Téliesítés

Létrehozás dátuma: 2013.10.03.

1
2

Hozzászólások

GaborApa
Turkish Valentine
3239 mániapont

írta kanapekamred 2014.11.17. 06:09
.... Végül forró vízzel sikerült Az már megmaradt benne és nem folyt ki.

Élesben tesztelted. 30_20_taps.gif

A forró víz helyett egyszerűbb, ha van időd, befűtöd a lakót és egy óra múlva már töltheted a vizet.
Ha nincs ennyi időd, de van áramod, akkor egy hősugárzóval melegítsd be azt a részt ahol a leeresztőszelep van, vagy hajszárítóval a szelepet.
Ha áramod és időd sincs akkor mondd meg Rikának, hogy ha fürdeni meg mosogatni szeretne akkor most egy darabig dörzsölgesse kézzel a szelepet 10_03_lol.gif

Mindenhol ... otthon
#8182     2014.11.17. 16:25        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

írta Jamesz 2014.11.17. 09:15


Te Kálci

Mióta van víz a kocsitokba ??? Fogadjunk , hogy 10 emberből kilenc számára ez újdonság !!!
30_60_guluszem.gif
Én még az unokáimnak is büszkén meséltem , hogy ennek a bácsinak még a víztartályaiban is sör lötyög !!
30_70_tada.gif

Nem az szerencsére a hűtőben volt.

Ha úgy lett volna, az mekkora szivattyú? Így is mérgelődtem. Hát még ha a sör is elfolyik.

80_holapatolas.gif

havaj dizsi káó okto lak
#8180     2014.11.17. 10:23        

Jamesz
Szigethalom
647 mániapont

írta kanapekamred 2014.11.17. 06:09
Az történt, hogy kifolyt a víz! Pedig nem volt fagy. 3-4 fok körül lehetett. A bojler levédte magát, ne tudjon baleset történni. Jól működött. Nyáron minden kaperolás után kiszoktam engedni a használati vizet. nehogy megérjen. Most nem tettem, mert indultunk tovább. Nov. 6.án hazamentünk, s lévén, hogy nov. 8. án szombaton ismét indulunk, nem engedtem el a vizet. Meg is szívtam. Azzal a gondolattal indultunk útnak, hogy van benne de nem volt. Nehéz volt megtölteni mert az új töltés is folyt el. Bekapcsolni nem engedte magát üresen, letiltott. Piros led. Végül forró vízzel sikerült Az már megmaradt benne és nem folyt ki. Így jártam. Valahol örülhetek neki, mert nem tudnám szétfagyasztani a játékszert.

80_tabortuz.gif

Te Kálci

Mióta van víz a kocsitokba ??? Fogadjunk , hogy 10 emberből kilenc számára ez újdonság !!!
30_60_guluszem.gif
Én még az unokáimnak is büszkén meséltem , hogy ennek a bácsinak még a víztartályaiban is sör lötyög !!
30_70_tada.gif

Ha ülhetsz ne állj , ha fekhetsz ne ülj....
#8179     2014.11.17. 09:15        

kanapekamred
Budakeszi
103 mániapont

Az történt, hogy kifolyt a víz! Pedig nem volt fagy. 3-4 fok körül lehetett. A bojler levédte magát, ne tudjon baleset történni. Jól működött. Nyáron minden kaperolás után kiszoktam engedni a használati vizet. nehogy megérjen. Most nem tettem, mert indultunk tovább. Nov. 6.án hazamentünk, s lévén, hogy nov. 8. án szombaton ismét indulunk, nem engedtem el a vizet. Meg is szívtam. Azzal a gondolattal indultunk útnak, hogy van benne de nem volt. Nehéz volt megtölteni mert az új töltés is folyt el. Bekapcsolni nem engedte magát üresen, letiltott. Piros led. Végül forró vízzel sikerült Az már megmaradt benne és nem folyt ki. Így jártam. Valahol örülhetek neki, mert nem tudnám szétfagyasztani a játékszert.

80_tabortuz.gif

havaj dizsi káó okto lak
#8178     2014.11.17. 06:09        

GaborApa
Turkish Valentine
3239 mániapont

írta Attila9 2014.08.17. 23:09


Majd télire gondoltam, a felépítmény legalább nem terhelné a kocsit. Kevés?
a pick up felépítményt nem csak télire, de minden leálláskor a lábakra kéne állítani és nem a kocsiplatón tárolni.

Mindenhol ... otthon
#7657     2014.08.18. 07:57        

Attila9
Hajdúszoboszló
12 mániapont

írta GaborApa 2014.08.17. 22:55


jaaa
szóval Te csak a felépítményt akartad "tároló" üzemre tenni?

A felbakolás alatt általában a kerekek tehermentesítését értjük.

30_10gondol.gif
30_10gondol.gif
Remélem a pickupot nem akarod a felépítmény lábaival tartani a levegőben

Majd télire gondoltam, a felépítmény legalább nem terhelné a kocsit. Kevés?
#7652     2014.08.17. 23:09        

GaborApa
Turkish Valentine
3239 mániapont

írta Attila9 2014.08.17. 20:06


A négy lába a felépítménynek tényleg nem jó e célból?

jaaa
szóval Te csak a felépítményt akartad "tároló" üzemre tenni?

A felbakolás alatt általában a kerekek tehermentesítését értjük.

30_10gondol.gif
30_10gondol.gif
Remélem a pickupot nem akarod a felépítmény lábaival tartani a levegőben

Mindenhol ... otthon
#7651     2014.08.17. 22:55        

Attila9
Hajdúszoboszló
12 mániapont

írta GaborApa 2014.08.17. 19:26


a felbakolás lényege, hogy a gumikról levedd a terhelést

A négy lába a felépítménynek tényleg nem jó e célból?
#7649     2014.08.17. 20:06        

GaborApa
Turkish Valentine
3239 mániapont

írta Attila9 2014.08.17. 15:08


Szia Zoli!
Én majd, hogy bakoljak? Ha a légrugóval megemelem teljesen, utána nem bakolhatok alá?

a felbakolás lényege, hogy a gumikról levedd a terhelést

Mindenhol ... otthon
#7647     2014.08.17. 19:26        

Attila9
Hajdúszoboszló
12 mániapont

írta Pegi 2014.08.17. 16:47


Szia Attila!

Sajnos jelenleg nem tudok neked ebben segíteni, de szerintem vannak itt nálam sokkal tapasztaltabb lakóautósok, akik biztos fognak írni.
Jelenleg épp nem vagyunk otthon, de ha addig nem érkezik válasz amíg távol vagyunk, utánanézek a témának.

üdv.

Igazán ráér, de felbakolási tanácsokat majd szivesen olvasnék.
#7640     2014.08.17. 18:00        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta Attila9 2014.08.17. 15:08


Szia Zoli!
Én majd, hogy bakoljak? Ha a légrugóval megemelem teljesen, utána nem bakolhatok alá?

Szia Attila!

Sajnos jelenleg nem tudok neked ebben segíteni, de szerintem vannak itt nálam sokkal tapasztaltabb lakóautósok, akik biztos fognak írni.
Jelenleg épp nem vagyunk otthon, de ha addig nem érkezik válasz amíg távol vagyunk, utánanézek a témának.

üdv.
#7639     2014.08.17. 16:47     1 embernek tetszik    

Attila9
Hajdúszoboszló
12 mániapont

írta nemo25 2013.10.03. 21:11


Sajnos előfordul, hogy egy okoskodó leír valami félreérthető véleményt és rémhírszerűen terjed mint a futótűz.
A lényeg, hogy az alváz emelési pontjánál kell emelni. A támasztó lábak nem alkalmasak a megemelésre. Megcsavarják a felépítmény sarkait. Mivel egyszerre csak egy sarkot emelsz, így jelentősen megnő annak a saroknak a terhelése. Az alváz a futóműnél a legerősebb. Ha megnézed akkor láthatod, hogy a kocsi eleje és vége felé vékonyodik is a szerkezet. tehát a sarkoknál a leggyengébb, főleg a hátsó résznél. A támasztó lábakkal csak támasztani szabad.
Hidd el a gumik, és a rugók meghálálják neked a törődést. :)

Szia Zoli!
Én majd, hogy bakoljak? Ha a légrugóval megemelem teljesen, utána nem bakolhatok alá?
#7637     2014.08.17. 15:08        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Pegi 2013.10.03. 19:48


Köszönöm a segítséget, illetve a téliesítésre vonatkozó linket. :-)
Aki nekem mondta hogy nem szabad alábakolni, valami Német fórumon olvasta. Majd rákérdezek tőle még egyszer, hogy hogyan is volt ez...

Sajnos előfordul, hogy egy okoskodó leír valami félreérthető véleményt és rémhírszerűen terjed mint a futótűz.
A lényeg, hogy az alváz emelési pontjánál kell emelni. A támasztó lábak nem alkalmasak a megemelésre. Megcsavarják a felépítmény sarkait. Mivel egyszerre csak egy sarkot emelsz, így jelentősen megnő annak a saroknak a terhelése. Az alváz a futóműnél a legerősebb. Ha megnézed akkor láthatod, hogy a kocsi eleje és vége felé vékonyodik is a szerkezet. tehát a sarkoknál a leggyengébb, főleg a hátsó résznél. A támasztó lábakkal csak támasztani szabad.
Hidd el a gumik, és a rugók meghálálják neked a törődést. :)

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#4708     2013.10.03. 21:11     1 embernek tetszik    

Pegi
Vép
108 mániapont

írta GaborApa 2013.10.03. 19:02


Ami az alábakolást illeti: Szerintem is a gumik miatt érdemes. Nekem már jó pár szálszakadásom volt és ez mind a hosszú állás miatt történt. Hiába járunk télen is, ilyenkor azért hetekig áll a kocsi és a gumi egy ponton tartja az egészet. A legjobb az lenne, ha minden nap menne a lakó, és mindig máshol állna meg a kerék, de ezt úgysem csinálja meg senki. Ha hónapokra leállítjuk akkor szerintem érdemes bakolni. A megfelelő alátámasztási pont viszont mindenkinek más lehet. A lakókocsi támasztólába szerintem sem alkalmas erre, legalábbis az én öreg Bürstnerem sem bírta volna. Az inkább csak arra való, hogy ne imbolyogjon a kocsi mikor benne vagyunk, de az egész sújt nem bírná el. Ha találsz olyan helyet ahol amúgy is érvényesül a teherhordás, akkor ott érdemes és még a rugókat is tudod "pihentetni".
Aki azt mondta, hogy nem szabad alábakolni, mivel indokolta ezt?

Víztelenítés: Ami a 2 Baros kompresszorozás után bent marad az nem fog gondot okozni, sokan csak leeresztik és ki se fújatják. A cső általában bír annyi tágulást, én is csak a csatlakozások miatt félek, mert azok keményebb műanyagból vannak.

Egyéb karbantartásokról is okrauss beküldött egy nagyon alapos leírást. Ezt megtalálod itt a magazin/műszaki információk rovatban, Téliesítés címmel>>>

Köszönöm a segítséget, illetve a téliesítésre vonatkozó linket. :-)
Aki nekem mondta hogy nem szabad alábakolni, valami Német fórumon olvasta. Majd rákérdezek tőle még egyszer, hogy hogyan is volt ez...
#4706     2013.10.03. 19:48        

GaborApa
Turkish Valentine
3239 mániapont

írta Pegi 2013.10.03. 18:15


Sziasztok.

Ezzel az alábakolás dologgal úgy látom örökös problémák vannak.
Nekem mondták azt is hogy nemhogy nem kell, hanem nem is szabad alábakolni télire a lakókocsit.
Mások meg mondták, hogy a gumik érdekében ajánlott alábakolni.
Elvileg (maga a kereskedő mondta akitől vettük a lakókocsit) a lábaknak el kell bírnia a lakókocsi súlyát.
Most akkor mi az igazság?

A víztelenítést én is úgy csináltam a múltkor, hogy ráküldtem a kompresszor 6-8 BAR-os nyomását (igaz kézzel fogtam be a nyílást). Be is paráztam, de hál' isten semmi gond nem lett.
Utána olvastam én is ezt a 2 BAR-os szabályt. Most már vissza vettem a kompresszor nyomását és úgy nyomattam ki a megmaradt vizet. Bár így is maradt a rendszerben, de az már talán nem okoz galibát.

A többi karbantartási művelet elvégzésére irányuló javaslatot meg epekedve várom én is. :-)

Ami az alábakolást illeti: Szerintem is a gumik miatt érdemes. Nekem már jó pár szálszakadásom volt és ez mind a hosszú állás miatt történt. Hiába járunk télen is, ilyenkor azért hetekig áll a kocsi és a gumi egy ponton tartja az egészet. A legjobb az lenne, ha minden nap menne a lakó, és mindig máshol állna meg a kerék, de ezt úgysem csinálja meg senki. Ha hónapokra leállítjuk akkor szerintem érdemes bakolni. A megfelelő alátámasztási pont viszont mindenkinek más lehet. A lakókocsi támasztólába szerintem sem alkalmas erre, legalábbis az én öreg Bürstnerem sem bírta volna. Az inkább csak arra való, hogy ne imbolyogjon a kocsi mikor benne vagyunk, de az egész sújt nem bírná el. Ha találsz olyan helyet ahol amúgy is érvényesül a teherhordás, akkor ott érdemes és még a rugókat is tudod "pihentetni".
Aki azt mondta, hogy nem szabad alábakolni, mivel indokolta ezt?

Víztelenítés: Ami a 2 Baros kompresszorozás után bent marad az nem fog gondot okozni, sokan csak leeresztik és ki se fújatják. A cső általában bír annyi tágulást, én is csak a csatlakozások miatt félek, mert azok keményebb műanyagból vannak.

Egyéb karbantartásokról is okrauss beküldött egy nagyon alapos leírást. Ezt megtalálod itt a magazin/műszaki információk rovatban, Téliesítés címmel>>>

Mindenhol ... otthon
#4705     2013.10.03. 19:02        

Pegi
Vép
108 mániapont

írta nemo25 2012.09.29. 22:42

Téli leállásnál jó felbakolni a csigát. De eszébe ne jusson senkinek sem a támasztó lábakkal megemelni a szekeret!!!!!! Az emelési pontoknál kell emelővel megejteni a műveletet. Utána lehet a bakot alárakni. A támasztó lábak csak kitámasztásra valók. Találkoztam olyan esettel, hogy a lábakkal történő emelés miatt szétnyílt a felépítmény oldala, vagy beszakadt a fenéklemez.
Persze van még egy sor hasonló karbantartási művelet a lakóknál. Ezekről majd később készül egy összefoglaló írás.

Sziasztok.

Ezzel az alábakolás dologgal úgy látom örökös problémák vannak.
Nekem mondták azt is hogy nemhogy nem kell, hanem nem is szabad alábakolni télire a lakókocsit.
Mások meg mondták, hogy a gumik érdekében ajánlott alábakolni.
Elvileg (maga a kereskedő mondta akitől vettük a lakókocsit) a lábaknak el kell bírnia a lakókocsi súlyát.
Most akkor mi az igazság?

A víztelenítést én is úgy csináltam a múltkor, hogy ráküldtem a kompresszor 6-8 BAR-os nyomását (igaz kézzel fogtam be a nyílást). Be is paráztam, de hál' isten semmi gond nem lett.
Utána olvastam én is ezt a 2 BAR-os szabályt. Most már vissza vettem a kompresszor nyomását és úgy nyomattam ki a megmaradt vizet. Bár így is maradt a rendszerben, de az már talán nem okoz galibát.

A többi karbantartási művelet elvégzésére irányuló javaslatot meg epekedve várom én is. :-)
#4704     2013.10.03. 18:15        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Szevy 2012.09.29. 09:11

Köszi szépen akkor ezt így csinálom.A vonószemet is érdemes letakarni?Nem fog berozsdásodni a pára miatt stb?
Mindenképpen jó azt is védeni a téli megpróbáltatásoktól. Ha nem kap nedvességet, akkor azért a minimális párától nem fog rozsdásodni.A fém felületek azért kaptak védelmet a rozsda ellen. Az elektromos csatlakozót fújd be kontakt javítóval, az gátolja az érintkezők oxidációját. Ügyelj arra, hogy legyen némi átszellőzése a takarásnak. Nem szabad teljesen bezárni. A kocsinak is az a legjobb ha járhat a levegő a ponyva és a lemezek között.
Még egy hasznos dologra had hívjam fel a figyelmét mindenkinek. Minden lakókocsi és lakóautó tulajdonosnak kell hogy legyen otthon egy kis glicerinje. Az ok egyszerű. Az ablak és ajtó körüli tömítéseket, az úgy nevezett kéder gumikat, ajánlott legalább évente egyszer, de ha teheted akár többször is, átkenni. Ez meggátolja, hogy odaragadjon az ablakhoz a tömítés éle, így elkerülhető annak a szakadása, sérülése. Továbbá lassítja a gumi öregedését is.
Ha karbantartásról esett szó, akkor megemlíteném, hogy minden lakóban időnként, 1-2 évente az állagmegóvás végett, hasznos ha ellenőrizzük a bútorzat rögzítő csavarjait. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy az összes csavart meg kell húzni. Mivel a felépítmény menet közben állandó mozgásnak van kitéve, ezért a csavarok előszeretettel mozdulhatnak ki a helyükről. Ezeket a meglazult csavarokat kell meghúzni. Na nem teljes erőből, csak úgy érzéssel.
Téli leállásnál jó felbakolni a csigát. De eszébe ne jusson senkinek sem a támasztó lábakkal megemelni a szekeret!!!!!! Az emelési pontoknál kell emelővel megejteni a műveletet. Utána lehet a bakot alárakni. A támasztó lábak csak kitámasztásra valók. Találkoztam olyan esettel, hogy a lábakkal történő emelés miatt szétnyílt a felépítmény oldala, vagy beszakadt a fenéklemez.
Persze van még egy sor hasonló karbantartási művelet a lakóknál. Ezekről majd később készül egy összefoglaló írás.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#671     2012.09.29. 22:42        

Szevy
Pétfürdő
0 mániapont

írta nemo25 2012.09.29. 01:02

A fóliás letakarást nem mindegy, hogy milyen módon oldod meg. A csak úgy letakarom megoldás nem tesz jót a kocsinak. Mivel kivédhetetlen hogy por kerüljön a fólia és a kocsi lemezei közé, ezért nem szabad, hogy azok érintkezzenek egymással. Ráadásul a statikusan feltöltődött műanyag mágnesként vonzza magához a port.Így kialakul egy csiszoló vászonhoz hasonló állapot. A szél mozgatja a kocsin a poros takarást, és ennek hatására mindent összekarcol rajta. Az ablakok és a festett lemezek összekarcolódnak. Hosszabb idő alatt akár az alu lemezig is lekoptathatja a festéket.
Megoldás, hogy a tetőre kell helyezni keresztben pár fa léce, amik túl nyúlnak az oldalfalakon. Ezek érdemes rögzíteni, nehogy egy erősebb szélen kárt tegyenek a borításban. Ezekre kell kifeszíteni a ponyvát vagy fóliát, és lekötni rendesen.
A téli takarás nagyon hasznos,, mert a fagy és a jég csúnya nyomokat tud hagyni a kocsin.
Köszi szépen akkor ezt így csinálom.A vonószemet is érdemes letakarni?Nem fog berozsdásodni a pára miatt stb?

A munka azoknak való akik nem tudnak horgászni...
#667     2012.09.29. 09:11        

nemo25
Ecser City
525 mániapont

írta Szevy 2012.09.02. 15:13
Sziasztok

Érdeklődnék bár még nem jöttek be a fagyok de milyen műveleteket kell elvégezni a lakókocsin télire rakás előtt?

Légtelenítés,csövek bojler wc kazetta stb

Hogyan légtelenítsem a bojlert meg a vízrendszert?

Érdemes-e letakarnom valami nagy nylonnal?
A fóliás letakarást nem mindegy, hogy milyen módon oldod meg. A csak úgy letakarom megoldás nem tesz jót a kocsinak. Mivel kivédhetetlen hogy por kerüljön a fólia és a kocsi lemezei közé, ezért nem szabad, hogy azok érintkezzenek egymással. Ráadásul a statikusan feltöltődött műanyag mágnesként vonzza magához a port.Így kialakul egy csiszoló vászonhoz hasonló állapot. A szél mozgatja a kocsin a poros takarást, és ennek hatására mindent összekarcol rajta. Az ablakok és a festett lemezek összekarcolódnak. Hosszabb idő alatt akár az alu lemezig is lekoptathatja a festéket.
Megoldás, hogy a tetőre kell helyezni keresztben pár fa léce, amik túl nyúlnak az oldalfalakon. Ezek érdemes rögzíteni, nehogy egy erősebb szélen kárt tegyenek a borításban. Ezekre kell kifeszíteni a ponyvát vagy fóliát, és lekötni rendesen.
A téli takarás nagyon hasznos,, mert a fagy és a jég csúnya nyomokat tud hagyni a kocsin.

"Utad értelme nem a cél, hanem a vándorlás."
#666     2012.09.29. 01:02        

GaborApa
Turkish Valentine
3239 mániapont

írta Szevy 2012.09.02. 15:13
Sziasztok

Érdeklődnék bár még nem jöttek be a fagyok de milyen műveleteket kell elvégezni a lakókocsin télire rakás előtt?

Légtelenítés,csövek bojler wc kazetta stb

Hogyan légtelenítsem a bojlert meg a vízrendszert?

Érdemes-e letakarnom valami nagy nylonnal?

A víztelenítés lesz a célszerűbb 10_02_kacsint.gif

A minimum hogy a tartályokból és a bojlerből leengeded a vizet.
A rendszer víztelenítését nem végzi el mindenki, de érdemes. Nem egy nagy dolog, én évente 5-10 alkalommal biztos, hogy megcsinálom.
Kompresszorral lehet, és nagyon vigyázni, hogy 2 Bar-nal nagyobb ne legyen a nyomás, mert szétnyomhatja a csőcsatlakozásokat is, de a bojler szelepet egészen biztos, hogy tönkreteszi.
Lehet, hogy van jobb megoldás is, és lakónként is eltérhet, de én a következőképpen szoktam
Víztartályt leüríteni
Bojlert leereszteni
Szivattyút kicsit üresen járatni (hogy kiürüljön belőle a víz)
Bojler leeresztőt visszazárni (hogy ne ott menjen el a levegő)
Én a szivattyúról lekötöm a csövet és rácsatlakoztatom a kompresszorra, ezután a csapokat felváltva nyitogatom, wc gombját is megnyomom.
Végül a bojler leeresztőt ismét kinyitom, hogy kicsurogjon ami a víztelenítés közben odagyűlt.

Ha biztos vagy benne, hogy nem fogod használni akkor le is takarhatod és a gumik érdekében érdemes felbakolni is.
Akksit is érdemes kiszedni.

Mindenhol ... otthon
#441     2012.09.02. 18:51        

Szevy
Pétfürdő
0 mániapont

Sziasztok

Érdeklődnék bár még nem jöttek be a fagyok de milyen műveleteket kell elvégezni a lakókocsin télire rakás előtt?

Légtelenítés,csövek bojler wc kazetta stb

Hogyan légtelenítsem a bojlert meg a vízrendszert?

Érdemes-e letakarnom valami nagy nylonnal?

A munka azoknak való akik nem tudnak horgászni...
#440     2012.09.02. 15:13        
1
2
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek: