Toscana. Nagyvárosok.

Beküldte: Eva54

San Gimignano, Siena, Livorno, Cecina, Pisa, Lucca, Firenze. stb.

Spanyol körút lakóautóval

Beküldte: Kata

Spanyolország keleti part, Gibraltár, Andalúzia, Barcelona.

Olaszországba, ausztriai megállókkal

Beküldte: naroli74

ismét lakókocsival indultunk útnak...

Olasz-Francia utazás

Beküldte: Eva54

Világjáró nők lakóautóval...

Franciaország Nizzától-Párizsig

Beküldte: Gabec

Nagyon örülök, hogy nem autópályán mentünk, mert így sokkal jobban beleláttunk az igazi Franciaországba.

Orfűi peca

Beküldte: Gazsy86

gyors kirándulás, horgászat, pihenés, sörözés

Zalaszentgrót - Kavicsbánya tó

Beküldte: Pegi
...horgászatra és vadkempingre...

Erdélyi körutazás

Beküldte: GaborApa

Ha egyszer már jártál ott, bármikor elmész újra.

Kilenc hét lakóautóval Norvégiában

Beküldte: Okrauss

A bejárt területen szinte minden nevezetességet meglátogattunk....

Pecázás Akaliban

Beküldte: GaborApa

Ide már többször is ellátogattunk, és ennek több oka is van.

Kenya 2013

Beküldte: Lekvar

nem lakóautós, de érdekes...

Lago Maggiore 2012. július

Beküldte: Annamaria

2 hetet töltöttünk lakóautóval Olaszországban

Toscana

Beküldte: Nemo25

1 nappal az indulás előtt Toscana lett a befutó....

Macedónia-Albánia

Beküldte: Lekvar

Érdemes elmenni, megnézni, kipróbálni...

Őrségi kurta-túra

Beküldte: Karollda

Akinek több ideje van, ne szaladjon úgy mint mi és hozzon bringát meg túrabakancsot!

Budva-Tivat-Dubrovnik-Mosztár-Szarajevó 2014

Beküldte: Lekvar

Egy novemberi hosszú hétvége...

Hollandia-Dánia, Németországon keresztül

Beküldte: Wobi

Összesen 3 hét alatt kb. 5.000 km-t tettünk meg...

Tisza-tavi vadkempingezés

Beküldte: GaborApa

Régóta kíváncsi voltam már erre a vidékre ...

Szigetköz Halrekesztő zárás

Beküldte: kajakos
hagyománnyá vált...

Vértes, Várgesztesi tisztás

Beküldte: GaborApa
Egy erdei vadkempingezős, biciklitúrázós hétvége...

Peloponnészosz

Görögország Beküldte: Nemo25

"G dúrban zúgják a fákon a kabócák..."

Kenyában is Kempingeznek

Beküldte: Lekvar
a sátorozás, az menő...

Olaszország Toszkana

Beküldte: GaborApa

Rövidke kis memó a Toszkánai utunkról.

Görögország, Kréta, Kissamos

Beküldte: mia

A bő két hétre tervezett nyaralásunkból pár napot sátorban töltöttünk el

Lefkada Görög körúttal 2012

Beküldte: Nemo25

2012 augusztus. Görög körút

Dél-Tirol útibeszámoló

Beküldte: Jenci2
Óriási élmény volt...

Hellas 2011

Beküldte: Nemo25

Történetünk rendhagyó módon nem a címben szereplő dátum napján indult.

Szlovén-Olasz-Francia-Spanyol Nagy körút

Beküldte: Lekvar

Nyaralásunkat egy nagy körút megtételére terveztük....

Hollandia, nem csak Amsterdam

Beküldte: Karollda
Gyors, de tartalmas út volt...

Somogy ország

Beküldte: laci
A Kund kastély belső udvara lett alvó helyünk...

Tiszapüspöki Tisza-part

Beküldte: PSteve
elég nomád ...

Marokkóban jártunk

Beküldte: Okrauss
lakóautóval bejártuk Marokkót...

Afrikai Mercedes Unimóka lakóautóval

Beküldte: Gagabi

Életem legnagyobb autós kalandja volt...

Nyírség-Bereg 2012 szeptember

Beküldte: Nemo25

Első állomásunk a Nyíregyháza Sóstó volt, az állatpark közvetlen szomszédságában

Kis-Balaton, Orfű kirándulás

Beküldte: GaborApa

Messzire nem akartunk menni, így hát itthon kóricáltunk egy kicsit...

