Napelem

Létrehozás dátuma: 2012.06.26.

1
2

Hozzászólások

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta
Sziasztok!
Szivesen venném, ha írna olyan, akinek van tapasztalata a lakókocsi napelemes energiaellátásáról. A fűtés nem elektromos, esetleg a hűtő a bojler, a vízszivattyú a világítás és a telefon töltők működnének alkalmanként erről.
Teljességgel nem értek hozzá, kérlek, hogy a leg egyszerűbben írjátok le. Esetleg írjatok árakat is.
Köszi.

A hűtő menjen gázról, mert az abszorpciós sok áramot fogyasztana.
Fűtés soha nem megy áramról, főleg nem napelemről. Túl nagy a fogyasztás.

A többi pedig akkumulátorról megy, a napelem pedig az akkut tölti egy töltésvezérlőn keresztül.

10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#13483     2018.08.14. 07:49        

Olaszkigyula

0 mániapont

Sziasztok!
Szivesen venném, ha írna olyan, akinek van tapasztalata a lakókocsi napelemes energiaellátásáról. A fűtés nem elektromos, esetleg a hűtő a bojler, a vízszivattyú a világítás és a telefon töltők működnének alkalmanként erről.
Teljességgel nem értek hozzá, kérlek, hogy a leg egyszerűbben írjátok le. Esetleg írjatok árakat is.
Köszi.
#13480     2018.08.13. 15:03        

kole1
Velký Krtíš Szlovákia
15 mániapont

segítségre volna szukségem van tudomása valakinek valakirol aki megtudná javítani a napelemet?a folia alatt amely nincs megsértve kb.4 oxidácio találhato és a napelem halott.elore is koszi
#11385     2016.09.14. 16:43        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta cv2adi 2015.07.06. 13:32
Mindenkinek szép napot !
Olvasgatom itt a nálam okosabb és szakmailag jobban felkészült szaktársak napelemes okfejtéseit, és az a pajzán sejtésem támadt hogy talán ez megoldaná ennek a nyamvadt abszorpciós hűtőnek az áram ellátását , mivel már évek óta a menet közbeni 12 Voltos üzemeltetése rémálommá vált !
Őszintén szólva nálam menet közben is csak gázról tudom biztosítani a működését ennek az áramzabáló szerkezetnek.
Képes volt 20 perc állás alatt lenullázni a fedélzeti 100 Ah akksit és a kocsi 100 ah aksiját is mivel elfelejtettem őket szétkapcsolni .....
Betolva indítottuk a lakót a benzinkutasok szórakoztatására .....
Tölt ez a napelem annyit hogy napos időben erről működhessen a hűtőm vajon ?Mi a véleményetek ?
Várom a szakik tanácsait, véleményét, útmutatását, ötleteiket, bármit ami segíthet ebben.
A Gábor Apa telefonos segítsége nagyon jól bevált, a hűtő felső szellőző rácsai mögé szerelt 2 db számítógép hűtőventilátor, 50 % növelte melegben a hűtőm kapacitását !
Köszönet érte ezúton is !

Abszorpciós hűtővel így is felejtős. 12Voltos kompressziós hűtő jöhet szóba, mivel az 30 Watt körül fogyaszt és időnként "pláne ha nincs nyitogatva" kikapcsol. Az iménti pedig folyamatosan szív 125 Wattot.

havaj dizsi káó okto lak
#9837     2015.07.06. 16:18     1 embernek tetszik    

cv2adi

1 mániapont

Mindenkinek szép napot !
Olvasgatom itt a nálam okosabb és szakmailag jobban felkészült szaktársak napelemes okfejtéseit, és az a pajzán sejtésem támadt hogy talán ez megoldaná ennek a nyamvadt abszorpciós hűtőnek az áram ellátását , mivel már évek óta a menet közbeni 12 Voltos üzemeltetése rémálommá vált !
Őszintén szólva nálam menet közben is csak gázról tudom biztosítani a működését ennek az áramzabáló szerkezetnek.
Képes volt 20 perc állás alatt lenullázni a fedélzeti 100 Ah akksit és a kocsi 100 ah aksiját is mivel elfelejtettem őket szétkapcsolni .....
Betolva indítottuk a lakót a benzinkutasok szórakoztatására .....
Tölt ez a napelem annyit hogy napos időben erről működhessen a hűtőm vajon ?Mi a véleményetek ?
Várom a szakik tanácsait, véleményét, útmutatását, ötleteiket, bármit ami segíthet ebben.
A Gábor Apa telefonos segítsége nagyon jól bevált, a hűtő felső szellőző rácsai mögé szerelt 2 db számítógép hűtőventilátor, 50 % növelte melegben a hűtőm kapacitását !
Köszönet érte ezúton is !
#9832     2015.07.06. 13:32        

LMC
Szajki Tavak Kemping GPS: 47.05464 17.01148
53 mániapont

írta Miska 2014.09.26. 20:08

en
Egyszer aTisza-tónál csináltam egy ilyen körbe áramot,(nem direkt) mert néztük a F1-et, és el ment a 230v.t. Nem oly sokkal késöbb ezt megunta a rendszer, és szikrázva leégett az inverter. Ha nem vagyok a lakó környékén, akkor benne lettem volna a TV-ben, mert leégett volna az autó is. Én ezt nem tudatosan, hanem kicsit piásan éltem át. Szóval ezt senkinek sem ajánlom. Mármint a hurkot. A pia az természetesen más.40_ivok_sor.gif
15_10_kezfogas.gif40_ivok.gif

Az egyetlen költséges dolog ami gazdaggá tesz :)
#7919     2014.09.26. 20:20        

Miska
Szob
516 mániapont

írta GaborApa 2014.09.26. 10:51


Ki is próbálhatjuk, vigyünk poroltót? 10_06_happy.gif

30_80_nem.gif
Viszont, még nem látom a jelentkezésed
en
írta GaborApa 2014.09.26. 08:45


Jól értem?
Szeretnéd feltalálni a perpetum moobilet, és beküldenéd az elektronokat ebbe a körbe?
akku-inverter-betáp-töltő-akku-inverter-betáp-töltő-akku-inverter-betáp-töltő-....

elszédülnek az elektronok! 30_10_cry.gif

Szerintem csak szépen lemeríted az aksit a veszteségek miatt.
Egyszer aTisza-tónál csináltam egy ilyen körbe áramot,(nem direkt) mert néztük a F1-et, és el ment a 230v.t. Nem oly sokkal késöbb ezt megunta a rendszer, és szikrázva leégett az inverter. Ha nem vagyok a lakó környékén, akkor benne lettem volna a TV-ben, mert leégett volna az autó is. Én ezt nem tudatosan, hanem kicsit piásan éltem át. Szóval ezt senkinek sem ajánlom. Mármint a hurkot. A pia az természetesen más.40_ivok_sor.gif

Miska
#7918     2014.09.26. 20:08     1 embernek tetszik    

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta LMC 2014.09.26. 09:35


Ez így igaz, csak kíváncsi voltam kivitelezhető e gyakorlatban, nem tesz kárt az elektronikában ? :) Na akkor ez megér egy személyes beszélgetést a Szigetközben :)
András
Elgondolkodtató...
Én a lakó töltését hasonlóan gondoltam megoldani, hogy az autó akkuról menne egy inverter, amibe menne az akkutöltő, amire menne az akku. De végig gondoltam és a "földhurok" megakasztott és elvetettem az ötletet, pedig van kiút...
Nekem ez az áram korlátozása miatt kellett volna így, mert a csatlakozáson nem akartam nagy áramot átzavarni a sima akku összeköttetéssel, hiszen az akku lemerült állapotban "végtelen" áramot lenne képes felvenni, aminek csak a generátor szab határt... No, erre vannak a jó drága töltés szabályozók... Amit amúgy egy jó és jól méretezett izzóval ki lehet váltani...
És így halt el az inverteres történet...

Alá vagyon íródva.
#7917     2014.09.26. 19:02        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta LMC 2014.09.26. 09:35


Ez így igaz, csak kíváncsi voltam kivitelezhető e gyakorlatban, nem tesz kárt az elektronikában ? :) Na akkor ez megér egy személyes beszélgetést a Szigetközben :)
András

Ki is próbálhatjuk, vigyünk poroltót? 10_06_happy.gif

30_80_nem.gif
Viszont, még nem látom a jelentkezésed

Mindenhol ... otthon
#7913     2014.09.26. 10:51        

LMC
Szajki Tavak Kemping GPS: 47.05464 17.01148
53 mániapont

írta GaborApa 2014.09.26. 09:24


Várj!
Szóval ezt komolyan gondoltad, és azért szeretnéd, hogy a startaksid is kapjon töltést? 30_10gondol.gif

Amikor a napelem is tölt, akkor más a helyzet, hisz akkor az bevisz plusz energiát is. Tehát összességében akár tölthet is, de ha ezt 24 órában így hagynád, ezért, amikor nem süt a nap olyankor meg veszteséget generál.

A startaksi töltését inkább relézéssel kéne megoldani. Vagyis amikor a napelem ad le feszültséget akkor összekapcsolhatod a két aksit.

De miért kell a startaksit tölteni? Ha rendben van akkor egy hónap állás után is simán kell indítania, nemhogy az utazások során.

Ez így igaz, csak kíváncsi voltam kivitelezhető e gyakorlatban, nem tesz kárt az elektronikában ? :) Na akkor ez megér egy személyes beszélgetést a Szigetközben :)
András

Az egyetlen költséges dolog ami gazdaggá tesz :)
#7912     2014.09.26. 09:35     1 embernek tetszik    

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta LMC 2014.09.26. 08:57


Köszi, egy kérdést megért :) Szóval nem kivitelezhető. Pedig a napelem tölthetne annyit, hogy ne merüljön le az aksi :( És ne tegyen kárt a rendszerben. Ugyanis a napelem csak a fedélzeti aksit tölti, az indítót nem!
András

Várj!
Szóval ezt komolyan gondoltad, és azért szeretnéd, hogy a startaksid is kapjon töltést? 30_10gondol.gif

Amikor a napelem is tölt, akkor más a helyzet, hisz akkor az bevisz plusz energiát is. Tehát összességében akár tölthet is, de ha ezt 24 órában így hagynád, ezért, amikor nem süt a nap olyankor meg veszteséget generál.

A startaksi töltését inkább relézéssel kéne megoldani. Vagyis amikor a napelem ad le feszültséget akkor összekapcsolhatod a két aksit.

De miért kell a startaksit tölteni? Ha rendben van akkor egy hónap állás után is simán kell indítania, nemhogy az utazások során.

Mindenhol ... otthon
#7911     2014.09.26. 09:24        

LMC
Szajki Tavak Kemping GPS: 47.05464 17.01148
53 mániapont

írta GaborApa 2014.09.26. 08:45


Jól értem?
Szeretnéd feltalálni a perpetum moobilet, és beküldenéd az elektronokat ebbe a körbe?
akku-inverter-betáp-töltő-akku-inverter-betáp-töltő-akku-inverter-betáp-töltő-....

elszédülnek az elektronok! 30_10_cry.gif

Szerintem csak szépen lemeríted az aksit a veszteségek miatt.

Köszi, egy kérdést megért :) Szóval nem kivitelezhető. Pedig a napelem tölthetne annyit, hogy ne merüljön le az aksi :( És ne tegyen kárt a rendszerben. Ugyanis a napelem csak a fedélzeti aksit tölti, az indítót nem!
András

Az egyetlen költséges dolog ami gazdaggá tesz :)
#7910     2014.09.26. 08:57        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta LMC 2014.09.26. 08:22


Sziasztok, ha már dugásról van szó, kérdezek egy extrémet!

Ha az inverterre dugom a hosszabbítót és rádugom a Lakó hálózati bemenetére mi történik? Tölti az egész rendszert vagy minden kipurcan?

András

Jól értem?
Szeretnéd feltalálni a perpetum moobilet, és beküldenéd az elektronokat ebbe a körbe?
akku-inverter-betáp-töltő-akku-inverter-betáp-töltő-akku-inverter-betáp-töltő-....

elszédülnek az elektronok! 30_10_cry.gif

Szerintem csak szépen lemeríted az aksit a veszteségek miatt.

Mindenhol ... otthon
#7909     2014.09.26. 08:45        

LMC
Szajki Tavak Kemping GPS: 47.05464 17.01148
53 mániapont

írta GaborApa 2014.09.26. 07:35


Köszi!

Lehet, hogy ezentúl a talikon csak rátok dugunk 10_05_nevet.gif

Sziasztok, ha már dugásról van szó, kérdezek egy extrémet!

Ha az inverterre dugom a hosszabbítót és rádugom a Lakó hálózati bemenetére mi történik? Tölti az egész rendszert vagy minden kipurcan?

András

Az egyetlen költséges dolog ami gazdaggá tesz :)
#7908     2014.09.26. 08:22        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Miska 2014.09.25. 21:22
Az első napelem már fent van. Majd meglátjuk az eredményt. Egyébként itt vettem: Dunakeszi

Köszi!

Lehet, hogy ezentúl a talikon csak rátok dugunk 10_05_nevet.gif

Mindenhol ... otthon
#7907     2014.09.26. 07:35        

Miska
Szob
516 mániapont

Az első napelem már fent van. Majd meglátjuk az eredményt. Egyébként itt vettem: Dunakeszi

Miska
#7906     2014.09.25. 21:22        

Miska
Szob
516 mániapont

írta GaborApa 2014.09.22. 17:19

Ugyanaz mint LMC-nek?
Nem, nekem polikristályos a szerkezete, míg az Övé monokristályos, de szinte semmi különbség sincs a kettő között.
Csupán árban, de az sem számottevő.

Miska
#7867     2014.09.22. 18:57        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Miska 2014.09.22. 09:17

Egyenlőre 1db 100w-os napelemet, de ha jó, akkor rakok fel + 1-et, ha nagyon gagyi, akkor azt is leveszem.
Ugyanaz mint LMC-nek?

Mindenhol ... otthon
#7866     2014.09.22. 17:19        

Miska
Szob
516 mániapont

írta GaborApa 2014.09.22. 08:06


Azt már megtudhatjuk, hogy pontosan mit is fogsz tesztelni?

Pont tegnap méregettem le a lakó tetején a szabad felületeket. 01_mosoly.gif
Egyenlőre 1db 100w-os napelemet, de ha jó, akkor rakok fel + 1-et, ha nagyon gagyi, akkor azt is leveszem.

Miska
#7865     2014.09.22. 09:17        

Miska
Szob
516 mániapont

írta LMC 2014.09.22. 08:23


Nagy hátránya, ha beállsz vele a garázsba, semmit nem tölt 30_60_guluszem.gif

András
Majd teszek fölé műnapot.10_03_lol.gif

Miska
#7864     2014.09.22. 09:15        

LMC
Szajki Tavak Kemping GPS: 47.05464 17.01148
53 mániapont

írta Miska 2014.09.21. 22:13

Ez klassz! Remélem a jövő hétre már nekem is lesz teszt eredményem.

Nagy hátránya, ha beállsz vele a garázsba, semmit nem tölt 30_60_guluszem.gif

András

Az egyetlen költséges dolog ami gazdaggá tesz :)
#7863     2014.09.22. 08:23        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Miska 2014.09.21. 22:13

Ez klassz! Remélem a jövő hétre már nekem is lesz teszt eredményem.

Azt már megtudhatjuk, hogy pontosan mit is fogsz tesztelni?

Pont tegnap méregettem le a lakó tetején a szabad felületeket. 01_mosoly.gif

Mindenhol ... otthon
#7862     2014.09.22. 08:06        

Miska
Szob
516 mániapont

írta LMC 2014.09.21. 19:54
Sziasztok, ma napsütéses déli időben megnéztem a 2 db. 100 W- napelem, 7 A- töltött.
Szóval összegezve a töltést,borús, és esős időben 2.6 amperrel, délkörül erős napsütésben mérve 7 amper.
Az akkumulátort 13- 13,3 voltra tölti .
András
Ez klassz! Remélem a jövő hétre már nekem is lesz teszt eredményem.

Miska
#7861     2014.09.21. 22:13        

LMC
Szajki Tavak Kemping GPS: 47.05464 17.01148
53 mániapont

Sziasztok, ma napsütéses déli időben megnéztem a 2 db. 100 W- napelem, 7 A- töltött.
Szóval összegezve a töltést,borús, és esős időben 2.6 amperrel, délkörül erős napsütésben mérve 7 amper.
Az akkumulátort 13- 13,3 voltra tölti .
András

Az egyetlen költséges dolog ami gazdaggá tesz :)
#7860     2014.09.21. 19:54     1 embernek tetszik    

Miska
Szob
516 mániapont

írta LMC 2014.09.18. 11:46


Szia, a tetőn lévő gyári tartószerkezet vagy csomagtartó, minek nevezzem, rögzítettem. Azt olvastam ha alatta nincs széljárás, túl melegedhet.
A konyhai elszívón keresztül hoztam be a kábeleket.Így nem kell megfúrnom a tetőt.

András
Köszi!

Miska
#7835     2014.09.18. 22:12        

LMC
Szajki Tavak Kemping GPS: 47.05464 17.01148
53 mániapont

írta Miska 2014.09.18. 09:36

Ragasztottad, vagy + fúrtad a konzolt?

Szia, a tetőn lévő gyári tartószerkezet vagy csomagtartó, minek nevezzem, rögzítettem. Azt olvastam ha alatta nincs széljárás, túl melegedhet.
A konyhai elszívón keresztül hoztam be a kábeleket.Így nem kell megfúrnom a tetőt.

András

Az egyetlen költséges dolog ami gazdaggá tesz :)
#7829     2014.09.18. 11:46     1 embernek tetszik    

Miska
Szob
516 mániapont

Ragasztottad, vagy + fúrtad a konzolt?

Miska
#7826     2014.09.18. 09:36        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta DEP76 2014.09.15. 20:53

Szerintem ne is várj többet mint 13.5 mert szerintem ott már elengedi a töltésvezérlőd.

pont erre gondoltam. A teli pohárba már nehéz tölteni.
Le kéne kicsit meríteni az akksikat és utána nézegetni a töltőáramot.

Mindenhol ... otthon
#7801     2014.09.15. 21:17        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta LMC 2014.09.15. 17:27


Bocsi igazad van, nem jót írtam :( A vezérlő panelen a voltot mutatja ? Ha igen akkor 12,7 volt és 13.5 volt amikor tölti ha most is jól írtam:)
Én csak a kijelzőt nézem a lakó vezérlő panelen,lényeg hogy esős időben is tölt minimálisan.
Viszont az tuti hogy amper mert a műszerrel néztem az esős és borult időben 2.7 A- töltötte.
Még egyszer elnézést az elírásért és a villamosság sem az erősségem.

András
Szerintem ne is várj többet mint 13.5 mert szerintem ott már elengedi a töltésvezérlőd.
Inkább néha nézd a kis ledeket (akku full-ra gondolok) ,hogy mikor és mennyi töltéssel képes regenerálni a lehasznált akksikat.
Ha mondjuk egy nap , annyit használnád a fogyasztóidat mint egy erősebb napon ,és azt egy átlag napon képes lenne simán ide visszatölteni ,akkor megnyugodhatnál.
De szerintem nem lehet vele gond mert nekem a 120 watt elvitte a kompresszoros hűtőt és egyéb átlagosan használt fogyasztókat, 100 amperos akksival. Éjjel levette az akksit de napközben szépen visszatette.
Amorf-val pedig figyeljetek mert magas a feszültsége ,amit nem tud minden töltésvezérlő.
LMC-nek is párhuzamot kellett kötnöm mert soron nem tudta volna.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#7800     2014.09.15. 20:53        

Miska
Szob
516 mániapont

köszi.01_mosoly.gif

Miska
#7799     2014.09.15. 19:15        

LMC
Szajki Tavak Kemping GPS: 47.05464 17.01148
53 mániapont

írta Miska 2014.09.15. 17:55

Köszi a választ. Milyen napelemed va fenn?
Póli, mono, v. amorf? Bár az utóbbi tudja a szűrtet is.
Én is gondolkodom egy ilyenben.

Mono van fent http://www.amazon.de/100-Watt-Solarmodul-Monokristallin-12V/dp/B005I1999Y/ref=cm_cr_pr_pb_t

Az egyetlen költséges dolog ami gazdaggá tesz :)
#7798     2014.09.15. 18:48        

Miska
Szob
516 mániapont

írta LMC 2014.09.15. 17:27


Bocsi igazad van, nem jót írtam :( A vezérlő panelen a voltot mutatja ? Ha igen akkor 12,7 volt és 13.5 volt amikor tölti ha most is jól írtam:)
Én csak a kijelzőt nézem a lakó vezérlő panelen,lényeg hogy esős időben is tölt minimálisan.
Viszont az tuti hogy amper mert a műszerrel néztem az esős és borult időben 2.7 A- töltötte.
Még egyszer elnézést az elírásért és a villamosság sem az erősségem.

András
Köszi a választ. Milyen napelemed va fenn?
Póli, mono, v. amorf? Bár az utóbbi tudja a szűrtet is.
Én is gondolkodom egy ilyenben.

Miska
#7797     2014.09.15. 17:55        

LMC
Szajki Tavak Kemping GPS: 47.05464 17.01148
53 mániapont

írta Miska 2014.09.15. 16:46

Bocsánat, de nem értem, hogy mit jelent a 2.7,3.5, ill a 3.5 fölé még soha nem ment.
Amper? Töltési amper, vagy egy valamiféle viszonyszám?

Bocsi igazad van, nem jót írtam :( A vezérlő panelen a voltot mutatja ? Ha igen akkor 12,7 volt és 13.5 volt amikor tölti ha most is jól írtam:)
Én csak a kijelzőt nézem a lakó vezérlő panelen,lényeg hogy esős időben is tölt minimálisan.
Viszont az tuti hogy amper mert a műszerrel néztem az esős és borult időben 2.7 A- töltötte.
Még egyszer elnézést az elírásért és a villamosság sem az erősségem.

András

Az egyetlen költséges dolog ami gazdaggá tesz :)
#7795     2014.09.15. 17:27        

Miska
Szob
516 mániapont

írta LMC 2014.09.15. 11:30
Sziasztok!

Kétszer 100 watt! Kettő 90 ah aksira!

Vártam a napsütéses időt azért nem jelentkeztem. Ebben az esős borult időben az eltelt időszak között az akksi 2,7 és 3.5 között ingadozott csak napelem használatával. Borús esős időben 2.7-el tölt.
Még napsütéses időben nem tudtam még kimérni.
3.5 fölé még soha nem töltötte az akkumulátort. az indító aksit viszont nem tölti, arra figyelni kell ha téli időszakban nincs beindítva.

Egyenlőre ennyi, még tart a megfigyelés és jelentkezem.

Ha más is megtenné, hogy néha beírja a tapasztalatait,nagyon jó lenne!

András
Bocsánat, de nem értem, hogy mit jelent a 2.7,3.5, ill a 3.5 fölé még soha nem ment.
Amper? Töltési amper, vagy egy valamiféle viszonyszám?

Miska
#7794     2014.09.15. 16:46        

LMC
Szajki Tavak Kemping GPS: 47.05464 17.01148
53 mániapont

Sziasztok!

Kétszer 100 watt! Kettő 90 ah aksira!

Vártam a napsütéses időt azért nem jelentkeztem. Ebben az esős borult időben az eltelt időszak között az akksi 2,7 és 3.5 között ingadozott csak napelem használatával. Borús esős időben 2.7-el tölt.
Még napsütéses időben nem tudtam még kimérni.
3.5 fölé még soha nem töltötte az akkumulátort. az indító aksit viszont nem tölti, arra figyelni kell ha téli időszakban nincs beindítva.

Egyenlőre ennyi, még tart a megfigyelés és jelentkezem.

Ha más is megtenné, hogy néha beírja a tapasztalatait,nagyon jó lenne!

András

Az egyetlen költséges dolog ami gazdaggá tesz :)
#7791     2014.09.15. 11:30        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta LMC 2014.08.31. 17:12

Sokkal csendesebb mint a generátor 10_02_kacsint.gif

10_05_nevet.gif

Mindenhol ... otthon
#7731     2014.08.31. 20:47        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta LMC 2014.08.31. 17:12


Ma erősen borús esős idő volt. ennek ellenére 2.7-ről 3.5-re töltötte a napelem! Ez elég gyenge töltés, de jobb mintha lefele ment volna az aksi.Úgy gondolom napi megálló helyeken szinten fogja tartani még szűrt fénynél is.
Azért tovább figyelem különböző fogyasztásnál és azokról is beszámolok.
Sokkal csendesebb mint a generátor 10_02_kacsint.gif

András

Ha 170 ampert tol felfelé akkor ez nem elhanyagolható teljesítmény szerintem.10_02_kacsint.gif15_20_pacsi.gif
Valóban a napelem teljesítményét a borús idő csapja legjobban vissza. Minél nagyobb a fényerő annál jobban közelít a maximumhoz.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#7728     2014.08.31. 18:35        

LMC
Szajki Tavak Kemping GPS: 47.05464 17.01148
53 mániapont

írta GaborApa 2014.08.30. 21:51


Várjuk 01_mosoly.gif

Ma erősen borús esős idő volt. ennek ellenére 2.7-ről 3.5-re töltötte a napelem! Ez elég gyenge töltés, de jobb mintha lefele ment volna az aksi.Úgy gondolom napi megálló helyeken szinten fogja tartani még szűrt fénynél is.
Azért tovább figyelem különböző fogyasztásnál és azokról is beszámolok.
Sokkal csendesebb mint a generátor 10_02_kacsint.gif

András

Az egyetlen költséges dolog ami gazdaggá tesz :)
#7727     2014.08.31. 17:12        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta LMC 2014.08.30. 19:19
... Beszámolok időközönként a tesztelésről!

Még egyszer köszönöm, jólesett ez a látogatás.

András

Várjuk 01_mosoly.gif

Mindenhol ... otthon
#7718     2014.08.30. 21:51        

LMC
Szajki Tavak Kemping GPS: 47.05464 17.01148
53 mániapont

írta DEP76 2014.07.31. 19:23


Válaszd szét a két rendszert mindenképpen.
Egy nem drága kapcsoló az egész.
Mindenképpen solárkábelt használj szerintem.:) Ez egyenáram, más mint a váltóáram.
A töltésvezérlő és az akksi között ,ha lehet ne legyen több mint 1 méter, mert attól bekattanhat a vezérlőd.
Nem árt ha rendes vízzáró stekkereket használnál.
Számold ki rátartással mennyi vezeték kell és , hány stekker küldök neked.
Kábelt én 6-ost tennék. De legalább 4-est.
Írj privátot.
Üdv

Ma bekötésre került a két 100 W-os napelem hála DEP76, eljött személyesen és hozott minden szükséges kábelt,csatlakozókat.
Külön köszönet érte 15_20_pacsi.gif Kötözgetés közben jókat beszélgettünk hiszen több éve nem találkoztunk.
Sok hasonló barátság szülessen a lakóautósok között azt kívánom mindenkinek.15_10_kezfogas.gif

Most jön a tesztelés hiszen a téli hideg napokon is bírnia kell, legalább a szinten tartást.
Beszámolok időközönként a tesztelésről!

Még egyszer köszönöm, jólesett ez a látogatás.

András

Az egyetlen költséges dolog ami gazdaggá tesz :)
#7717     2014.08.30. 19:19        

LMC
Szajki Tavak Kemping GPS: 47.05464 17.01148
53 mániapont

írta DEP76 2014.07.31. 19:23


Válaszd szét a két rendszert mindenképpen.
Egy nem drága kapcsoló az egész.
Mindenképpen solárkábelt használj szerintem.:) Ez egyenáram, más mint a váltóáram.
A töltésvezérlő és az akksi között ,ha lehet ne legyen több mint 1 méter, mert attól bekattanhat a vezérlőd.
Nem árt ha rendes vízzáró stekkereket használnál.
Számold ki rátartással mennyi vezeték kell és , hány stekker küldök neked.
Kábelt én 6-ost tennék. De legalább 4-est.
Írj privátot.
Üdv

Szia, meg van a 2 db 100 w-os napelem a tetőre szerelve, a kábelezéshez kérem a segítséged. Légyszíves felvenni velem a kapcsolatot, írtam privátban.

Köszönöm András

Az egyetlen költséges dolog ami gazdaggá tesz :)
#7680     2014.08.25. 18:19        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

Egyenáram és váltó egy fázis közt feszültségesés számításánál nincs nagy különbség csak cos fi ami szinte1.A 0,9 cos fi már nagyon rossz.50 Hertz még nem nagy freki az is szinte teljes kersztmetszetben halad.Ha vékony vezetéken relativ több áramot hosszabb vezetéken hajtasz át (és még közel sem túlterhelve!!!) még rézvezetéknél is lehetséges a 0,3V/méter feszültség esés.Ezt a 230V hálozaton tíz méteren ez már 3V amit észre sem fogsz venni,na de 12Vból a 3V veszteség az már nagyon kritikus.Igy talán érthetőbb a feszültségesés probléma.

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#7543     2014.08.05. 19:23        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

írta DEP76 2014.08.04. 21:12


A megadott napelem névleges max teljesítménnyél 7,39 A igy a 16Aos vezetékkel hidd el semmi gond nem lesz,pláne úgy hogy rövid szakaszon vezetékként nem kábelben az már amugyis 20A igy korlátlan ideig terhelhető.De mint említettem sokszor sok mindent kell átgondolni,főleg egy utolagos beszerelésnél.Elönyöket és hátrányokat szem előtt tartva.

Látod beszéltünk telefonon és tisztázódott hogy kicsit félreértettük egymást.
Viszont a keresztmetszetre visszatérve én azért ajánlottam vastagabbat mert egy 30 amperos töltővezérlőre semmiként sem tennék, egy váltóban 16 amperre méretezett vezetéket. Még akkor sem ha a napelem nem tud annyit tölteni, mert szerintem nem a vezetéket kell aláméretezni.
Viszont valóban más az áramlás a váltó és egyenáramnál ahogy írtad is. Viszont azt Gábor figyelmébe is ajánlom hogy ez fontos különbség.
Mert míg a váltó elfut a felületen addig az egyenáram használja a teljes keresztmetszetet, ezáltal nagyobb az ellenállás és a feszültségesés, ami amúgy is csak 12 volt. Így komolyan terhelődik amperral ugyanazon teljesítményhez a vezetékünk, a fordított aránynak megfelelően.
Ezért is használunk váltóáramot a hálózatoknál, mert egyenáramnak ugyanazon teljesítményhez vastagabb keresztmetszet kellene. Vagy nagyon sok ampert csak elfűtenénk ahogy te is fogalmaztál.

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#7537     2014.08.04. 22:52        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta Dzsos 2014.08.03. 23:16

Gábor az eszeme futtatásod egészen jó,ha leegyszerűsítve is.
Vezetékek méretezésénél nem mindig ugyanaz a feltétel.A 230 hálozaton valósan túlmelegedéssel kell tervezni ,magyarúl ne legyen olyan meleg a vezeték hogy problémát okozzon,de kicsit melegedhet.(bonyolult unalmas képleteteket nem akarok ide betenni)
Napelemeknél viszont feszültségesés ellen kell tervezni,hogy kevesbb legyen a veszteség:egyszerübben mondva amit már megtermeltünk ne a kábelen fütsük el. Feszültség eséssel már találkotatok Ti élőben is,Amikor Depnél volt bulitok és ezer csatlakozon X métrrre vittétek az 230V-ot és a lakóknál már csak pislákolt a lámpa.Vagy idén Henryx-nél az első este amig nem kötöttünk át Lazolinál márcsak 170V volt.
Ugyan igy a vezetékeknek sem ugyan az a kritériuma.Az egyenáramnál a teljes felületen folyik áram igy a vezeték kersztmetszete és anyaga a számottevő (ALu,réz),még váltóáramnál a frekvenciával szinte egyenes arányban egyre jobban csak a vezető felületén van áram,tehát nagyobb frekinél egyre inkább kiszorul a felületre ezért ott már a vezeték szerkezete is számít.
Lakóauton viszont a napelemek méretezése is kicsit más.Nem láttam eddig lakókon kilowattos rendszereket,általában 100 -500W közöttit inkább,ahhoz meg nem kell túl vastag vezeték.Hogy ezt is közérthetőbben mondjam és visszatérve példádra láttatok már 100-200W invertereket ami simán szivargyujtó aljaztról üzemel?Az is 12V és nem vastag vezetékkel.
Viszont mindenkit arra kérek vagy számolja ki vagy bizza olyanra aki ért hozzá!!!!!!
Idokolatlanul túlméretezett veztetéket nem könnyű nyomtalanul eltüntetni és a lakóoldalára sem teszek szívesen nagy lyukat sem,de az alul méretezés napelem estében nagyon veszélyes.

Látod beszéltünk telefonon és tisztázódott hogy kicsit félreértettük egymást.
Viszont a keresztmetszetre visszatérve én azért ajánlottam vastagabbat mert egy 30 amperos töltővezérlőre semmiként sem tennék, egy váltóban 16 amperre méretezett vezetéket. Még akkor sem ha a napelem nem tud annyit tölteni, mert szerintem nem a vezetéket kell aláméretezni.
Viszont valóban más az áramlás a váltó és egyenáramnál ahogy írtad is. Viszont azt Gábor figyelmébe is ajánlom hogy ez fontos különbség.
Mert míg a váltó elfut a felületen addig az egyenáram használja a teljes keresztmetszetet, ezáltal nagyobb az ellenállás és a feszültségesés, ami amúgy is csak 12 volt. Így komolyan terhelődik amperral ugyanazon teljesítményhez a vezetékünk, a fordított aránynak megfelelően.
Ezért is használunk váltóáramot a hálózatoknál, mert egyenáramnak ugyanazon teljesítményhez vastagabb keresztmetszet kellene. Vagy nagyon sok ampert csak elfűtenénk ahogy te is fogalmaztál.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#7535     2014.08.04. 21:12        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

írta GaborApa 2014.08.03. 19:52
A napelemmel nincs tapasztalatom (illetve igen régi és az már elavult) de csak a közérthetőség kedvéért beleszólok kicsit.
Amikor itt egyenáram meg váltóáramról van szó akkor igazából nem az a lényeg, hogy fix vagy változó a polaritás, hanem a gyakorlatban használt feszültségeket kell alatta érteni.
Vagyis amikor egyenáramot emlegettek akkor az alatt a 12 Voltot kell érteni amikor váltóáramot akkor meg a 230V-os feszültségről van szó.
Merthogy a vezeték keresztmetszetével az a gond, hogy minél kisebb a feszültség annál magasabb áramerősség tudja ugyanazt a teljesítményt nyújtani, viszont alacsony feszültség esetén igen nagy a veszteség a vezetéken.
Ezért találunk személyautókban helyenként igen vastag kábeleket. Jól látszik ez egy komolyabb inverter esetében ahol az akku és az inverter között vastag kábel található, míg onnan tovább a 230V-ot már egy sokkal vékonyabb vezeték viszi, pedig gyakorlatilag ugyanazt a teljesítményt szállítják a végfogyasztóhoz, csak az egyik 12 a másik 230 V-on.

És mivel ez a veszteség ráadásul még a vezeték hosszával is egyenes arányban van, tehát kétszeres hosszon kétszeres veszteség, ezért érdemes a lehető legrövidebb vezetékeket használni ott ahol nagy teljesítményt kell neki elvezetnie.
Gábor az eszeme futtatásod egészen jó,ha leegyszerűsítve is.
Vezetékek méretezésénél nem mindig ugyanaz a feltétel.A 230 hálozaton valósan túlmelegedéssel kell tervezni ,magyarúl ne legyen olyan meleg a vezeték hogy problémát okozzon,de kicsit melegedhet.(bonyolult unalmas képleteteket nem akarok ide betenni)
Napelemeknél viszont feszültségesés ellen kell tervezni,hogy kevesbb legyen a veszteség:egyszerübben mondva amit már megtermeltünk ne a kábelen fütsük el. Feszültség eséssel már találkotatok Ti élőben is,Amikor Depnél volt bulitok és ezer csatlakozon X métrrre vittétek az 230V-ot és a lakóknál már csak pislákolt a lámpa.Vagy idén Henryx-nél az első este amig nem kötöttünk át Lazolinál márcsak 170V volt.
Ugyan igy a vezetékeknek sem ugyan az a kritériuma.Az egyenáramnál a teljes felületen folyik áram igy a vezeték kersztmetszete és anyaga a számottevő (ALu,réz),még váltóáramnál a frekvenciával szinte egyenes arányban egyre jobban csak a vezető felületén van áram,tehát nagyobb frekinél egyre inkább kiszorul a felületre ezért ott már a vezeték szerkezete is számít.
Lakóauton viszont a napelemek méretezése is kicsit más.Nem láttam eddig lakókon kilowattos rendszereket,általában 100 -500W közöttit inkább,ahhoz meg nem kell túl vastag vezeték.Hogy ezt is közérthetőbben mondjam és visszatérve példádra láttatok már 100-200W invertereket ami simán szivargyujtó aljaztról üzemel?Az is 12V és nem vastag vezetékkel.
Viszont mindenkit arra kérek vagy számolja ki vagy bizza olyanra aki ért hozzá!!!!!!
Idokolatlanul túlméretezett veztetéket nem könnyű nyomtalanul eltüntetni és a lakóoldalára sem teszek szívesen nagy lyukat sem,de az alul méretezés napelem estében nagyon veszélyes.

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#7533     2014.08.03. 23:16        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

A napelemmel nincs tapasztalatom (illetve igen régi és az már elavult) de csak a közérthetőség kedvéért beleszólok kicsit.
Amikor itt egyenáram meg váltóáramról van szó akkor igazából nem az a lényeg, hogy fix vagy változó a polaritás, hanem a gyakorlatban használt feszültségeket kell alatta érteni.
Vagyis amikor egyenáramot emlegettek akkor az alatt a 12 Voltot kell érteni amikor váltóáramot akkor meg a 230V-os feszültségről van szó.
Merthogy a vezeték keresztmetszetével az a gond, hogy minél kisebb a feszültség annál magasabb áramerősség tudja ugyanazt a teljesítményt nyújtani, viszont alacsony feszültség esetén igen nagy a veszteség a vezetéken.
Ezért találunk személyautókban helyenként igen vastag kábeleket. Jól látszik ez egy komolyabb inverter esetében ahol az akku és az inverter között vastag kábel található, míg onnan tovább a 230V-ot már egy sokkal vékonyabb vezeték viszi, pedig gyakorlatilag ugyanazt a teljesítményt szállítják a végfogyasztóhoz, csak az egyik 12 a másik 230 V-on.

És mivel ez a veszteség ráadásul még a vezeték hosszával is egyenes arányban van, tehát kétszeres hosszon kétszeres veszteség, ezért érdemes a lehető legrövidebb vezetékeket használni ott ahol nagy teljesítményt kell neki elvezetnie.

Mindenhol ... otthon
#7532     2014.08.03. 19:52        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta Dzsos 2014.07.31. 19:57

nekem egyiknél sem volt szétválasztva a rendszer ,nincs rá szűkség. A napelemek a teljes rövidzárat korlátlan ideig birják ,pont igy szabályozák őket.A napelemes kábel annyiban különbözik a normáltól,hogy a külső szigetelés UV álló ,de mivel nekünk nem nagyon van szem előtt a kábel igy az sem indokolt. a másfeles veztetéken meleg helyen több veztetékkel együtt is 16A ig veszteség nélkül terhelhető,de igy hogy egymagában van még tovább is.A kettő napelem elméleti max teljesítménye lenne ennyi ,de mivel fektetve lesz igy csúcsban sem lesz több 10-12 ampernál,rá adásul ha az akksi nem is üres 2-6 amper közt fog dolgozni.Lakón könnyebben eltüntetsz 2db normál 1,5mm vezetéket ,mint szolár 6mm ami kb. a külső vastag szigetelésnek köszönhetően 16mm normál vastagságával bír.
Lakó esetében szinte bármilyen messze teheted a vezérlőt nem lesz gond.4-6 vezeték és a közeli vezérlő csak abban az esetben kellene ha ezt egy lakásban telepíted ahol a távolságok nagyobbak és váltóáram is van.
Vízmentes csatlakozó viszont apróság de sok bosszútól ment meg későbbiekben.

Én ebből gondoltam ,hogy semmilyen módon nem akarod szétválasztani a rendszert.Mert ha relével szétszeded akkor minek a zárlatvédelem.
Az 1.5 -ös kábel pedig valóban bírja a 16 ampert, váltóáramnál. Az egyenáram viszont más.
Mint tudjuk az amperek ide oda szállításához van szükség a feszültségre. A kábeltestben ezek a kis szállítók a felületen futkorásznak. Ebben van jelentősége a sűrű szövésnek. Ha több a kis kábel több a felület. Nem azért mert így könnyebb vele dolgozni, ez csak a szerencsés velejárója. Egy szolárrendszernél szerintem nem számítana az sem ha keményebb lenne.
Itt írtad hogy a vezérlőt is tehetik bármennyire, bár én minden vezérlő útmutatójában láttam, ezt nem ajánló leírásokat.
Akksikra is azt írtad hogy nincs igazam ,olvasd vissza magad.
Én is építettem már csak dc rendszereket, és sokszor kreatívnak is kell lennem. Többet építettünk már a Fertő mellett horgásztanyáknak és hétvégi bungallókhoz.
Az ott használt technikákat nem ajánlottam itt ,már az ára miatt sem.
Lehet hogy én értettelek félre, de a te írásaidból jutottam erre.
Összezárnád az akksikat a töltésvezérlőt messzire tennéd , 1.5 -ön elvinnéd az egyenáramot sok amperral.
Ebből még tűz is lehet.
Én is tudok számolni, csak szerintem az itt senkin sem segít.
Én inkább túlméretezek a biztosért, és megnézem a dolgokat gyakorlatban és ezt itt megosztom.
Ha gyakorlatban működik akkor jó, ha nem , nem számolgatok, mert nem magyarázhatok a rendszeremnek hogy számításaim szerint ennek elégnek kellene lenni. Erre mondtam ,hogy további számolgatás helyett felteszek még.
A szögbeesésen pedig te ragadtál meg mert szerintem a lakóknál egyértelmű a pozíció.
Azt bánom hogy ezt az eszmecserét nem személyesen tettük meg ,mert szerintem semmi sértődés nem lett volna.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#7527     2014.08.02. 11:07        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

írta nemo25 2014.08.01. 22:41


Lehet, nem fogalmaztam teljesen egyértelműen. Az akkuk közötti leválasztást az elektronika végzi. Hasonlatos a DEP féle tanácshoz, csak nem analóg kapcsolót használtam, hanem egy elektronika és relék végzik ezt a feladatot, automatikusan. Erre szerintem szükség van, mert a két akkut nem szabad direktbe összekötni. Gondold csak el, két különböző teljesítményű, állandóan változó, különböző töltöttségi fokú, különböző felépítésű, és különböző feladatokat ellátó egységről van szó. Ezeket nem tartom célszerűnek egymásra szabadítani. Kell nekik egy vezérlés. A sok kis idióta, tudatlan elektron, össze-vissza kóvályog, azt sem tudják, hogy mikor merre, és hova kell nekik menni. 10_03_lol.gif Abból csak káosz lesz előbb-utóbb.
A töltésvezérlőt, én is az akku mellé raktam, mert lényeges, hogy ne legyen 50 centinél hosszabb kábellel bekötve, a feszültség esés miatt. Ezt a vezérlő bekötési rajzán is feltüntették. A 4 méter, a napelem és a vezérlő közötti táv. Ha van rá mód, akkor ezt is érdemes a lehető legrövidebb kábelezéssel megoldani.
Még egy fontos dolog. A napelemet úgy kell elhelyezni a tetőn, hogy legyen alatta legalább, 3-4 cm légrés. Nem szabad lezárni alulról, mert túlmelegszik a technika.
Az öntisztulása a napelemnek rém egyszerű történet. Mivel időnként lemossuk a lakót, ezért olyankor érdemes egy kefével azt is elvégezni. 10_02_kacsint.gif
A jég beesési szöge, meg relatív. Erre egy okos, kócos ember fel is állított egy elméletet. 10_10_hurra.gif Ha fúj a szél, és ebben a szélben neked mondjuk 30 fokra van állítva a napelem, és a mocsok jég is éppen ezzel a mértani egységgel jellemezhető szögben érkezik meg az edzett üvegre, akkor pont, 90 fokos becsapódási szöggel számolhatjuk a rendszer mechanikus terhelését. Hidd el, ki fogja bírni. A dolog lényege, hogy az üvegben a kristályszerkezete tökéletesítik az edzés során, ezért az sokkal stabilabb szerkezettel rendelkezik, mint a felhőkben összegyúrt jéglabdák. Sajnos ez a lakóara már nem mondható el. 30_90jajj.gif
Dep kapcsolóval akarta megoldani ezt elleneztem.Soha sem irtam és állítoottam hogy a két akksi direktben van erröl csak Dep irt akkor miért engem.......érte?
Légyszíves olvass vissza!Többet én nem kívánok hozzászólni.Enyém műkődik ki tudom számolni mi miért mennyi nem pedig teszek fel még egyet.....

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#7526     2014.08.02. 00:00        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

írta nemo25 2014.08.01. 22:41


Lehet, nem fogalmaztam teljesen egyértelműen. Az akkuk közötti leválasztást az elektronika végzi. Hasonlatos a DEP féle tanácshoz, csak nem analóg kapcsolót használtam, hanem egy elektronika és relék végzik ezt a feladatot, automatikusan. Erre szerintem szükség van, mert a két akkut nem szabad direktbe összekötni. Gondold csak el, két különböző teljesítményű, állandóan változó, különböző töltöttségi fokú, különböző felépítésű, és különböző feladatokat ellátó egységről van szó. Ezeket nem tartom célszerűnek egymásra szabadítani. Kell nekik egy vezérlés. A sok kis idióta, tudatlan elektron, össze-vissza kóvályog, azt sem tudják, hogy mikor merre, és hova kell nekik menni. 10_03_lol.gif Abból csak káosz lesz előbb-utóbb.
A töltésvezérlőt, én is az akku mellé raktam, mert lényeges, hogy ne legyen 50 centinél hosszabb kábellel bekötve, a feszültség esés miatt. Ezt a vezérlő bekötési rajzán is feltüntették. A 4 méter, a napelem és a vezérlő közötti táv. Ha van rá mód, akkor ezt is érdemes a lehető legrövidebb kábelezéssel megoldani.
Még egy fontos dolog. A napelemet úgy kell elhelyezni a tetőn, hogy legyen alatta legalább, 3-4 cm légrés. Nem szabad lezárni alulról, mert túlmelegszik a technika.
Az öntisztulása a napelemnek rém egyszerű történet. Mivel időnként lemossuk a lakót, ezért olyankor érdemes egy kefével azt is elvégezni. 10_02_kacsint.gif
A jég beesési szöge, meg relatív. Erre egy okos, kócos ember fel is állított egy elméletet. 10_10_hurra.gif Ha fúj a szél, és ebben a szélben neked mondjuk 30 fokra van állítva a napelem, és a mocsok jég is éppen ezzel a mértani egységgel jellemezhető szögben érkezik meg az edzett üvegre, akkor pont, 90 fokos becsapódási szöggel számolhatjuk a rendszer mechanikus terhelését. Hidd el, ki fogja bírni. A dolog lényege, hogy az üvegben a kristályszerkezete tökéletesítik az edzés során, ezért az sokkal stabilabb szerkezettel rendelkezik, mint a felhőkben összegyúrt jéglabdák. Sajnos ez a lakóara már nem mondható el. 30_90jajj.gif
Dep egy kapcsolóról irt amit nem ajánlottam,nem elektronikáról.
Nem is irtam olyanról hogy az akkukat direktben kötöttem össze,erröl Dep irt .Akkor miért engem .....érte?Többet nem szólok a témába oldja meg mindenki ahogy akarja.Enyém működik ki is tudom számolni mit miért hogyan,nem pedig még egyet teszek fel....

az öntisztulásnál lehet én nem fogalmaztam egyértelműen a a több KW rendszereknél kérdéses fekve,nem a lakón az a 1,5 m2

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#7525     2014.08.01. 23:56        

Dzsos
Mosonmagyaróvár
263 mániapont

írta DEP76 2014.08.01. 20:37


Na itt kezdtem.
Ha nekem a 120 watt fekve délben a töltésvezérlőn :akku full-ot mutat akkor nekem ez biztosan elég. Ha nem akkor teszek fel még, és nem fogok napkövető rendszert csinálni a kisebbnek, és 42.5 fokra állítani.
Én tapasztalatot írtam ,mellé a használati szokásainkat. Csupán azért hogy mást is bátorítsak erre.
Az egész rendszer ,jóval olcsóbb mint sokan gondolnák, mint ahogy Nemo is megírta.
Kiforgatod a szavamat nem is mondtam ,hogy csinálj forgatos rendszert és nem is mondtam hogy állítsd 42,5 fokra.

A belső memória már rég betelt.A szabadság érzését lehetetlen szavakkal kifejezni.
#7524     2014.08.01. 23:43        
1
2
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: