Én nem rád vonatkozóan írtam, hogy nem kell túlspilázni a dolgot, hanem azt a szivattyú víztelenítésére értettem: "..Nem is kell túl spilázni. A lényeg, hogy tömör víz ne álljon sehol, és amíg jég lehet a rendszerben addig ne erőltessük az indítást. "
Elnézést ha ez félreérthető volt.
Szerintem bőven elég szárazra járatni. és fontos, hogy jegesen nem próbáljuk elindítani. Az ominózus mebránszakításos kompresszorozás óta kb. 30-40 víztelenítésen lehetek túl, ugyanazzal a szivattyúval.
Természetesen Nemonak sem akartam kétségbe vonni az ajánlását. Amit Ő írt az nyilván a legbiztonságosabb megoldás. Annál már csak a fűtött garázs a jobb.
Ez is csak egy olyan dolog mint megannyi más. Van egy szükséges minimum, de mindig lehet jobban, biztonságosabban csinálni, ha valakinek van hozzá kedve.
írta kanapekamred 2016.01.21. 08:59 A spilázik és figyel szavakat tőletek vettem köszönöm.
És ti hogy vagytok ezzel?
TE Kálci!
Én nem rád vonatkozóan írtam, hogy nem kell túlspilázni a dolgot, hanem azt a szivattyú víztelenítésére értettem: "..Nem is kell túl spilázni. A lényeg, hogy tömör víz ne álljon sehol, és amíg jég lehet a rendszerben addig ne erőltessük az indítást. "
Elnézést ha ez félreérthető volt.
Szerintem bőven elég szárazra járatni. és fontos, hogy jegesen nem próbáljuk elindítani. Az ominózus mebránszakításos kompresszorozás óta kb. 30-40 víztelenítésen lehetek túl, ugyanazzal a szivattyúval.
Abban igazad van, hogy nem kell túlpörgetni a dolgot, de számolgass csak utána egy kicsit! Két napig görcsöltél azon, hogy elszállt a szivattyú, elfüstöltél egy palack gázt(4000-5000.- pénz, az 2 gyros vacsi a tengerparton!!!), gondolom közben számtalanszor kirohantál megnézni, hogy folyik-e a víz, vagy még be van állva. Gondolom, nagy kő esett, mikor kiderült hogy működik. Azt azért halkan jegyzem meg, hogy én másfajta izgalmakra vágyok. Ezzel szembe, a ki-be szerelés összesen max 10 perc. Stresszmentesen. Akkor most mi is a túlspilázás?
Kedves Némó! Kedves mindenki!
Ez is a biztos jele annak, kinek a pap és kinek a papné. Miért? Azért mert!
Olyan tragikusan nem spiláztam túl a történetet, mit ahogy írod. Az időtartalmakat nem olvastad figyelmesen. Nem rohangáltam ki a lakóhoz 10 percenként. Csak akkor mentem amikor bepakolás céljából valamit kivittem bele.
Számolgatnom sem kell, mert nem az udvaron fűtöttem potyára, üresen,hanem elmentünk termálozni, szaunázni vele.
Csak rekord ként írtam a gázról, mert eddig elég volt egy 11.5 kg pb gáz palack 3-4 napra. Most két nap alatt sikerült kicuppantani. Mint azt írtam elég sűrűn elmegyünk, (szinte minden 7-en) ezért nem szerelem ki a szivattyút ha nem muszáj. Mert az lenne a spilázás. Nagyon odatérdelős, görnyedős hozzáférhetetlen helyen van. Az asztalt is le kellene akasztani. Mindezt figyelembe véve, így már nem férne bele a 10 percbe. Több időbe telne kiszerelni. Ezért az már számomra spilázás. Nem jól értelmezted amit írtam, mert nem görcsöltem két napig, csak reggel 8-tól kb du 3-ig. Az is csak egy enyhe lefolyású kis pánik volt. Mikor is végre kiolvadt s kiderült, nincs semmi baja. Ez is csak azért történt, mert eddig nem indultunk ilyen nagy hidegben. Ezért nem tudtam, hogy ez így működik. Annyit erről minden sporttársunknak ugyan így elfagy a vize, (aki nem szereli ki) csak nem tud róla. Mivel fagypont feletti időpontban indul. Ezek után nem fogok spilázni ha hidegben indulunk, csak türelmesen várom, olvadjon. Tudom nem fagy szét semmi. A mostani víztelenítésnél, a csapok kinyitása, leeresztése után, így is kiporszívóztam legalább egy liter vizet. Annyit öntöttem ki a porszívóból.
Amiben teljesen igazad van: Természetesen nagy kő esett le amikor kiderült nincs baj és természetesen másfajta izgalmakra vágyom én is. De most már tudom, hogy nem kell spilázni, mert hidegben ez így történik baj nélkül.
Kezdeti soraimat igazolja az is, ha én itt bent nézném a polcon egész télen a szivattyúmat hogy figyel tavaszig, akkor el is adnám az egész lakjót kihasználatlanság miatt. Mivel bosszantana, ahogy ott kint figyel a hidegben s várja mikor mehetünk. Sajnálnám ahogy poshad benne az olaj, meg kockásodik a kereke. avul, öregszik mindene.
A spilázik és figyel szavakat tőletek vettem köszönöm.
írta kanapekamred 2016.01.20. 16:43 Tényleg nem is kell túl spilázni. Sajnos most megtettem. Ameddig nem indult el minden teljesen spilázott állapotban voltam. Gondoltam szétfagyott az új szivattyú. Miután minden működött. Be volt fűtve kipróbáltuk egy kicsit. Rekordot döntöttem a gázhasználattal. Két nap alatt elnyomtam egy palack 11.5 kg PB gázt. Mondjuk nem volt hideg a lakjóban.
Azt, hogy ki be spilázgassam a motort, az is egyféle tulspilázás, mert ahhoz elég sokat megyünk, hogy kivegyem, betegyem és valahol bent figyeljen a garázsban.
Szokottak szerint mindent kiporszívóztam. Kb 1.5 liter vizet szívok ki ilyenkor a csövekből.
Abban igazad van, hogy nem kell túlpörgetni a dolgot, de számolgass csak utána egy kicsit! Két napig görcsöltél azon, hogy elszállt a szivattyú, elfüstöltél egy palack gázt(4000-5000.- pénz, az 2 gyros vacsi a tengerparton!!!), gondolom közben számtalanszor kirohantál megnézni, hogy folyik-e a víz, vagy még be van állva. Gondolom, nagy kő esett, mikor kiderült hogy működik. Azt azért halkan jegyzem meg, hogy én másfajta izgalmakra vágyok. Ezzel szembe, a ki-be szerelés összesen max 10 perc. Stresszmentesen. Akkor most mi is a túlspilázás?
Tényleg nem is kell túl spilázni. Sajnos most megtettem. Ameddig nem indult el minden teljesen spilázott állapotban voltam. Gondoltam szétfagyott az új szivattyú. Miután minden működött. Be volt fűtve kipróbáltuk egy kicsit. Rekordot döntöttem a gázhasználattal. Két nap alatt elnyomtam egy palack 11.5 kg PB gázt. Mondjuk nem volt hideg a lakjóban.
Azt, hogy ki be spilázgassam a motort, az is egyféle tulspilázás, mert ahhoz elég sokat megyünk, hogy kivegyem, betegyem és valahol bent figyeljen a garázsban.
Szokottak szerint mindent kiporszívóztam. Kb 1.5 liter vizet szívok ki ilyenkor a csövekből.
írta kanapekamred 2016.01.18. 14:45 nincs szivárgás. Minden ok.
Ez a lényeg! Nem is kell túl spilázni. A lényeg, hogy tömör víz ne álljon sehol, és amíg jég lehet a rendszerben addig ne erőltessük az indítást. A körfűtés (ami a vízrendszer mellet fut körbe) ilyenkor nagyon fontos.
Üdv Mindenkinek! Befagyott a szivattyúm, mint a s---ar. Előzőleg mindent a szokottak szerint víztelenítettem éveken át, ennek ellenére Csontra, teljes átmérőben jégtömbbé fagyott a cucc. A szokottól csak annyi az eltérés, hogy a régi omnibike membrános szi. megadta magát a nyáron és ez ki lett cserélve egy fiammára. Külsőre, küllemre és működésre teljesen ugyan olyan mindkettő. Azért mégis más. Mivel ebbe benne maradt a víz a szokott fújkálás ellenére is. 10 órát fűtöttem miután végre felolvadt. Szerencsére nem károsodott, működik minden. A kérésem, kérdésem! Kinek van ilyen, segítsen? Hogy szokta fagytalanítani? Vízteleníteni? Minden esetre most széttekertem az egészet. Kimenő és beszívó oldalát is.
Bármelyik gyártmányú szivattyúról beszéljünk, mindegyiket nehézkes tökéletesen vízmentesíteni. Legjobb megoldás, ha kiszereled, és a meleg lakásban húzza ki a telet. Nekem is itt figyel mellettem a polcon a dolgozó szobában. Kiszerelni nem nagy mutatvány. Két hollandi leteker, 4 csavar kiteker, és két vezeték kiköt. Cirka 3.5 perc, és a visszaszerelés sem vesz igénybe többet 5 percnél. Ezt azóta teszem meg, mióta egy csepp víz miatt ment tönkre a cucc. Tele van vízcsapdával a szűrőház, és a membránok tájéka. A peremek miatt, lehetetlen szárazra fújni, viszont. a műanyag alkatrészek, nagyon érzékenyek a jég feszítő hatására. A kiszerelésnek a tovább előnye, hogy sokkal hatékonyabban tudod kifújni a vízrendszer vezetékeit.
Na kérem. 12 óra felé 10 fok volt a lakóba. Zizerge a szivattyúra fordítva. Gáz is fuelon. Feltöltöttem forró vízzel (kb 55 fok) Szivattyú simán elindult. Konyhai hideg víz jég dugó, WC öblítés jég dugó. Onnan víz egy száll se. Most fél 3 újra próba. Lakóban 22 fok. Minden működik, semmi nem folyik. Szivattyú nem kapcsol újra. Tehát nincs szivárgás. Minden ok.
Valószínű minden esetben így történik ha hideg van, csak még eddig soha nem indultam mínusz 10 fokban. Ezért nem tudtam mi történik a víztelenített víz rendszerrel. Az, hogy marad benne víz.
Nekem is Fiamma Aqua 8 van. Egyszer próbáltam meg kifújni, utána membráncsere
Azóta csak annyi, hogy leeresztéskor üresen járatom pár percet, és "szárazra" járja magát. Nyilván marad benne valamennyi víz de az már nem fogja szétnyomni, és ahogy Miska mondja, csak akkor indítom újra mikor már be van fűtve a kocsi és minden átmelegedett.
Kösz a választ. Minden stimmel, én is így csinálom. Plusz nedves porszívóval kiszívom minden csapból a maradék vizet. Ameddig szörtyög. Nem nagy idő. És mégis befagyott.
Fekszik, vagy áll a szivattyú? Ugyan úgy helyezted el, mint az előzőt? Van leeresztőd a vízcsöveknél (hideg,meleg)?
Nekem volt fiamma, shurflo(sokkal jobb mint a fiamma) meg valami nevenincs. Volt fektetve, v. állítva, friss víz tartály alatt, felett, de még 1x sem fagyott el víztelenítés után. 1x-er kiszereltem az autóbóla szivattyút, mert az az igazi víztelenítés, de elég macerás dolog, ezért azóta (kb.8éve) ilyet nem csináltam vele, velük. Sem kompresszorral, sem tüdővel nem fújtam egyiket sem. A módszerem a következő: miután leeresztettem a friss vizet, kinyitottam a csapokat, és a bolyler leeresztőjét is, valamint a hideg, ill. meleg víz cső leeresztőjét(ha van ilyen). ha kifolyt a víz, utána bekapcsoltam a szivattyút, és addig járattam, míg ki nem dolgozta magából, ill. a rendszerből a vizet. Ez kb 10,15 sec. 3,4 szer kapcsolom a szivattyút. Utána elzárom a leeresztőket, és a csapokat is. Amíg fel nem fűtöm az autót, addig nem nyúlok sem a csapokhoz, sem a pumpához, sem a leeresztőhöz. Nekem ez hosszú évek óta bevált, és nem ment tönkre semmi alkatrész, ami a faggyal összefüggésben lehet. Remélem segítettem.
Kösz a választ. Minden stimmel, én is így csinálom. Plusz nedves porszívóval kiszívom minden csapból a maradék vizet. Ameddig szörtyög. Nem nagy idő. És mégis befagyott.
Üdv Mindenkinek! Befagyott a szivattyúm, mint a s---ar. Előzőleg mindent a szokottak szerint víztelenítettem éveken át, ennek ellenére Csontra, teljes átmérőben jégtömbbé fagyott a cucc. A szokottól csak annyi az eltérés, hogy a régi omnibike membrános szi. megadta magát a nyáron és ez ki lett cserélve egy fiammára. Külsőre, küllemre és működésre teljesen ugyan olyan mindkettő. Azért mégis más. Mivel ebbe benne maradt a víz a szokott fújkálás ellenére is. 10 órát fűtöttem miután végre felolvadt. Szerencsére nem károsodott, működik minden. A kérésem, kérdésem! Kinek van ilyen, segítsen? Hogy szokta fagytalanítani? Vízteleníteni? Minden esetre most széttekertem az egészet. Kimenő és beszívó oldalát is.
Nekem volt fiamma, shurflo(sokkal jobb mint a fiamma) meg valami nevenincs. Volt fektetve, v. állítva, friss víz tartály alatt, felett, de még 1x sem fagyott el víztelenítés után. 1x-er kiszereltem az autóbóla szivattyút, mert az az igazi víztelenítés, de elég macerás dolog, ezért azóta (kb.8éve) ilyet nem csináltam vele, velük. Sem kompresszorral, sem tüdővel nem fújtam egyiket sem. A módszerem a következő: miután leeresztettem a friss vizet, kinyitottam a csapokat, és a bolyler leeresztőjét is, valamint a hideg, ill. meleg víz cső leeresztőjét(ha van ilyen). ha kifolyt a víz, utána bekapcsoltam a szivattyút, és addig járattam, míg ki nem dolgozta magából, ill. a rendszerből a vizet. Ez kb 10,15 sec. 3,4 szer kapcsolom a szivattyút. Utána elzárom a leeresztőket, és a csapokat is. Amíg fel nem fűtöm az autót, addig nem nyúlok sem a csapokhoz, sem a pumpához, sem a leeresztőhöz. Nekem ez hosszú évek óta bevált, és nem ment tönkre semmi alkatrész, ami a faggyal összefüggésben lehet. Remélem segítettem.
Üdv Mindenkinek! Befagyott a szivattyúm, mint a s---ar. Előzőleg mindent a szokottak szerint víztelenítettem éveken át, ennek ellenére Csontra, teljes átmérőben jégtömbbé fagyott a cucc. A szokottól csak annyi az eltérés, hogy a régi omnibike membrános szi. megadta magát a nyáron és ez ki lett cserélve egy fiammára. Külsőre, küllemre és működésre teljesen ugyan olyan mindkettő. Azért mégis más. Mivel ebbe benne maradt a víz a szokott fújkálás ellenére is. 10 órát fűtöttem miután végre felolvadt. Szerencsére nem károsodott, működik minden. A kérésem, kérdésem! Kinek van ilyen, segítsen? Hogy szokta fagytalanítani? Vízteleníteni? Minden esetre most széttekertem az egészet. Kimenő és beszívó oldalát is.
írta Hajnalka 2015.12.04. 17:37 Egyáltalán mi az a csepptöltés és miért kell hozzá csepptöltőt venni? Inverteres aksiról van szó. Még senki nem hallott róla
Szerintem, még senki sem hallott az inverteres akkumulátorról. Talán némi keveredés van a megnevezések között. Az akku, az ami tárolja az elektromos energiát, az inverter meg az ami az akkuban lévő 12 Voltos feszültséget, felhúzza, a lakókban adott esetben 230 voltra, hogy használni tudjuk, az elektromos hálózatra történő csatlakozás nélkül is, a magasabb feszültséget igénylő készülékeket is. Az inverter nem kell tölteni, az akkumulátort viszont igen. Ellenben, ha mégis létezik "inverteres aksi" és nektek valóban az van, akkor kérlek fotózd le, és töltsd fel ide a képet róla, mert ilyet még én nem láttam!!!!
Az akkuk töltéséhez nem kell külön csepptöltő, egyszerűen "csak" egy akkutöltő szükséges, ami lehetőleg, egy processzoros vezérlésű, megfelelő töltés karekterisztikával rendelkező eszköz legyen. Az ilyen töltőkészülékek, rendelkeznek a csepptöltési lehetőseggel, ami nagyon hasznos az akkumulátor kapacitásának a megtartására, és előnyösen hatnak az élettartamára is, mivel állandóan maximális töltöttségen tartja az akkut. A processzoros töltők, a töltés alatt, állandóan a lehető legoptimálisabban "adagolják" a töltési áramot, amivel egy kíméletes töltést biztosítanak. Ezzel is növelik az élettartamot. Hinni nem kell benne a csepptöltésbe, csak elfogadni a szakemberek tanácsát. Hidd el, nem csapnak be. A Lidl, Aldi töltői is egészen jól végzik a dolgukat, a maguk 5 ezer forint körüli árukért, de a Ctek töltői még jobbak, ugyan, azok már inkább a 20-25 ezer forintos ár között szerezhetőek be.
Azért írok ilyen gyakran mert sok dologhoz kellene tanács mivel tavasszal lesz az első utunk az első lakóautóval persze menet közben derül ki hogy mit nem tudunk a lakóautóval kapcsolatban
Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
Milyen inverter az amit tölteni kell tudtommal abban nincs akksi az szimplán 230 voltra alakitja a 12 voltot. Az akksit szedd ki ha nem tudom a kocsin keresztül tölteni. Csepptöltőre kell tenni és akkor az megovja és szinten tartja. Lidl kb 5 ezerért szokott akciósan lenni ez több lakós sporinak bejött már. Sima akksi töltő nem alkalmas rá.
A párom nem hisz a csepptöltőben, van más megoldás is? Mi történik az aksival ha nem így töltik? Köszi a választ...
Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
Milyen inverter az amit tölteni kell tudtommal abban nincs akksi az szimplán 230 voltra alakitja a 12 voltot. Az akksit szedd ki ha nem tudom a kocsin keresztül tölteni. Csepptöltőre kell tenni és akkor az megovja és szinten tartja. Lidl kb 5 ezerért szokott akciósan lenni ez több lakós sporinak bejött már. Sima akksi töltő nem alkalmas rá.
A párom nem hisz a csepptöltőben, mi történhet ha nem így töltik? Van más megoldás?
Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
írta Hajnalka 2015.11.29. 10:19 Ki tudja hol másolnak biztonsági zár kulcsot zár után? Ugyanis nincs kulcs a kapaszkodóhoz nem kaptunk akitől vettük az autót. Fiamma típus.
Egyszer már írtam, hogy ez ügyben beszélj a Levanterrel. Nem jött össze?
írta naroli74 2015.11.26. 12:51 Az én lakókocsimban az összes vízcső gumicsőből van , a csatlakozókat nem tudom. Tavaly a víz befagyása ellen egy primitívebb módszert választottam . Leengedtem az összes vizet , majd 10liter vízben feloldottam 1/2 kg sót és betöltöttem a víztartályba . Aztán kinyitottam az összes csapot és kiengedtem , bízva abban , hogy a bennmaradó sós víz nem fagy be ! És remélem , hogy a só nem tesz kárt a rendszerben ! Tavasszal nem vettem észre sehol , hogy a fagy bármit tönkre tett volna . A wc tartályt ugyanígy , a szenny vizet kiürítettem teljesen ! Idén megint ez lesz , remélem ismét bejön .
A só az a gumitömitést kárositja ott okozhat gondot egyébként a sósviz kb -10 fokig jó. Tedd be a fagyóba az -18 fokos ha nem fagyna meg akkor mégis jó.
írta Hajnalka 2015.11.29. 10:13 Kiszereltük az invertert, hogyan kell tölteni ? télen 10 fok kb. lesz ahol tároljuk. A gázpalack még mindig a kocsiban van de szabadban. Maradhat ott?
Ha jársz kellsz a világban láthatod a gázpalackokat télen is kint tárolják a benzinkutaknál ugyhogy azt nem kell kiszedni.
írta Hajnalka 2015.11.29. 10:13 Kiszereltük az invertert, hogyan kell tölteni ? télen 10 fok kb. lesz ahol tároljuk. A gázpalack még mindig a kocsiban van de szabadban. Maradhat ott?
Milyen inverter az amit tölteni kell tudtommal abban nincs akksi az szimplán 230 voltra alakitja a 12 voltot. Az akksit szedd ki ha nem tudom a kocsin keresztül tölteni. Csepptöltőre kell tenni és akkor az megovja és szinten tartja. Lidl kb 5 ezerért szokott akciósan lenni ez több lakós sporinak bejött már. Sima akksi töltő nem alkalmas rá.
írta Hajnalka 2015.11.29. 10:19 Ki tudja hol másolnak biztonsági zár kulcsot zár után? Ugyanis nincs kulcs a kapaszkodóhoz nem kaptunk akitől vettük az autót. Fiamma típus.
A másik hely ahol a lakos kulcsokkal még több sikerem volt a stadion metromegállónál átmész a tuoldalra és ott van. Azok még inditásgátlos kulcsokat is másolnak,készitenek.
írta Hajnalka 2015.11.29. 10:19 Ki tudja hol másolnak biztonsági zár kulcsot zár után? Ugyanis nincs kulcs a kapaszkodóhoz nem kaptunk akitől vettük az autót. Fiamma típus.
Ugy tudom még mükszik a VII Kertész utcában a kulcsmásolos anno én egy 124 merci kilincsével komplett ballagtam be hozzá. Király utca felől menj és a jobb oldalon lesz.
írta naroli74 2015.11.26. 20:27 Igazad van ! Arról nem írtam , de a bojler alatt van egy leeresztő csap ! Azt kinyitottam , leengedtem így elvileg nem maradt benne víz !
Én a helyedben, nem erőltetném ezt a só dolgot. Gábornak a felvetése jogos. Az NaCl egy agresszív vegyszer. Neked nem lesz tőle bajod, mert bírja, sőt kell is valamennyi a szervezetednek, de ez nem biztos, hogy igaz a lakó vízrendszerére.
írta naroli74 2015.11.26. 12:51 Az én lakókocsimban az összes vízcső gumicsőből van , a csatlakozókat nem tudom. Tavaly a víz befagyása ellen egy primitívebb módszert választottam . Leengedtem az összes vizet , majd 10liter vízben feloldottam 1/2 kg sót és betöltöttem a víztartályba . Aztán kinyitottam az összes csapot és kiengedtem , bízva abban , hogy a bennmaradó sós víz nem fagy be ! És remélem , hogy a só nem tesz kárt a rendszerben ! Tavasszal nem vettem észre sehol , hogy a fagy bármit tönkre tett volna . A wc tartályt ugyanígy , a szenny vizet kiürítettem teljesen ! Idén megint ez lesz , remélem ismét bejön .
A műanyag dolgokkal nem gond, de a bojler anyagának lehet, hogy nem tesz jót a só.
Az én lakókocsimban az összes vízcső gumicsőből van , a csatlakozókat nem tudom. Tavaly a víz befagyása ellen egy primitívebb módszert választottam . Leengedtem az összes vizet , majd 10liter vízben feloldottam 1/2 kg sót és betöltöttem a víztartályba . Aztán kinyitottam az összes csapot és kiengedtem , bízva abban , hogy a bennmaradó sós víz nem fagy be ! És remélem , hogy a só nem tesz kárt a rendszerben ! Tavasszal nem vettem észre sehol , hogy a fagy bármit tönkre tett volna . A wc tartályt ugyanígy , a szenny vizet kiürítettem teljesen ! Idén megint ez lesz , remélem ismét bejön .
Sajnos a telet előre láthatólag nem fogjuk megúszni, mert az jön. Ugyan már próbáltam intézni, hogy érdeklődés híján elmaradjon, de ez sikertelen volt ezidáig, minden esetben. Még abban is benne lennék, hogy elmondhassuk, az idei tél egy januári, hétfői napra esett, de erre is kicsi esélyt látok. Emiatt, próbáljuk túlélni a telet, néha, elvonási tünetektől remegő kézzel simogatva a csigát, és várva a csavargásra alkalmasabb kellemesebb tavaszi időt.
Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
írta Hajnalka 2015.11.19. 11:08 Remélem megússzuk a telet és nem lesz semmi gond a hidegben
Sajnos a telet előre láthatólag nem fogjuk megúszni, mert az jön. Ugyan már próbáltam intézni, hogy érdeklődés híján elmaradjon, de ez sikertelen volt ezidáig, minden esetben. Még abban is benne lennék, hogy elmondhassuk, az idei tél egy januári, hétfői napra esett, de erre is kicsi esélyt látok. Emiatt, próbáljuk túlélni a telet, néha, elvonási tünetektől remegő kézzel simogatva a csigát, és várva a csavargásra alkalmasabb kellemesebb tavaszi időt.
Inkább fújátok ki a vizet a csövekből, és a készülékekből. Valóban okozhat kárt a túl nagy nyomással végzett víztelenítés, de ha nem magasabb a levegő nyomása 2 bar-nál, akkor nem történhet baj. Ellenben, szerintem érdems lehet kiszerelni a nagy nyomású vízszivattyút, mert a leggondosabb kifújás mellett is maradhat a vízszűrőben, vagy a nyomáskapcsolóban annyi víz, hogy a téli hidegben, a jég szétnyomja ezeket a műanyag alkatrészeket. A kivitelezése a következő: Kinyitod a csapokat, és a boilernél is leereszted a fagykontrolnál a vizet, és a tartálynál is kinyitod a leeresztő csapot. Mikor már nem folyik, leszereled a perlátorokat, és a zuhanyrózsát a csapokról, majd nekiállsz sűrített levegővel fújni a vizet, oly módon, hogy állandóan váltogatod a hideg és meleg állás között a csapokat. Ha kiszereled a szivattyút, akkor az ott található csöveken is fújatod a levegőt. Max 2 Bar nyomással!!!!!!!!! Ha már nem hörög a csövekben a víz, és megszűnt a csepegés is mindenhol, akkor vársz még pár percet, és újra megfújod az összes lehetőségnél. Ha most sem folyik, és hörög, akkor mondhatni, hogy nincsen víz a rendszerben. A tartály tisztító nyíláson keresztül ellenőrizd, hogy abban sem maradt víz. Ha maradt, akkor egy szivaccsal itasd fel, és töröld ki. Ezzel legalább a felgyülemlett koszt, és vízkövet is kiszeded a tartályból.
Télire hagyd nyitva az ajtókat, és a hűtő ajtaját is, tegyél egy tablettás páramentesítőt egy vödörbe, és azt helyezd el mondjuk az asztalon. Kéthetente töltsd fel az akkukat, az a legjobb, ha legalább 24 órán keresztül csatlakoztatod a 230 Voltra. Ne feledd el a wc tartályát sem kiüríteni, és ha belső tartályos a wc, akkor azt is víztelenítsd!
A motor fagyállóját is ellenőrizd, és az ablakmosó tartályban is cseréld fagyállóra a vizet.
Köszönöm a sok hasznos tanácsot!!!!
Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
Inkább fújátok ki a vizet a csövekből, és a készülékekből. Valóban okozhat kárt a túl nagy nyomással végzett víztelenítés, de ha nem magasabb a levegő nyomása 2 bar-nál, akkor nem történhet baj. Ellenben, szerintem érdems lehet kiszerelni a nagy nyomású vízszivattyút, mert a leggondosabb kifújás mellett is maradhat a vízszűrőben, vagy a nyomáskapcsolóban annyi víz, hogy a téli hidegben, a jég szétnyomja ezeket a műanyag alkatrészeket. A kivitelezése a következő: Kinyitod a csapokat, és a boilernél is leereszted a fagykontrolnál a vizet, és a tartálynál is kinyitod a leeresztő csapot. Mikor már nem folyik, leszereled a perlátorokat, és a zuhanyrózsát a csapokról, majd nekiállsz sűrített levegővel fújni a vizet, oly módon, hogy állandóan váltogatod a hideg és meleg állás között a csapokat. Ha kiszereled a szivattyút, akkor az ott található csöveken is fújatod a levegőt. Max 2 Bar nyomással!!!!!!!!! Ha már nem hörög a csövekben a víz, és megszűnt a csepegés is mindenhol, akkor vársz még pár percet, és újra megfújod az összes lehetőségnél. Ha most sem folyik, és hörög, akkor mondhatni, hogy nincsen víz a rendszerben. A tartály tisztító nyíláson keresztül ellenőrizd, hogy abban sem maradt víz. Ha maradt, akkor egy szivaccsal itasd fel, és töröld ki. Ezzel legalább a felgyülemlett koszt, és vízkövet is kiszeded a tartályból.
Télire hagyd nyitva az ajtókat, és a hűtő ajtaját is, tegyél egy tablettás páramentesítőt egy vödörbe, és azt helyezd el mondjuk az asztalon. Kéthetente töltsd fel az akkukat, az a legjobb, ha legalább 24 órán keresztül csatlakoztatod a 230 Voltra. Ne feledd el a wc tartályát sem kiüríteni, és ha belső tartályos a wc, akkor azt is víztelenítsd!
A motor fagyállóját is ellenőrizd, és az ablakmosó tartályban is cseréld fagyállóra a vizet.
Köszönöm a sok hasznos tanácsot!!!!!
Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
írta Hajnalka 2015.11.18. 12:36 Én azt szeretném megkérdezni a téliesítéssel kapcsolatban hogyha szabadban felbakolva áll az autó akkor a víztelenítést hogyan csináljuk. Ugyanis nem fújtuk ki kompresszorral a csövekből és jön majd a hideg nem lesz baj belőle?. Hozzáteszem a fűtés megy 220 ról egy 750 W-os melegítőről állandóan. Télen is fűtünk majd. Állítólag a kompresszoros kifujásnál valami megsérülhet és akkor nagyobb a kár. Ki tud ebben segíteni tanáccsal a mikéntjéről pontosan? Kezdő lakóautósok vagyunk még.
Ha csak a csövekben marad az valószínűleg nem lesz gond. A bojlerben tartályokban és vízpumpában ne maradjon. A csövek viszonylag vékonyak, és rugalmasak.
A kifújásnál a bojler biztonsági szelepe szállhat el legkönnyebben ezért nem szabad 2 bar-nál nagyobb nyomással fújni. 2 bár alatt semmi gond nem lehet. Amúgy nem drága a biztonsági szelep, de amíg nincs kicserélve addig nem tudjátok használni a vízrendszert.
Én a szivattyú lekötése után szoktam rácsatlakoztatni a kompresszort és a csapokat felváltva nyitogatni amíg köpködnek. Bár nekem nyomásszabályzós kompresszorom van de ha úgy csináljátok, hogy mindig van nyitott csap akkor nem fog felmenni a nyomás sem a 2 bar fölé.
De minek fűtitek? A csövek akkor is be fognak fagyni, mert azok a bútorokban, a fal mellett futnak. Inkább fújjátok ki.
írta Hajnalka 2015.11.18. 12:36 Én azt szeretném megkérdezni a téliesítéssel kapcsolatban hogyha szabadban felbakolva áll az autó akkor a víztelenítést hogyan csináljuk. Ugyanis nem fújtuk ki kompresszorral a csövekből és jön majd a hideg nem lesz baj belőle?. Hozzáteszem a fűtés megy 220 ról egy 750 W-os melegítőről állandóan. Télen is fűtünk majd. Állítólag a kompresszoros kifujásnál valami megsérülhet és akkor nagyobb a kár. Ki tud ebben segíteni tanáccsal a mikéntjéről pontosan? Kezdő lakóautósok vagyunk még.
Kicsit nagy luxus egész télen fűteni a lakót.
Inkább fújátok ki a vizet a csövekből, és a készülékekből. Valóban okozhat kárt a túl nagy nyomással végzett víztelenítés, de ha nem magasabb a levegő nyomása 2 bar-nál, akkor nem történhet baj. Ellenben, szerintem érdems lehet kiszerelni a nagy nyomású vízszivattyút, mert a leggondosabb kifújás mellett is maradhat a vízszűrőben, vagy a nyomáskapcsolóban annyi víz, hogy a téli hidegben, a jég szétnyomja ezeket a műanyag alkatrészeket. A kivitelezése a következő: Kinyitod a csapokat, és a boilernél is leereszted a fagykontrolnál a vizet, és a tartálynál is kinyitod a leeresztő csapot. Mikor már nem folyik, leszereled a perlátorokat, és a zuhanyrózsát a csapokról, majd nekiállsz sűrített levegővel fújni a vizet, oly módon, hogy állandóan váltogatod a hideg és meleg állás között a csapokat. Ha kiszereled a szivattyút, akkor az ott található csöveken is fújatod a levegőt. Max 2 Bar nyomással!!!!!!!!! Ha már nem hörög a csövekben a víz, és megszűnt a csepegés is mindenhol, akkor vársz még pár percet, és újra megfújod az összes lehetőségnél. Ha most sem folyik, és hörög, akkor mondhatni, hogy nincsen víz a rendszerben. A tartály tisztító nyíláson keresztül ellenőrizd, hogy abban sem maradt víz. Ha maradt, akkor egy szivaccsal itasd fel, és töröld ki. Ezzel legalább a felgyülemlett koszt, és vízkövet is kiszeded a tartályból.
Télire hagyd nyitva az ajtókat, és a hűtő ajtaját is, tegyél egy tablettás páramentesítőt egy vödörbe, és azt helyezd el mondjuk az asztalon. Kéthetente töltsd fel az akkukat, az a legjobb, ha legalább 24 órán keresztül csatlakoztatod a 230 Voltra. Ne feledd el a wc tartályát sem kiüríteni, és ha belső tartályos a wc, akkor azt is víztelenítsd!
A motor fagyállóját is ellenőrizd, és az ablakmosó tartályban is cseréld fagyállóra a vizet.
Én azt szeretném megkérdezni a téliesítéssel kapcsolatban hogyha szabadban felbakolva áll az autó akkor a víztelenítést hogyan csináljuk. Ugyanis nem fújtuk ki kompresszorral a csövekből és jön majd a hideg nem lesz baj belőle?. Hozzáteszem a fűtés megy 220 ról egy 750 W-os melegítőről állandóan. Télen is fűtünk majd. Állítólag a kompresszoros kifujásnál valami megsérülhet és akkor nagyobb a kár. Ki tud ebben segíteni tanáccsal a mikéntjéről pontosan? Kezdő lakóautósok vagyunk még.
Csak ott nem születnek élmények ahová el sem jutunk
írta csiburento 2014.11.17. 17:37 Ilyen automatikusan ürítő szelep szerintetek van az enyémen is? Hogy néz ki, miről ismerhető fel? Ez a leeresztős művelet nekem új. Eddig 7 csavaros leeresztőt találtam. Remélem mind megvan. Elmondanám, hogy elég bonyolult leereszteni. A kivehető tartály jobb volt...
Szia Csiberentó!
Ne szedjél ki semmit, nem az a jó megoldás. Ahogy Gábor Apa is írja, van ott egy leeresztő.
írta csiburento 2014.11.17. 17:37 Ilyen automatikusan ürítő szelep szerintetek van az enyémen is? Hogy néz ki, miről ismerhető fel? Ez a leeresztős művelet nekem új. Eddig 7 csavaros leeresztőt találtam. Remélem mind megvan. Elmondanám, hogy elég bonyolult leereszteni. A kivehető tartály jobb volt...
Minden bojler közelében van valamilyen leeresztési megoldás. Régen egy ilyen csappal oldották meg:
ez függőleges állásban kiereszti a vizet.
az újabbaknál mar automata szelep van.
Van itt a műszaki rovatban egy írásom a lakójárművek vízrendszere >>>. Annak az alján ott van az új Truma szelep képe is .
Ilyen automatikusan ürítő szelep szerintetek van az enyémen is? Hogy néz ki, miről ismerhető fel? Ez a leeresztős művelet nekem új. Eddig 7 csavaros leeresztőt találtam. Remélem mind megvan. Elmondanám, hogy elég bonyolult leereszteni. A kivehető tartály jobb volt...