Görögország, Ελλάδα 2017

Beküldte: Nemo25
Ugye tudjátok miről beszélek?

Fertő-tó és Ausztria, Mesepark.

Beküldte: GaborApa

Vidámparkozással egybekötött, őszi csavargás a Fertő körül.

Ha szilveszter, akkor Szicília!

Beküldte: Jamesz

Ősszel egy átdorbézolt este után.. úgy döntöttünk, hogy.. kulturáltan töltjük a szilveszter éjszakáját

2017. 07-08. Görögország

Beküldte: Kudela
Nagyon régi álmom...

Miért jó sátorozni?

Miért jó sátorozni? 8 indok a sátorozás mellett.

Északi kis körút 2013. augusztus

Beküldte: Imiii

Nagyon megérte, és felejthetetlen, nagyszerű élményeket okozott...

Őrségi Csörgő Vendégház

Beküldte: Piho
főszer, aszer, fenyőszer...

Isztambul ősszel

Beküldte: Lekvar

Nem kell félni Törökországtól...

Csehország lakókocsival

Beküldte: Karollda

Célul tűztük ki Prágát, immár lakókocsival...

Luxemburg

Beküldte: Wobi

Jó 30 évet kellet várnunk, hogy újból eljussunk ide.

Kelet-Magyarországi barangolás

Beküldte: laci
két részre szakadt...

Nyaralás Splitben

Beküldte: PSteve
Rengeteg látnivaló van...

Pötréte vadkemping / horgászat

Beküldte: Pegi

Túl vagyunk életünk első vadkempinges kalandján.

Bosznia-Hercegovina, Montenegró, Albánia

Beküldte: Juli

Eredetileg több időt szerettünk volna Albániában tölteni....

Örvényesi vadkemping

Beküldte: Pegi
...valószínű, hogy jövőre ismét ellátogatunk ide pár napra.

Salzburgerland

Beküldte: Nemo25
egy álomszép táj..

Evia-Athen 2014

Beküldte: Nemo25
Evia-ra két hídon lehet áthajtani...

Francia Nagykörút

Beküldte: Kata

Három hetes felderítő út Franciaországban

Kempingezzünk kicsikkel.

Kempingezni nem csak kamaszkorban lehet, hanem gyerekkel is, csak sokkal sportosabb történet.

Dél-Olaszország, Tropea, Camping Marina del Convento

Beküldte: mia

Egy-két furcsaságtól eltekintve elégedettek voltunk...

Francia körút

Pont du GardeBeküldte: Karollda

Lakóautóval Svájcon át Franciaországba

Lengyel körút

Beküldte: GaborApa

Eredetileg motorozni akartunk, de ebből is lakóautózás lett.

Beküldte: okrauss


Marokkóban jártunk


Sok éve dédelgetett tervünk volt, hogy lakóautóval körbejárjuk Marokkót. Ez gyakorlatilag az egyetlen olyan Európán kívüli ország, amely Infrastruktúrájával, a közállapotaival, politikai és higiéniai körülményeivel a legkevésbé tér el megszokott környezetünktől, viszonylag egyszerűen (3200 kilométer autózás után egy egyórás kompozással) megközelíthető, így hagyományos eszközeinkkel a túra lebonyolítható. Ugyanakkor bepillantást enged az arab és iszlám kultúrába, Afrika sejtelmes világába, a sivatag rejtelmeibe, egy idegen földrész hangulatába.

Évek óta figyeltük a kempinges híradásokat marokkói túrákról, számos marokkóban járt kempingessel beszélgettünk tapasztalataikról, az ottani körülményekről, de mindezek alapján sem volt bátorságunk egy túra megszervezésébe belevágni egyedül. Azután idén januárban megkaptuk a CampingCheque 3 Seasons magazinját, melyben áprilisra egy 26 napos szervezett körutat ajánlottak aranykártya tulajdonos ügyfeleiknek. A felhívás azonnal felkeltette érdeklődésünket, bár első ránézésre a részvételi díjat elég magasnak tartottuk.

Első lépésként lekértük a túratervet. Beszereztünk két Marokkó útikönyvet, az Interneten megkerestük az utazási irodák Marokkóra vonatkozó ajánlatait és minél több információt az országról. Ezek összevetésével megállapítottuk, hogy a javasolt túra szinte minden érdeklődésre számot tartó helyet érint, a programajánlat nagyon gazdag.

Felderítettük, milyen adminisztratív feltételek vannak, milyen biztosítások kellenek és milyenek ajánlottak. Különös figyelmet fordítottunk az egészségügyi vonatkozásokra, a javasolt védőoltásokra, a higiéniai körülményekre és az ezzel kapcsolatos lehetséges óvintézkedésekre. Alig két héttel a magazin kézhezvétele után megszületett a döntés, hogy megyünk.

Elkezdődött a készülődés. Jól átgondoltuk, hogy a szokásos 4-5 hónapos túráinkon megszokott felszerelésen kívül mire van szükség, a csoportos szervezés miatt milyen, eltérő körülményekre kell felkészülnünk, hogyan tudjuk megoldani a saját étkezéseket (a programban nagyon sok közös vacsora és ebéd szerepelt). Különös gondot fordítottunk a lakóautó felkészítésére, megkapta az amúgy is esedékes új gumikat és akkumulátorokat, a szokásosnál is gondosabb átvizsgálást kértünk az éves szervizelés keretében.

Egy ilyen rövid írás keretében esély sincs a négyhetes út minden élményét leírni, naplónkban csaknem 120 oldalon rögzítettük az eseményeket, frissiben a benyomásokat. Ezért most inkább az út szervezésére, a kempinges szemmel fontos tapasztalatokra összpontosítanánk és az útikönyvekben is megtalálható ismeretek közlését meghagynánk a hozzáértőknek.

A találkozás április 10.-én vasárnap délután volt a Gibraltártól mintegy 50 kilométerre lévő Tarifában. Az odavezető 3200 kilométeres utat 5 naposra terveztük és hagytunk egy tartalék napot. Mint utóbb kiderült, ez nagyon bölcs döntés volt. Egy, a szervizelés során elkövetett apró mulasztás miatt már Olaszországban csúnya hangokat adott a motor, és egy olasz és két francia szervizben sem tudtuk elérni, hogy érdemben foglalkozzanak vele. Végül Barcelonában a hatodik szervizben péntek este fél hétre meggyógyult a jármű. Azt a sok izgalmat, melyen a megelőző három napban keresztülmentünk el lehet képzelni, és akkor nem beszéltünk a tetemes kiadásról.

A nyitó megbeszélésen derült ki, hogy a 21 egység, - felében lakókocsi, felében lakóautó, - nyolc országból verbuválódott. Rajtunk kívül hat francia, négy német, három svájci, két-két holland, dán és belga, valamint egy angol résztvevője volt a túrának. Mint az összetételből látszik, minden három nyelven, franciául, angolul és németül hangzott el az egész túra során. Ebben nagy szerepe volt csoportunk vezetőjének, egy negyven éve Franciaországban élő, és öt nyelven folyékonyan beszélő hollandnak, - aki mellesleg Dordogne-ban egy nagyobb négy csillagos kemping tulajdonosa.

11.-én kora hajnalban indult el a társaság a Gibraltár melletti Algeciras-ba, ahonnan elég hosszú várakozás után kompoztunk át a Tanger-től jó negyven kilométerre keletre lévő nemzetközi kikötőbe. Itt egy hosszadalmas és kaotikus beléptetési procedúrán estünk át mely a személyek lajstromba vételén túl elsősorban a járművek formális import eljárásáról szólt. Kész csodának tartjuk, hogy a sok ablak és hivatalnok között végül minden pecsét a helyére került, mindenki a saját útlevelét és forgalmi engedélyét kapta vissza a saját kocsija importját igazoló papírral kiegészítve.

Mindezzel végezve indultunk el első táborhelyünkre, a Rabat és Casablanca között lévő Mohamedia-ba. Ezen az úton ért az első kellemes meglepetés: a gázolaj csak az Európában megszokott felébe (literenként 66 centbe) került. Szinte végig autópályán autóztunk. Ez itt is fizetős, a jó 300 kilométeren 18 eurót fizettünk több részletben. Megtapasztalhattuk, hogy Marokkóban sok mindent másképp értelmeznek, mint Európában, az autópályát mindenfelé gyalogosok keresztezték, sokan autóstoppoltak, vagy jószágot hajtottak a leállósávban.

A CampingCheque az egész körutat a vele szerződésben álló, szám szerint hat kempingre alapozva szervezte meg. Az út egyik célja az volt, hogy bizonyítsa: Marokkó bejárható ezekből a kempingekből. Minden kempingben négy éjszakát töltöttünk. Ezek a blokkok egy utazási napból, két szoros programú napból (városnézés, kirándulás) és egy választható, vagy lazább programokat, esetleg pihenést kínáló napból álltak.

Az utazási napokon 200 és 420 kilométer közötti utat kellett megtenni. Ez volt, hogy részben, vagy egészben autópályán vezetett, de pont a hosszabb szakaszoknál például a Közép-Atlaszon kellett átkelni, vagy a sivatag határán, egysávos utakon autózni. A társaság nem konvojban közlekedett, mindenki maga döntötte el mikor indul, hol és mennyire áll meg, csak egy elég tág, általában 2-4 órás intervallum volt megadva, amin belül kellet a kempingbe megérkezni. Kaptunk térképet és minden napra útvonal javaslatot, de ezt nem volt kötelező elfogadni. Igaz a gyér úthálózat miatt túl sok választási lehetőség sem volt. Végül Marokkóban 3000 kilométert autóztunk.

Az utak a várakozásnál jobbaknak bizonyultak. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy váratlan úthibákra ne kellene bárhol számítani. Különösen a sivatag környékén sok az egysávos út, ami azt jelenti, hogy a szembejövő forgalom elengedése miatt gyakran kell lehúzódni az útpadkára és ehhez lelassítani. A forgalom általában nem túl erős. Vasút hiányában hatalmas teherautók bonyolítják a belső áruszállítást. Sok nagyon régi és nagyon nagyra pakolt kocsi közlekedik. Ezek lassan haladnak és kerülgetésük néha gondot okoz. A legáltalánosabb közlekedési eszköz még mindig a szamár, illetve a szamárkordé. Ezek, ha lehet, az út mellett közlekednek, de sokszor csak az aszfalt utat tudják használni.

A közlekedésnek van néhány, számunkra szokatlan jellegzetessége. A falvakon átvezető országutak a települések határán 2x3 vagy még több sávra kiszélesednek. Ezek közül ugyan a szélsőt, vagy még többet is elfoglalnak az utcai árusok, parkoló autók, szamarak, vagy kordék, de így is könnyűnek mondható az átjutás. A lakott területen a sebességhatár 60 km/óra, melyet autóink sokkal "jobban viselnek", mint az Európában "rájuk kényszerített" 50-et. Itt is gyakori a körforgalom, csak, míg Európában a körforgalomban a sávok száma legalább annyi, vagy több, mint a becsatlakozó utaké, Marokkóban még a 2x2 sávos utakon is csak egy sáv áll rendelkezésre a körforgalmakban. Ez azután még jobban lelassítja a forgalmat.

Az utak mentén nagy a rendőri jelenlét. A városokban szinte minden körforgalomnál áll egy járőr. Ez sokszorosára növekedett az utolsó héten Marrakech-ben történt és 15, köztük hat külföldi áldozatot követelő robbantásos merényletet követően. Ekkor az országutak mentén húsz kilométerenként útzárakkal felkészült posztok álltak és sokakat igazoltattak.

A CampingCheque a kempingekre bízta a négy napos blokkok programjának és étkezéseinek szervezését és lebonyolítását. Ez nagyon jó volt, mert a helyi lehetőségeket jól ismerő, és magukért kitenni akaró kemping tulajdonosok nagyon gazdag programot állítottak össze. Ugyanakkor voltak átfedések, elsősorban a menüben. Mindenhol étlapra került, különböző változatban a két legjellegzetesebb marokkói étel, a kuszkusz és a tajin.

A városnézésekhez és kirándulásokhoz, - a terepviszonyoktól függően, - nagy autóbuszt, kisbuszokat, vagy négy kerék hajtású terepjárókat biztosítottak. Mindig adott a kemping egy kísérőt, aki néha felvállalta az idegenvezető szerepét is. A nagyobb városokban és a jelentősebb nevezetességeknél mindig csatlakozott hozzánk helyi idegenvezető.

A városnézések során a nagy városok közül a négy királyi város (Rabat, Meknes, Fes és Marrakech) mellet jártunk Casablanca-ban és Agadir-ban. Meglátogattunk számos kisebb települést, a római kori Volubilis romjait, kirándultunk a Paradicsom völgybe és az Ourika völgybe. Ezek során felkerestünk számos bazárt, falusi vásárt, régi és újabb vallási épületet, mauzóleumokat, palotákat, díszkerteket, de modern tengerparti üdülőhelyeket is. Jártunk kasbah-okban (fallal körülvett települések) és medinákban (erődített városok). Több alkalommal vendégeskedtünk helyi családoknál. Láttuk a kézművesek műhelyeit, jártunk a termékeiket kínáló üzletekben.

Természetesen a sivatagban eltöltött egy hét volt az utazás fénypontja. Ennek során egyszer sátrakban kint is éjszakáztunk, jártunk a nomádok lakhelyein, a homokdűnéken, oázisokban, tevegeltünk és szamaragoltunk, utaztunk szamárkordén és gyalogoltunk a sivatagban. Terepjáróinkkal körbejártuk az Erg Chebbi dűnét, a Dakar rallyról ismert terepen közlekedtünk. Ebédeltünk oázisban a pálmák árnyékában, berber sátor alatt, a sivatag közepén épült luxusszállóban, berber család otthonában. Láttunk karavánokat és átéltünk homokvihart. Jártunk a gazdag fosszília lelőhelyeken és olyan üzemben, ahol feldolgozzák ezeket.

Marokkóban az ellentétek széles skálája van jelen. A megtalálható a műanyag fóliából épült nyomortelepek mellett a legmodernebb luxusvillanegyed, az autóroncsnak sem megfelelő valamik mellett a luxuskocsik sora, a régi Ecseri piac kínálatát is messze alulmúló falusi vásárok mellett a bevásárlóközpontok és a világmárkák divatüzletei, az omladozó vályogházak mellett a fél milliárd dollárból épült II. Hasszán mecset és a 22 királyi palota, és a sort hosszan lehetne folytatni. Itt lehetséges, hogy egy minden igényt kielégítő ötcsillagos kempinghez négy és fél kilométeres kátyús földút vezet, érintve pár nagyon lerobbant nyomornegyedet.

Itt semmit sem szabad az európai mércével mérni, - még a kelet-európaival sem.

Ez vonatkozik a camping viszonyokra is. Marokkóban viszonylag sok kemping van, a 2011-2012-es katalógus egy ujjnyi vastag könyv, hogy hány táborhelyet sorol fel nem tudjuk. Mi a jobbak közül valókban jártunk. A meglátogatott hét hely (egyszer útközben egy, a CampingCheque hálózatán kívüli helyen aludtunk) felét francia tulajdonosok építtették és üzemeltetik. Ezeken a helyeken az európai normáknak igyekeztek megfelelni, de például az érintésvédelmi relé még itt is ismeretlen fogalom (más helyeken még földelő vezeték sem volt mindenhol). Táboroztunk olyan helyen, ahol a mosdókagylók fosszíliából készültek, de áram még nem volt. A legtöbb kívánnivalót a vizesblokkoknál tapasztaltunk. Legtöbbször a mennyiséggel volt gond. Voltak helyek, ahol a guggolós WC-t egy ötliteres vizes flakonból levágott edénnyel kellett leöblíteni, melyet az előtérben lévő csapnál lehetett feltölteni. Néhol akadozott a vízellátás, a meleg vízről nem is beszélve.

Láttunk számos kempinget hirdetni szállodáknál és vendégházaknál. Gondoljuk, ezek nagy része nem sokban térhet el az Európában szokásos lakóautó parkolóktól. Marokkóban egyébként a főszezon a téli hónapokra esik, amikor ott jártunk, már csak elég kevés, döntően francia lakóautóval találkoztunk. Csoporttársainkon kívül lakókocsit nem is láttunk. Marokkói rendszámmal egyetlen sátras kempingezővel találkoztunk. A kempingek ára nagyon alacsony, egy 15 eurós csekkért kettőt, sőt egy helyen négyet éjszakázhattunk, de a listaárak is jellemzően jócskán tíz euró alatt voltak két fő számára parcellával és villannyal.

A higiéniai viszonyok térnek el a legjobban az európaitól. Ez nem azt jelenti, hogy kellő körültekintéssel nem lehet elkerülni a bajt. Bár majd minden útitársunk szembesült kisebb-nagyobb hasmenéssel, mi megúsztuk minden gond nélkül a túrát, amiben az óvatosság mellett nagy szerepet játszhatott a rendszeres "dezinficiálás". Ivásra, főzésre csak palackos vizet használtunk, fogmosásra, arcmosásra a kocsi tartályában magunkkal vitt víz beosztással elégnek bizonyult. Azért fel voltunk készülve a víz fertőtlenítéséhez megfelelő vegyszerekkel. Mosogatáshoz fertőtlenítő hatású mosogatószeren kívül Neomagnol-t használtunk. A kirándulásokra vittünk magunkkal kézfertőtlenítő zselét és papír rátétet a WC-re. Gyógyszerkészletünket is felkészítettük az útra, de ebből szerencsére csak útitársaink profitáltak. Az élelmiszerek fertőtlenítéséhez még egy UV-s készüléket is beszereztünk, de ennek használatára nem került sor. Ahol úgy láttuk, hogy az étel készítése, vagy a tálalás gyanús körülmények között történik, inkább passzoltuk a dolgot. Leginkább a családoknál felszolgált, a szlengben marokkói whisky-nek nevezett, mentateákra kellett figyelni.

Marokkóban nagyon sok helyen lehet élelmiszert vásárolni. Minden településen átvezető út mellett a házak alatt 2-3 garázs van, de ezek nem a kevés számú gépkocsi tárolására szolgálnak, hanem apró üzletek, - nagyrészt élelmiszer üzletek -, bárok, falatozók, műhelyek működnek bennük. Sok az utcai árus, még az országutak mellett is árusítanak zöldséget, gyümölcsöt.

A nagyobb városok határában bevásárlóközpontok vannak, ahol az ismert külföldi, elsősorban francia hálózatok mellett helyi áruházak is találhatóak. Ezekben a választék nemzetközi, az árak sem térnek jelentősen el az Európa szerte megszokottól. Érdekes módon ez az italféleségekre is vonatkozik. Természetesen mindig lehet találni bármelyik irányban eltérő értéket.

Mint korábbi francia gyarmat, az ország ma is legerősebben Franciaországhoz kötődik. A francia nyelv használata általános, minden, az összes tábla, felirat, brosúra kétnyelvű. Tapasztalatunk szerint a legkisebbek is beszélik valamilyen szinten a franciát. Más idegen nyelv ismerete már elég esetleges. Az idegenforgalomban dolgozók (kempingesek, idegenvezetők) körében még el lehet boldogulni angollal, vagy némettel (érdekes módon közel azonos mértékben), de ezen kívül kevés az esély. Az idegen környezet és az eltérő szokások miatt ezért nagyon ajánlható, hogy franciául tudó legyen a turista környezetében.

A közbiztonsággal kapcsolatban nem volt kellemetlen tapasztalatunk és útitársaink sem említettek semmilyen atrocitást. Igaz az utazási napokon kívül többnyire csoportban jártunk és kísérőink nagy figyelmet fordítottak erre a területre. Természetesen, amikor tömegben voltunk (és mikor nem?), vagy egyedül jártuk az utcákat különösen vigyáztunk értékeinkre. Kéregető gyerekek hada, vagy portékáját kínáló árus gyakran zaklatta a csoportot, de ők sem voltak agresszívek. Egyszer fordult elő, hogy út mellett kóborló gyerekek valamivel megdobták a kocsit, de ennek a karosszérián nyoma sem maradt.

Nagyon érdekes és élményekben gazdag, de egyben fárasztó heteket töltöttünk Marokkóban. Bár mi a saját szervezésű utakat kedveljük, néhány negatívum mellett ebben az esetben nagyon jó megoldásnak bizonyult a csoportos túra. Ehhez hozzájárult, hogy a szervezők nagyon gazdag programot állítottak össze és ezt javarészt sikeresen is bonyolították le, tényleg életre szóló élményt szereztek a résztvevőknek. Utólag értékelve a dolgokat a csoport tagjai meg voltak elégedve a túrával és egységes volt a vélemény, hogy megérte az árát. A magunk részéről, eddig se szegényes kempinges életünk csúcspontjának tartjuk ezt az utat.

2011. szeptember




Te is küldd be képeidet és tapasztalataidat, hogy mások is olvashassák!

GPS:35.5679804580121 -5.625

Információ

Kategória
Élménybeszámoló/útleírás
Ország
Európán kívül
Hasznos volt ez a tartalom? Adj rá értékelést!
Így értékelték a többiek:

Események

Hírlevél

Fórum friss: