Közlekedés

Létrehozás dátuma: 2012.12.16.

1
2
3
4
5

Hozzászólások

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

Gábor...még egy valamit. Ezzel a mondatoddal biztos beloptad magad a Gabi szívébe !

A szőkézésért elnézést. Az nem a hajszínre vonatkozott. Főleg nem Gabinénire

Biztos hízelegni akartál , hisz előtted is világos lehet , hogy az ilyen évjáratú hölgyeknél a szőke hajszín a természet egyik csodája lenne.
Ha ezt elolvassa ...olyan máriapontot kapsz tőle még hogy....Mária a kisdeddel !!!

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#1802     2012.12.18. 08:52        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta GaborApa 2012.12.17. 20:46


Tudod mit? Jancsi!
Most abba nem akarok belemenni, hogy ezt majdnem 10 évvel ezelőtt írták.
Inkább (a kitartásodért) nyomok neked egy tetsziket, ami holnapra mániaponttá érik.

Meg azért, mert most már félek is, hogy még keményebb leszel
10_03_lol.gif

Csak utoljára még...jelenleg 2012-ben az unióban baleseti statisztika alapján mi kb. úgy nagyjából középen állunk míg a sógorok a végén kullognak ennek a statisztikának...dacára annak , hogy a becitált írásmű mikor készült.

Hisz tíz év alatt nagy változás nincs ...például nekem 10 éve is fájt a derekam és mint láthatod hetente....azóta sincs semmi változás !!!:-)))

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#1801     2012.12.17. 22:53        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Jamesz 2012.12.17. 20:14
Na jó...ha nem akarsz máriapontot adni akkor keményebben vitázom......:-)))

EU-hírek

Ausztria- EU-összehasonlítás
.....

Tudod mit? Jancsi!
Most abba nem akarok belemenni, hogy ezt majdnem 10 évvel ezelőtt írták.
Inkább (a kitartásodért) nyomok neked egy tetsziket, ami holnapra mániaponttá érik.

Meg azért, mert most már félek is, hogy még keményebb leszel
10_03_lol.gif

Mindenhol ... otthon
#1800     2012.12.17. 20:46        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

Na jó...ha nem akarsz máriapontot adni akkor keményebben vitázom......:-)))

EU-hírek

Ausztria- EU-összehasonlítás

Ausztriában autózni veszélyes: ezt bárki így látja, aki elé kivág például a járda mellett parkoló autó, mintha nem is lenne rajta tükör - ami egészen mindennapos eset -, vagy más hasonlóan elképesztő élménye akad. Most azonban az Európai Unió írásba adta: egyetlen európai országban sem olyan nagy az esély, hogy az ember balesetet szenved, mint Ausztriában.
Az osztrákok a felmérések szerint mintegy 90 százalékban jó vezetőknek tartják magukat, de a nemrég közzétett tanulmány szerint az uniós sor végén kullognak, olyannyia, hogy ezen még az EU bővítése sem változtat, mert a tagjelölt államok statisztikái jobbak.
Az EU adatai szerint - amelyeket a VCÖ zöld autóklub tett közzé - a közlekedés halálos áldozatainak számát tekintve Ausztria valamivel jobban, a 9. helyen áll a 15 tagállam közül. Utána főleg dél-európai országok következnek, s ezért a viszonylag jó helyezés magyarázata az, hogy a még hátrébb lévő országokban kevesebb biztonsági berendezéssel felszerelt autók közlekednek, továbbá nem, vagy alig állnak rendelkezésre mentő helikopterek és korszerűen felszerelt mentőautók, amelyek sokszor az utolsó pillanatban mégiscsak megmentik a karambolozó autós életét. Még így is minden kilenc órában meghal valaki az osztrák utakon.
S mindez annak ellenére így van, hogy a külső szemlélő számára az osztrákok közül nagyon sok felette védekezően vezet: nem mer óránként 40 kilométeresnél nagyobb sebességgel menni hatalmas autójával ott, ahol nyugodtan mehetne hatvannal, s ha egy szűkebb, de két autónak tudhatóan helyet biztosító utcában szembe jön valami, megáll, az elsőbbségadást előíró táblával védett főúton is megáll minden sarkon, stb. Van aztán a másik véglet, aki száguld, erőszakoskodik, és ott sem ad elsőbbséget, ahol ez kötelező lenne. Viszonylag ritka, aki tempósan és határozottan, biztonságosan vezet.

Ausztria rossz helyezésének egyik okát az elemzők a közlekedési morálban látják, de emlékeztetnek arra is, hogy ahol a közlekedési halálozási statisztika jobb, ott az ittas vezetés szinte mindenütt bűncselekménynek számít és büntetett előéletet von maga után.
Ha mármost valaki azt gondolná - amint sok osztrák teszi - hogy a hatalmas átmenő forgalommal küzdő Ausztriában ez az egyik oka a balesetek nagy számának, az téved: más tranzitországokban sokkal jobb a baleseti statisztika, továbbá az Ausztriában külföldiek részvételével zajló balesetek száma nagyjából megfelel annak, amennyi balesetben osztrákoknak van részük külföldön.
Tény viszont, hogy a szakértők szerint a magyar szemmel remeknek látszó osztrák utak nem eléggé, s például az angliai és svéd utaknál sokkal kevésbé biztonságosak. Márpedig a bécsi műszaki egyetem útépítési és útfenntartási tanszékén kiszámolták: a balesetek Ausztriában évente 4 milliárd euró kárt okoznak a gazdaságnak, s biztonságosabb utakkal mintegy négyszázzal lehetne csökkenteni évente a közlekedési halottak számát. A szakértők egyik követelése, hogy az utak kopását előre számítsák ki és idejében javítsák ki a kopás okozta tapadás-változásokat. Ám azt is hangsúlyozzák, hogy ez a megelőzésnek csupán egyik része, a másik az autósokra hárul.
Horváth Júlia

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#1799     2012.12.17. 20:14     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Jamesz 2012.12.17. 08:49
Gáborapának meg külön.
....

Ha viszont most adsz 4 máriapontot ,mindent visszavonok ...és igazad van !!!!

4 pont az túl sok lenne, inkább válaszolok 10_04_razz.gif

Persze, senki sem mondja magáról, hogy szarul vezet, de ez itt nem is jó vagy rossz vezető kérdése.
Persze, én is a tükörből nézem, hol halad a mentő.
De biztos, hogy Te is láttál már olyanokat akik a sziréna hallatára megrémülnek, és lefékezve még akadályozzák is a nénóst. Láttam olyat is aki a belső sávból jobbra húzódott. Ehhez még jönnek azok akiknek bömböl a zene a kocsiban és azért nem hallják a szirénát, és van olyan is akinek a tükör csak azért van a kocsiján mert kötelező.
De ebből nem kell általánosítani, csak azt mondom, hogy vannak ilyenek. Szívesen meghallgatnék egy hazai mentőst.

A szőkézésért elnézést. Az nem a hajszínre vonatkozott. Főleg nem Gabinénire 30_90jajj.gif
Azt mint fogalom írtam, és csak azért mertem használni mert nálunk is van ilyen a családban, és ha úgy vezet, hogy rábízom a lakóautót, akkor biztos nem vezet annyira rosszul.10_02_kacsint.gif
Tudod, hogy az a gond a szőke nőkkel, hogy ha jobbra indexel még nem lehetsz benne biztos, hogy balra fordul.
Ez egy mentősnek komoly dilemmát jelenthet. 01_mosoly.gif

Nem akartam vitázni én senkivel, és nem is akartam megbántani a hazai autóstársadalmat, de anno én is napi szinten jártam Ausztriában és az én tapasztalatom szerint sokkal fegyelmezettebbek az autósok.
A másik dolog, visszatérve az alaptémára, hogy Ausztriában ki van táblázva és be is tartják ezt a mentőút biztosítását, nálunk meg csak akkor kezdenek el félrehúzódozni amikor észreveszik a a szirénát. A mentős meg gyorsít-fékez gyorsít-fékez.
Biztos, hogy nem ugyanazzal a tempóval tud haladni.

Mindenhol ... otthon
#1797     2012.12.17. 14:10        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

Gáborapának meg külön.

Elég szép kort megéltem , vezettem Európában, Ázsiában , Amerikában , Ausztráliában és még jó pár szigeten.
Jobb és bal kormánnyal , kis és nagykocsival.
Beszélgettem millió sofőrrel de ne adj isten , hogy egy is akadt volna köztük aki azt mondta volna ...te ..én akkora nagy barom vagyok a vezetéshez , hogy párját ritkítja . Én olyan ökör vagyok , hogy nem tudok odébbállni ha jön egy mentő vagy tűzoltó, még jó hogy nem fordulok teljesen keresztbe előttük !

Na ilyen még nem volt ....akivel beszéltem az mind kurva jól vezetett és betartotta a szabályokat , ám mindegyik ismert rengeteg szőkét , vén hülyét , vasárnapi sofőrt , stb, akik csak az ég tudja , hogy kerültek az utakra.

A szőkékről még annyit ....a Gabi olyan amilyen , de minden komoly baleset nélkül levezetett már vagy 30 évet.
Ráadásul ő még a klozettra is kocsival megy ...ráadásul nem kisteljesítményű nőies kocsikkal .
A világ bármilyen pontján nyugodtan átadhattam neki a kormányt ...már ha az a bal oldalon volt.

Most próbából megkérdeztem ...te melyik oldalra hajtsz le a belső sávból egy ilyen mentőelengedős esetnél.

...hátranézek a tükörbe és amerre a többiek mennek le az útról ...arra megyek én is !!!

Az okos szőke .....hisz igaza van , ha te ismered a szabályzatot ám a többiek másfele húzódnak mert balra teszem azt nincs hely ...te egyedül nem csinálhatsz mást !!

Ha viszont most adsz 4 máriapontot ,mindent visszavonok ...és igazad van !!!!

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#1796     2012.12.17. 08:49        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta DEP76 2012.12.16. 21:55


Gyerekek

Mindössze azért szóltam bele a vitába , mert nem igazán értem az osztrák közlekedés dicséretét a mi hátrányunkra.
Nekem több ismerősőm halt meg közlekedési balesetben kint ausztriában , mint itthon !!! Ráadásul mindenki ismeri ezeket az utakat és nagyon jól tudja ...a gondok a hegyekben kezdődnek .
Befutsz az alagút egyik oldalán napsütésben...kijössz a másikon jegeseső és tükőrjég.
Van olyan saját felvételem , amelyiken úgy néz ki a táj mintha egy háborúba lennénk ...mindenfele törött füstölgő roncsok......
Aztán most hunyd be a szemed , és képzeld el hova állnak félre a mentők , tűzoltókocsik elől az 10 kilométeres alagútban lévő autósok ....a szabályok szerint .
Csak ezért mondtam ...minden szabály annyit ér amennyit végre tudnak hajtani belőle .

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#1794     2012.12.17. 03:55        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta nemo25 2012.12.16. 21:10


Rendkívül sok igazságtartalam van annak amit írtál, és lényegében egyet is értek veled. Sajnos az tény, hogy egy túlszabályozott világban élünk ami sokunknak terhes. De itt és most ez van. Az is tény, hogy a yard azt fogja b...gatni akivel megteheti. Az aki a szabályok felé helyezi magát, anak meg van a felkészűltsége erre. Gondolok a trafidetektorra, blokkolóra, a lebukó rendszámtáblára, és a rendőrségi autóknál,háromszor erősebb és gyorsabb nagykaliberű tuning autókra. Ezek mindíg is röhögve fognak elhúzni a szabad sávban. De ezek miatt én még elengedem a nénós autót, mert több vagyok náluk. Talán azért működik ez a sogóroknál gördülékenyen, mert felfogták, hogy legközelebb lehet hogy éppen hozzá kell hogy siessen a mentés, és akkor joggal várhatja el a többiektől, amit ő is megtett. Ha meg széles a szekered, akkor álj be a kamionok mögé, vagy használj két sort. Aki látja, hogy a Merriot Hotel van mögéd akasztva, az úgyis megérti, hogy kell a hely. :-)))

Nem kell aggódni James-ért.
A múltkor amikor vártuk, mindenki aggódott, elé akartunk menni. Erre mire körülnézhettünk volna ott volt lent a réten, ahol ti is aludtatok.
Igaz Gabika besokkolt. James pedig nem tudta min aggódtunk.
Tükrök ide vagy oda biztosan megoldja :)
A HEMI elhúzza.:)

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#1793     2012.12.16. 21:55        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Jamesz 2012.12.16. 19:07


Mint említettem én a nullást használom naponta . Ezért firtattam ennek a nagyszerü osztrák találmánynak lényegét , amelyik azt mondja ...a belső jobbra a többi balra a leállósáv felé.......

Na most én a saját sávomba úgy tudok közlekedni belső sávon pl...hogy becsukom a tükrömet néha még a mellettem haladónak is. Fizetnék bármelyik osztráknak aki innen bárhova le tudna térni a szabályok figyelembe vételével.
Aztán van ahol momentán 8 sáv van , leálló meg egyse...itt most melyik szabály érvényes ??
Ha meg egy hülye van a a bandába az elé áll a mentőnek a leállósávban , de pont úgy a belső vagy középső sávban is.
A hülyesség nem ragaszkodik a szabályokhoz ...az szabályellenes !!!
Tudjuk jól...ha itt hagynának egy sávot anélkül , hogy azon mentő jőnne ...preventive...akkor azon abban a pillanatban nagykaliberű terepjárók indulnának el sietve és röhögve.
De megnyugtatok mindenkit ....megfigyeltem nemegyszer , ha jön a mentő , rendőrség ..a magyar autosók pontosan igy állnak félre szabályok nélkül is , ha van erre lehetőségük, ha nincs másképpen oldják meg ....de megoldják.
Rosszat mondani róluk értelmetlen , mert mi magunk is magyar sofőrők vagyunk és ha jól hallottam a mesékből...nincs párunk a világban !!!

Rendkívül sok igazságtartalam van annak amit írtál, és lényegében egyet is értek veled. Sajnos az tény, hogy egy túlszabályozott világban élünk ami sokunknak terhes. De itt és most ez van. Az is tény, hogy a yard azt fogja b...gatni akivel megteheti. Az aki a szabályok felé helyezi magát, anak meg van a felkészűltsége erre. Gondolok a trafidetektorra, blokkolóra, a lebukó rendszámtáblára, és a rendőrségi autóknál,háromszor erősebb és gyorsabb nagykaliberű tuning autókra. Ezek mindíg is röhögve fognak elhúzni a szabad sávban. De ezek miatt én még elengedem a nénós autót, mert több vagyok náluk. Talán azért működik ez a sogóroknál gördülékenyen, mert felfogták, hogy legközelebb lehet hogy éppen hozzá kell hogy siessen a mentés, és akkor joggal várhatja el a többiektől, amit ő is megtett. Ha meg széles a szekered, akkor álj be a kamionok mögé, vagy használj két sort. Aki látja, hogy a Merriot Hotel van mögéd akasztva, az úgyis megérti, hogy kell a hely. :-)))

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#1792     2012.12.16. 21:10        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

Csak az a gond, hogy hiába van bármilyen szabály, mindegy, hogy leálló, vagy középső, vagy bármi. Ha nincs rendesen kommunikálva. Most a belső sávból van aki jobbra húzódik, van aki meg balra és akkor még nem beszéltünk a szőkékről. A mentős meg szlalomozik mint Han Solo az aszterodia mezőben.
A balesetes meg elvérzik.
Mint említettem én a nullást használom naponta . Ezért firtattam ennek a nagyszerü osztrák találmánynak lényegét , amelyik azt mondja ...a belső jobbra a többi balra a leállósáv felé.......

Na most én a saját sávomba úgy tudok közlekedni belső sávon pl...hogy becsukom a tükrömet néha még a mellettem haladónak is. Fizetnék bármelyik osztráknak aki innen bárhova le tudna térni a szabályok figyelembe vételével.
Aztán van ahol momentán 8 sáv van , leálló meg egyse...itt most melyik szabály érvényes ??
Ha meg egy hülye van a a bandába az elé áll a mentőnek a leállósávban , de pont úgy a belső vagy középső sávban is.
A hülyesség nem ragaszkodik a szabályokhoz ...az szabályellenes !!!
Tudjuk jól...ha itt hagynának egy sávot anélkül , hogy azon mentő jőnne ...preventive...akkor azon abban a pillanatban nagykaliberű terepjárók indulnának el sietve és röhögve.
De megnyugtatok mindenkit ....megfigyeltem nemegyszer , ha jön a mentő , rendőrség ..a magyar autosók pontosan igy állnak félre szabályok nélkül is , ha van erre lehetőségük, ha nincs másképpen oldják meg ....de megoldják.
Rosszat mondani róluk értelmetlen , mert mi magunk is magyar sofőrők vagyunk és ha jól hallottam a mesékből...nincs párunk a világban !!!

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#1791     2012.12.16. 19:07        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta GaborApa 2012.12.16. 09:57
Ennek a rendszernek a lényege a nyitott folyosó lenne, és Nemo által belinkelt videón jól látszik, hogy (egy két szerencsétlenkedőt kivéve) ha ezt betartják a sofőrök, akkor a mentős (és a többi nénós) elég nagy sebességgel tud haladni.
Persze mindenki tudja, hogy utat kell engedni, de mivel csak akkor kezdenek el félrehúzódgatni, amikor már ott a nénósautó. Így az csak lépésben tud "furakodni".
Egy autópályán sok-sok kilóméterre a balesettől nagyon sok idő múlik azon, hogy a mentő sebessége 5-10 vagy 60-80.

Először én sem értettem, hogy miért nem jó a leállósáv, de valóban a le és feljáratoknál ezek is bedugulnak, mert sokan próbálnak egérutat találni. A másik, hogy nem mindenhol van.
Erre olyan szabály kell, ami mindenhol egyformán használható és ne a sofőrök találják ki hogy éppen hol is menjen a mentős. Meg, hogy ne kelljen a megszűnő leállósávnál bent, aztán megint kint haladni.

Csak az a gond, hogy hiába van bármilyen szabály, mindegy, hogy leálló, vagy középső, vagy bármi. Ha nincs rendesen kommunikálva. Most a belső sávból van aki jobbra húzódik, van aki meg balra és akkor még nem beszéltünk a szőkékről. A mentős meg szlalomozik mint Han Solo az aszterodia mezőben.
A balesetes meg elvérzik.

Higgyétek el működik, én láttam.
Olyan szinten csinálják már városban is a piros lámpáknál hogy némely esetben 100-zal is közéjük hajthatnál.
Ki merre megy az meg onnantól egyszerű hogy nézni kell az előtted haladót.:) Amúgy a szabály erre is világosan kitér, mint Nemo írta.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#1790     2012.12.16. 18:33        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Ennek a rendszernek a lényege a nyitott folyosó lenne, és Nemo által belinkelt videón jól látszik, hogy (egy két szerencsétlenkedőt kivéve) ha ezt betartják a sofőrök, akkor a mentős (és a többi nénós) elég nagy sebességgel tud haladni.
Persze mindenki tudja, hogy utat kell engedni, de mivel csak akkor kezdenek el félrehúzódgatni, amikor már ott a nénósautó. Így az csak lépésben tud "furakodni".
Egy autópályán sok-sok kilóméterre a balesettől nagyon sok idő múlik azon, hogy a mentő sebessége 5-10 vagy 60-80.

Először én sem értettem, hogy miért nem jó a leállósáv, de valóban a le és feljáratoknál ezek is bedugulnak, mert sokan próbálnak egérutat találni. A másik, hogy nem mindenhol van.
Erre olyan szabály kell, ami mindenhol egyformán használható és ne a sofőrök találják ki hogy éppen hol is menjen a mentős. Meg, hogy ne kelljen a megszűnő leállósávnál bent, aztán megint kint haladni.

Csak az a gond, hogy hiába van bármilyen szabály, mindegy, hogy leálló, vagy középső, vagy bármi. Ha nincs rendesen kommunikálva. Most a belső sávból van aki jobbra húzódik, van aki meg balra és akkor még nem beszéltünk a szőkékről. A mentős meg szlalomozik mint Han Solo az aszterodia mezőben.
A balesetes meg elvérzik.

Mindenhol ... otthon
#1788     2012.12.16. 09:57        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

Mivel elkanyarodtunk Ausztriától, nyitottam egy külön topikot.

Mindenhol ... otthon
#1784     2012.12.16. 09:18        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta nemo25 2012.12.15. 21:56

Rém egyszerű a képlet. Amíg a leállósáv marad szabadon, addig az azon vonuló gép rengeteg akadállyal találkozhat. Műszaki hibás géperejű, megszűnő leállósáv, és a fel. és lehajtók környéke is feltételezhetően sok járműnek menekülési út lehet, ami megint csak akadály és veszélyforrás a mentésre igyekvőknek. A belsőbb sáv, jobban használható, feltéve, ha mindenki felfogja, elfogadja, és helyesen alkalmazza a szabályt. A leállósáv nélküli két sávos pályatesten, meg értelem szerűen, egyik jobbra, másik balra húzódik le, miképpen azt leírja a szabály.
A szarnak akkor adunk pofont, ha egyesek töketlenkednek a szirénázó autó előtt.

Csak vitaképpen ...ezek szerint az osztrákoknál a belső sávban nem maradhat hibás géperejű ...ha meg megszűnik a leállósáv...abban a pillanatban ez az egész koncepció mondhatnám szart se ....de inkább fabatkát mondok ...annyit sem ér. Véleményem szerint ha jön a mentő senki nem a szabályokra hallgat , hanem végzi a legjobb tudása szerinti dolgát. Hisz gondolj bele ...ha mindig a szabályok szerint vezetnének az emberek , szinte nem is lennének balesetek amihez ki kéne engedni a mentőt. Ilyen okos szabályokat én is tudnék hozni ...például....Ha kigyullad a gépkocsi és erősen ég , a vezetőnek a bal oldali első ajtón kötelező kiugrani.

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#1783     2012.12.16. 00:01        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Jamesz 2012.12.14. 22:03


Nem igazán értem ...hisz ezzel mintegy megszűnik a leállósáv...

Azaz adtunk a szarnak egy pofont , hisz ezzel csak a leállósávot helyeztük máshova ...középre . Ezzel egyidőben három-négy sorban többszáz autót irányítottunk olyan pályára amit nem szoktak meg.
Aztán kiváncsi lennék a nulláson Csepel magasságában hova húzodna a legbelső sávból valaki balra. ???? vagy jobbra ???? vagy bárhova .
De kérdezem én ...mi oka van annak , hogy nem mind a három sávnak egy sávval jobbra kell menni ...és igy a belső sáv maradna szabadon ...ez zsenánt lenne ?
Miért ilyen marha okos ez a megoldás..mert osztrák ??? Hisz ha jött a mentő eddig is mindent megtett mindenki , hogy el tudjon menni.
Rém egyszerű a képlet. Amíg a leállósáv marad szabadon, addig az azon vonuló gép rengeteg akadállyal találkozhat. Műszaki hibás géperejű, megszűnő leállósáv, és a fel. és lehajtók környéke is feltételezhetően sok járműnek menekülési út lehet, ami megint csak akadály és veszélyforrás a mentésre igyekvőknek. A belsőbb sáv, jobban használható, feltéve, ha mindenki felfogja, elfogadja, és helyesen alkalmazza a szabályt. A leállósáv nélküli két sávos pályatesten, meg értelem szerűen, egyik jobbra, másik balra húzódik le, miképpen azt leírja a szabály.
A szarnak akkor adunk pofont, ha egyesek töketlenkednek a szirénázó autó előtt.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#1781     2012.12.15. 21:56        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta GaborApa 2012.12.13. 12:11


Jó tudni, hogy már a torlódáshoz érve így kell haladni 20_30_szegyell.gif
és látott-e már valaki olyan szépen, a biztonsági folyosót meghagyó kocsisort itthon, mint amilyet Nemo belinkelt?
írta Miska 2012.12.13. 11:43

Idézem: " További újdonság a torlódásoknál alkalmazandó biztonsági folyosó szabályozása. Szeptembertől a két- vagy többsávos autópályákon és autóutakon közlekedőknek –torlódáshoz érve – a legbelső sávban balra, míg a többi sávokban szorosan jobbra kell húzódniuk."
Tehát itt is.

Nem igazán értem ...hisz ezzel mintegy megszűnik a leállósáv...

Azaz adtunk a szarnak egy pofont , hisz ezzel csak a leállósávot helyeztük máshova ...középre . Ezzel egyidőben három-négy sorban többszáz autót irányítottunk olyan pályára amit nem szoktak meg.
Aztán kiváncsi lennék a nulláson Csepel magasságában hova húzodna a legbelső sávból valaki balra. ???? vagy jobbra ???? vagy bárhova .
De kérdezem én ...mi oka van annak , hogy nem mind a három sávnak egy sávval jobbra kell menni ...és igy a belső sáv maradna szabadon ...ez zsenánt lenne ?
Miért ilyen marha okos ez a megoldás..mert osztrák ??? Hisz ha jött a mentő eddig is mindent megtett mindenki , hogy el tudjon menni.

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#1779     2012.12.14. 22:03        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta nemo25 2012.12.14. 19:25

Tökéletesen igazad van. Ezt már gyermekkorban beléjük kéne nevelni. Annyi felesleges dolgot tanítanak meg nekik, és közben az életre, a túlélésre nem készítik fel őket. Nem csoda, hogy ennyi gyerekbaleset történik, és ez utána sem lesz jobb. Azok a közlekedni nem tudó gyerekek, felnőttként beülnek a 30 órás képzés után a kocsikba, és azt hiszik tudnak vezetni, hiszen nekik papírjuk van róla. De amint van egy kis probléma, leblokkolnak, és gőzük nincsen mit és hogyan kéne tenni.
A legjobb ha magad készíted fel a gyerekeidet a közlekedés rejtelmeire.
Az meg hogy miért megy a sógoroknál ez a félreállós mutatvány? Mert egyszerűen akarják hogy menjen. Jól felfogott érdekük, hogy a mentés és a segítség mihamarabb a baj helyszínére érjen. Amíg itthon a dögöljön meg a szomszéd tehene szemlélet uralkodik, addig nem is lehet számítani arra hogy ez, és az ehhez hasonlatos dolgok jól működjenek. A büntetés meg nem hinném, hogy a megfelelő ezen problémák megoldására. A büntetés csak dacot, ellenállást vált ki az emberekből. A megfelelő tájékoztatás sokkal hatékonyabb eszköz lenne, főleg, ha meg is értetnék az emberekkel, hogy mi az értelme az egésznek.

Ez utóbbi dolgokra lehetne használni a médiát.
Csak ők nagyon el vannak foglalva az értékesebbnél értékesebb mondanivalókkal.:)

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#1778     2012.12.14. 20:56        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta DEP76 2012.12.14. 18:52


Ahogy mondod.
Sokszor elmélkedtem már(sokszor társaságban is hangosan, kutyaugatás nem hallatszik az égig) hogy a mai állapotokban amikor , mindenki közlekedik, életünk minden napján.
Hogyan a fenébe lehet ezt a kérdést ennyire hanyagul kezelni.
Minimum hogy iskolai kötelező elemi tantárggyá tenném, keményen számon kérve.
Egy akár nyolc éves gyerek simán kerékpározik közúton. Nem tudom mennyire van tisztában a kanyarodási ,vagy jobb kéz szabályokkal. Kíváncsi lennék mit tesz ha odaér, egy egyenrangú útkereszteződéshez.
Be merem vallani én magam is meglepődtem amikor tanultam a kressz-t, hogy hogyan éltem eddig túl.
Csak annak tudhattam be a balesetmentes életemet, hogy bizonyos szabályt betartottak amit én is alkalmazok:
Minden esetben csak akkor van elsőbbségem ,ha azt megadták.
Tökéletesen igazad van. Ezt már gyermekkorban beléjük kéne nevelni. Annyi felesleges dolgot tanítanak meg nekik, és közben az életre, a túlélésre nem készítik fel őket. Nem csoda, hogy ennyi gyerekbaleset történik, és ez utána sem lesz jobb. Azok a közlekedni nem tudó gyerekek, felnőttként beülnek a 30 órás képzés után a kocsikba, és azt hiszik tudnak vezetni, hiszen nekik papírjuk van róla. De amint van egy kis probléma, leblokkolnak, és gőzük nincsen mit és hogyan kéne tenni.
A legjobb ha magad készíted fel a gyerekeidet a közlekedés rejtelmeire.
Az meg hogy miért megy a sógoroknál ez a félreállós mutatvány? Mert egyszerűen akarják hogy menjen. Jól felfogott érdekük, hogy a mentés és a segítség mihamarabb a baj helyszínére érjen. Amíg itthon a dögöljön meg a szomszéd tehene szemlélet uralkodik, addig nem is lehet számítani arra hogy ez, és az ehhez hasonlatos dolgok jól működjenek. A büntetés meg nem hinném, hogy a megfelelő ezen problémák megoldására. A büntetés csak dacot, ellenállást vált ki az emberekből. A megfelelő tájékoztatás sokkal hatékonyabb eszköz lenne, főleg, ha meg is értetnék az emberekkel, hogy mi az értelme az egésznek.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#1775     2012.12.14. 19:25        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta nemo25 2012.12.13. 23:37

Na a nálunk történő bevezetésről biztosat nem tudtam én sem. Az még megvan, hogy a médiák nagy hanggal beszéltek róla, hogy vitáznak a bevezetéséről, de mikor bevezetik az már nem hír. így nem is lehet róla hallani.
Sajnos utopisztikus képzelődés azt hinni, hogy a videóban bemutatott módon fognak viselkedni az utakon a sofőrök. A gépkocsivezető képzés ijesztően gyenge, és szerintem hajítófát nem ér. A 30 óra alatt az alapokat sem lehet megtanítani. Akkor miképpen várnánk el, hogy a mindennapos közlekedésben ezt alkalmazzák is az emberek???

Ahogy mondod.
Sokszor elmélkedtem már(sokszor társaságban is hangosan, kutyaugatás nem hallatszik az égig) hogy a mai állapotokban amikor , mindenki közlekedik, életünk minden napján.
Hogyan a fenébe lehet ezt a kérdést ennyire hanyagul kezelni.
Minimum hogy iskolai kötelező elemi tantárggyá tenném, keményen számon kérve.
Egy akár nyolc éves gyerek simán kerékpározik közúton. Nem tudom mennyire van tisztában a kanyarodási ,vagy jobb kéz szabályokkal. Kíváncsi lennék mit tesz ha odaér, egy egyenrangú útkereszteződéshez.
Be merem vallani én magam is meglepődtem amikor tanultam a kressz-t, hogy hogyan éltem eddig túl.
Csak annak tudhattam be a balesetmentes életemet, hogy bizonyos szabályt betartottak amit én is alkalmazok:
Minden esetben csak akkor van elsőbbségem ,ha azt megadták.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#1773     2012.12.14. 18:52        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta DEP76 2012.12.14. 18:37


Nap mint nap járok arra.
Egyszerűen úgy hogy kitáblázták ,olyan érthető ábrázolással és gyakorisággal, hogy én, aki soha nem hallottam a szabályváltozásról simán megértettem.
Az viszont elismerésre méltó ahogy alkalmazzák is ,mert még oda sem érsz egy torlódáshoz, messziről felismered mert a kocsik pozíciója árulkodik.:)
ilyen egyszerű :)

Nálunk miért nem?
30_10gondol.gif
Lehet érte büntetni?

Mindenhol ... otthon
#1772     2012.12.14. 18:45        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta GaborApa 2012.12.14. 09:11

Jelen témánál az a fő gond, hogy a gyakorló vezetők nincsenek megfelelően tájékoztatva.
Ahogy írtad is: a médiák nagy hanggal beszéltek róla, hogy vitáznak a bevezetéséről, de mikor bevezetik az már nem hír
Vajon Ausztriában hogyan kommunikálták a bevezetést, hogy mindenki tud róla?

Nap mint nap járok arra.
Egyszerűen úgy hogy kitáblázták ,olyan érthető ábrázolással és gyakorisággal, hogy én, aki soha nem hallottam a szabályváltozásról simán megértettem.
Az viszont elismerésre méltó ahogy alkalmazzák is ,mert még oda sem érsz egy torlódáshoz, messziről felismered mert a kocsik pozíciója árulkodik.:)

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#1771     2012.12.14. 18:37        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2012.12.13. 23:37

Na a nálunk történő bevezetésről biztosat nem tudtam én sem. Az még megvan, hogy a médiák nagy hanggal beszéltek róla, hogy vitáznak a bevezetéséről, de mikor bevezetik az már nem hír. így nem is lehet róla hallani.
Sajnos utopisztikus képzelődés azt hinni, hogy a videóban bemutatott módon fognak viselkedni az utakon a sofőrök. A gépkocsivezető képzés ijesztően gyenge, és szerintem hajítófát nem ér. A 30 óra alatt az alapokat sem lehet megtanítani. Akkor miképpen várnánk el, hogy a mindennapos közlekedésben ezt alkalmazzák is az emberek???
Jelen témánál az a fő gond, hogy a gyakorló vezetők nincsenek megfelelően tájékoztatva.
Ahogy írtad is: a médiák nagy hanggal beszéltek róla, hogy vitáznak a bevezetéséről, de mikor bevezetik az már nem hír
Vajon Ausztriában hogyan kommunikálták a bevezetést, hogy mindenki tud róla?

Mindenhol ... otthon
#1767     2012.12.14. 09:11        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta GaborApa 2012.12.13. 12:11


Jó tudni, hogy már a torlódáshoz érve így kell haladni 20_30_szegyell.gif
és látott-e már valaki olyan szépen, a biztonsági folyosót meghagyó kocsisort itthon, mint amilyet Nemo belinkelt?
Na a nálunk történő bevezetésről biztosat nem tudtam én sem. Az még megvan, hogy a médiák nagy hanggal beszéltek róla, hogy vitáznak a bevezetéséről, de mikor bevezetik az már nem hír. így nem is lehet róla hallani.
Sajnos utopisztikus képzelődés azt hinni, hogy a videóban bemutatott módon fognak viselkedni az utakon a sofőrök. A gépkocsivezető képzés ijesztően gyenge, és szerintem hajítófát nem ér. A 30 óra alatt az alapokat sem lehet megtanítani. Akkor miképpen várnánk el, hogy a mindennapos közlekedésben ezt alkalmazzák is az emberek???

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#1766     2012.12.13. 23:37        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Miska 2012.12.13. 11:43

Idézem: " További újdonság a torlódásoknál alkalmazandó biztonsági folyosó szabályozása. Szeptembertől a két- vagy többsávos autópályákon és autóutakon közlekedőknek –torlódáshoz érve – a legbelső sávban balra, míg a többi sávokban szorosan jobbra kell húzódniuk."
Tehát itt is.

Jó tudni, hogy már a torlódáshoz érve így kell haladni 20_30_szegyell.gif
és látott-e már valaki olyan szépen, a biztonsági folyosót meghagyó kocsisort itthon, mint amilyet Nemo belinkelt?

Mindenhol ... otthon
#1763     2012.12.13. 12:11        

Miska
Szob
516 mániapont

írta GaborApa 2012.12.13. 09:31

Nekem is rémlett valami. 20_30_szegyell.gif De nálunk nem úgy van, hogy csak akkor kell így félrehúzódni, ha jön a nénósautó?
Az osztrákoknál meg a nénótól függetlenül mindig?
Idézem: " További újdonság a torlódásoknál alkalmazandó biztonsági folyosó szabályozása. Szeptembertől a két- vagy többsávos autópályákon és autóutakon közlekedőknek –torlódáshoz érve – a legbelső sávban balra, míg a többi sávokban szorosan jobbra kell húzódniuk."
Tehát itt is.

Miska
#1762     2012.12.13. 11:43        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Miska 2012.12.13. 09:17

Nálunk 2012.szept.1.én vezették be.Úgy hívják, hogy mentő sáv. Egyébként több más európai ország pl. Ausztria példáját követve.
Nekem is rémlett valami. 20_30_szegyell.gif De nálunk nem úgy van, hogy csak akkor kell így félrehúzódni, ha jön a nénósautó?
Az osztrákoknál meg a nénótól függetlenül mindig?

Mindenhol ... otthon
#1761     2012.12.13. 09:31        

Miska
Szob
516 mániapont

írta nemo25 2012.12.13. 00:24
Lassan egy éve érvényben van Ausztriában, egy új szabály. Sokan nem is hallottak róla, de ez nem mentesít senkit alóla.
2012. január 1.-e óta közlekedési dugók esetén a következő szabályok lépnek életbe.
Ha az autópályán vagy a gyorsforgalmi úton közlekedési dugó kialakulása fenyeget, akkor mentő utat kell kialakítani, attól függetlenül, hogy a mentés folyamatban van-e, vagy a bevetési járművek már a közelben vannak-e. Járművünkkel a lehető legjobban húzódjunk le az útpadkára, párhuzamosan a mentő úttal. Megfelelő biztonsági távolság tartása kötelező!
Kétsávos autópályán, gyorsforgalmi úton:
A bal sávban haladva húzódjon le a lehető legjobban balra, a jobb sávban haladva, pedig a lehető legjobban jobbra, ennem során a leállósávot is használhatjuk. Ez a szabály személygépkocsikra, motorkerékpárokra, tehergépjárművekre és buszokra egyaránt vonatkozik.

Több sávos utakon:
Három vagy több sávos autópályákon ugyanezt a rendszert kell alkalmazni, úgy, hogy a bal sávban haladók balra, míg a többi sávban haladó jármű a lehető legjobban jobbra húzódjon le. A jobboldali szélső sávban haladó járműveknek a leállósávot is használniuk kell!

Egy bemutató videót is meg lehet tekinteni.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=S7i-zQtpdHE

Amennyiben valakinek még kétsége lenne a felől, hogy erre miért van szükség, akkor esetleg nézze meg ezt a kis filmet, amit egy tűzoltó autó vonulása közben készítettek.

http://www.youtube.com/watch?v=gqWZrFLuu0E

Tanulságos. :-) Ugye milyen szerencsétlenek tudunk lenni egy ilyen kocsiból nézve? Emiatt vezették be ezt a szabályt.
Nálunk 2012.szept.1.én vezették be.Úgy hívják, hogy mentő sáv. Egyébként több más európai ország pl. Ausztria példáját követve.

Miska
#1760     2012.12.13. 09:17        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta nemo25 2012.12.13. 00:24
....Tanulságos. :-) Ugye milyen szerencsétlenek tudunk lenni egy ilyen kocsiból nézve? Emiatt vezették be ezt a szabályt.
Nálunk ebben a sávban húznának előre azok akik most a leállósávot használják.55_30_vezet2.gif

Mindenhol ... otthon
#1759     2012.12.13. 08:52        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

Lassan egy éve érvényben van Ausztriában, egy új szabály. Sokan nem is hallottak róla, de ez nem mentesít senkit alóla.
2012. január 1.-e óta közlekedési dugók esetén a következő szabályok lépnek életbe.
Ha az autópályán vagy a gyorsforgalmi úton közlekedési dugó kialakulása fenyeget, akkor mentő utat kell kialakítani, attól függetlenül, hogy a mentés folyamatban van-e, vagy a bevetési járművek már a közelben vannak-e. Járművünkkel a lehető legjobban húzódjunk le az útpadkára, párhuzamosan a mentő úttal. Megfelelő biztonsági távolság tartása kötelező!
Kétsávos autópályán, gyorsforgalmi úton:
A bal sávban haladva húzódjon le a lehető legjobban balra, a jobb sávban haladva, pedig a lehető legjobban jobbra, ennem során a leállósávot is használhatjuk. Ez a szabály személygépkocsikra, motorkerékpárokra, tehergépjárművekre és buszokra egyaránt vonatkozik.

Több sávos utakon:
Három vagy több sávos autópályákon ugyanezt a rendszert kell alkalmazni, úgy, hogy a bal sávban haladók balra, míg a többi sávban haladó jármű a lehető legjobban jobbra húzódjon le. A jobboldali szélső sávban haladó járműveknek a leállósávot is használniuk kell!

Egy bemutató videót is meg lehet tekinteni.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=S7i-zQtpdHE

Amennyiben valakinek még kétsége lenne a felől, hogy erre miért van szükség, akkor esetleg nézze meg ezt a kis filmet, amit egy tűzoltó autó vonulása közben készítettek.

http://www.youtube.com/watch?v=gqWZrFLuu0E

Tanulságos. :-) Ugye milyen szerencsétlenek tudunk lenni egy ilyen kocsiból nézve? Emiatt vezették be ezt a szabályt.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#1758     2012.12.13. 00:24     1 embernek tetszik    
1
2
3
4
5
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: