Elektromosság

Létrehozás dátuma: 2013.02.21.

1
2
3
4
5
6

Hozzászólások

fmiklos

45 mániapont

írta iglice 2020.06.27. 15:07

Igen, a lakókocsi típusa elddis shamal xl 1993-as kivitel.

Ennek a lakonak kellen (ha jol lattam a kepeken) jobb elol lennie egy akkumulator tartonak. Ide kell bekotni egy munka aksit es lesz 12V (vilagitas, szivattyu, esetleg gaztuzhely es futes elektromos gyujtasa). Ha csak nincs valami gond az elektromos rendszerrel, nem szabad a vontato csatlakozora (a vontatas kivetelevel) semmit.
#13722     2020.06.30. 22:24        

iglice

0 mániapont

írta fmiklos 2020.06.26. 20:57


A lakokocsi tipusa ismert? Sokat segitene, mert igy vakon puffogtatunk.

Udv
Miklos
Igen, a lakókocsi típusa elddis shamal xl 1993-as kivitel.
#13721     2020.06.27. 15:07        

fmiklos

45 mániapont

írta iglice 2020.06.25. 09:14
Sziasztok! Vásároltunk egy lakókocsit telepítésre, amibe szeretnénk egy munkaakkumulátort elhelyezni. Az eladó azt mondta, hogy a munkaakkumulátort kössük be a lakókocsi 7 pólusú csatlakozójába. A kérdésem az, hogy melyik pólusához kössem a pozitív és a negatív szálat, hogy működjön a belső rendszer. Előre is köszönöm a válaszokat!

A lakokocsi tipusa ismert? Sokat segitene, mert igy vakon puffogtatunk.

Udv
Miklos
#13720     2020.06.26. 20:57        

iglice

0 mániapont

írta iglice 2020.06.26. 06:46


Köszönöm szépen a választ! Hálózati feszültség nincs sajnos, mert egy tóparton lett telepítve. Az akku töltését egy napelemről szeretném megoldani.
#13719     2020.06.26. 08:21        

iglice

0 mániapont

írta csiburento 2020.06.26. 06:39
Hogy is fogalmazzak...

Ez egy elég elnagyolt válasz volt az eladó részéről, és több kérdést vet fel, minthogy erre így válaszolni lehessen...
Egyrészt, ha és amennyiben a csatiba valóban szabvánnyal ellentétesen be van kötve a laki hálózata, akkor az vélhetőleg a 2. számú láb lesz a plusz, a ködlámpa helye. 0/test pedig 3. láb. Feltéve, ha legalább félig meddig szabványos a csati.
De én biztos nem oda kötnék. Fel kell térképezni hova, hogy mennek a kábelek és ki kell mérni mi, merre. Ráadásul nem árt tisztában lenni azzal, hogy hol, milyen kötések vannak, valamint, hogy egyáltalán milyen terhelés várható, alkalmasak-e pl.: a vezetékek.
Másrészt további kérdés, hogy akku honnan kap töltést, mi van, ha kap 230-at, stb. Már csak azért, hogy ne alakuljon ki klf. hurok, amitől akár ki is gyulladhat.
És, ha már telepítés, akkor nincs 230?

Köszönöm szépen a választ! Hálózati feszültség nincs sajnos, mert egy tóparton lett telepítve. Az akku töltését egy napelemről szeretném megoldani.
#13718     2020.06.26. 06:46        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Hogy is fogalmazzak...

Ez egy elég elnagyolt válasz volt az eladó részéről, és több kérdést vet fel, minthogy erre így válaszolni lehessen...
Egyrészt, ha és amennyiben a csatiba valóban szabvánnyal ellentétesen be van kötve a laki hálózata, akkor az vélhetőleg a 2. számú láb lesz a plusz, a ködlámpa helye. 0/test pedig 3. láb. Feltéve, ha legalább félig meddig szabványos a csati.
De én biztos nem oda kötnék. Fel kell térképezni hova, hogy mennek a kábelek és ki kell mérni mi, merre. Ráadásul nem árt tisztában lenni azzal, hogy hol, milyen kötések vannak, valamint, hogy egyáltalán milyen terhelés várható, alkalmasak-e pl.: a vezetékek.
Másrészt további kérdés, hogy akku honnan kap töltést, mi van, ha kap 230-at, stb. Már csak azért, hogy ne alakuljon ki klf. hurok, amitől akár ki is gyulladhat.
És, ha már telepítés, akkor nincs 230?

írta iglice 2020.06.25. 09:14
Sziasztok! Vásároltunk egy lakókocsit telepítésre, amibe szeretnénk egy munkaakkumulátort elhelyezni. Az eladó azt mondta, hogy a munkaakkumulátort kössük be a lakókocsi 7 pólusú csatlakozójába. A kérdésem az, hogy melyik pólusához kössem a pozitív és a negatív szálat, hogy működjön a belső rendszer. Előre is köszönöm a válaszokat!

Alá vagyon íródva.
#13717     2020.06.26. 06:39     1 embernek tetszik    

iglice

0 mániapont

Sziasztok! Vásároltunk egy lakókocsit telepítésre, amibe szeretnénk egy munkaakkumulátort elhelyezni. Az eladó azt mondta, hogy a munkaakkumulátort kössük be a lakókocsi 7 pólusú csatlakozójába. A kérdésem az, hogy melyik pólusához kössem a pozitív és a negatív szálat, hogy működjön a belső rendszer. Előre is köszönöm a válaszokat!
#13716     2020.06.25. 09:14        

laci400
Tápiógyörgye
14 mániapont

írta Hajnalka 2020.02.09. 22:49
Szeretnék egy új munkaaksit. Típus ár érdekelne. 100Ah s kellene. Köszi.
Szia.Akkumulátordepó.hu,itt keresgélj vannak elég jó áron munkaaksik.
#13700     2020.02.21. 14:21        

Hajnalka

5 mániapont

Szeretnék egy új munkaaksit. Típus ár érdekelne. 100Ah s kellene. Köszi.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#13699     2020.02.09. 22:49        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta kole1 2019.08.08. 10:43

koszi szépen csak tudni akartam mivel számolhatok -mit várhatok toluk-már második éve így mennek és még eddig semmi gond nem volt veluk-még egyszer koszi

A lényeg, hogy nem fog összeadódni a két kapacitás, mert a gyengébbik időnként még vissza is húzza a másikat.

Nekem több mint 10 éve van dupla fedélzeti akkum. Mindig két egyformával indítok, de 1-2 év múlva már nem egyforma a kapacitásuk.
Akkuszervízben mérettem rá terheléses kapacitásmérést.
Amikor már nagyon eltér a kettő (10%) akkor már érezhető a gyengülés, és ha a jobbik egyedül van többet tud leadni mint amikor mellette van a gyengébbik.

Mindenhol ... otthon
#13669     2019.08.08. 14:32     2 embernek tetszik    

kole1
Velký Krtíš Szlovákia
15 mániapont

írta GaborApa 2019.08.08. 00:22


Arra a hozzászólásomra kérdeztél rá amiben pont azt írtam, hogy csak két egyforma aksit szabad összekötni.
Ha bármiben eltérnek akkor az egyik gyengíteni fogja a másikat.
Nem érdemes
koszi szépen csak tudni akartam mivel számolhatok -mit várhatok toluk-már második éve így mennek és még eddig semmi gond nem volt veluk-még egyszer koszi
#13668     2019.08.08. 10:43        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta kole1 2019.08.07. 16:22

udv.tanácsra volna szukségem-ha osszekotok párhuzamosan 2-munkaaksit az egyik 180 AH a másik 90 AH,hogy fog mukodni és mennyi AH-amperorával számíthatok? nem lessz baja valamelyiknek?

Arra a hozzászólásomra kérdeztél rá amiben pont azt írtam, hogy csak két egyforma aksit szabad összekötni.
Ha bármiben eltérnek akkor az egyik gyengíteni fogja a másikat.
Nem érdemes

Mindenhol ... otthon
#13667     2019.08.08. 00:22     1 embernek tetszik    

kole1
Velký Krtíš Szlovákia
15 mániapont

írta GaborApa 2018.02.14. 21:46


Ha két új, és tök egyforma aksi, akkor lehet őket párhuzamba tenni. De csak akkor.
És akkor se merítsd le őket nagyon, és ha lemerültek, akkor gyorsan visszatölteni.

Az élettartam nem tudom mitől változna, és ha így ugyanannyiba kerül akkor nem látom értelmét. 30_10gondol.gif
udv.tanácsra volna szukségem-ha osszekotok párhuzamosan 2-munkaaksit az egyik 180 AH a másik 90 AH,hogy fog mukodni és mennyi AH-amperorával számíthatok? nem lessz baja valamelyiknek?
#13666     2019.08.07. 16:22        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta GaborApa 2018.02.15. 07:09


Jahogyúgy!
Szóval, nem emiatt, hanem amiatt.01_mosoly.gif
Igen, "amiatt". :-D
Elvileg többet ki lehet belőlük venni, mint a savas akkukból.
#13332     2018.02.18. 16:39        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Pegi 2018.02.15. 05:10

Köszönöm.
Az élettartam nem változik, félreértetted. :-)
Csupán arra céloztam, hogy ezek jobb minőségűek, mint a sima savas munkaakkuk.

Jahogyúgy!
Szóval, nem emiatt, hanem amiatt.01_mosoly.gif

Mindenhol ... otthon
#13330     2018.02.15. 07:09        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta GaborApa 2018.02.14. 21:46


Ha két új, és tök egyforma aksi, akkor lehet őket párhuzamba tenni. De csak akkor.
És akkor se merítsd le őket nagyon, és ha lemerültek, akkor gyorsan visszatölteni.

Az élettartam nem tudom mitől változna, és ha így ugyanannyiba kerül akkor nem látom értelmét. 30_10gondol.gif
Köszönöm.
Az élettartam nem változik, félreértetted. :-)
Csupán arra céloztam, hogy ezek jobb minőségűek, mint a sima savas munkaakkuk.
#13329     2018.02.15. 05:10        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Pegi 2018.02.14. 16:05
Most még azon agyalok, hogy kettőt összekötök párhuzamosan.
Árban kb. ott lennék, mint egy 80 Ah-s munkaakku, viszont ezek jóval tovább bírnák. Mármint ami az élettartamot illeti.
Mi a véleményetek?

Ha két új, és tök egyforma aksi, akkor lehet őket párhuzamba tenni. De csak akkor.
És akkor se merítsd le őket nagyon, és ha lemerültek, akkor gyorsan visszatölteni.

Az élettartam nem tudom mitől változna, és ha így ugyanannyiba kerül akkor nem látom értelmét. 30_10gondol.gif

Mindenhol ... otthon
#13328     2018.02.14. 21:46        

Pegi
Vép
108 mániapont

Most még azon agyalok, hogy kettőt összekötök párhuzamosan.
Árban kb. ott lennék, mint egy 80 Ah-s munkaakku, viszont ezek jóval tovább bírnák. Mármint ami az élettartamot illeti.
Mi a véleményetek?
#13326     2018.02.14. 16:05        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta nemo25 2018.02.12. 22:06


Németül viszont azt, hogy nem kiömlésbiztos. Szerintem.....
De ha rákeresel máshol is, szünetmentes tápnak ajánlják

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#13325     2018.02.13. 15:07        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Zsolt 2018.02.12. 20:01


Ha lefordítod a címkén lévő feliratot, azt írja, hogy útálja a rázkódást.

Németül viszont azt, hogy nem kiömlésbiztos. Szerintem.....

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#13324     2018.02.12. 22:06        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta Pegi 2018.02.12. 15:35


Pofázok, pofázok, aztán a legfontosabbat meg nem írtam. :-)
"Reich Move Control Economy" az enyém.
Sajnos a neten sem találok róla érdemleges infót, bár lehet rossz helyen keresem...
Igazából ez európa egyik legjobb aksija. Ezt tapasztalatból írom, 3év garit adtak rá, és 9 évig használtam. Sajnos ez a márka kivonult az országunkból.

Ha lefordítod a címkén lévő feliratot, azt írja, hogy útálja a rázkódást. Nekem a tökéletes állapotú EXIDE aksim ezért döglött meg.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#13322     2018.02.12. 20:01        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta Zsolt 2018.02.12. 14:55

A leírásban az ajánlott 105Ah , a minimum 85Ah.

Pofázok, pofázok, aztán a legfontosabbat meg nem írtam. :-)
"Reich Move Control Economy" az enyém.
Sajnos a neten sem találok róla érdemleges infót, bár lehet rossz helyen keresem...
#13321     2018.02.12. 15:35        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta Pegi 2018.02.12. 14:04


Köszönöm. Sajnos az enyémhez kapott dokumentum nem tartalmaz hasonló infó.
Annyit írnak, hogy 75 Ah az ajánlott.
A leírásban az ajánlott 105Ah , a minimum 85Ah.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#13320     2018.02.12. 14:55        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta Zsolt 2018.02.11. 21:21


Nekem a mover gyári papírja ezt írja : átlagos áram felvétel : 40 A, max 120 Amper

Köszönöm. Sajnos az enyémhez kapott dokumentum nem tartalmaz hasonló infó.
Annyit írnak, hogy 75 Ah az ajánlott.
#13319     2018.02.12. 14:04        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta Pegi 2018.02.11. 17:39
Sziasztok.

Lehetőségem volna egy ilyen akksit beszerezni jó áron, újonnan.
Kérdezném a hozzáértőktől: Elég lehet ez a lakóhoz mover mozgatáshoz?
Akinek van azt mondja 30 librás csónakmotort üzemeltet róla és megvan vele elégedve.
Kérdés, hogy mire elég ez a 46 Ah-s akksi.
Íme a fotó:

[/url][/quote]
Nekem a mover gyári papírja ezt írja : átlagos áram felvétel : 40 A, max 120 Amper

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#13317     2018.02.11. 21:21        

Pegi
Vép
108 mániapont

Sziasztok.

Lehetőségem volna egy ilyen akksit beszerezni jó áron, újonnan.
Kérdezném a hozzáértőktől: Elég lehet ez a lakóhoz mover mozgatáshoz?
Akinek van azt mondja 30 librás csónakmotort üzemeltet róla és megvan vele elégedve.
Kérdés, hogy mire elég ez a 46 Ah-s akksi.
Íme a fotó:

[/url]
#13316     2018.02.11. 17:39        

Hajnalka

5 mániapont

Ki tud ebben segíteni? Mechanikus szikráztató a hűtőnél begyujtáskor nem ad szikrát. Mi lehet a gond lehet e szétszedni és hol? Ez az a megoldás amikor gázzal szeretnénk üzemeltetni a hűtőt 220 helyett nyáron. Az autót most télen nem használjuk le van takarva téli álmot alszik tavaszig. Műszaki vizsga majd 2019 ben lesz.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#13314     2018.02.11. 13:37        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta dallmann 2017.12.15. 11:52


Gyártási év: 1988. Tipus: HP 650 83/1 Quick Aero
Minden gyári rajta. Leállítva használták. Szeretném felújítani és egyszerűbb lenne ha van kapcsolási rajz. Nem kellene végig guberálni. Egyenlőre azt sem tudom mik vannak benne. Aksi, 220-as csatlakozás stb.
Köszönöm a segítségedet

Tehát nem 30 hanem még csak 29 :)
És első tulajtól? 30_10gondol.gif

Hidd el jobban jársz, ha végignézed. Nem lesz egy bonyolult elektronika és legalább átnézted.
Én átnézném10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#13236     2017.12.15. 17:48        

dallmann

0 mániapont

írta GaborApa 2017.12.14. 22:43


Szívesen segítenék, de nem értem.
Arra a kb 30 éves lakókocsira gondolsz?
Egyrészt nem lehet túl bonyolult az elektronikája, másrészt nagy valószínűséggel már semmi sem úgy van mint gyárilag volt.
Vagy valami egész másról van szó? 30_10nemtom.gif

Gyártási év: 1988. Tipus: HP 650 83/1 Quick Aero
Minden gyári rajta. Leállítva használták. Szeretném felújítani és egyszerűbb lenne ha van kapcsolási rajz. Nem kellene végig guberálni. Egyenlőre azt sem tudom mik vannak benne. Aksi, 220-as csatlakozás stb.
Köszönöm a segítségedet
#13235     2017.12.15. 11:52        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta dallmann 2017.12.14. 19:33
Sziasztok
Segítségetek kérem.
Szükségem lenne quick aero elektromos kapcsolási rajzára.
Ha van valakinek megköszönném ha elküldené a dallmann4@gmail.com címre.
Köszi

Szívesen segítenék, de nem értem.
Arra a kb 30 éves lakókocsira gondolsz?
Egyrészt nem lehet túl bonyolult az elektronikája, másrészt nagy valószínűséggel már semmi sem úgy van mint gyárilag volt.
Vagy valami egész másról van szó? 30_10nemtom.gif

Mindenhol ... otthon
#13234     2017.12.14. 22:43     1 embernek tetszik    

dallmann

0 mániapont

Sziasztok
Segítségetek kérem.
Szükségem lenne quick aero elektromos kapcsolási rajzára.
Ha van valakinek megköszönném ha elküldené a dallmann4@gmail.com címre.
Köszi
#13233     2017.12.14. 19:33        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Istvan egy ledes vízszintjelzőt készített házilag.

Itt olvasható >>>

Köszi a beküldést 30_20_taps.gif

Mindenhol ... otthon
#13175     2017.10.26. 20:14        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2017.04.12. 07:36


Szívemből szóltál!

Vagyis, ha használva vannak (moverezés, vadkemping, stb) akkor a lehető leghamarabb fel kell tölteni fullra , még akkor is, ha csak kicsit volt használva.
Ha pedig használaton kívül van akkor is legalább havonta kapjon töltést. Vagy legyen csepptöltőn. 10_02_kacsint.gif
Ez tény, de sokan nem tudják, hogy miképpen kell kezelni az akkukat, ezért próbálom én is mondogatni. Már csak azért is hogy kevesebb hulladék keletkezzen.
Egy kis érdekesség ként említeném meg, hogy azért még manapság is léteznek jó akkumulátorok. A fiam autójában, nemrég cseréltük, még a koreai gyárban beépített aksit. 11 éves elmúlt, mikor egy fagyos téli estén, megadta magát. Szomorúan vettünk tőle búcsút, mert az évek alatt a szívünkhöz nőtt.20_10_szomoru.gif Hozzátenném, hogy ez nem ritkaság a koreai akkuknál.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#12502     2017.04.12. 19:21        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2017.04.11. 23:04
.. A lehetőségekhez mérten, igyekezni kell a 100 % közeli állapotot tartani...

Szívemből szóltál!

Vagyis, ha használva vannak (moverezés, vadkemping, stb) akkor a lehető leghamarabb fel kell tölteni fullra , még akkor is, ha csak kicsit volt használva.
Ha pedig használaton kívül van akkor is legalább havonta kapjon töltést. Vagy legyen csepptöltőn. 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#12494     2017.04.12. 07:36        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

Egy akkunál, nem lehet előre tudni, hogy mikor adja meg magát. Nagyon sok függ a gyártási minőségtől, karbantartástól, használati módtól. Most vannak, akik felszisszennek, hogy karbantartás???? Hiszen karbantartás menetesek a mai aksik. Pedig az egyik legfontosabb tényező, mégis a karbantartás, ami a teljes töltöttséget jelenti. A lehetőségekhez mérten, igyekezni kell a 100 % közeli állapotot tartani, amit a mai, modern töltőkkel, nem nagy mutatvány megtenni.
A dolog pikantériája, hogy a lakónkba 2011-ben beépített fedélzeti akku, a mai napig tökéletesen szolgál, és még mostanság is fickósan állja a sarat, míg az indító akkuból, mára a 3. lett hadrendbe állítva, annak ellenére, hogy ugyan azt a törődést kapták, megkülönböztetés nélkül.
Ez is azt mutatja, hogy egy jó akkunál, nem feltétlenül a kor határozza meg az állapotát.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#12490     2017.04.11. 23:04     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Pegi 2017.04.11. 04:52

Köszönöm.
Mennyi idős az akkud?
3, de nem a kor számít. 1 évesen is lehet szar.
Ha nem válik be visszaveszem 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#12485     2017.04.11. 08:05        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta Zsolt 2017.04.10. 20:02


Szerintem ez így nem teljesen igaz. Egy munka aksi sokkal inkább erre a célra van tervezve és gyártva. Sajnos ebben a fogyasztói társadalomban a 4 év az indító aksira még jó is lehet. Nekem nem bírnak ennyit. Nekem is van mover a lakón, de nem tapasztaltaltam, hogy hatalmas áram igénye lenne.
Köszönöm. :-)
#12484     2017.04.11. 04:52        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta GaborApa 2017.04.10. 19:55


A movernek nem kell startakksi. SŐT! Amekkora áram kell neki azt a munkaaksik is tudják és azok tartósabbak.

Amúgy van használt de jó akkum, ha érdekel. Ilyen fajta >>>
Télen, a vadkempingezéshez már kevés volt, de azóta tesztelem, és még jó.
Köszönöm.
Mennyi idős az akkud?
#12483     2017.04.11. 04:52        

Zsolt
Szob
282 mániapont

írta Pegi 2017.04.10. 18:39
Sziasztok.

S.O.S. segítség kellene.
Úgy néz ki, megadta magát a lakóban az akksi.
Annak idején aki beszerelte azt mondta, hogy azért jobb az indító akku a munkakkunál, mert a mover elég nagy áramot vesz fel.
Kérdés: most hogy új akksit kell vennem, milyen akksit javasoltok és mekkorát?
Eddig egy 100 Ah-s volt benn. Kb. 4 évig bírta.
Használaton kívül havonta töltésre kapcsolva a beép. töltőjével.
Alkalmas egy munkakssi hosszú távon mover meghajtására? Nem túl nagy igénybevétel neki?
A mover egyébként: Reich Move Control Economy. (Ha ez mond valamit)
80 Ah-s elég lehet?

Szerintem ez így nem teljesen igaz. Egy munka aksi sokkal inkább erre a célra van tervezve és gyártva. Sajnos ebben a fogyasztói társadalomban a 4 év az indító aksira még jó is lehet. Nekem nem bírnak ennyit. Nekem is van mover a lakón, de nem tapasztaltaltam, hogy hatalmas áram igénye lenne.

Semmit nem fogsz magaddal vinni, a tudásodon és az emlékeiden kívül !
#12482     2017.04.10. 20:02     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Pegi 2017.04.10. 18:39
Sziasztok.

S.O.S. segítség kellene.
Úgy néz ki, megadta magát a lakóban az akksi.
Annak idején aki beszerelte azt mondta, hogy azért jobb az indító akku a munkakkunál, mert a mover elég nagy áramot vesz fel.
Kérdés: most hogy új akksit kell vennem, milyen akksit javasoltok és mekkorát?
Eddig egy 100 Ah-s volt benn. Kb. 4 évig bírta.
Használaton kívül havonta töltésre kapcsolva a beép. töltőjével.
Alkalmas egy munkakssi hosszú távon mover meghajtására? Nem túl nagy igénybevétel neki?
A mover egyébként: Reich Move Control Economy. (Ha ez mond valamit)
80 Ah-s elég lehet?

A movernek nem kell startakksi. SŐT! Amekkora áram kell neki azt a munkaaksik is tudják és azok tartósabbak.

Amúgy van használt de jó akkum, ha érdekel. Ilyen fajta >>>
Télen, a vadkempingezéshez már kevés volt, de azóta tesztelem, és még jó.

Mindenhol ... otthon
#12480     2017.04.10. 19:55        

Pegi
Vép
108 mániapont

Sziasztok.

S.O.S. segítség kellene.
Úgy néz ki, megadta magát a lakóban az akksi.
Annak idején aki beszerelte azt mondta, hogy azért jobb az indító akku a munkakkunál, mert a mover elég nagy áramot vesz fel.
Kérdés: most hogy új akksit kell vennem, milyen akksit javasoltok és mekkorát?
Eddig egy 100 Ah-s volt benn. Kb. 4 évig bírta.
Használaton kívül havonta töltésre kapcsolva a beép. töltőjével.
Alkalmas egy munkakssi hosszú távon mover meghajtására? Nem túl nagy igénybevétel neki?
A mover egyébként: Reich Move Control Economy. (Ha ez mond valamit)
80 Ah-s elég lehet?
#12479     2017.04.10. 18:39        

Hajnalka

5 mániapont

Figyelmetekbe ajánlom az Aldiban lehet kapni szivargyujtorol működtethető melegithető autós bögrét. 2000 ft az ára most vettem a napokban.....ha valakit érdekel

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12467     2017.04.09. 15:57        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Hajnalka 2017.03.23. 12:51
Tehát lehet mindent használni, de egyszerre csak egy fogyasztót és csak rövid ideig már ameddig muszáj, persze takarékosan. A telefonokat érdemes éjszaka tölteni 12 voltról, a tv mehet este a szabadtéri i sütögetés sörözés közben is40_ivok_sor.gif:60_60_szakacs_2.gif

Az a baj, hogy ez így túl általános. Lehet egyszerre több fogyasztó is, ha azok kis teljesítményűek.
A legfontosabb, hogy minek mekkora a teljesítménye.
Összehasonlítás végett néhány eszköz (csak nagyságrendileg)
telefontöltő kb. 3W
Laptop 50W
TV 90 Watt
Szendvicssütő 800W
Mikró 1000W
hajszárító 1000-2000W

Általában mindenre rá van írva, hogy hány Wattos. Az alapján már láthatod, hogy mi mehet egyszerre is akár.
Azt láthatod, hogy egy TV kb. annyi mintha egyszerre töltenél 30 db telefont.
Viszont a TV még használható. 1 órányi TV nézés kb. 7,5 Ah-t vesz ki az akksiból.
Nagyobb fogyasztókat csak nagyon rövid ideig 1-2 perc.

Tehát a főzést akkumulátorról felejtsd el.

Fontos még! Nagyfogyasztó inverteres használata esetén soha se járjon a motor! Az inverter a fedélzeti akkusarukra jó vastag kábellel van rákötve, de járó motornál ide kapcsolódik a kocsi generátora is, és onnan ugyanúgy "húzza" az áramot. Ez az ág azonban csak akkutöltésre van méretezve egy relén vagy a fedélzeti komputeren keresztül kapcsolódik. Leéghet, szétolvadhat, kigyulladhat.

Telefonokat nem kell éjszaka tölteni, sőt, jobb amikor tölt a napelem, vagy amikor jár a motor. Amúgy meg olyan alacsony a fogyasztása, hogy nem számít. (0,25 Ah)

Sütögetés, sörözés közben ne a TV-t nézzétek. 20_20_sir.gif
Beszélgetni kell az élményekről, és gyönyörködni a természetben. 01_mosoly.gif

Mindenhol ... otthon
#12333     2017.03.23. 14:03     1 embernek tetszik    

Hajnalka

5 mániapont

írta GaborApa 2017.03.19. 14:51


Hát igen! A 380 Ah akkunak már kellene egy 38 A-es töltőáram is.
Egyrészt nemigen van ilyen 230V-os akku töltő.
Másrészt alaposan meghúzza a kocsi generátorát is. És ha az bírja is, akkor még az is nagy kérdés, hogy milyen messze és milyen vezetékekkel kapcsolódnak az akkuk a generátorhoz. Hamar be lehet kerülni a hírekbe. 30_10_cry.gif

Nekem be van építve, kívülről és belülről (távvezérlő) is kényelmesen kapcsolható. Egy átkapcsoló relé "teszi ki" az áramot az összes konnektorra (amikor nincs külső 203V. + kívül, ha a szervizajtót kinyitom, ott van az inverter azon is van még egy szabad dugalj. Kvázi külső konnektor. Így a lakó előtt is bármit bedughatok.
Pl most hétvégén egy barátomnak lemerült az áfonyája, és csak 220-as töltője volt. Probléma megoldódott 01_mosoly.gif
Tehát lehet mindent használni, de egyszerre csak egy fogyasztót és csak rövid ideig már ameddig muszáj, persze takarékosan. A telefonokat érdemes éjszaka tölteni 12 voltról, a tv mehet este a szabadtéri i sütögetés sörözés közben is40_ivok_sor.gif:60_60_szakacs_2.gif

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12330     2017.03.23. 12:51        

Hajnalka

5 mániapont

Nagyon köszönöm a sok jó tanácsot 01_mosoly.gif természetesen a férjem az aki a technikával foglalkozik és ért hozzá.90_parabola.gif Tehát van egy 100 Ah fedélzeti aksi a helyén, + be van szerelve az inverter is ami 1200 W os . A tetőn napelemek. Van egy 30 literes fagyasztó előre lefagyasztva benne a cuccok ,a kis gyári hűtő ami be van épitve utközben 12 voltról üzemel. A Tv 220V ról megy de csak a kempingben, a telefonokat, laptopokat, fényképezőt már tudjuk tölteni 12 voltról is. Van Led világításunk is. A gázrezsót is tudjuk használni szükség esetén, ha nincs 220 V áramunk éppen. Vagy szabad tűzön sütögetünk.75_tuz.gif Gáz melegiti a vizet a fürdéshez, meg ha épp hideg van nyáron a körfűtést.Tehát a lakóautónkban minden kényelem megvan. A nagy melegben is van egy ventilátor ami 220 V ról megy. Klimánk nincs... bár ne lenne olyan drága. . Eddig még nem voltunk vadkempingben napokig áram nélkül mert kaptunk a közeli vendéglőből kábelen áramot. Azt próbáltuk körbejárni eddig, ha nincs lehetőség 220 V- oz jutni akkor van az inverter+ napelemmel hogyan birható ki és meddig egy olyan helyen ahol szivesen maradnánk pár napig is. Amikor megvettük a lakóautót az inverter már be volt építve de nem volt ellátva védelemmel túlfesz ellen. Figyelmetlenség miatt egyszerre kapott egy véletlen folytán 220V -ot és 12 v ot. Ez már többé nem fordulhat elő, mert védelemmel van ellátva és ezután egy kicsit jobban odafigyelünk a biztonságra. Tavaly még kezdők voltunk minden téren. Általában kempingben töltöttük az idő nagy részét. Az idén már kipróbálnánk vadkempinget is alkalomadtán ha épp nincs a közelben más lehetőség.

Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
#12323     2017.03.21. 12:11        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2017.03.17. 21:42


Valóban sok pontban igazad van, és talán én fogalmaztam kissé sarkosan. Azzal nincs gond, mikor valaki, mint Ti, ésszel használja a rendelkezésre álló technikát.
A közelmúltban találkoztam egy olyan esettel, mikor egy aprócska lakóautóba, a gazdi, becuccolt, 380 A-nyi akkumulátort. Persze minden szabályt felrúgva, hozzáértés mentesen. A csoda a dologban az, hogy csak némi elektronika szállt el, és nem az egész lakó égett porig.
Nekünk is van inverterünk, és volt idő, amikor rendszeresen használtuk, de eljött az az idő, amikorra már nem volt rá szükségünk, így az utóbbi 3 évben már be sem üzemeltem, ezért mint felesleges nehezék, kikerült a lakóból. Most ott porosodik a polcon a garázsban.

Hát igen! A 380 Ah akkunak már kellene egy 38 A-es töltőáram is.
Egyrészt nemigen van ilyen 230V-os akku töltő.
Másrészt alaposan meghúzza a kocsi generátorát is. És ha az bírja is, akkor még az is nagy kérdés, hogy milyen messze és milyen vezetékekkel kapcsolódnak az akkuk a generátorhoz. Hamar be lehet kerülni a hírekbe. 30_10_cry.gif

Nekem be van építve, kívülről és belülről (távvezérlő) is kényelmesen kapcsolható. Egy átkapcsoló relé "teszi ki" az áramot az összes konnektorra (amikor nincs külső 203V. + kívül, ha a szervizajtót kinyitom, ott van az inverter azon is van még egy szabad dugalj. Kvázi külső konnektor. Így a lakó előtt is bármit bedughatok.
Pl most hétvégén egy barátomnak lemerült az áfonyája, és csak 220-as töltője volt. Probléma megoldódott 01_mosoly.gif

Mindenhol ... otthon
#12309     2017.03.19. 14:51     1 embernek tetszik    

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2017.03.17. 09:01


10 éve inverterezek 10_02_kacsint.gif
Ha nem lenne, nagyon hiányozna.
Egy bármikor használható 220V-os rendszer az egy jó dolog. Az viszont egyértelmű, hogy a használóknak is tudnia kell néhány alapdolgot. Leginkább azt, hogy nem használunk nagyfogyasztókat hosszú ideig. Ehhez tudni kell, különbséget tenni egy ventilátor és egy hajszárító között. Kell egy kis oktatás feleségnek, gyerekeknek is.

Attól hogy van a konnektorban áram attól azt még nem lehet úgy használni mint otthon. Pl. csak addig van töltőn valami amíg muszáj. Semmit nem hagyunk bekapcsolva fölöslegesen. Az invertert is kikapcsoljuk és minig takarékoskodunk az árammal mert ha lefogy akkor apa nem engedi meg a tablettöltést 20_40_merges.gif
01_mosoly.gif
Ezek jó dolgok mert utána otthon is eszébe jut mindnkinek.

A 12 V-os készülékekkel is igazad van de két gond azért akad ezekkel, egyrészt nagyságrendekkel drágábbak, másrészt azokat meg csak a lakóban lehet használni.
Tehát amíg van inverter addig lehet az otthoni dolgokat ötletszerűen is vinni magunkkal. Míg egy 12 V-os mikrót külön a lakóba kell megvenni, pedig az árából már kafa invertert lehet venni.

Szóval én azt mondom, hogy nagyon jó ha van. Időnként sokat segít. De a bekötését csak hozzáértő ember végezze, és az egész család ésszel használja.

Valóban sok pontban igazad van, és talán én fogalmaztam kissé sarkosan. Azzal nincs gond, mikor valaki, mint Ti, ésszel használja a rendelkezésre álló technikát.
A közelmúltban találkoztam egy olyan esettel, mikor egy aprócska lakóautóba, a gazdi, becuccolt, 380 A-nyi akkumulátort. Persze minden szabályt felrúgva, hozzáértés mentesen. A csoda a dologban az, hogy csak némi elektronika szállt el, és nem az egész lakó égett porig.
Nekünk is van inverterünk, és volt idő, amikor rendszeresen használtuk, de eljött az az idő, amikorra már nem volt rá szükségünk, így az utóbbi 3 évben már be sem üzemeltem, ezért mint felesleges nehezék, kikerült a lakóból. Most ott porosodik a polcon a garázsban.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#12305     2017.03.17. 21:42     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2017.03.16. 22:14
... Felesleges úri passziónak tartom az inverteres megoldások erőltetését. Szinte mindenre van 12 voltos megoldás a lakókhoz, ami ésszerűen üzemeltethető 12 voltról....

10 éve inverterezek 10_02_kacsint.gif
Ha nem lenne, nagyon hiányozna.
Egy bármikor használható 220V-os rendszer az egy jó dolog. Az viszont egyértelmű, hogy a használóknak is tudnia kell néhány alapdolgot. Leginkább azt, hogy nem használunk nagyfogyasztókat hosszú ideig. Ehhez tudni kell, különbséget tenni egy ventilátor és egy hajszárító között. Kell egy kis oktatás feleségnek, gyerekeknek is.

Attól hogy van a konnektorban áram attól azt még nem lehet úgy használni mint otthon. Pl. csak addig van töltőn valami amíg muszáj. Semmit nem hagyunk bekapcsolva fölöslegesen. Az invertert is kikapcsoljuk és minig takarékoskodunk az árammal mert ha lefogy akkor apa nem engedi meg a tablettöltést 20_40_merges.gif
01_mosoly.gif
Ezek jó dolgok mert utána otthon is eszébe jut mindnkinek.

A 12 V-os készülékekkel is igazad van de két gond azért akad ezekkel, egyrészt nagyságrendekkel drágábbak, másrészt azokat meg csak a lakóban lehet használni.
Tehát amíg van inverter addig lehet az otthoni dolgokat ötletszerűen is vinni magunkkal. Míg egy 12 V-os mikrót külön a lakóba kell megvenni, pedig az árából már kafa invertert lehet venni.

Szóval én azt mondom, hogy nagyon jó ha van. Időnként sokat segít. De a bekötését csak hozzáértő ember végezze, és az egész család ésszel használja.

Mindenhol ... otthon
#12302     2017.03.17. 09:01     1 embernek tetszik    

nemo25
Ecser City
525 mániapont

Miért szeretik megerőszakolni az emberek a fizikát??????? Mi értelme túlbonyolítani, túlterhelni a lakóautók technikáját???? Felesleges úri passziónak tartom az inverteres megoldások erőltetését. Szinte mindenre van 12 voltos megoldás a lakókhoz, ami ésszerűen üzemeltethető 12 voltról. Amire meg nincsen, azt nem érdemes elektromos verzióban használni akkumulátorról. Arra ott vannak a gáz üzemű készülékek.
Több esetben is azt láthatjuk, hogy azon agyalnak, hogyan lehet több áramot összekalapálni, mindegy mibe kerül. Abszolút rossz megközelítés. Azon kell rugózni, hogy hol lehet takarékoskodni az energiával.

Ahogy Gábor is megírta, az elektromos rendszer fejlesztése, nem LEGO játék. Ezek megtervezése, komoly mérnöki munka, amik szakismereteket igényelnek!!!!!!!!!

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#12300     2017.03.16. 22:14     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta istozi 2017.03.15. 10:18

Ha az invertert 1200 W-ra leterheljük, akkor a 12 V-on 100 A (+10% átalakítási veszteség) áramot vesz fel. Ehhez pedig elég erős akkutelep kell, szóval egy 75 Ah-ást rendesen leszívja (csak percekig bírja).

Ha már elkezdesz számolni akkor számoljuk is végig, mert látszik is, hogy ellentmond a számolgatás és a gyakorlati tapasztalat.

"1200 W-ra leterheljük, akkor a 12 V-on 100 A (+10% átalakítási veszteség)"

Eddig jó is lenne a számolás, vagyis 110 Ah-ra van szükség a veszteséggel együtt egy órányi üzemhez.

Az említett 75-Ah-ás akkunak a számolgatás szerint akkor bírnia kéne több mint fél órát.

Neked sem ez lett a tapasztalat "(csak percekig bírja)".

Ez azért van mert ilyen mértékű áramfelvételnél egész mások az adatok. Az akkumulátoroknál megadott Ah az nagyon nem mindegy, hogy mennyi idő alatt van "kiszedve".

A hivatalos az hogy a gyártóknak a 20 óra alatt leadható töltést kell közölniük. Tehát a 75 Ah-ás akku az 20 óra alatt ad le 75 A-t. Ez 3,75 A-es terhelést jelent 20 órára.

Jobbfajta munkaaksinál megadják több időtartamhoz is az értéket

Pl. a Jenox hobby 100 Ah-ás címkéjén is rajta van hogy 100 óra alatt már 110 Ah-át is le tud adni, de 5 óra alatt viszont csak 80-at. Az A számolható
Ez az akku a következőket tudja a különböző áramerősségeknél:
1.1 A = 110 Ah
5 A = 100 Ah (ez a gyári adat)
16 A = 80 Ah

Jó látszik hogy ugyanannak az akkumulátornak a kapacitása drasztikusan változik a leadott áram függvényében. Úgy saccolom, hogy 110 A-es áramfelvétel esetén ez a 100Ah -ás akkumulátor jó ha 30Ah-t tud.

Csak viszonyításképpen ez a 110 A már közelít egy benzines autó 1600 cm3-es motorjának indítóáramához, ami viszont csak pár másodpercig tart.
És itt mi nem is indító, hanem munkaaksikat használunk.

Másik fontos dolog az akkumulátor élettartamát jelentősen befolyásolja a töltés és a fogyasztás sebessége.
Tölteni maximum a kapacitás 10%-val szabad. (100 Ah-ást max 10A-ral) Vagyis 10 óra alatt lehet feltölteni. A fogyasztás pedig 20 órára van kitalálva. Ennél lassabb jó, a gyorsabb rossz.

Az akkumulátorok főleg a munkaaksik nem szeretik a nagy terhelést. Ezek hosszú tartós ámde viszonylag alacsony áramerősségre vannak kitalálva. Ha nagy terhelést akarunk akkor minél nagyobb kapacitású és minél több párhuzamosan kötött aksi annál jobb.

Nagyon fontosak a jó elektromos kötések is mert a 12V-os szakaszon lévő 110A az már nagyon komoly áramerősség. A laikusoknak mondom, nem ráz hanem melegszik.
Ha nincs megfelelő vezeték keresztmetszet és elég nagy felületű kapcsolódás a kötéseken akkor forrósodik. A lakóautó pedig remekül ég.

Összegezve!
Rövid ideig lehet használni nagyobb fogyasztókat, de tartósan nem. Ezért sem működhet pl klíma az akksiról.

Amit nagyon nem javasolnék, hogy valaki egy 75 Ah-ás akkumulátorról főzze a marhagulyást, mert ha más baj nem is történik az az akku akkor is nagyon hamar kukába fog kerülni.


Hajnalka! Ugye szervizben rakatjátok be.
Vagy ha nem, akkor nem bántásból kérdezem, de ugye kettőtök közül a férjed az aki jobban ért az elektromos rendszerekhez. 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#12296     2017.03.15. 14:15     4 embernek tetszik    
1
2
3
4
5
6
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: