hóba és a motorblokkra csíptesse a kábel negatív sarkát, ha egyáltalán oda ért volna. Legegyszerűbb megoldás a kaszni volt. (csak feltételezés) Itt jön gond. Ha az akkumulátor és a kaszni közt lévő test kábel el van szakadva, vagy csak be van oxidálódva, a több száz amperes indító áram az akkumulátort és a kaszni belterét összekötő vékony test vezetékeken folyt át. Ezek a 0,75-ös, 1-es vezetékek 2mp után ekkora áramfelvételtől izzanak.

Ez igaz, de a Ducatonál a motor és váltóblokk cirka 15 centire található a kivezetett + csatlakozástól, és könnyen, aláfekvés nélkül elérhető. A gond az, hogy ezt nem jelölök, és aki nem tudja hogy hova kell csatlakoztatni a - kábelt, az a hozzá legközelebb eső lemezre csipteti fel a bikakábelt. Egy kis matrica jó lett volna ami figyelmeztet a dologra.
A másik szarvas hiba a tűz esetében, hogy számtalan esetben hiányoznak a tűzoltó készülékek a lakóautókból. Egy kezdődő tüzet képesek megfékezni ezek a kicsi 1-2 kilós készülékek is. Ha kéznél van akkor nagy eséllyel menthető a csiga. Ha nincs, akkor borítékolva van a következmény.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#5463     2013.12.05. 23:29        

Zsolt
Szob
282 mániapont

Én úgy látom, hogy kifejezetten a bikázástól történt a katasztrófa. Ez egy mérnöki "zsenialitás" hogy a + pontot kivezetjük, a - meg nem. Valószínű, hogy a bajbajutott embernek mínusz húsz fokban nem az volt az első gondolata, hogy lefeküdjön a hóba és a motorblokkra csíptesse a kábel negatív sarkát, ha egyáltalán oda ért volna. Legegyszerűbb megoldás a kaszni volt. (csak feltételezés) Itt jön gond. Ha az akkumulátor és a kaszni közt lévő test kábel el van szakadva, vagy csak be van oxidálódva, a több száz amperes indító áram az akkumulátort és a kaszni belterét összekötő vékony test vezetékeken folyt át. Ezek a 0,75-ös, 1-es vezetékek 2mp után ekkora áramfelvételtől izzanak.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#5452     2013.12.03. 21:25        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2013.02.21. 08:23
Kapott egy külön topikot a téma.

Mivel nekem egy kigyulladós Sprinterem van 10_05_nevet.gif tehát nem ismerem a Ducato elektromos rendszerét, de nem fér a fejembe, hogy a Fiat, ha már kivezette a + pontot, akkor miért nem tesz egy - csatlakozópontot is?
Az még pluszköltség sem lenne, csak egy kialakítás / jelölés a blokkon.
Nincs rá utalás a kézikönyvben?
Az Autóklub sárga angyalainak hivatalosan el lett mondva. A többi meg nem számít. A motortér beázását sem ismerték el típushibának. Viszont van egy belső utasítás, hogy ha valaki reklamál a beázás miatt, akkor azt a gyári leírás szerint kell javítani. Módosítottak ugyan a gyártásnál egy kicsit a tömítéseken, de a tapasztalatom szerint közel sem megfelelő anyagokat használnak továbbra sem, emiatt a legjobb, ha mindenki saját magának elvégzi utólagosan a rendes vízszigetelést, annak érdekében, hogy a motor ne legyen állandóan zuhany alatt.

Mondjuk szerintem is egy kis jelöléssel tök egyszerűen és egyértelműen meg lehetne oldani ezt a néhány esetben komoly problémát okozó hiányosságot. Lehet hogy a mérnököknek egyértelmű a blokkhoz való csatlakoztatás, de sokan nem is sejtik hogy valójában miképpen kell hozzáállni egy bikázáshoz.

Az is jó kérdés, hogy 2013-ban szép hazánkban hogyan lehet olyan paraméterekkel bikakábelt árulni, aminek köszönő viszonya sincsen a valós értékekkel. És lehet. A mai napig látni a polcokon ilyeneket.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#2699     2013.02.21. 19:32        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Kapott egy külön topikot a téma.

Mivel nekem egy kigyulladós Sprinterem van 10_05_nevet.gif tehát nem ismerem a Ducato elektromos rendszerét, de nem fér a fejembe, hogy a Fiat, ha már kivezette a + pontot, akkor miért nem tesz egy - csatlakozópontot is?
Az még pluszköltség sem lenne, csak egy kialakítás / jelölés a blokkon.
Nincs rá utalás a kézikönyvben?

Mindenhol ... otthon
#2697     2013.02.21. 08:23        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2013.02.20. 21:16
Erről a lakóautó kigyulladásról sajnos nem tudtam meg többet, de nem hiszem, hogy egyszerűen a bebikázástól történt.
Vagy mégis?30_10gondol.gif

De bizony akár attól is lehetett.
A Ducatonál nagyon észnél kell leni a bikázásnál. Az akksi a vezető lábtere alatt található, emiatt, hogy ne kelljen minden esetben szétszedni az vezető fülkét, kivezettek egy + csatlakozási pontot. Ez egy kis műanyag dekli alatt van a levegőszűrő ház felett. Ezt jól jelzik is. Viszont a - nincsen meghatározva. Emiatt sokan oda teszik ahova éppen sikerül, sok esetben a kasznira. Na itt jönnek a gondok. Nem bírják a vezetékek, és pillanatok alatt nagy kárt tehet az elektromos rendszerben. Ha pöccre indul a motor, akkor van esély rá, hogy nagyobb gond nélkül megússzuk a dolgot, de ha már pár fordulatig pörgetni kell a motort, mert nem akarja elkapni, akkor bizony minden összeéghet, durva zárlatokat okozva. Ráadásul az üzemanyag szűrő háza is ott van a sarokban, így hamar összejöhetett az a tűz.
Lényeges dolog, hogy bikázásnál a - (negatív) kábelt a motor blokkra kell felcsíptetni. A + (pozitív) kábelt nyugodtan lehet a gyárilag kiképzett jelölt helyre akasztani. Egyszerű dolognak látszik, mégis nagy baj lehet belőle.
A másik bikázással kapcsolatos kérdés, ha már ennél a témánál tartunk. Rengeteg az olyan bikakábel a kereskedelmi forgalomba, amik a felét sem tudják, mint ami rá van írva. Senki ne dőljön be a látszatra megfelelő, de pár száz forintos áron kínált eszközöknek. Vastagnak tűnnek, de alaposan megvizsgálva a portékát, észrevehetjük, hogy a szigetelés valóban meglepően vastag, de viszont a réz huzal átmérője benne szemtelenül csekély. Emiatt nem alkalmas ekkora dízel motorok beindítására. Ami ezekhez a géperejűeknek kell, az legalább 6-7 ezer forintos vételáron kapható. A gazdaságos áruházláncok által kínált darabok felejtősek. Azok talán a seicento terminátort elindítják, de ezeknek a szép nagy paripáknak nem megfelelőek.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#2693     2013.02.20. 22:45        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta GaborApa 2013.02.20. 21:16
Erről a lakóautó kigyulladásról sajnos nem tudtam meg többet, de nem hiszem, hogy egyszerűen a bebikázástól történt.
Vagy mégis?30_10gondol.gif

Egyszer volt hogy töltöttünk egy nagyobb akksit. 120 ah körülit. Kicsit feltekertük neki a töltőt .
Öcsém mellette hegesztett és egyszer csak hatalmas robbanással szétdobta magát.
Ugyan ezen okokból soha nem szabad bikázásnál mindkét kábelt direktben kötni a sarukra.
Pozitívot a pozitívra, negatívot a bikázandó kocsi test alkatrészére.
Aki ért az elektromossághoz az tudja miért , én csak azt tudom hogy így kell.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#2688     2013.02.20. 21:47        

Erkac
Szentendre
45 mániapont

írta Erkac 2013.02.20. 21:27
Basszus ezt végignézni is szörnyű.
A mentőláda sokáig kötelező volt bár kevés járművezető lenne alkalmas megfelelő elsősegély nyújtására.(Tisztelet a kivételnek.)De a tűzoltó készülék nem kötelező és még nem is ajánlott.Pedig jól jöhet ilyen esetekben.
#2687     2013.02.20. 21:44        

Erkac
Szentendre
45 mániapont

Basszus ezt végignézni is szörnyű.
#2686     2013.02.20. 21:27        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Erről a lakóautó kigyulladásról sajnos nem tudtam meg többet, de nem hiszem, hogy egyszerűen a bebikázástól történt.
Vagy mégis?30_10gondol.gif

Mindenhol ... otthon
#2684     2013.02.20. 21:16     1 embernek tetszik    
1
2
3
4
5
6
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: