Vontatás

Létrehozás dátuma: 2012.06.28.

1
2
3
4

Hozzászólások

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta szekimilu 2015.01.28. 21:06
Köszönöm hozzászólásodat, hát tartok a dízeltől, mindenképpen valami benzines autót fogok választani 100 lóerő felett !

Nyugodtan használhatsz benzinest, csak legyen benne erő. De az erő energiát igényel. Egy erősebb autóval is 10-11 liter környékén fog alakulni a fogyasztásod, ahogy azt Miska is írta. Viszont nem fog visszafordulni a szerelvény az érdi emelkedőn.
Még talán annyit, hogy vontatásnál fontosabb a motor nyomatéka, mint a lóerő. Azért birkózik meg könnyebben egy dízel a feladattal. A benzinest jobban kell pörgetni, azért iszákosabb egy kicsit. Dízeleknél, kevésbé szembetűnő, a fogyasztás növekedése vontatásnál.
Azért majd oszd meg velünk, hogy milyen gépest választottál, és a tapasztalatokat is! 10_02_kacsint.gif

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#8797     2015.01.29. 21:51        

Miska
Szob
516 mániapont

írta szekimilu 2015.01.28. 21:06
Köszönöm hozzászólásodat, hát tartok a dízeltől, mindenképpen valami benzines autót fogok választani 100 lóerő felett !
Én egy Citroen berlingóval (1.6 benzin,109LE) vontattam kb1000kg-os lakókocsit gond nélkül, bár a fogyasztása klímával 10-11l/100km, 80-90km/ óra. A dízel azért ennél jobb, bár nagyobb lutri. A stabilizátoros vonófej, pedig eszméletlen jó,( vontattam simával is) mint ahogy Némo is írta. Mikor el ment mellettem az emeletes busz, nem volt halálfélelmem. Az árát bőven megéri, még használtan is érdemes venni.

Miska
#8784     2015.01.28. 21:22        

szekimilu

1 mániapont

Köszönöm hozzászólásodat, hát tartok a dízeltől, mindenképpen valami benzines autót fogok választani 100 lóerő felett !
#8783     2015.01.28. 21:06        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta szekimilu 2015.01.25. 08:59
Sziasztok !
Vontatásban szeretnék segítséget kérni , vásároltam egy Caravellair 330 as tipusú lakókocsit , egy 75 lovas thaliával vontatom, 750 kg a lakó, eléggé kínlódik a thalia vontatásnál 12 literre felugrik a fogyasztásom is :)

Szeretnék venni egy megbízható dízel vagy benzines autót 2 millió forintig és 10 év alatt legyen !
Tudnátok nekem tanácsot adni milyen tipusokkal vontattok, mit érdemes vásárolni ?
Sajnos a Thalia 8 szelepese, nem egy erőművész, vontatáshoz alulméretezett. Lakókocsihoz egy nyomatékos dízel sokkal jobban használható, de már egy kicsit erősebb benzinessel is sokat javul a helyzet a javadra.
Konkrét típust nem neveznék meg, mert az, hogy megbízható-e, szerencse dolga, az meg hogy melyik tetszik, erősen szubjektív kérdés.
A véleményem szerint, egy front hajtású vagy 4 x 4-es hajtásláncú géperejűt válassz. A hátsó kerék hajtású gépeknél, kritikus helyzetben nehezebb stabilizálni a szerelvényt.
Húztam 1.6-os Lagunával (105 Le) 1 tonnás szekeret, gond nélkül lehetett vele haladni, de utána egy 3-as Grand Espace 2.2-es (130 Le 330 Nm) dízeljével tettük ugyan azt. Ezt követően, 2 literes, dízel, automata Captiva vette át a vontató szerepét. A két utóbbi, simán, együtt tudott haladni a forgalom ütemével. A Captivával, nemrég egy 1300 kg súlyú lakót volt szerencsém vontatni. Azzal sem volt probléma a haladás terén. Még azt is dinamikusan mozgatta.
Annak ellenére, hogy a Renault-okat szerettem, az Espace-el volt némi műszaki probléma. Mióta a Captiva van, a kötelező szervizeken kívül, nem kellett rendkívüli javításra kiállni a géppel a közel 6 év alatt.
A választásnál olyan vontatót válassz, ami legalább 30 %-al nehezebb a lakónál.
Amennyiben nincsen stabilizátor a lakón, javaslom, hogy cseréld ki. Erre vonatkozóan találsz írásokat itt a Kempingmánián.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#8742     2015.01.25. 22:58        

szekimilu

1 mániapont

Sziasztok !
Vontatásban szeretnék segítséget kérni , vásároltam egy Caravellair 330 as tipusú lakókocsit , egy 75 lovas thaliával vontatom, 750 kg a lakó, eléggé kínlódik a thalia vontatásnál 12 literre felugrik a fogyasztásom is :)

Szeretnék venni egy megbízható dízel vagy benzines autót 2 millió forintig és 10 év alatt legyen !
Tudnátok nekem tanácsot adni milyen tipusokkal vontattok, mit érdemes vásárolni ?
#8736     2015.01.25. 08:59        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta fecsi 2014.08.05. 07:17


Ha klasszikus automata váltós autód van,akkor indulásnál érdemes az egyes fokozatot használni és utána lehúzni "D"-be.Ha netán ennek semmi alapja nincs akkor az az automata váltó szerelő beszélt hülyeséget aki ezt nekem mondta.
Ennek lehet igazság alapja a régi gépeknél, de a mai, elektronikával, és számítógéppel vezérelt váltók, elintézik ezt maguknak. Akár hagyományos, akár robotizált, akár bármilyen más váltóműről beszélünk. Figyeli a gázpedál állását, meg a többi paramétert, és annak függvényében vált. Ha azt érzékeli, hogy sietős az utad, akkor hagyja hosszabban pörgetni a motort, ha meg ráérősen kocsikázol, akkor hamarabb felvált.
Függetlenül attól, hogy vontatásra, vagy csak szólóban kívánod használni a gépet, korosabb és nagy futásteljesítménnyel rendelkező autóknál, alaposan át kell nézetni a váltó környékét, mert ha javítani kell az automatát, az bizony, nagyon-nagyon drága mutatvány.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#7547     2014.08.05. 21:45        

fecsi
Budapest
109 mániapont

írta nemo25 2014.08.04. 22:24


Csak pozitív tapasztalatom van róla. Kellemesen, rángatás mentesen lehet vontatni automatával. Ennek főleg városban lehet érezni a hasznát.
írta lacika 2014.08.04. 19:11
Üdv!

Autómat váltós autóval vontat valaki? Milyen tapasztalatok vannak pro és kontra?

Laci
Ha klasszikus automata váltós autód van,akkor indulásnál érdemes az egyes fokozatot használni és utána lehúzni "D"-be.Ha netán ennek semmi alapja nincs akkor az az automata váltó szerelő beszélt hülyeséget aki ezt nekem mondta.

Fecsi
#7538     2014.08.05. 07:17     2 embernek tetszik    

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta lacika 2014.08.04. 19:11
Üdv!

Autómat váltós autóval vontat valaki? Milyen tapasztalatok vannak pro és kontra?

Laci

Csak pozitív tapasztalatom van róla. Kellemesen, rángatás mentesen lehet vontatni automatával. Ennek főleg városban lehet érezni a hasznát.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#7536     2014.08.04. 22:24        

lacika
Érd
61 mániapont

Üdv!

Autómat váltós autóval vontat valaki? Milyen tapasztalatok vannak pro és kontra?

Laci
#7534     2014.08.04. 19:11        

Gazsy86
Dombóvár
18 mániapont

Az tény, hogy a vontatmányom szélesebb mint a vontató kocsim, de a kocsin is be tudom állítani a tükröt hogy nekem jó legyen és jól lássak, hogy minek húznám neki vagy padtkáznék.
Én vettem egy tükröt, de nem nyerte el a tetszésemet.

írta 2014.04.08. 20:45


Én úgy tudom, bár paragrafust nem tudnék mutatni, hogy abban az esetben kell a póttükör, ha a vontatmány szélesebb mint a vontató tükrének szabad kilátása.
De jelen esetben nem az a fontos, hogy mi a kötelező, hanem, hogy a Te biztonságos közlekedésed megkívánja-e?
Én régebben jártam olyan széles amerikai autókkal, hogy a Hobby lakókocsi síkjában simán hátraláttam, Akkor nem használtam tükröt.
Most van egy kevés holttér, de biztos, ami biztos alapon rajtam van a póttükör. Inkább ne tetszen vagy rezegjen egy kicsit ha nem teljesen stabil, még mindig jobb, mint belemászni valakibe, mert fél métert nem láttam be oldalt.
#6526     2014.04.08. 20:51        


ENDE
73 mániapont

írta Gazsy86 2014.04.08. 20:32
Sziasztok!
Fel bobnék egy számomra fontos kérdést. A lakókocsi vontatásával kapcsolatban. A kiegészítő tükör érdekelne...
Kérdeztem a Rend"éhes" őreit, hogy kötelező-e használni. 3mp gondolkodás után rávágták hogy igen.
Kérdeztem hogy milyen rendelkezés alapján! Na erre hümmögtek, mert a KRESZ nem írja elő ami el is ismertek.
De erre azt mondták hogy: 619 köhém rendelet! Okéy gondoltam! De utána olvastam, keresgéltem és nem találtam semmit ez ügybe. Amúgy ez a 619-es rendelet egész konkrétan arrol szól hogy: 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról, tehát műszaki követelmények de a kiegészítő tükörröl semmi.
Keresgéltem még kicsit.
Találtam egy ilyet: 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről.
Ezt is átnyálaztam, de nem találtam semmit!
A helyzet az hogy én vettem egy tükröt, de nem igazán nyerte el a tetszésemet. A Gépkocsin lévő tükröt viszont egész jól be tudom állítani.
Valaki tudna nekem ebbe segíteni?

Én úgy tudom, bár paragrafust nem tudnék mutatni, hogy abban az esetben kell a póttükör, ha a vontatmány szélesebb mint a vontató tükrének szabad kilátása.
De jelen esetben nem az a fontos, hogy mi a kötelező, hanem, hogy a Te biztonságos közlekedésed megkívánja-e?
Én régebben jártam olyan széles amerikai autókkal, hogy a Hobby lakókocsi síkjában simán hátraláttam, Akkor nem használtam tükröt.
Most van egy kevés holttér, de biztos, ami biztos alapon rajtam van a póttükör. Inkább ne tetszen vagy rezegjen egy kicsit ha nem teljesen stabil, még mindig jobb, mint belemászni valakibe, mert fél métert nem láttam be oldalt.
#6525     2014.04.08. 20:45     1 embernek tetszik    

Gazsy86
Dombóvár
18 mániapont

Sziasztok!
Fel bobnék egy számomra fontos kérdést. A lakókocsi vontatásával kapcsolatban. A kiegészítő tükör érdekelne...
Kérdeztem a Rend"éhes" őreit, hogy kötelező-e használni. 3mp gondolkodás után rávágták hogy igen.
Kérdeztem hogy milyen rendelkezés alapján! Na erre hümmögtek, mert a KRESZ nem írja elő ami el is ismertek.
De erre azt mondták hogy: 619 köhém rendelet! Okéy gondoltam! De utána olvastam, keresgéltem és nem találtam semmit ez ügybe. Amúgy ez a 619-es rendelet egész konkrétan arrol szól hogy: 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról, tehát műszaki követelmények de a kiegészítő tükörröl semmi.
Keresgéltem még kicsit.
Találtam egy ilyet: 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről.
Ezt is átnyálaztam, de nem találtam semmit!
A helyzet az hogy én vettem egy tükröt, de nem igazán nyerte el a tetszésemet. A Gépkocsin lévő tükröt viszont egész jól be tudom állítani.
Valaki tudna nekem ebbe segíteni?
#6524     2014.04.08. 20:32        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Jamesz 2013.01.08. 19:27


Mi történt itt ..egy lapon említve a lakóautó a lakókocsival ??? ...
Ez már csak egy ilyen portál 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#2120     2013.01.08. 20:50     1 embernek tetszik    

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta Blue 2013.01.08. 19:30


Deeeee lakókocsit vontatva vagy anélkül.
Vagy mi van ha a Landi van tréleren akkor menyi a fogyasztása?30_10gondol.gif

Látod , látod ...mind megannyí megválaszolhatatlan kérdés . 10_05_nevet.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#2118     2013.01.08. 20:03        

Blue

291 mániapont

írta Jamesz 2013.01.08. 12:14


De még ez is egy baromság , hisz ugyanazt a kocsit vezetve a Gabi szerint az ő LandCruisere 12-13 litert fogyaszt....amikor pedig még az enyém volt 17-18 liter alatt sosem jártam .....pedig akkor vadi új volt.

Na most akkor ha megkérdezi Atilla .....Jamesz bá ..mennyit fogyaszt a Landi...mit mondjak ????

Deeeee lakókocsit vontatva vagy anélkül.
Vagy mi van ha a Landi van tréleren akkor menyi a fogyasztása?30_10gondol.gif

Bárhova, bármikor, bármivel.
#2117     2013.01.08. 19:30        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta GaborApa 2013.01.08. 18:48

Már megint igazad van!!!!
30_90jajj.gif
Tényleg egész jól el lehetne vontatni egy lakókocsit... egy lakóautóval 10_05_nevet.gif

Mi történt itt ..egy lapon említve a lakóautó a lakókocsival ??? meghogy vontatva...hisz akkor ősszeérhet a kettő !!! ilyen csak a mesékbe van ...leül a király bratyizni a takarító személyzettel ???

Nehogy már ilyen szentségtörős vitába belemenjek.... 10_05_nevet.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#2116     2013.01.08. 19:27        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Jamesz 2013.01.08. 18:11


Erről nekem azonnal eszembejut egy réteg kis hazánkba........... amely milliókat áldoz a hobbyára és merő szeszélyből teherautó méretű gépkocsikat tart fenn hétvégi szórakozásának kielégítésére.

Ehhez képest egy terepjárót tartani ....merő játék...
Már megint igazad van!!!!
30_90jajj.gif
Tényleg egész jól el lehetne vontatni egy lakókocsit... egy lakóautóval 10_05_nevet.gif

Mindenhol ... otthon
#2115     2013.01.08. 18:48        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta GaborApa 2013.01.08. 11:41

Azért lássuk be, kis hazánkban nem ez az átlagos géppark

Erről nekem azonnal eszembejut egy réteg kis hazánkba........... amely milliókat áldoz a hobbyára és merő szeszélyből teherautó méretű gépkocsikat tart fenn hétvégi szórakozásának kielégítésére.

Ehhez képest egy terepjárót tartani ....merő játék...

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#2114     2013.01.08. 18:11        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta GaborApa 2013.01.08. 11:41

Azért lássuk be, kis hazánkban nem ez az átlagos géppark 10_02_kacsint.gif

Lakókocsikat pl. kisteherautókkal is jól lehet vontatni, A terepen meg egész jól elboldogul a ... tank.

Ezeket mindenki tudja, viszont nem kell feltétlenül ilyen gépeket venni minden lakókocsihoz.
Az emberek többsége pl. azt sem szereti, ha a kocsija 20 liter fölött kajál. 30_60_guluszem.gif

Itt inkább a középkategóriás személyautók közötti különbségekre és tapasztalatokra kíváncsiak. Amolyan ár-érték arány meg ilyenek.10_02_kacsint.gif

Ezért is mondtam ...azt kell kérdezni amire tényleg kiváncsi az ember.
.
Azaz ...ne azt , hogy milyen az optimális meg hasonló ködös érdések...mert a jó és optimálisan vontatásra használható terepjárók bizony az általam leírtak között vannak, hanem akkor azt kell kérdezni... melyik az ami a leggazdaságossabban elvontat egy ilyen szerelvényt.ár - érték arányában.

De még ez is egy baromság , hisz ugyanazt a kocsit vezetve a Gabi szerint az ő LandCruisere 12-13 litert fogyaszt....amikor pedig még az enyém volt 17-18 liter alatt sosem jártam .....pedig akkor vadi új volt.

Na most akkor ha megkérdezi Atilla .....Jamesz bá ..mennyit fogyaszt a Landi...mit mondjak ????

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#2113     2013.01.08. 12:14        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Jamesz 2013.01.07. 23:25
..volt Mitsubishi Pajerom , L 200 - asom ,Ford Explorerem , Grand Cherokee Limitedem , Grand Cherokeem, Toyota 4 Runnerem, RAV -em , Land Criuserem , Jeep Wranglerem már amikre visszaemlékszem.
Jelenleg is van Dodge pickupom, Landcruiser terepjáróm ...az AUDI Q7 én nem is számítom annak , bár az is SUV.
.....
Azért lássuk be, kis hazánkban nem ez az átlagos géppark 10_02_kacsint.gif

Lakókocsikat pl. kisteherautókkal is jól lehet vontatni, A terepen meg egész jól elboldogul a ... tank.

Ezeket mindenki tudja, viszont nem kell feltétlenül ilyen gépeket venni minden lakókocsihoz.
Az emberek többsége pl. azt sem szereti, ha a kocsija 20 liter fölött kajál. 30_60_guluszem.gif

Itt inkább a középkategóriás személyautók közötti különbségekre és tapasztalatokra kíváncsiak. Amolyan ár-érték arány meg ilyenek.10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#2112     2013.01.08. 11:41        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

Az a nagy igazság , hogy nekem abban a 40 valahány évben amit kocsitulajdonosként és vezetéssel töltöttem mindig volt legalább egy pickup, vagy egy terepjáró a ház körül.

Mindig imádtam őket ...volt Mitsubishi Pajerom , L 200 - asom ,Ford Explorerem , Grand Cherokee Limitedem , Grand Cherokeem, Toyota 4 Runnerem, RAV -em , Land Criuserem , Jeep Wranglerem már amikre visszaemlékszem.
Jelenleg is van Dodge pickupom, Landcruiser terepjáróm ...az AUDI Q7 én nem is számítom annak , bár az is SUV.

De hogy szerintem ezek közül , melyik a legjobb és mire ...ezen soha nem gondolkodtam.
Hisz vontatni ezekkel játék.....mindegy melyiket nevezem meg.
Mind erős , némelyik már brutálisan is...lényegében éppen az a legnehezebb ...visszafogni őket.

Itt egyedül az árkérdés meg a fogyasztás kérdése az , ami valakit megfontolásra késztethet.

De akkor viszont azt kell kérdezni ...melyik alacsony árkategóriás kis fogyasztású terepjárót vennétek , amelyik még nyugodtan elhúz egy lakókocsit erőlködés nélkül. Van ilyen !

Mert gondolkodni is kár azon ... melyik az a 400 lóerős Ford vagy Dodge amelyik elmegy 8 literrel......

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#2108     2013.01.07. 23:25        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta DEP76 2012.12.30. 20:53


Enyémnek 100-at írnak.
Húztam vele 2800 kg-os kéttengelyes aggregátort. Tréleren traktort ami összben 3 tonna volt.
Nem volt velük gond. Szerintem rendesen tud teljesíteni, tud az húzni üres platóval is.
Ennek ellenére én is egy Land Cruisert ajánlanák, mert bele is fér a keretbe és jók is a tapasztalatok.
Fogyasztásban is jó, szervizelhető is , nem beszélve arról hogy nem rakták tele mindenféle elektronikával, amiről bebizonyítják hogy jó, csak mi nem tapasztaljuk vagy érezzük mint amennyire kellene.
Én konzervatív vagyok, hagyom másnak hogy kísérletezgesse az újat, én majd tanulok más hibáiból:)
Persze persze, nem is vitatom hogy elbír vele. És Blue-nak is igaza van abban, hogy lényegesen gazdaságosabb lehet az évjáraton belüli összehasonlításban a beszerzése. Nekem csak az az egy észrevételem van vele, hogy a merev hátsó tengely és a laprugós kemény felfüggesztésnek köszönhetően bizonyos helyzetekben nem olyan kifinomult az úttartása mint egy Landinak vagy egy buszlimónak. Mivel nekem is volt egy Pick up-öm abban az időben, mikor itthon még azt sem tudták hogy azt eszik vagy isszák, és a hátsó felfüggesztés azóta sem változott semmit. Bőven volt élményem, hogy miképpen pattog egy egy keresztbordán áthaladva üresen. A macskaköveken szinte csak az első kerekeken gurult a szekér, mert a hátsók repkedtek utána a levegőben. :-) Megváltás volt ha egy fél tonna bekerült a platóra. Viszont éppen abban van a nagyszerűségük ezeknek, hogy a lehető legegyszerűbb a felépítése.
Egy biztos, hogy a gépesnek, egy ilyen hosszú vontatmánynál, hosszú tengelytávval kell rendelkeznie. Az minden szempontból előnyös. Ez egyszerű fizika, mind elméleti, mind gyakorlati, mind tapasztalati síkon.
Azért azt hozzátenném, hogy nekem is nagyon tetszenek ezek a félig személy, félig igáslovak.;-)
Nekem a legjobban a Grand Espace vált be a vontatáshoz. Nagyon stabil volt a szerelvény. De ez megint csak ízlések és pofonok kérdése. :-)

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#2049     2013.01.02. 00:40        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta nemo25 2012.12.27. 19:54


A vonóhorog terhelés max 70 kg lehet. Általában. Ez még messze van a kellemes rugózást biztosító terheléstől egy Pick up-nál. Az 1800 kg-os súlynak a 95 %-a a lakó futóművén terpeszkedik. Így a gépes pattog, a lakó meg mérleghintázik mögötte. Szerintem. ;-) Nagyon jó gépek ezek, de hosszú távú vontatáshoz szerintem nem az ideális választás. Viszont egy Bamakóra nincs jobb náluk, egy jó felépítménnyel. :-)
Egyébként lehet jó állapotú hosszú terepest találni eladó sorban is, hiszen vannak akik csak a mérete és formája miatt veszik ezeket a gépeket, és a büdös életben nem mennek velük terepre.

Enyémnek 100-at írnak.
Húztam vele 2800 kg-os kéttengelyes aggregátort. Tréleren traktort ami összben 3 tonna volt.
Nem volt velük gond. Szerintem rendesen tud teljesíteni, tud az húzni üres platóval is.
Ennek ellenére én is egy Land Cruisert ajánlanák, mert bele is fér a keretbe és jók is a tapasztalatok.
Fogyasztásban is jó, szervizelhető is , nem beszélve arról hogy nem rakták tele mindenféle elektronikával, amiről bebizonyítják hogy jó, csak mi nem tapasztaljuk vagy érezzük mint amennyire kellene.
Én konzervatív vagyok, hagyom másnak hogy kísérletezgesse az újat, én majd tanulok más hibáiból:)

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#2043     2012.12.30. 20:53        

Blue

291 mániapont

Eltérően értelmeztük a motivációt.
---Én úgy értettem egy kérdésre adott válasz. Ami sok nem a kérdéshez tartozó elemet tartalmaz, és ettől átláthatatlanná teszi a segítséget.
---Te "....egy beszélgetésnek tűnő valami...." nek szántad.
Nekem nem a tartalommal van bajom (mint fent írtam) ezért nem kitörlésre szánnám, hanem egy egységbe rendezve valami irományként.
De ezt majd Gábor eldönti.
Kettőnknek semmi értelme megvitatni, és szavakon lovagolni. Mióta világ a világ minden területen (szakmán belül) az elméleti emberek próbálják bizonygatni hogy értenek a gyakorlathoz és a gyakorlók pedig hogy értenek az elmélethez (mint G.B.Shaw elhíresült mondata).
Engem bőven vesznek körül elméleti emberek, akik kitöltik az életemet. Ha hiányom lesz belőlük ígérem szólok.

Bárhova, bármikor, bármivel.
#2042     2012.12.30. 11:56        

csiburento
Budapest
312 mániapont

Ez most tök jó, hogy bemásolgattad a HSZeimet. Köszi! Csak egyetlen egy probléma van ezzel, mégpedig az, hogy itt, jelentem egy beszélgetésnek tűnő valami folyik/folyt, amikre születtek a válaszok. Így összeolvasva igencsak más értelmet kap. A beszélgetés meg már csak olyan, hogy néha el-eltér a tárgytól. De elnézést kérek, hogy elkalandozott gondolatom ismételten. Csak mellesleg jegyzem meg, a kérdező -, mint látszik abból a HSZből, amit én ide nem illesztenék be, - mutatott érdeklődést a felmerült beszélgetésre.

De, továbbra is tartom magam ahhoz, hogy engem érdekel egy kifejtős válasz, ha 3x annyi infó, akkor is, akár privátban is. Ahhoz is tartom magam (csak valószínűsítem, hogy ezen állításommal van gondod), hogy egy osztómű, amiben egy tengelykapcsoló végzi a tengelyek teljes össze vagy szét kapcsolását az nem differenciálmű azaz kiegyenlítőmű.

- És, ha beszélgetés egymásutániságból lehet nem derült ki, ezért pontosításként elmondanám, hogy a SUBARU IMPREZA a hajtáskép, mint aszfalton használható és nem terepezésre alkalmas 4x4-esként került képbe, és nem vontatóként (~1400-1480kg körül húzhat). Megjegyzem, a LADA NIVA sem húzhat ilyen nagy tömeget.
- Amúgy épp a BMWből is be-be ficcen egy-két X5-ös (ami 4wd-s és tudtommal XDRIVE) a hárommilliós értékhatár közelébe (!!!). ( http://autotechnika.hu/uploads/files/archiv/2005/07/18-20.pdf )
- Forrás megjelölést meg megint csak Te kértél.

DE igazad van, a témától eltértünk, ezért itt és most:
KÉREM AZ OLDAL SZERKESZTŐJÉT GÁBORAPÁT, A NEM IDE ILLŐ HOZZÁSZÓLÁSOKAT, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A HOZZÁSZÓLÁSAIMRA TÖRÖLD KI, VAGY, HA VAN RÁJUK IGÉNY HELYEZD ÁT MÁSHOVA LÉGYSZÍVES!!! KÖSZÖNÖM!

Alá vagyon íródva.
#2040     2012.12.29. 20:47        

Blue

291 mániapont

Ezt a kérdést tette fel nailtrail

írta nailtrail 2012.12.26. 03:25
Sziasztok,

Hátha van tippetek Én egy 1800kg tömegű lakókocsi vontatásához keresek használt autót nagy távolságokra, egész Európán keresztül, évente többször, a keret 3 millió. A saját összsúly ugyebár nem árt, ha 2 tonna körül lenne,

csiburento a kérdéshez ezt tette hozzá

írta csiburento 2012.12.26. 09:38
Na, most komolyan! A KIA SORENTO (MK1+FL)a legjobb választás (2004-2008).
1. Alapból hátsó hajtás, még az automata 4x4es is, de el tud menni totál zárásig is.
2. Nagyon jó a tömegaránya, elosztása.
3. Meg sem kottyan neki a vontatás.
Summa: nem véletlen nyerte meg a SORENTO (MK1 és MK1 Face Lift) több (!!!) éven keresztül az angol caravan klub "év legjobb vontatója" címet, maga mögé szorítva még az angol fenevadakat is. HOPPÁ!

Amiért a pick-up nem jó vontatásra:
1. Ha üres a plató és normálisan terheled a vonófejet (mármint a megengedett feltételekkel), akkor sosem lesz akkora tapadás a hátsó keréken, amekkora kellene.
2. Ami pick-up 4x4-nek van hirdetve, az nagy humbuk (országúti használat, vontatás szempontjából). Az csak akkor nyerő, ha nyakig dagonyázol, ugyanis középen nincs differenciálmű.

meg ezt

írta csiburento 2012.12.26. 21:41

A fő gond a spolyolás... Mint mindenben, itt is... 4x4 matricára még fussa...
Ezekben a gépekben (általánosságban, egy-két kivételtől eltekintve) már rég nincs differenciálmű, csak osztómű, amiben 1, vagy többtárcsás kuplung nyit/zár (kivétel a torsenes, ami azért ritka).
A ki-be zárós szorult helyzetben hatásos, de aszfalton és nem csúszós felületen nem használható, mert
- nem tud kanyarodni az autó a zárt első és hátsó tengely miatt,
- tud kanyarodni, de akkor reped/törik/szakad a hajtáslánc.
A középső difi amúgy sem ér sokat terepen, mert engedi elpörögni a kerekeket/tengelyeket egymástól, és a nyomaték arra a kerékre jut, amelyik a legkevésbé tapad.

Vontatáskor legideálisabb a hátsó kerék meghajtása, vagy, ha van rá mód, akkor hátsó domináns (pl.: BMW XDRIVE, vagy valami hasonló) 4WD. De feltétel, hogy legyen tömeg a hajtott keréken.

meg ezt

írta csiburento 2012.12.26. 22:00

Na igen, a kapcsolhatós 4WD-s SORENTOn 80km/h-ig kapcsolható, de ott sincs differenciálmű, csak egy többtárcsás elektromágneses kuplung, ami zár. A SORENTO user útmutatója is külön kiemeli, hogy kapcsolható menet közben is 4wd-be, de csak akkor, ha a két tengely (első és hátsó) fordulatszáma meg tud egyezni (egyenes haladás, vagy csúszós útfelület).

meg ezt

írta csiburento 2012.12.26. 22:01


Persze a felező kapcsolásához a SORENTOnak is meg kell állnia.

meg ezt

írta csiburento 2012.12.27. 10:48


A SORENTOn (nekem auto4x4-es) majd minden elinduláskor érzem, hogy rá-rá kapcsol az első hajtás vontatáskor. Lehet, durván vezetek…
Vontattam minden félét elsős, hátsós és most összkerekes autóval. Nekem lényegesen jobbnak bizonyult a hátsós, mint az elsős. A hátsóst könnyebb, pontosabb elindulás, tartás és nagyobb útra vihető vonóerő jellemzi. Ráadásul emelkedőn is jobb elindulni egy hátsóssal. Az elsőst könnyebb kirántani a sodrából. Elég egy nagyobb gázfröccs (ehhez persze kell némi power is) és egy erősebb kormány mozdulat és máris nem arra megy, amerre kéne. A hátsós legalább abba az irányba indul el hasonló körülmények között, igaz kicsit túlspilázza.

meg ezt

írta csiburento 2012.12.27. 10:48


Tudtam, hogy már megint túllövök a célon… De, ez van, ha műszaki és autós dolgokról van szó.

Igazából NAILTRAIL részére már az első HSZemben megmondtam a tuti frankót. A többi csak fingreszelés.

A többit a Te érdeklődésedre fejtettem ki…
Amúgy meg arra szerettem volna még rávilágítani, hogy a 4WD hajtáslánc nem mindig az, amire az ember elsőre gondol, és nem mindig úgy van, mint, ahogyan az az autón jelölve van. Szóval, nem mindegyik 4WD-s 4WD-s az adott körülményekben, hanem csak bizonyos esetekben. El kell dönteni, hogy mi a cél. Akkor már lehet tovább lépni, mert, ha országútra keres vontatót és a biztonság kedvéért 4WD-st, akkor oda fix, vagy automata 4WD-s autót kell keresni, mert a kapcsolhatóval (bekapcsolva persze) nem lehet/szabad hosszú távon jól tapadó úton haladni, mert előbb-utóbb reccsenni fog az osztómű… És az amúgy is csak önbecsapás, persze szorult helyzetben príma…
DE, amelyik hajtáskép jó az országúton, az nem jó terepen (és itt most nem a horgásztóhoz vezető földes útra gondoltam) és ez fordítva is igaz.
„Aszfaltos” 4WD-s az BMW XDRIVE-jai, VW 4MOTION-jai, MERCI 4MATIC-jai. Vagy a LADA NIVA (bár az átmenet a zárható középső difivel), SUBARU IMPEZA.

meg ezt

írta csiburento 2012.12.27. 10:49


TOYOTA HILUX (2x, külön évjáratban), MAZDA B3500 (4x4-es és nem 4x4-es is) mind szolgálatiban. Nekem csak a fenti 4 példánnyal volt szoros kapcsolatom. Én mindegyik autót szeretem, de be kell látni, hogy nem mindegyik felel meg minden kívánalomnak. Totál más projekt ihlette az áruszállítására kialakított, esetenként (!!!) 4WD-s PICK-UP-okat, mint mondjuk a terepjárókat.
Lehet vontatni velük is, de szerintem nem célszerű. Csak vegyük figyelembe, hogy (amit csak saját tapasztalatból tudok) ezek a gépek nem nevezhetőek a platójukon (!!!) 100kg cipelésénél kényelmesnek/úttartónak (mondjuk 1000kg-al a platón az már más), nem nevezhető fordulékonynak (ami a vontatmány leparkolása alkalmával igen csak problémás lehet). Ha nem a tömeg miatt van, akkor nem tudom, miért, de pl.: egy üres PICK-UPpal vontatott szerelvényt lényegesen könnyebb összebogozni, mint mondjuk a SORENTOval (NO ESP, meg ilyen okosságok) (szintén tanulópénz, szerencsére nem a lakókocsi volt). Meg a másik, hogy a vontatáshoz a vonó jármű valós tömege a fontos. Ezek a gépek arra vannak méretezve, hogy megbuggyantsák őket, amiből következik, hogy üres állapotukban - finoman szólva is - működésük eltér az ideálistól.

Azért, hogy nem hullott szét az osztóműved a betonon használat miatt, a templomba dobj be némi aprót valamelyik random Szentnek…
Halmozottan szerencsés vagy (becsüld meg), mákod volt, mert nagy valószínűséggel azért egyik-másik kerék csak el tudott pörögni a többitől. Ezek a szerkezetek egyenes, egyenletes úton is képesek összeszorulni, mert bizony még a kerék átmérője is számít!
Ilyenkor egyrészt a kapcsoló kuplung (kialakítástól függően) szokott kopni (ami oda vezethet, hogy megszűnik a 4WD hajtás), másrészt a lánc szokott elpattanni (kukucskáló lyukat nyit az osztómű házon).

meg ezt

írta csiburento 2012.12.27. 11:39


http://totalcar.hu/magazin/technika/4x4_1x1/
Ennek van egy második része is, azt is, mintha a Csík írt volna a hajtásképekről részletesebben...

meg ezt

írta csiburento 2012.12.29. 00:41


Az önkontroll gyanánt, íme, felfedem forrásaimat, mint egy kis önéletrajz:
1. Első és fő forrásom gépészként BME, végzésemkor már BMGE „J” épülete. Valamint hobbi szintű érdeklődésemnek megfelelően különböző járművek használati útmutatója, esetenként szerviz útmutatója. NET mindenképp, de a divatmajmok autós „újságírás” ámokfutásait csak fenntartásokkal. Úgy láttam ez idáig, hogy a TORSEN és a HALDEX óta igazán nagy fejlődés nem volt 4x4 tekintetében, csak az elektronikát mókolgatják össze vissza. De, ha ez nem így van, akkor szívesen olvasok az ilyen új berendezésekről, fejlesztve és napi szintre hozva tudásomat.
2. Magán és HM tulajdonú járművekkel (elég széles körben, nem csak zöld OPEL) történő közlekedéseim, melyek közt volt egy pár igencsak ritkaság (és itt most nem a H1re gondolok) és egyedi érdekesség is, pl.: a B2500-as testbe bújtatott 3,5-ös benzines. Magán autóimban is volt hátsókerekes (FORD SIERRA 1,8 aut.), elsős (CHEVROLET AVEO 1,6 aut.) és most összkerekes (KIA SORENTO 2,5 aut.+aut4x4). Ezekkel mind a lakókocsit húztam is (2db. BÜRSTNER). Szolgálati gépekkel húztam kompresszort, aggregátort, emelőkosarast, és nehéz (zárt) pótkocsit is. Szolgálati újaim a koszovói KFOR bázisra, Pristinába voltak legtöbbet, de jártam IFOR táborban Okučaniban is. Koszovó fele menet aztán volt egy-két érdekes körülmény. Amúgy van teherautós, nehézpótos (C+E) gyakorlatom is, igaz nagyon kevés…
3. Nem vagyok szerelő, nincs is nagy gyakorlatom, csak segédként (műhelygyakorlat) és hobbistaként sikerült összeolajoznom magam, ami megjegyzem egyáltalán nem rossz érzés számomra. Kivételt képezett egyetlen erős felindultságból elkövetett alkalom, amikor a FORD SIERRA automata váltóját egyedűl szedtem szét, mert szarozott velem. Sokkal jobb nem lett, de mázlimnak köszönhetően rosszabb sem. Fiatal voltam és bohó akkoriban, időm is több volt valahogy és elszántságom is nagyobb volt. Igaz, magam nem szedtem szét osztóművet, de sajnos a SORENTOét már láttam szétszedve (két csapágy és egy szimering miatt). Nem szeretem, ha idegen nyúl autóimhoz, sem elektromos, sem gépészeti ügyletekben, inkább magam szeretem végezni azokat a munkálatokat, amiket saját, vagy kölcsön helyiségben magam is el tudok végezni. Legutóbb KÁLCI garázsát olajoztam össze…

Eszem ágában nincs elvenni kenyered, magam részéről -, mint ahogyan azt az 1. pontban is írtam - nagyon szívesen szipkázom magamba a műszaki ismereteket, főleg, ha az egy ilyen megbízható helyről jön. Főleg azért mert engem ezek a dolgok nagyon is érdekelnek. Főző rovatot magam sem tudom ellátni információval, bár szeretek jókat enni, de a tojásrántotta készítése nálam már felér egy csodával.
Akkor most a három féléből melyikbe tartozom?

Bár én is hozzájárultam mert, egy állításra rákérdeztem sajnálom.

írta Blue 2012.12.26. 20:58


Engem azért érdekelne hogy 4X4 ha nincs középen differenciálmű?
30_10gondol.gif

Több kérdésem inkább nincs, cáfolni meg csak pontosan kifejtve szabad és nem hiszem hogy lenne akit érdekelne és elolvasna 3X ekkora olvasmányt.
Inkább csak újra megkérdezem.

Biztos erre kíváncsi a kérdező

Bár volt egy minősítés a szerző részéről
írta csiburento 2012.12.27. 10:48

A többi csak fingreszelés.
.

Fingreszelésre meg nem is szívesen fordítanék energiát egy komoly topikban komoly kérdés kapcsán.
A fingreszelő topik az más.
Ott megkérdezném Subaru Impreza hogy tud húzni 1800 Kg os lakó kocsit, Vagy hol kapok én is BMW XDRIVot 3 Milióért, esetleg miben segít Nailtrail problémáján az Okučani IFOR tábor

Bárhova, bármikor, bármivel.
#2039     2012.12.29. 19:42        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta csiburento 2012.12.29. 00:41


Az önkontroll gyanánt, íme, felfedem forrásaimat, mint egy kis önéletrajz:
1. Első és fő forrásom gépészként BME, végzésemkor már BMGE „J” épülete. Valamint hobbi szintű érdeklődésemnek megfelelően különböző járművek használati útmutatója, esetenként szerviz útmutatója. NET mindenképp, de a divatmajmok autós „újságírás” ámokfutásait csak fenntartásokkal. Úgy láttam ez idáig, hogy a TORSEN és a HALDEX óta igazán nagy fejlődés nem volt 4x4 tekintetében, csak az elektronikát mókolgatják össze vissza. De, ha ez nem így van, akkor szívesen olvasok az ilyen új berendezésekről, fejlesztve és napi szintre hozva tudásomat.
2. Magán és HM tulajdonú járművekkel (elég széles körben, nem csak zöld OPEL) történő közlekedéseim, melyek közt volt egy pár igencsak ritkaság (és itt most nem a H1re gondolok) és egyedi érdekesség is, pl.: a B2500-as testbe bújtatott 3,5-ös benzines. Magán autóimban is volt hátsókerekes (FORD SIERRA 1,8 aut.), elsős (CHEVROLET AVEO 1,6 aut.) és most összkerekes (KIA SORENTO 2,5 aut.+aut4x4). Ezekkel mind a lakókocsit húztam is (2db. BÜRSTNER). Szolgálati gépekkel húztam kompresszort, aggregátort, emelőkosarast, és nehéz (zárt) pótkocsit is. Szolgálati újaim a koszovói KFOR bázisra, Pristinába voltak legtöbbet, de jártam IFOR táborban Okučaniban is. Koszovó fele menet aztán volt egy-két érdekes körülmény. Amúgy van teherautós, nehézpótos (C+E) gyakorlatom is, igaz nagyon kevés…
3. Nem vagyok szerelő, nincs is nagy gyakorlatom, csak segédként (műhelygyakorlat) és hobbistaként sikerült összeolajoznom magam, ami megjegyzem egyáltalán nem rossz érzés számomra. Kivételt képezett egyetlen erős felindultságból elkövetett alkalom, amikor a FORD SIERRA automata váltóját egyedűl szedtem szét, mert szarozott velem. Sokkal jobb nem lett, de mázlimnak köszönhetően rosszabb sem. Fiatal voltam és bohó akkoriban, időm is több volt valahogy és elszántságom is nagyobb volt. Igaz, magam nem szedtem szét osztóművet, de sajnos a SORENTOét már láttam szétszedve (két csapágy és egy szimering miatt). Nem szeretem, ha idegen nyúl autóimhoz, sem elektromos, sem gépészeti ügyletekben, inkább magam szeretem végezni azokat a munkálatokat, amiket saját, vagy kölcsön helyiségben magam is el tudok végezni. Legutóbb KÁLCI garázsát olajoztam össze…

Eszem ágában nincs elvenni kenyered, magam részéről -, mint ahogyan azt az 1. pontban is írtam - nagyon szívesen szipkázom magamba a műszaki ismereteket, főleg, ha az egy ilyen megbízható helyről jön. Főleg azért mert engem ezek a dolgok nagyon is érdekelnek. Főző rovatot magam sem tudom ellátni információval, bár szeretek jókat enni, de a tojásrántotta készítése nálam már felér egy csodával.
Akkor most a három féléből melyikbe tartozom?

Üdvrentó! Klubtársak!

Rácosról.

70_lakokipakol.gif

- Ragyogó, szikrázó napsütéses reggelre ébredtünk. Számomra egyértelmű, hogy a 3 kategória egyikébe sem férsz bele. Kell egy 4. Kár, hogy nem jöttetek. Ezt még most gyorsan pótolhatjátok.55_30_vezet1.gif

havaj dizsi káó okto lak
#2038     2012.12.29. 08:20     1 embernek tetszik    

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta Blue 2012.12.28. 13:16
Úgy gondolom,

3 féle ember létezik (ha valaki többet tud ne fogja vissza magát). 1 aki elméletből, 2 aki gyakorlatból, és 3 aki huzamosan valami okból foglalkozik és gyakorolja azt amihez hozzászól.

1. Az elméletiek tudása (média, publikáció, net) azért hiányos mert a megjelenés időszakát tükrözi és általánosít.
2. A felhasználók a használt darabjuk korszakából tudnak nyilatkozni.
3. Aki bármi okból (szerelő, életformája) huzamosabb ideig foglalkozik a témával.

Mint tudjuk az élet és a technika napról napra változik, fejlődik. Ha volna annyi önkontrollunk hogy tanácsaink eredetét feltüntetjük nem keverednénk egymással (buta) ellentmondásba.

Az viszont nekem kellemetlen hogy amiből keresem a kenyerem több mint 30 éve (talán nem is rosszul), vitázzak azért hogy a honlapon normális kérdésre, tartalmas időt álló válaszok szülessenek.
Ne szubjektív vagy Net alapú.

Én pl. nem adok tanácsokat a főző rovatba mert többen és jobban értetek hozzá. Hamar kiderülne tudatlanságom.

Az önkontroll gyanánt, íme, felfedem forrásaimat, mint egy kis önéletrajz:
1. Első és fő forrásom gépészként BME, végzésemkor már BMGE „J” épülete. Valamint hobbi szintű érdeklődésemnek megfelelően különböző járművek használati útmutatója, esetenként szerviz útmutatója. NET mindenképp, de a divatmajmok autós „újságírás” ámokfutásait csak fenntartásokkal. Úgy láttam ez idáig, hogy a TORSEN és a HALDEX óta igazán nagy fejlődés nem volt 4x4 tekintetében, csak az elektronikát mókolgatják össze vissza. De, ha ez nem így van, akkor szívesen olvasok az ilyen új berendezésekről, fejlesztve és napi szintre hozva tudásomat.
2. Magán és HM tulajdonú járművekkel (elég széles körben, nem csak zöld OPEL) történő közlekedéseim, melyek közt volt egy pár igencsak ritkaság (és itt most nem a H1re gondolok) és egyedi érdekesség is, pl.: a B2500-as testbe bújtatott 3,5-ös benzines. Magán autóimban is volt hátsókerekes (FORD SIERRA 1,8 aut.), elsős (CHEVROLET AVEO 1,6 aut.) és most összkerekes (KIA SORENTO 2,5 aut.+aut4x4). Ezekkel mind a lakókocsit húztam is (2db. BÜRSTNER). Szolgálati gépekkel húztam kompresszort, aggregátort, emelőkosarast, és nehéz (zárt) pótkocsit is. Szolgálati újaim a koszovói KFOR bázisra, Pristinába voltak legtöbbet, de jártam IFOR táborban Okučaniban is. Koszovó fele menet aztán volt egy-két érdekes körülmény. Amúgy van teherautós, nehézpótos (C+E) gyakorlatom is, igaz nagyon kevés…
3. Nem vagyok szerelő, nincs is nagy gyakorlatom, csak segédként (műhelygyakorlat) és hobbistaként sikerült összeolajoznom magam, ami megjegyzem egyáltalán nem rossz érzés számomra. Kivételt képezett egyetlen erős felindultságból elkövetett alkalom, amikor a FORD SIERRA automata váltóját egyedűl szedtem szét, mert szarozott velem. Sokkal jobb nem lett, de mázlimnak köszönhetően rosszabb sem. Fiatal voltam és bohó akkoriban, időm is több volt valahogy és elszántságom is nagyobb volt. Igaz, magam nem szedtem szét osztóművet, de sajnos a SORENTOét már láttam szétszedve (két csapágy és egy szimering miatt). Nem szeretem, ha idegen nyúl autóimhoz, sem elektromos, sem gépészeti ügyletekben, inkább magam szeretem végezni azokat a munkálatokat, amiket saját, vagy kölcsön helyiségben magam is el tudok végezni. Legutóbb KÁLCI garázsát olajoztam össze…

Eszem ágában nincs elvenni kenyered, magam részéről -, mint ahogyan azt az 1. pontban is írtam - nagyon szívesen szipkázom magamba a műszaki ismereteket, főleg, ha az egy ilyen megbízható helyről jön. Főleg azért mert engem ezek a dolgok nagyon is érdekelnek. Főző rovatot magam sem tudom ellátni információval, bár szeretek jókat enni, de a tojásrántotta készítése nálam már felér egy csodával.
Akkor most a három féléből melyikbe tartozom?

Alá vagyon íródva.
#2037     2012.12.29. 00:41        

GaborApa
Turkish Valentine
3233 mániapont

írta Blue 2012.12.28. 13:16
... Én pl. nem adok tanácsokat a főző rovatba ...
és én ennek nagyon örülök 10_05_nevet.gif

Amúgy meg minden fórumolvasónak tudnia kell, hogy 1 adott hozzászólás az 1 ember véleménye.
Természetesen akkor jó egy fórum, ha a hozzáértők adnak tanácsokat.
Lehet az tapasztalat is ami egy adott kocsira szól, de én pl. itt nem szóltam hozzá, pedig a 2. kategóriába tartozom, "Elfogyasztottam" két grand cherokee-t és húztam velük ezt-azt, lakókocsit is, de ettől még nem vagyok sem vontatós, sem offroados.
De szerintem ha az 1-es és a 3-as nem egy véleményen van azzal még nincs baj. Egyszerűen ki lehet fejteni, hogy én nem azt tapasztaltam, vagy én nem ezt olvastam, vagy nem így gondolom.
Pl.: Nemo a pattogásnál oda is írta, hogy "szerintem"

Addig minden jó amíg ezeket meg tudjuk beszélni 10_02_kacsint.gif

Mindenhol ... otthon
#2029     2012.12.28. 13:57        

Blue

291 mániapont

Úgy gondolom,

3 féle ember létezik (ha valaki többet tud ne fogja vissza magát). 1 aki elméletből, 2 aki gyakorlatból, és 3 aki huzamosan valami okból foglalkozik és gyakorolja azt amihez hozzászól.

1. Az elméletiek tudása (média, publikáció, net) azért hiányos mert a megjelenés időszakát tükrözi és általánosít.
2. A felhasználók a használt darabjuk korszakából tudnak nyilatkozni.
3. Aki bármi okból (szerelő, életformája) huzamosabb ideig foglalkozik a témával.

Mint tudjuk az élet és a technika napról napra változik, fejlődik. Ha volna annyi önkontrollunk hogy tanácsaink eredetét feltüntetjük nem keverednénk egymással (buta) ellentmondásba.

Az viszont nekem kellemetlen hogy amiből keresem a kenyerem több mint 30 éve (talán nem is rosszul), vitázzak azért hogy a honlapon normális kérdésre, tartalmas időt álló válaszok szülessenek.
Ne szubjektív vagy Net alapú.

Én pl. nem adok tanácsokat a főző rovatba mert többen és jobban értetek hozzá. Hamar kiderülne tudatlanságom.

Bárhova, bármikor, bármivel.
#2028     2012.12.28. 13:16        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

Csiburento
TOYOTA HILUX (2x, külön évjáratban), MAZDA B3500 (4x4-es és nem 4x4-es is) mind szolgálatiban. Nekem csak a fenti 4 példánnyal volt szoros kapcsolatom.


Azért erről ha hazajöttünk....elbeszélgetünk !!!

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#2019     2012.12.27. 23:46        

Blue

291 mániapont

írta nemo25 2012.12.27. 19:54


A vonóhorog terhelés max 70 kg lehet. Általában. Ez még messze van a kellemes rugózást biztosító terheléstől egy Pick up-nál. Az 1800 kg-os súlynak a 95 %-a a lakó futóművén terpeszkedik. Így a gépes pattog, a lakó meg mérleghintázik mögötte. Szerintem. ;-) Nagyon jó gépek ezek,...........

Ne nekem.
Nailtrail nak mondjad hogy a 3 milliójáért inkább egy 10-18 éves Land Cruisert mint egy 4-6 éves Hiluxot.

És mondjuk ha a 10-18 éves Land Cruiser kényelmi fokozata 10es skálán 10 es.
Akkor a generációváltásokkal újabb 4-6 éves Hilux ugyan azon a skálán 8 as és ez javítható 100e. Ft ért 9 es re.
írta nemo25 2012.12.27. 19:54
....... de hosszú távú vontatáshoz szerintem nem az ideális választás. Viszont egy Bamakóra nincs jobb náluk, egy jó felépítménnyel. :-)..................
A 2 állításodból egyikkel sem értek egyet, bár nekem csak 2 X 40-60,000 Km es gyakorlatom van külün-külön.
Bízom benne hogy ezt te gyakorlatból mondod nem elméletből, mert úgy egyszer majd megvitathatjuk.

írta nemo25 2012.12.27. 19:54
Egyébként lehet jó állapotú hosszú terepest találni eladó sorban is, hiszen vannak akik csak a mérete és formája miatt veszik ezeket a gépeket, és a büdös életben nem mennek velük terepre.
Ha ez komoly kérem a címet, mert mi ezeket vadászuk egyre kevesebb sikerrel (de nem jobb kormányost).

Bárhova, bármikor, bármivel.
#2018     2012.12.27. 22:07        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Blue 2012.12.27. 14:56
A Jamesz mondta jó mindenki szubjektív ad tanácsot.

(meg nézném azt a pick upot ami 1800 kg ot vontatva pattog)


A vonóhorog terhelés max 70 kg lehet. Általában. Ez még messze van a kellemes rugózást biztosító terheléstől egy Pick up-nál. Az 1800 kg-os súlynak a 95 %-a a lakó futóművén terpeszkedik. Így a gépes pattog, a lakó meg mérleghintázik mögötte. Szerintem. ;-) Nagyon jó gépek ezek, de hosszú távú vontatáshoz szerintem nem az ideális választás. Viszont egy Bamakóra nincs jobb náluk, egy jó felépítménnyel. :-)
Egyébként lehet jó állapotú hosszú terepest találni eladó sorban is, hiszen vannak akik csak a mérete és formája miatt veszik ezeket a gépeket, és a büdös életben nem mennek velük terepre.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#2015     2012.12.27. 19:54        

Blue

291 mániapont

A Jamesz mondta jó mindenki szubjektív ad tanácsot.

Így hogy csendesednek a tanácsok én az üzem biztonság és a gazdaságosság oldaláról közelítem meg 3 Millioig.
Hosszú terepjáró Nissan, Toyota, Mitsu.
Pozitívum -minden mellette szó
Negatívum -drágák
-a jókat nem adják el
-az eladókra sokat kell áldozni (terepen használták)
- az összes használható vagy már Afrikában van vagy oda készül (Bamakó-tapasztalatból tudom)
Pick-Upok
Pozitívum -ugyan azt az évjáratút 30-50% al jobbat állapotút kapsz mint terepjárót
-kisebb %-ban használják terepen (nem szét hajtottak)
-olcsóbbak
-betonon 2 hátsó hajt ha baj van be tudod kapcsolni az elsőket + difi zárat
Negatívum -Hátul laprugós

Összegezve: Én erre a feladatra, ezért az árért. Toyota Hilux, Nissan Navarra, Mitsu L200 at vennék a közös nyomó csöveseket.
(meg nézném azt a pick upot ami 1800 kg ot vontatva pattog)

Bárhova, bármikor, bármivel.
#2007     2012.12.27. 14:56        

Blue

291 mániapont

írta csiburento 2012.12.27. 10:48


Tudtam, hogy már megint túllövök a célon… De, ez van, ha műszaki és autós dolgokról van szó.

Igazából NAILTRAIL részére már az első HSZemben megmondtam a tuti frankót. A többi csak fingreszelés.

A többit a Te érdeklődésedre fejtettem ki…
.

Köszönöm szépen.
Az Én felvilágosulásomhoz ennyi elég.
Miattam többet Neeeeeeeeeeeeeeeeee.
10_04_razz.gif

Bárhova, bármikor, bármivel.
#2004     2012.12.27. 13:59        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta nailtrail 2012.12.27. 11:18
Nem baj, kalandozhatnak a gondolatok, ki tudja kinek lesznek még hasznosak :) Én meg leszűröm a nekem lényegeseket, eddig is volt jó pár érdekes gondolat, kösz!

Közben elolvastam ezt a két cikket, gondolom nem mondok vele újat, de hátha valakinek mégis.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/09/27/a_mindenes_ami_megse_az/?token=aaa03a57e0a0fda9eee77015bb861c7e

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/09/13/nem_kell_neked_4x4/?token=78da9739f8f207a5ffe290a14e933d7d

http://totalcar.hu/magazin/technika/4x4_1x1/
Ennek van egy második része is, azt is, mintha a Csík írt volna a hajtásképekről részletesebben...

Alá vagyon íródva.
#1994     2012.12.27. 11:39        

nailtrail

0 mániapont

Nem baj, kalandozhatnak a gondolatok, ki tudja kinek lesznek még hasznosak :) Én meg leszűröm a nekem lényegeseket, eddig is volt jó pár érdekes gondolat, kösz!

Közben elolvastam ezt a két cikket, gondolom nem mondok vele újat, de hátha valakinek mégis.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/09/27/a_mindenes_ami_megse_az/?token=aaa03a57e0a0fda9eee77015bb861c7e

http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/09/13/nem_kell_neked_4x4/?token=78da9739f8f207a5ffe290a14e933d7d

írta Blue 2012.12.26. 23:09
Te Csibu nem érzed túlzónak a tájékoztatást.

Szerencsétlen Nailtrail keres valami használt 2 tonnás járgányt a lakókocsija elé, én feltételezem aszfaltra ha Európában hosszútávra kell. Max 3 Millióig.

Ebbe szerintem egy, nem a legkorszerűbb technikájú pick-up vagy terepjáró fér bele.

Mi meg itt beszélünk neki Face liftről, mágnes kuplungról, meg BMV XDRIVéröl.
Biztos erre kíváncsi??30_10gondol.gif
#1991     2012.12.27. 11:18        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta DEP76 2012.12.26. 22:11


Miért gondoljátok hogy a pick up -oknál nincs tömeg a hátsó keréken. Mert úgy néz ki?
Az enyémen 1010 van elöl, és 980 hátul, a carry boy dobozzal és felvasalva, vonóhoroggal.
Szerintem egy x5 sem mutat jobbat, max optikában az üres kocsiszekrényével.
Amúgy tényleg nem egy kezdőknek való futómű, és hajtás. Alap hátsó ami ha csúszik kitolja magát.
Kapcsolható de valóban szorít aszfalton, de kibírja hidd el, és még kormányozni is lehet. Volt hogy az enyém a hó miatt bent hagytam , és elkérték. Kimentek vele a letisztított útra és azzal jöttek vissza hogy nézessem meg a kormányművet mert elég szarnak tűnik.
De ismétlem ez teherautó.

TOYOTA HILUX (2x, külön évjáratban), MAZDA B3500 (4x4-es és nem 4x4-es is) mind szolgálatiban. Nekem csak a fenti 4 példánnyal volt szoros kapcsolatom. Én mindegyik autót szeretem, de be kell látni, hogy nem mindegyik felel meg minden kívánalomnak. Totál más projekt ihlette az áruszállítására kialakított, esetenként (!!!) 4WD-s PICK-UP-okat, mint mondjuk a terepjárókat.
Lehet vontatni velük is, de szerintem nem célszerű. Csak vegyük figyelembe, hogy (amit csak saját tapasztalatból tudok) ezek a gépek nem nevezhetőek a platójukon (!!!) 100kg cipelésénél kényelmesnek/úttartónak (mondjuk 1000kg-al a platón az már más), nem nevezhető fordulékonynak (ami a vontatmány leparkolása alkalmával igen csak problémás lehet). Ha nem a tömeg miatt van, akkor nem tudom, miért, de pl.: egy üres PICK-UPpal vontatott szerelvényt lényegesen könnyebb összebogozni, mint mondjuk a SORENTOval (NO ESP, meg ilyen okosságok) (szintén tanulópénz, szerencsére nem a lakókocsi volt). Meg a másik, hogy a vontatáshoz a vonó jármű valós tömege a fontos. Ezek a gépek arra vannak méretezve, hogy megbuggyantsák őket, amiből következik, hogy üres állapotukban - finoman szólva is - működésük eltér az ideálistól.

Azért, hogy nem hullott szét az osztóműved a betonon használat miatt, a templomba dobj be némi aprót valamelyik random Szentnek…
Halmozottan szerencsés vagy (becsüld meg), mákod volt, mert nagy valószínűséggel azért egyik-másik kerék csak el tudott pörögni a többitől. Ezek a szerkezetek egyenes, egyenletes úton is képesek összeszorulni, mert bizony még a kerék átmérője is számít!
Ilyenkor egyrészt a kapcsoló kuplung (kialakítástól függően) szokott kopni (ami oda vezethet, hogy megszűnik a 4WD hajtás), másrészt a lánc szokott elpattanni (kukucskáló lyukat nyit az osztómű házon).

Alá vagyon íródva.
#1984     2012.12.27. 10:49        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta Blue 2012.12.26. 23:09
Te Csibu nem érzed túlzónak a tájékoztatást.

Szerencsétlen Nailtrail keres valami használt 2 tonnás járgányt a lakókocsija elé, én feltételezem aszfaltra ha Európában hosszútávra kell. Max 3 Millióig.

Ebbe szerintem egy, nem a legkorszerűbb technikájú pick-up vagy terepjáró fér bele.

Mi meg itt beszélünk neki Face liftről, mágnes kuplungról, meg BMV XDRIVéröl.
Biztos erre kíváncsi??30_10gondol.gif

Tudtam, hogy már megint túllövök a célon… De, ez van, ha műszaki és autós dolgokról van szó.

Igazából NAILTRAIL részére már az első HSZemben megmondtam a tuti frankót. A többi csak fingreszelés.

A többit a Te érdeklődésedre fejtettem ki…
Amúgy meg arra szerettem volna még rávilágítani, hogy a 4WD hajtáslánc nem mindig az, amire az ember elsőre gondol, és nem mindig úgy van, mint, ahogyan az az autón jelölve van. Szóval, nem mindegyik 4WD-s 4WD-s az adott körülményekben, hanem csak bizonyos esetekben. El kell dönteni, hogy mi a cél. Akkor már lehet tovább lépni, mert, ha országútra keres vontatót és a biztonság kedvéért 4WD-st, akkor oda fix, vagy automata 4WD-s autót kell keresni, mert a kapcsolhatóval (bekapcsolva persze) nem lehet/szabad hosszú távon jól tapadó úton haladni, mert előbb-utóbb reccsenni fog az osztómű… És az amúgy is csak önbecsapás, persze szorult helyzetben príma…
DE, amelyik hajtáskép jó az országúton, az nem jó terepen (és itt most nem a horgásztóhoz vezető földes útra gondoltam) és ez fordítva is igaz.
„Aszfaltos” 4WD-s az BMW XDRIVE-jai, VW 4MOTION-jai, MERCI 4MATIC-jai. Vagy a LADA NIVA (bár az átmenet a zárható középső difivel), SUBARU IMPEZA.

Alá vagyon íródva.
#1983     2012.12.27. 10:48        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta nemo25 2012.12.27. 01:27

Jelen esetben valóban nem ez a kérdésre a megoldás. De mikor elkalandoznak a gondolatok, ...........Ki tudja hol állnak meg. :-)
A kérdésre egyértelműen a válasz, hogy egy aszfalton jól teljesítő 4x4-es, ami nem feltétlenül kell hogy abszolút terepbajnok legyen, tökéletesen megfelel. A 4x4-es képességeket egy esetleges hóesésben történő vontatásnál csillogtathatja meg a vontató, és egy esetleges sáros terepes kempingbe be-és kiállás során veheti hasznát a szerelvény kapitánya. Egy biztos, hogy ne legyen rövid a tengelytávja a gépesnek, mert a hosszú tengelytáv sokat javít az úttartáson, és a kereszt irányú úthibáknál a bólintásokra is kevésbé érzékenyek. Mivel a lakó 1800 kg, ezért legalább 2500 kg összsúlyú legyen az autó. A hátsókerék hajtást nem mondanám feltétlenül előnynek a vontatásnál. De ezen lehetne vitatkozni nem keveset. Kinek ez, kinek az a jobb. Ha gáz van, akkor a fronthajtás kihúz a bajból, a hátsót sokkal nehezebb kezelni. Szerintem. A pick-up nem lenne a legjobb választás jelen esetben. Kemény, pattogós platóterhelés nélkül a rugózása. Egy hosszú Patrol, vagy Land Cruiser, esetleg Pajero, lenne jó, de akár egy furgon is megfelelő lehet elé, teszem azt egy Scudo-Jumpy-Expert tiumvirátus egyik tagja is, amit akár aszfalt 4x4-es verzióban is meg lehet venni.

A SORENTOn (nekem auto4x4-es) majd minden elinduláskor érzem, hogy rá-rá kapcsol az első hajtás vontatáskor. Lehet, durván vezetek…
Vontattam minden félét elsős, hátsós és most összkerekes autóval. Nekem lényegesen jobbnak bizonyult a hátsós, mint az elsős. A hátsóst könnyebb, pontosabb elindulás, tartás és nagyobb útra vihető vonóerő jellemzi. Ráadásul emelkedőn is jobb elindulni egy hátsóssal. Az elsőst könnyebb kirántani a sodrából. Elég egy nagyobb gázfröccs (ehhez persze kell némi power is) és egy erősebb kormány mozdulat és máris nem arra megy, amerre kéne. A hátsós legalább abba az irányba indul el hasonló körülmények között, igaz kicsit túlspilázza.

Alá vagyon íródva.
#1982     2012.12.27. 10:48        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Blue 2012.12.26. 23:09
Te Csibu nem érzed túlzónak a tájékoztatást.

Szerencsétlen Nailtrail keres valami használt 2 tonnás járgányt a lakókocsija elé, én feltételezem aszfaltra ha Európában hosszútávra kell. Max 3 Millióig.

Ebbe szerintem egy, nem a legkorszerűbb technikájú pick-up vagy terepjáró fér bele.

Mi meg itt beszélünk neki Face liftről, mágnes kuplungról, meg BMV XDRIVéröl.
Biztos erre kíváncsi??30_10gondol.gif
Jelen esetben valóban nem ez a kérdésre a megoldás. De mikor elkalandoznak a gondolatok, ...........Ki tudja hol állnak meg. :-)
A kérdésre egyértelműen a válasz, hogy egy aszfalton jól teljesítő 4x4-es, ami nem feltétlenül kell hogy abszolút terepbajnok legyen, tökéletesen megfelel. A 4x4-es képességeket egy esetleges hóesésben történő vontatásnál csillogtathatja meg a vontató, és egy esetleges sáros terepes kempingbe be-és kiállás során veheti hasznát a szerelvény kapitánya. Egy biztos, hogy ne legyen rövid a tengelytávja a gépesnek, mert a hosszú tengelytáv sokat javít az úttartáson, és a kereszt irányú úthibáknál a bólintásokra is kevésbé érzékenyek. Mivel a lakó 1800 kg, ezért legalább 2500 kg összsúlyú legyen az autó. A hátsókerék hajtást nem mondanám feltétlenül előnynek a vontatásnál. De ezen lehetne vitatkozni nem keveset. Kinek ez, kinek az a jobb. Ha gáz van, akkor a fronthajtás kihúz a bajból, a hátsót sokkal nehezebb kezelni. Szerintem. A pick-up nem lenne a legjobb választás jelen esetben. Kemény, pattogós platóterhelés nélkül a rugózása. Egy hosszú Patrol, vagy Land Cruiser, esetleg Pajero, lenne jó, de akár egy furgon is megfelelő lehet elé, teszem azt egy Scudo-Jumpy-Expert tiumvirátus egyik tagja is, amit akár aszfalt 4x4-es verzióban is meg lehet venni.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#1978     2012.12.27. 01:27        

Blue

291 mániapont

Te Csibu nem érzed túlzónak a tájékoztatást.

Szerencsétlen Nailtrail keres valami használt 2 tonnás járgányt a lakókocsija elé, én feltételezem aszfaltra ha Európában hosszútávra kell. Max 3 Millióig.

Ebbe szerintem egy, nem a legkorszerűbb technikájú pick-up vagy terepjáró fér bele.

Mi meg itt beszélünk neki Face liftről, mágnes kuplungról, meg BMV XDRIVéröl.
Biztos erre kíváncsi??30_10gondol.gif

Bárhova, bármikor, bármivel.
#1977     2012.12.26. 23:09        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta csiburento 2012.12.26. 21:41


A fő gond a spolyolás... Mint mindenben, itt is... 4x4 matricára még fussa...
Ezekben a gépekben (általánosságban, egy-két kivételtől eltekintve) már rég nincs differenciálmű, csak osztómű, amiben 1, vagy többtárcsás kuplung nyit/zár (kivétel a torsenes, ami azért ritka).
A ki-be zárós szorult helyzetben hatásos, de aszfalton és nem csúszós felületen nem használható, mert
- nem tud kanyarodni az autó a zárt első és hátsó tengely miatt,
- tud kanyarodni, de akkor reped/törik/szakad a hajtáslánc.
A középső difi amúgy sem ér sokat terepen, mert engedi elpörögni a kerekeket/tengelyeket egymástól, és a nyomaték arra a kerékre jut, amelyik a legkevésbé tapad.

Vontatáskor legideálisabb a hátsó kerék meghajtása, vagy, ha van rá mód, akkor hátsó domináns (pl.: BMW XDRIVE, vagy valami hasonló) 4WD. De feltétel, hogy legyen tömeg a hajtott keréken.

Miért gondoljátok hogy a pick up -oknál nincs tömeg a hátsó keréken. Mert úgy néz ki?
Az enyémen 1010 van elöl, és 980 hátul, a carry boy dobozzal és felvasalva, vonóhoroggal.
Szerintem egy x5 sem mutat jobbat, max optikában az üres kocsiszekrényével.
Amúgy tényleg nem egy kezdőknek való futómű, és hajtás. Alap hátsó ami ha csúszik kitolja magát.
Kapcsolható de valóban szorít aszfalton, de kibírja hidd el, és még kormányozni is lehet. Volt hogy az enyém a hó miatt bent hagytam , és elkérték. Kimentek vele a letisztított útra és azzal jöttek vissza hogy nézessem meg a kormányművet mert elég szarnak tűnik.
De ismétlem ez teherautó.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#1972     2012.12.26. 22:11        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta csiburento 2012.12.26. 22:00


Na igen, a kapcsolhatós 4WD-s SORENTOn 80km/h-ig kapcsolható, de ott sincs differenciálmű, csak egy többtárcsás elektromágneses kuplung, ami zár. A SORENTO user útmutatója is külön kiemeli, hogy kapcsolható menet közben is 4wd-be, de csak akkor, ha a két tengely (első és hátsó) fordulatszáma meg tud egyezni (egyenes haladás, vagy csúszós útfelület).

Persze a felező kapcsolásához a SORENTOnak is meg kell állnia.

Alá vagyon íródva.
#1971     2012.12.26. 22:01        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta DEP76 2012.12.26. 21:51


A lényeg hogy 100- ig menet közben belökheted 4 kerékbe, mert megoldja a hajtáslánc.
.

Na igen, a kapcsolhatós 4WD-s SORENTOn 80km/h-ig kapcsolható, de ott sincs differenciálmű, csak egy többtárcsás elektromágneses kuplung, ami zár. A SORENTO user útmutatója is külön kiemeli, hogy kapcsolható menet közben is 4wd-be, de csak akkor, ha a két tengely (első és hátsó) fordulatszáma meg tud egyezni (egyenes haladás, vagy csúszós útfelület).

Alá vagyon íródva.
#1970     2012.12.26. 22:00        

DEP76
DEP Tanya
147 mániapont

írta Blue 2012.12.26. 20:58


Engem azért érdekelne hogy 4X4 ha nincs középen differenciálmű?
30_10gondol.gif

Pedig az új L200 volt két éve egy Ausztrál versenyen a világ legjobb négy kerékhajtású autója.
Ott tesztelték erdős szinte trópusi utakon, sivatagban és hidegben is.
Az ügyesebbek ez alapján meg is találhatnák és belinkelhetnék ide.
A lényeg hogy 100- ig menet közben belökheted 4 kerékbe, mert megoldja a hajtáslánc.
Mondjuk szerintem az enyémen hangos reccsenés után ,a kardánom kilyukasztaná a tankomat.
Ez hogy nincs középen diffi ,ezt egyszer én is olvastam a totálkáron.Ahol csúnyán lehuzták a pick up -kat.

Azt azért tisztázni kell, hogy mi is a pick up.
Nem SUV . Még ha tetszetős külseje és az elmebeteg áfa szabályok miatt ,alternatívaként erre használták kis hazánkban.
A pick up egy haszongépjármű, kisteherautó, terepjáró képességgel.
Erre épített rugózással ,sebváltóval,belsőtérrel, komforttal. Általában nem egy erőgép motorral.
Én nem is száguldoznék egy ilyen futóművel 180-nal.
Egyszerűen nem arra való.
Szerintem elhúz bármit, és strapabíró. Viszont egész európán át való vontatásra nem ajánlanám.
Nem való neki hogy mindig csak a pályát rója ,a váltójának köszönhető nagy fordulaton.
Arra vannak kitalálva Land Rover-ek és hasonlók.
Mindenképp olyan márkát ajánlanék amelyik ilyenben már bizonyított. Új piacra került modellekre nem bíznék ilyent.
Valamikor a GR Patrol volt minden autómentősnek nem véletlen, ott akkor, az bizonyított.
Én vontatásra egy Land Cruiser -re hajtanék ,az még a keretbe is beleférne. Takarékos és kényelmes ,és SZÉP.

4x4 felező, eljutunk mindenhova
#1969     2012.12.26. 21:51        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta Blue 2012.12.26. 20:58


Engem azért érdekelne hogy 4X4 ha nincs középen differenciálmű?
30_10gondol.gif

A fő gond a spolyolás... Mint mindenben, itt is... 4x4 matricára még fussa...
Ezekben a gépekben (általánosságban, egy-két kivételtől eltekintve) már rég nincs differenciálmű, csak osztómű, amiben 1, vagy többtárcsás kuplung nyit/zár (kivétel a torsenes, ami azért ritka).
A ki-be zárós szorult helyzetben hatásos, de aszfalton és nem csúszós felületen nem használható, mert
- nem tud kanyarodni az autó a zárt első és hátsó tengely miatt,
- tud kanyarodni, de akkor reped/törik/szakad a hajtáslánc.
A középső difi amúgy sem ér sokat terepen, mert engedi elpörögni a kerekeket/tengelyeket egymástól, és a nyomaték arra a kerékre jut, amelyik a legkevésbé tapad.

Vontatáskor legideálisabb a hátsó kerék meghajtása, vagy, ha van rá mód, akkor hátsó domináns (pl.: BMW XDRIVE, vagy valami hasonló) 4WD. De feltétel, hogy legyen tömeg a hajtott keréken.

Alá vagyon íródva.
#1968     2012.12.26. 21:41        

Blue

291 mániapont

írta csiburento 2012.12.26. 09:38


2. Ami pick-up 4x4-nek van hirdetve, az nagy humbuk (országúti használat, vontatás szempontjából). Az csak akkor nyerő, ha nyakig dagonyázol, ugyanis középen nincs differenciálmű.

Engem azért érdekelne hogy 4X4 ha nincs középen differenciálmű?
30_10gondol.gif

Bárhova, bármikor, bármivel.
#1966     2012.12.26. 20:58        

csiburento
Budapest
312 mániapont

írta nailtrail 2012.12.26. 03:25
Sziasztok,

Hátha van tippetek Én egy 1800kg tömegű lakókocsi vontatásához keresek használt autót nagy távolságokra, egész Európán keresztül, évente többször, a keret 3 millió. A saját összsúly ugyebár nem árt, ha 2 tonna körül lenne, és persze a vontatható max súly is legalább 1800kg kell legyen. Kimondottan terepjárókat nincs igazán értelme nézni, gondolom maradnak a pickupok, a nagyobb városi SUV-ok, szobaterepjárók és kisbuszok. Utóbbi annyiban nem szerencsés, hogy legtöbbször egyedül vezetnék, teljesen felesleges még 7-8 ülés. De ezen túl fogalmam sincs mit szokás nehéz lakókocsit vontatásához használni, mi a prakikus, mit érdemes elkerülni, stb. Az Isuzu D-max és a Kia Sorento volt eddig, ami érdekesnek tűnt. Megköszönném, ha tudnátok tippeket adni :)

Na, most komolyan! A KIA SORENTO (MK1+FL)a legjobb választás (2004-2008).
1. Alapból hátsó hajtás, még az automata 4x4es is, de el tud menni totál zárásig is.
2. Nagyon jó a tömegaránya, elosztása.
3. Meg sem kottyan neki a vontatás.
Summa: nem véletlen nyerte meg a SORENTO (MK1 és MK1 Face Lift) több (!!!) éven keresztül az angol caravan klub "év legjobb vontatója" címet, maga mögé szorítva még az angol fenevadakat is. HOPPÁ!

Amiért a pick-up nem jó vontatásra:
1. Ha üres a plató és normálisan terheled a vonófejet (mármint a megengedett feltételekkel), akkor sosem lesz akkora tapadás a hátsó keréken, amekkora kellene.
2. Ami pick-up 4x4-nek van hirdetve, az nagy humbuk (országúti használat, vontatás szempontjából). Az csak akkor nyerő, ha nyakig dagonyázol, ugyanis középen nincs differenciálmű.

Alá vagyon íródva.
#1942     2012.12.26. 09:38     1 embernek tetszik    

nailtrail

0 mániapont

Sziasztok,

Hátha van tippetek Én egy 1800kg tömegű lakókocsi vontatásához keresek használt autót nagy távolságokra, egész Európán keresztül, évente többször, a keret 3 millió. A saját összsúly ugyebár nem árt, ha 2 tonna körül lenne, és persze a vontatható max súly is legalább 1800kg kell legyen. Kimondottan terepjárókat nincs igazán értelme nézni, gondolom maradnak a pickupok, a nagyobb városi SUV-ok, szobaterepjárók és kisbuszok. Utóbbi annyiban nem szerencsés, hogy legtöbbször egyedül vezetnék, teljesen felesleges még 7-8 ülés. De ezen túl fogalmam sincs mit szokás nehéz lakókocsit vontatásához használni, mi a prakikus, mit érdemes elkerülni, stb. Az Isuzu D-max és a Kia Sorento volt eddig, ami érdekesnek tűnt. Megköszönném, ha tudnátok tippeket adni :)
#1937     2012.12.26. 03:25        
1
2
3
4
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: